Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Note] Robimy ze starej nową wycieraczkę bezramkową

Moderator: Zielkq

Awatar użytkownika
Dar1962
doświadczony forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 2009-12-09, 18:25
Lokalizacja: Włodawa

[Note] Robimy ze starej nową wycieraczkę bezramkową

Post autor: Dar1962 » 2010-05-30, 11:45

wczoraj obejrzałem dokładnie jak zbudowane są tym razem przednie wycieraczki - mam bezramkowe Valeo (podejrzewam,że wycieraczki bezramkowe innych producentów zbudowane są podobnie?). Okazuje się,że sztywny grzbiet wykonany z twardej,sprężystej gumy od strony szyby posiada szczelinę-prowadnicę, w której z pewnym luzem (ok 8 mm) przesuwa się normalne,standardowe miękkie piórko stanowiące część roboczą pracującą po szybie. Wycieraczka obustronnie zamknięta jest gumowymi szczytami uniemożliwiającymi wysunięcie się piórka.
Wystarczy:
1/zdemontować wycieraczkę ze zużytym piórkiem
2/zamiast wyrzucać ją do śmieci - odciąć ostrym narzędziem(np w górnej części) jej szczyt
3/wysunąć zużyte piórko i zastąpić je nowym wyciągniętym z taniej akcesoryjnej wycieraczki ramkowej zostawiając trochę luzu (powiedzmy 8mm)
4/ze zbędnego kawałka wycieraczki akcesoryjnej,jaki nam pozostał po przycięciu do odpowiedniego rozmiaru odciąć kawałek o dł np 5 mm,wsunąć i wkleić go klejem do kauczuku w prowadnicę na szczycie wycieraczki jako korek zabezpieczający przed wysunięciem piórka
i mamy całkiem nową wycieraczkę za kilka zet!!! :-o
operację po zużyciu się piórka da się zapewne powtórzyć wyrywając "korek" i wklejając go ponownie lub postąpić identyczne tym razem z dolnym szczytem wycieraczki
Ostatnio zmieniony 2010-05-30, 11:56 przez Dar1962, łącznie zmieniany 6 razy.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-05-30, 11:48

Polak potrafi <okok>
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
El_Diablo
fanatyk nissana
Posty: 698
Rejestracja: 2009-12-09, 12:23
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: El_Diablo » 2010-05-30, 12:40

No jakbyś do tego porobił zdjęcia to wyglądałoby to całkiem profesjonalnie i nawet mógłby wtedy zrobić z tego instrukcję :-> :->

Awatar użytkownika
jaca V6
fanatyk nissana
Posty: 1519
Rejestracja: 2009-12-01, 18:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jaca V6 » 2010-05-30, 12:51

Patent ciekawy :) tak jak napisał El_Diablo, fotki zapodaj jak to wyszło :)
Z Klubem Nissana od 2004 roku - ( NKP - NZ )

Awatar użytkownika
was79
stały bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 2009-12-09, 07:09
Lokalizacja: Katowice

Post autor: was79 » 2010-05-31, 06:19

Następnym modem Dar'a będzie: jak zrobić starego Note w nowego za 3,80 zł. Zapraszamy do następnego odcinka :)

Roxx
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Roxx » 2010-05-31, 08:01

Ja obstawiam, że będzie to instrukcja jak rozpruwając filtr oleju otwieraczem do konserw i wymieniając wnętrze na .... uzyskać filtr prawie "nówka"

A tak notabene to wymieniać w markowej wycieraczce gumki na nonamy jak takowe płaskie noname można kupić za 13zł sztuka, aby zaoszczędzić 6 zł to chyba lekka przesada.

Dar wywalili cię z Krakowa czy z Poznania za rozrzutność :) ;)

Awatar użytkownika
Dar1962
doświadczony forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 2009-12-09, 18:25
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: Dar1962 » 2010-05-31, 15:42

wycieraczki płaskie za 13 zet sztuka warte są...13 zł :-P - przyzwoite wycieraczki płaskie (Valeo, które nie są mistrzami świata) kosztują 60-80 zł. Najważniejsza cześć w wycieraczce płaskiej to nie wbrew pozorom piórko ale właśnie ten sztywniejszy grzbiet, który musi być odpowiednio sprężysty i nie odkształcać się. Tanie wycieraczki nawet nie przylegają dobrze do powierzchni szyby. Testowałem już wycieraczki po kilkanaście zet i musiałem je szybko wywalić.Mało tego,że są marnej jakości, to jeszcze guma części roboczej jest tak sztywna i niejednorodna,że potrafią rysować szkło.Jeśli więc markowe kosztują tyle ile kosztują (Bosh aero twin są jeszcze droższe) warto pobawić się żeby wymienić praktycznie jedyny element, który się zużywa. I nie na "no name" tylko tani ale przyzwoity zamiennik Alca. Na razie mój oryginalny komplet jeszcze jako tako ściera.Jak przeprowadzę zabieg, wykonam dokumentację :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Note”