Strona 1 z 2

[Note] Jakie felgi do note

: 2009-12-02, 20:13
autor: dylson
15 5,5J 4x100 ET45 otwor centrujacy 60.1

więcej informacji na temat felg i opon

: 2009-12-10, 19:44
autor: JACKO29
niestety,Note jako hybryda,posiada śruby w kołach zamiast nakrętek jak inne nissany.Oczywiście inne śruby do stalówek ,a inne do alusów.

: 2010-01-16, 11:13
autor: Dar1962
ATT 15 cali, w miarę tania i bardzo solidna (podwójna "szprycha"), używam od 3 lat i nie mam z nimi najmniejszych problemów

Re: Jakie felgi do note

: 2010-02-13, 21:07
autor: Agamek12
dylson pisze:15 5,5J 4x100 ET45 otwor centrujacy 60.1
Czy te same parametry mam podawać kupując felgi aluminiowe?

Re: Jakie felgi do note

: 2010-02-27, 13:20
autor: Dar1962
Agamek12 pisze:
dylson pisze:15 5,5J 4x100 ET45 otwor centrujacy 60.1
Czy te same parametry mam podawać kupując felgi aluminiowe?
najlepiej, choć w note mieszczą się bez problemu także 16-tki

: 2010-02-27, 17:57
autor: JACKO29
Dar skoro podajesz wielkość felg,to podaj również rozmiar gumek do nich.Owszem można sie też pokusić o założenie 17 ale jaki sens i komfort jazdy na tak niskim profilu.Przy 16 profil powinien być 55,a to już znaczne obniżenie opony co przy naszych dziurawych drogach nie jest zbyt dogodne

: 2010-02-28, 10:23
autor: Dar1962
JACKO29 pisze:Przy 16 profil powinien być 55
nie wspomniałem o tym bo biorąc pod uwagę stosowany standard:
185x65x15
195x55x16
205x45x17
itd...
wydawało mi się to logiczne :-P

: 2010-02-28, 10:49
autor: Roxx
Mam zamontowane fabryczne alufelgi 16" z oponami 185/55 R16. Samochód prowadzi się naprawdę świetnie nie ma również problemów z komfortem jazdy. Naprawdę na zimowych 185/65 R15 nie czuć znacznej poprawy komfortu, za to różnica w powadzeniu w zakrętach to przepaść.

: 2010-02-28, 12:17
autor: Dar1962
bark opony o wysokości 55% szerokości bieżnika w naszych warunkach drogowych (niewymiarowe krawężniki, wszechobecne dziury) wydaje się granicą zdrowego rozsądku :P

: 2010-02-28, 12:22
autor: JACKO29
No nie wiem,ale to juz kwestia osobistego widzimisię,jeździłem na 55 i co jakis czas miałem fele do prostowania,a patrząc na wspaniały stan obecnych dróg,ten niższy profil nie napawa mnie optymizmem.

: 2010-02-28, 12:44
autor: Roxx
Tak jak napisałem, używam takich opon przejechałem prawie 60tyś. (głównie polskie drogi). pewnie około 40 tyś przypada na lato (wakacyjne wojaże) i jakoś felgi nie mają uszkodzeń (nie wspominam o kilku drobnych obtarciach rantów. Przyznam że nie raz walnąłem zwłaszcza na wiosnę w jeszcze nie połatane dziury, i to nieraz solidnie ale uszkodzeń nie ma.

Tak więc powtórzę, polecam wszystkim. Samochód prowadzi się o niebo lepiej.

: 2010-02-28, 19:15
autor: notek-a
Roxx pisze:Tak jak napisałem, używam takich opon przejechałem prawie 60tyś. (głównie polskie drogi). pewnie około 40 tyś przypada na lato (wakacyjne wojaże) i jakoś felgi nie mają uszkodzeń (nie wspominam o kilku drobnych obtarciach rantów. Przyznam że nie raz walnąłem zwłaszcza na wiosnę w jeszcze nie połatane dziury, i to nieraz solidnie ale uszkodzeń nie ma.

