[Note] Typowe usterki - TTTM - rozwiązania problemów
Moderator: Zielkq
[Note] Typowe usterki - TTTM - rozwiązania problemów
Witam na nowym forum,
postanowiłem pozbierać dotychczasowe doświadczenia z naszymi NOTE.
Wszytkiego nie byłem w stanie zapamiętać-przeczytać, więc proszę Was o ewentualne uzupełnienia, uwagi, propozycje. Będę je uwzgledniać w tym poście.
1. Stuki w układzie kierowniczym --> wymiana: kolumny kierowniczej ze wspomaganiem, łozyska kolumn McPhersona, krzyżaka w kolumnie kierownicy
2. Hałasujący wydech --> powód brak łącznika elastycznego, rozwiązanie stosowane przez ASO: smarowanie, wymiana pierścienia,
3. Pocenie się spod pokrywy zaworów (silnik 1.4) --> rozwiązanie stosowane przez ASO: uszczelnienie na silikon,
4. Hałasująca szyba boczna przy częściowym opuszczeniu --> brak rozwiązania,
5. Hałas dobiegajacy z tylnego zawieszenia przy przejeżdżaniu przez "leżacego policjanta" --> brak rozwiązania,
6. Hałas (rezonans) przy charakterystycznych prędkośćiach --> dodatkowe wyciszenie we własnym zakresie,
7. Piszczący po deszczu i czasem nie tylko po deszczu pasek napędu osprzętu--> ASO: wymiana paska i jego napinacza, zwiększanie naciągu paska osprzętu, W nowszych modelach podobno problem nie występuje
8. głośna praca skrzyni biegów - terkotanie po puszczeniu sprzęgła --> rozwiązanie: TTTM lub w skrajnym przypadku wymiana łożyska dociskowego sprzęgła i łożysk w skrzyni (1 user)
Poza tym (mniejszy kaliber, sporadycznie występujące):
1. Właczająca się klimatyzacja przy ustawieniu nawiewiu na szybę --> brak rozwiązania (przyzwyczaić się),
2. Blokowanie się klamki od kierowcy --> ASO: smarowanie,
3. Problemy z tapicerką - oddzielenie się gąbki od materiału --> Po drugim podejściu ASO wymienia pokrycie fotela,
4. Niskiej jakości fabrycznie montowane wycieraczki --> wymiana we własnym zakresie,
5. Błędy przy wskazaniach termometra --> wymiana ASO
6. Przesączanie się wody do wnętrza poprzez dodatkowe światło "stop" w klapie bagażnika --> aso uszczelnia obudowę silikonem
7. Parujące wnętrze światła przeciwmgłowego tylnego (w zderzaku) --> we własnycm zakresie: wymontować lampę (uwaga na delikatne zaczepy, trzeba podważyć delikatnie płaskim śrubokrętem z boku i wyłuskać lampę ze zderzaka - w instrukcji jest opis) osuszyć dokładnie wnętrze (np. suszarka do włosów), po włożeniu żarówki okleić jej styk z obudową plastikową taśmą izolacyjną,
8. Zamykanie klapy bagażnika --> regulacja gumowych odbijaczy lub regulacja zamek-zaczep.
9. Hałasująca tylna tablica rejestracyjna --> podklejenie tablicy rejestracyjnej.
10. Przymarzająca klapka wlewu paliwa --> dokładne wycieranie brzegów i wnętrza po myciu oraz smarowanie zamka i zawiasów.
postanowiłem pozbierać dotychczasowe doświadczenia z naszymi NOTE.
Wszytkiego nie byłem w stanie zapamiętać-przeczytać, więc proszę Was o ewentualne uzupełnienia, uwagi, propozycje. Będę je uwzgledniać w tym poście.
