[Note] Robimy ze starej nową wycieraczkę bezramkową
Moderator: Zielkq
[Note] Robimy ze starej nową wycieraczkę bezramkową
wczoraj obejrzałem dokładnie jak zbudowane są tym razem przednie wycieraczki - mam bezramkowe Valeo (podejrzewam,że wycieraczki bezramkowe innych producentów zbudowane są podobnie?). Okazuje się,że sztywny grzbiet wykonany z twardej,sprężystej gumy od strony szyby posiada szczelinę-prowadnicę, w której z pewnym luzem (ok 8 mm) przesuwa się normalne,standardowe miękkie piórko stanowiące część roboczą pracującą po szybie. Wycieraczka obustronnie zamknięta jest gumowymi szczytami uniemożliwiającymi wysunięcie się piórka.
Wystarczy:
1/zdemontować wycieraczkę ze zużytym piórkiem
2/zamiast wyrzucać ją do śmieci - odciąć ostrym narzędziem(np w górnej części) jej szczyt
3/wysunąć zużyte piórko i zastąpić je nowym wyciągniętym z taniej akcesoryjnej wycieraczki ramkowej zostawiając trochę luzu (powiedzmy 8mm)
4/ze zbędnego kawałka wycieraczki akcesoryjnej,jaki nam pozostał po przycięciu do odpowiedniego rozmiaru odciąć kawałek o dł np 5 mm,wsunąć i wkleić go klejem do kauczuku w prowadnicę na szczycie wycieraczki jako korek zabezpieczający przed wysunięciem piórka
i mamy całkiem nową wycieraczkę za kilka zet!!!
operację po zużyciu się piórka da się zapewne powtórzyć wyrywając "korek" i wklejając go ponownie lub postąpić identyczne tym razem z dolnym szczytem wycieraczki
Wystarczy:
1/zdemontować wycieraczkę ze zużytym piórkiem
2/zamiast wyrzucać ją do śmieci - odciąć ostrym narzędziem(np w górnej części) jej szczyt
3/wysunąć zużyte piórko i zastąpić je nowym wyciągniętym z taniej akcesoryjnej wycieraczki ramkowej zostawiając trochę luzu (powiedzmy 8mm)
4/ze zbędnego kawałka wycieraczki akcesoryjnej,jaki nam pozostał po przycięciu do odpowiedniego rozmiaru odciąć kawałek o dł np 5 mm,wsunąć i wkleić go klejem do kauczuku w prowadnicę na szczycie wycieraczki jako korek zabezpieczający przed wysunięciem piórka
i mamy całkiem nową wycieraczkę za kilka zet!!!
operację po zużyciu się piórka da się zapewne powtórzyć wyrywając "korek" i wklejając go ponownie lub postąpić identyczne tym razem z dolnym szczytem wycieraczki
Ostatnio zmieniony 2010-05-30, 11:56 przez Dar1962, łącznie zmieniany 6 razy.
Ja obstawiam, że będzie to instrukcja jak rozpruwając filtr oleju otwieraczem do konserw i wymieniając wnętrze na .... uzyskać filtr prawie "nówka"
A tak notabene to wymieniać w markowej wycieraczce gumki na nonamy jak takowe płaskie noname można kupić za 13zł sztuka, aby zaoszczędzić 6 zł to chyba lekka przesada.
Dar wywalili cię z Krakowa czy z Poznania za rozrzutność
A tak notabene to wymieniać w markowej wycieraczce gumki na nonamy jak takowe płaskie noname można kupić za 13zł sztuka, aby zaoszczędzić 6 zł to chyba lekka przesada.
Dar wywalili cię z Krakowa czy z Poznania za rozrzutność
wycieraczki płaskie za 13 zet sztuka warte są...13 zł - przyzwoite wycieraczki płaskie (Valeo, które nie są mistrzami świata) kosztują 60-80 zł. Najważniejsza cześć w wycieraczce płaskiej to nie wbrew pozorom piórko ale właśnie ten sztywniejszy grzbiet, który musi być odpowiednio sprężysty i nie odkształcać się. Tanie wycieraczki nawet nie przylegają dobrze do powierzchni szyby. Testowałem już wycieraczki po kilkanaście zet i musiałem je szybko wywalić.Mało tego,że są marnej jakości, to jeszcze guma części roboczej jest tak sztywna i niejednorodna,że potrafią rysować szkło.Jeśli więc markowe kosztują tyle ile kosztują (Bosh aero twin są jeszcze droższe) warto pobawić się żeby wymienić praktycznie jedyny element, który się zużywa. I nie na "no name" tylko tani ale przyzwoity zamiennik Alca. Na razie mój oryginalny komplet jeszcze jako tako ściera.Jak przeprowadzę zabieg, wykonam dokumentację