Tak więc powtórzę, polecam wszystkim. Samochód prowadzi się o niebo lepiej.
Właśnie tych drobnych otarć rantów u mnie nie ma - jeżdżę na alu 15".
Co wpływa na to lepsze prowadzenie - skoro i szerokość opony i średnica całego koła są identyczne jak przy rozmiarze 185/65R15?
Lepszy to może jest tylko efekt wizualny.

: 2010-03-01, 08:03
autor: Roxx
Właśnie tych drobnych otarć rantów u mnie nie ma - jeżdżę na alu 15".
No to akurat tylko przypadek, zapewniam cię że jak zawadzisz o krawężnik to różnica między 185/65 R15 a 185/55 R16 jest prawie żadna. 18 mm to naprawdę tyle co nic przy zetknięciu z krawężnikiem. Jak będziesz kończył swoje oponki to różnica będzie już tylko 1cm. Naprawdę sądzisz że uratuje to felgę przed krawężnikiem?

Wysokość barku opony ma wpływ na sztywność poprzeczną w zakrętach. Zapewniam Cię że efekt w jeździe w zakrętach jest wyczuwalny i to znacznie.

Ale oczywiście nie mam zamiaru Cię do tego przekonywać na siłę, tego po prostu trzeba doświadczyć na własnej skórze.

A tak w ogóle to kumpel właśnie wczoraj załatwił felgę i oponę na krawężniku (Pani z naprzeciwka omijała dziurę nie zwróciła tylko uwagi że na przeciwległym pasie jest samochód), a była to wysoka opona 195/65 R15 (przeszło 5 cm wyżej niż u ciebie) i nic nie pomogło.

: 2010-03-02, 10:17
autor: notek-a
Roxx pisze: Wysokość barku opony ma wpływ na sztywność poprzeczną w zakrętach. Zapewniam Cię że efekt w jeździe w zakrętach jest wyczuwalny i to znacznie.

Ale oczywiście nie mam zamiaru Cię do tego przekonywać na siłę, tego po prostu trzeba doświadczyć na własnej skórze.
Może i masz rację. Ja sam tego nie doświadczyłem. Ale chyba zgodzisz się tez z tym, ze niższy profil opony może mieć mniej korzystny wpływ na zawieszenie.

: 2010-03-02, 10:51
autor: Roxx
Wiesz, jak zwykle zależy co rozumiesz pod terminem niższy. Niższy od czego? Od fabrycznego? Czy generalnie im wyższy profil tym lepiej? Czy opona z legendarnego fiata 125 165/80x13 będze najlepsza?

Sądzę że na pewno najwłaściwsze są parametry ustalone przez producenta, w końcu dla nich liczono zawieszenie. Czyli dobór sprężyn i amortyzatorów powinien jak najbardziej odpowiadać profilowi opony. Przy wersji silnikowej 1.4 standard to 175/65R15. Przy silniku 1.6 to zarówno 185/65 R15 (opona montowana fabrycznie w Visia i Acenta) jak i 185/55 R16 (montowana fabrycznie w Tekna) powinny prawidłowo współpracować z charakterystyką zawieszenia.

No i nie należy zapominać że ciśnienie w oponach również ma znaczny wpływ na zawieszenie, a o ile pamiętam to nissan zaleca inne dla 185/65 R15 niż dla 185/55 R16.

: 2010-03-02, 21:28
autor: notek-a
Ok. Masz rację, przy tych dwóch wymiarach - w sumie fabrycznych, wszystko powinno być w porządku, bo i różnica jest nie duża. I jak już pisałem, wrażenie estetyczne przy 16" pewnie jest lepsze.

: 2010-03-03, 08:44
autor: JACKO29
Jeżeli przejdę na 16' to tylko jak bedę zmieniał letnie na nowe,a to nie wcześniej jak za dwa lata :D

[ Dodano: 2010-03-03, 08:46 ]
Jeżeli przejdę na 16' to tylko jak bedę zmieniał letnie na nowe,a to nie wcześniej jak za dwa lata :D
http://www.google.pl/url?sa=t&source=we ... GjTcCcN51Q
A tu jest fajny konfigurator felg,wystarczy wpisać markę i mamy Note na podglądzie.

