Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Note] Falujące obroty w note

Moderator: Zielkq

Awatar użytkownika
notek-a
stały bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 2009-12-09, 23:42
Lokalizacja: Olsztyn

[Note] Falujące obroty w note

Post autor: notek-a » 2011-03-20, 20:18

Wczoraj pojawiły mi się następujące objawy:
Obroty silnika falują i silnik dławi się czasami przy przyspieszaniu. Silnik 1.4, przebieg 56 tys. km. Co zdążyłem zauważyć - objawy te występują dopiero po rozgrzaniu silnika i najczęściej w okolicach 2000-2500 obrotów, oraz na wolnych obrotach - wtedy (po wyłączeniu klimy) obroty spadają do 500-600, lekko faliją i czasem skoczą na sekundę do około 1500. Przy wolnym przyspieszaniu silnik się czasami jakby dławi, obroty zaczynają też falować przy puszczeniu gazu podczas hamowania silnikiem i przy spokojnej jeździe jeśli obroty są bliższe 2000. Co ciekawe - przy mocnym wciśnięciu pedału gazu powyżej 3000 obrotów problemu nie ma i silnik normalnie przyspiesza do końca. Kontrolka "check engine‎" się nie pali.
Padły już oczywiście wcześniej sugestie co to może być, ale pytanie, czy jest wstanie sprawdzić to niezależny serwis, czy tylko ASO? - samochód jest po gwarancji.


PS. Co ciekawe, problem pojawił się kilka dni po tym, jak odebrałęm samochód z naprawy blacharsko-lakierniczej. Oczywiście naprawa była tylko powierzchowna i nie wiązała się z żadnym elementem silnika itp. Nie podejrzewam też o nic tego serwisu, robotę zrobili dobrze, ale... mogło to spowodować odłączenie akumulatora, lub jego ładowanie bez wyjmowania, lub odpalenie na kable?

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 759
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2011-03-21, 11:11

Tak jak gdzieś to już pisałem ;-) stawiałbym na lambdę lub przepływkę...ale bardziej na lambdę gdyż po rozgrzaniu autko zaczyna gadać normalnie.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Awatar użytkownika
notek-a
stały bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 2009-12-09, 23:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: notek-a » 2011-03-21, 22:37

Wiem, wiem, "gdzieś" już pisałeśJACKO29, ale może to właśnie nie sonda (mam nadzieję), bo po rozgrzaniu dopiero objawy się pojawiają (na zimnym silniku ich nie ma), a co ciekawe - potem potrafią ustąpić i po kolejnym włączeniu silnika znowu są, a potem mogą zniknąć.

[ Dodano: 2011-03-23, 13:09 ]
Wczoraj sprawdziłem filtr powietrza - wygląda normalnie, nie ma śladów jakiegoś pyłu np. z blacharni.
Dzisiaj samochód został podpięty pod komputer i wyszło, że to jednak sonda lambda - ta za katalizatorem.
O kosztach i rezultacie naprawy napiszę już po.

[ Dodano: 2011-04-04, 23:24 ]
Sonda wymieniona - już kilka dni temu, ale nie pisałem, żeby sprawdzić czy wszystko ok. Sonda BOSCH, produkcji niemieckiej - koszt sondy to 500zł, dodatkowo dzoszła robocizna i diagnostyka komputerem - ale to już po znajomości.
Wymieniłem też przy okazji świece (bo już przebieg 57 tys. km) na NGK platynowe (te które były fabrycznie to CHAMPIONy).
Silnik pracuje już normalnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Note”