1. Stuki w układzie kierowniczym --> wymiana: kolumny kierowniczej ze wspomaganiem, łozyska kolumn McPhersona, krzyżaka w kolumnie kierownicy
2. Hałasujący wydech --> powód brak łącznika elastycznego, rozwiązanie stosowane przez ASO: smarowanie, wymiana pierścienia,
3. Pocenie się spod pokrywy zaworów (silnik 1.4) --> rozwiązanie stosowane przez ASO: uszczelnienie na silikon,
4. Hałasująca szyba boczna przy częściowym opuszczeniu --> brak rozwiązania,
5. Hałas dobiegajacy z tylnego zawieszenia przy przejeżdżaniu przez "leżacego policjanta" --> brak rozwiązania,
6. Hałas (rezonans) przy charakterystycznych prędkośćiach --> dodatkowe wyciszenie we własnym zakresie,
7. Piszczący po deszczu i czasem nie tylko po deszczu pasek napędu osprzętu--> ASO: wymiana paska i jego napinacza, zwiększanie naciągu paska osprzętu, W nowszych modelach podobno problem nie występuje
8. głośna praca skrzyni biegów - terkotanie po puszczeniu sprzęgła --> rozwiązanie: TTTM lub w skrajnym przypadku wymiana łożyska dociskowego sprzęgła i łożysk w skrzyni (1 user)
Poza tym (mniejszy kaliber, sporadycznie występujące):
1. Właczająca się klimatyzacja przy ustawieniu nawiewiu na szybę --> brak rozwiązania (przyzwyczaić się),
2. Blokowanie się klamki od kierowcy --> ASO: smarowanie,
3. Problemy z tapicerką - oddzielenie się gąbki od materiału --> Po drugim podejściu ASO wymienia pokrycie fotela,
4. Niskiej jakości fabrycznie montowane wycieraczki --> wymiana we własnym zakresie,
5. Błędy przy wskazaniach termometra --> wymiana ASO
6. Przesączanie się wody do wnętrza poprzez dodatkowe światło "stop" w klapie bagażnika --> aso uszczelnia obudowę silikonem
7. Parujące wnętrze światła przeciwmgłowego tylnego (w zderzaku) --> we własnycm zakresie: wymontować lampę (uwaga na delikatne zaczepy, trzeba podważyć delikatnie płaskim śrubokrętem z boku i wyłuskać lampę ze zderzaka - w instrukcji jest opis) osuszyć dokładnie wnętrze (np. suszarka do włosów), po włożeniu żarówki okleić jej styk z obudową plastikową taśmą izolacyjną,
8. Zamykanie klapy bagażnika --> regulacja gumowych odbijaczy lub regulacja zamek-zaczep.
9. Hałasująca tylna tablica rejestracyjna --> podklejenie tablicy rejestracyjnej.
10. Przymarzająca klapka wlewu paliwa --> dokładne wycieranie brzegów i wnętrza po myciu oraz smarowanie zamka i zawiasów.
Ostatnio zmieniony 2010-02-05, 12:35 przez was79, łącznie zmieniany 6 razy.
ASO nie zrobiła w zasadzie nic, dwukrotnie zwiększano naciąg paska osprzętu, na więcej nie pozwoliłem z obawy o łożyska alternatora, w suche dni jest ok, podczas deszczu albo w dni wilgotne przy pierwszym uruchomieniu pasek odzywa się czasem ostrym piskiem, który cichnie w ciągu kilkudziesięciu sekund. Nie traktuję tego jako jakąś szczególną wadę ale jako coś w rodzaju irytującej dolegliwości, nie zdecydowałem się na jego wymianę - bo jak stwierdziło ASO jest w dobrym stanie tylko wykonany jest z materiału który działa na zasadzie TTTM. Podobno nowe Notki mają już pasek z bardziej elastycznego materiału.
-problem przeciekającego światłą stop u mnie nie wystąpił ale czytałem ,że aso uszczelnia obudowę silikonem
-problem parującej lampy przeciwmgłowej - wymontowałem lampę (uwaga na delikatne zaczepy, trzeba podważyć delikatnie płaskim śrubokrętem z boku i wyłuskać lampę ze zderzaka - w instrukcji jest opis) osuszyłem dokładnie wnętrze suszarką do włosów, po włożeniu żarówki okleiłem jej styk z obudową plastikową taśmą izolacyjną - zadziałało
do irytujących drobiazgów można by jeszcze dopisać skrzypienia i trzaski dochodzące z różnych i coraz to innych zakamarków deski rozdzielczej - przy niskich i ujemnych temperaturach, co ciekawe - latem jest cicho, sądzę że przyczyną są po prostu twarde plastiki - znam osobnika który rozebrał doszczętnie całą deskę rozdzielczą i wygłuszał ją piankowymi taśmami i gąbką podobno z dobrym skutkiem - mnie się nie chciało
-problem przeciekającego światłą stop u mnie nie wystąpił ale czytałem ,że aso uszczelnia obudowę silikonem
-problem parującej lampy przeciwmgłowej - wymontowałem lampę (uwaga na delikatne zaczepy, trzeba podważyć delikatnie płaskim śrubokrętem z boku i wyłuskać lampę ze zderzaka - w instrukcji jest opis) osuszyłem dokładnie wnętrze suszarką do włosów, po włożeniu żarówki okleiłem jej styk z obudową plastikową taśmą izolacyjną - zadziałało
do irytujących drobiazgów można by jeszcze dopisać skrzypienia i trzaski dochodzące z różnych i coraz to innych zakamarków deski rozdzielczej - przy niskich i ujemnych temperaturach, co ciekawe - latem jest cicho, sądzę że przyczyną są po prostu twarde plastiki - znam osobnika który rozebrał doszczętnie całą deskę rozdzielczą i wygłuszał ją piankowymi taśmami i gąbką podobno z dobrym skutkiem - mnie się nie chciało
Ostatnio zmieniony 2009-12-10, 09:36 przez Dar1962, łącznie zmieniany 1 raz.