: 2010-03-03, 10:24
autor: notek-a

: 2010-03-03, 12:03
autor: JACKO29
No to dodaliśmy coś pożytecznego :D

: 2010-03-03, 14:49
autor: kules
Z tymi aluskami 16'' to by było całkiem zgrabnie i sam się nad tym zastanawiałem, a właściwie to zastanawiam, ale barierą główną w podjęciu decyzji z przejścia z 15'' na 16'' jest cena opon.
Nie wiem czy zauważyliście, że to jest znaczna różnica (np. 4 yokohamy cdrive 185/65/15 za 980 zł, a w rozmiarze 185/55/16 już za 1520 zł). Ponad 500 stów w plecy :-o .
Troszkę wyższą cenę alusków 16'' w stosunku do 15'' (np. 4 momo corse 15'' za 1600 zł a 16'' za 2000 zł) dało by się spokojnie przeżyć bo to jednorazowy wydatek i widoczna przyjemność, ale oponki trzeba będzie nie raz kupować, a kupno nowych gum 15'' czy 16'' za kolejnym razem nie dawało będzie żadnej różnicy w przyjemności, ale 500 stów w plecy za każdym razem i owszem. :-/

: 2010-03-03, 16:47
autor: JACKO29
Ale zmieniasz raz na dwa? cztery? lata?

: 2010-03-14, 15:24
autor: Dar1962
biorąc pod uwagę, że przy standardowych oponach 185x65x15 używam alu 5,5 ET45 to jeśli kupię opony o jeden rozmiar szersze (195x65x15) - zapewne bez problemu dadzą się zamontować na tych samych alu czy będą ciut za szerokie?

: 2010-03-14, 21:45
autor: notek-a
Dar1962, zalecana szerokość felgi do opon 195 to 6.0, a 5.5 jest minimalną szerokością, ale dopuszczalną. Jest wiele takich stron, gdzie jest to opisane, tu przykład:
http://www.forumsamochodowe.pl/rozmiary/
Musiałbyś jednak zmienić drugi parametr - profil opony. Bardziej zbliżony obwód i średnicę uzyskasz chyba stosując 195/60R15.

: 2010-08-27, 00:13
autor: Cezar
Panowie, czy któryś z Was mógłby mi podrzucić rozmiar śrub do stalowych 15 ?

: 2010-08-27, 16:25
autor: JACKO29
Otwór na piastę do NOTA,to 60.1mm,śruby m12 ze skokiem 1.5mm,pod klucz 19,długość gwintu ok 28mm

: 2010-08-27, 19:10
autor: Cezar
Dzięki za info. Mam okazję, aby kupić tanio stalówki 15 6J 4x100 ET43 z otworem 60.1. Będą pasowały, próbowałeś może takie rozwiązanie? Do tego przymierzam opony 185/65.

: 2010-08-27, 19:41
autor: JACKO29
Muszą pasować...Ja mam alusy ET 38 też do 185/65 i jest extra.Wizualnie nie do odróżnienia,po głębszym przyjrzeniu i porównaniu z innym modelem można jedynie stwierdzić ze troszkę szerzej wystaja,ale nie ma to wpływu na trakcję.

: 2011-07-10, 16:47
autor: vinotek
czy ktoś wie czy do notka można założyć felgi ( firmowe fabryczne ale nie od nissana) które mają otwór centrujący 54mm ale z takim stożkowym podtoczeniem, więc się zastanawiam czy by się dało ew. można podtoczyć na tokarce :-)
oprócz otwory wszystkie parametry felg są takie jak do notka

: 2011-07-12, 19:35
autor: JACKO29
vinotek,
Sprawdź ,czy jest na tyle "ciała" aby zebrać 6 mm z otworu felgi,zazwyczaj każde takie podtoczenie działa osłabiająco na konstrukcje felgi.

: 2011-07-13, 07:31
autor: was79
Dokładnie, na rynku zarówno nowych jak i używanych felg jest taki wybór, że szkoda bawić się w takie rozwiązania.
Mi na przykład ostatnio udało się kupić oryginały OZ dla toyoty za nieco ponad 400 zł