Część,
Co do paska, u mnie się odezwał po około roku i 27 tyś, zgłosiłem na przeglądzie po 30tyś i wymienili bez słowa sprzeciwu pasek i napinacz paska, oczywiście w ramach gwarancji. Obecnie mam około 50tyś i póki co cisza. Zobaczymy jak będzie dalej, jeżeli będzie konsekwencje do wiosny powinien zacząć piszczeć.
Dar od kiedy lampa stop jest w zderzaku! wg mnie są trzy, 2 w zespolonych w słupkach i jedna w klapie bagażnika u mnie w zderzaku są 2 odblaski i lamp przeciwmgielna. U ciebie jest inaczejproblem parującej lampy stop - wymontowałem lampę (uwaga na delikatne zaczepy, trzeba podważyć delikatnie płaskim śrubokrętem z boku i wyłuskać lampę ze zderzaka -
Co do paska, u mnie się odezwał po około roku i 27 tyś, zgłosiłem na przeglądzie po 30tyś i wymienili bez słowa sprzeciwu pasek i napinacz paska, oczywiście w ramach gwarancji. Obecnie mam około 50tyś i póki co cisza. Zobaczymy jak będzie dalej, jeżeli będzie konsekwencje do wiosny powinien zacząć piszczeć.
Koledzy w dziale klubowa jazda,można wypełnić narodowy test Auto Świata,możecie tam po części opisać swoje problemy i spostrzeżenia.Ja to zrobiłem
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075
viewtopic.php?t=18075
Re: Typowe usterki - TTTM - rozwiązania problemów
Czy komus z Was wymieniono ten pierscien w wydechu i czy to pomogło?was79 pisze:Witam na nowym forum,
postanowiłem pozbierać dotychczasowe doświadczenia z naszymi NOTE.
Wszytkiego nie byłem w stanie zapamiętać-przeczytać, więc proszę Was o ewentualne uzupełnienia, uwagi, propozycje. Będę je uwzgledniać w tym poście.
2. Hałasujący wydech --> powód brak łącznika elastycznego, rozwiązanie stosowane przez ASO: smarowanie, wymiana pierścienia,
Bo mnie ostatnio wymieniono i mam wrażenie że wydech bardziej hałasuje niz wczesniej.
pzdr
Na to wygląda,...chociaż mój na to nie cierpi
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075
viewtopic.php?t=18075
Odpisze tutaj bo nie mam pomysłu gdzie o tym napisać a nowego tematu nie warto zakładać.
No jak wszyscy wiedzą moja walka z kolumną kierownicy trwa i trwa i trwa, ale ostatnio się coś odmieniło w serwisie i zaczęli szukać dla odmiany w zawieszeniu.
Okazało się, że samochodzik nie ma zbieżności, a co lepsze nie idzie jej ustawić.
No i zabawa trwała tydzień i znaleźli co było - prawa zwrotnica do wymiany, no i po, nagle dało się zbieżność ustawić i na razie jest chyba dobrze.
Zobaczę jak pojeżdżę trochę - ale chciałbym, żeby już było ok.
No jak wszyscy wiedzą moja walka z kolumną kierownicy trwa i trwa i trwa, ale ostatnio się coś odmieniło w serwisie i zaczęli szukać dla odmiany w zawieszeniu.
Okazało się, że samochodzik nie ma zbieżności, a co lepsze nie idzie jej ustawić.
No i zabawa trwała tydzień i znaleźli co było - prawa zwrotnica do wymiany, no i po, nagle dało się zbieżność ustawić i na razie jest chyba dobrze.
Zobaczę jak pojeżdżę trochę - ale chciałbym, żeby już było ok.
Prawa zwrotnica?Walnąłeś gdzieś?,czy złe wykonanie?
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075
viewtopic.php?t=18075
Ja też na razie skrzypienie zawiechy mam opanowane,ale to juz w innym temacie jest edytowane.
Już się zwaliło...
Już się zwaliło...
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075
viewtopic.php?t=18075
Witam. Mam problem.. mianowicie stuki podczas skrecania.. objawiaja sie raczej na parkingu tak wiec podjechalem do serwisu vauxhalla pracuje tam moj kolega do ktorego mam zaufanie sprawdzil luzy na drazkach sprawdzil listwe kotwiczna pomyslal ze to jest to .. po opuszczeniu auta w dol spojrzal sobie na kolumne kierownicza zaraz nad pedalami pokrecilem kierownica posprawdzal i powiedzial ze jest to jakas tulejka potocznie nazywana moze krzyzakiem choc niewlasciwwie i jest tylko to do wymiany i to wyglada bardziej na wade fabryczna niz uszkodzenie w trakcie uzywania auta.. tak wiec zadzwonilismy do nissana aby zamowic ta czesc czyli ta tulejke .. ale oni powiedziel ize nei sprzedaja tej wlasnie tulejki ale sprzedaja jedynie cala kolumne kierownicy 1487funtow.. tak wiec olalem naprawe bo to troche nei halo wywalic 1487funtow tak oo .. na forum czytalem ze czesc z was naprawilo ten defekt w jakichs warsztatach w polsce po dluzszym czasie szukania co to jest .. teraz pytanko .. gdzie w polsce mozna kupic te wlasnie czesc bo kolumny kierowniczej calej nei zamierzam wymieniac za ta kwote.. jezeli ktokolwiek moglby mi w jakis sposob pomoc rozwiazac ten problem bylbym bardzo wdzieczny jezeli ktokolwiek wie gdzie moglbym zamowic ta tulejke ¬krzyzak¬ wymienilbym to osobiscie z kolega i po klopocie..
prosze o kontakt gg: 3968474
dziekuje
Lukasz
p.s z tego co powiedzial nie wplywa to na bezpieczenstwwo a tylko i wylacznie na komfort.
prosze o kontakt gg: 3968474
dziekuje
Lukasz
p.s z tego co powiedzial nie wplywa to na bezpieczenstwwo a tylko i wylacznie na komfort.
A u mnie był to ten krzyżak. Już wczesniej o tym pisałem, ale w skrócie było tak: objawy jak pisze bushilda, następnie wymiana całej kolumny przez aso - objawy pojawiły się prawie zaraz po naprawie. Po kolejnych podejściach do serwisu "wybłagałem" wymianę samego krzyżaka (jak przyznał się mechanik - sam krzyżak był inny niż w całej kolumnie - jakiś wzmocniony). I teraz jestem pewny, że to to, bo od wymiany przejechałem już ponad 20 tys. km i nic, nie ma żadnych objawów.
Słabe jest to, że po pierwsze, nawet jak kupisz nową kolumnę, to nie masz pewności, że jest w niej już taki wzmocniony krzyżak, a po drugie jeśli na gwarancji potrafią wymienić sam krzyżak, to znaczy, że taka część istnieje i albo serwis ściemnia, albo polityka całego NISSANA jest tak chamska, że nie sprzedają oddzielnie, żeby wyciągnąć z klienta maksymalną kasę:(
Słabe jest to, że po pierwsze, nawet jak kupisz nową kolumnę, to nie masz pewności, że jest w niej już taki wzmocniony krzyżak, a po drugie jeśli na gwarancji potrafią wymienić sam krzyżak, to znaczy, że taka część istnieje i albo serwis ściemnia, albo polityka całego NISSANA jest tak chamska, że nie sprzedają oddzielnie, żeby wyciągnąć z klienta maksymalną kasę:(
Czyli chodzi o te czesc pod numerem 5 .. łącznik z dwoma krzyzakami.. zadzwonilem do serwisu w polsce czesc kosztuje 706zl bedzie w ciagu 5-6 dni jezeli chce szybciej tzn 3-4 dni bedzie kosztowa 776zl.. (przy zamowieniu czesci depozyt 300zl wymagany) w anglii znalazlem te czesc w serwisie ale nie u siebie w bristolu tylko w cardiff bo w bristolu cala kolumne chca wymieniac takze w cardiff 168funtow czyli cena wychodzi taka sama jak i w polsce .. tylew ze sprawa taka musze czekac do 4 lipca aby ta czesc przyszla.
nie moge zalaczyc pilku postaram sie pozniej zalaczyc.. znalzlem go gdzies tutaj na foru wlasnie w podobnyum temacie. INTERMEDIATE SHAFT nr5
p.s narzeczona mowi "zapytaj na forum co zrobic zeby nie wydac 168funtow"
+sprawa jeszcze jedna zadzwonilem na szrot do jakiegos ciapka i on mi mowi 2.50 + przesylka 10f.. ale wyslalem mu zdjecie tej czesci mial sie odezwac i na razie nic .. ciekawe co chcial mi wcisnac..
nie moge zalaczyc pilku postaram sie pozniej zalaczyc.. znalzlem go gdzies tutaj na foru wlasnie w podobnyum temacie. INTERMEDIATE SHAFT nr5
p.s narzeczona mowi "zapytaj na forum co zrobic zeby nie wydac 168funtow"
+sprawa jeszcze jedna zadzwonilem na szrot do jakiegos ciapka i on mi mowi 2.50 + przesylka 10f.. ale wyslalem mu zdjecie tej czesci mial sie odezwac i na razie nic .. ciekawe co chcial mi wcisnac..