Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Note] OSŁONA SILNIKA

Moderator: Zielkq

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 759
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

[Note] OSŁONA SILNIKA

Post autor: JACKO29 » 2010-01-03, 12:35

Zastanawia mnie przydatność stosowania i praktyczność tego elementu.Co ciekawe,niektóre modele Note sprowadzane z zagranicy posiadają takową osłonę już zamontowaną fabrycznie.
http://photos02.allegroimg.pl/photos/64 ... /851715449
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Awatar użytkownika
Dar1962
doświadczony forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 2009-12-09, 18:25
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: Dar1962 » 2010-01-03, 12:51

dla kogoś kto jeździ po wybojach może się pewnie przydać, wiem że do pierwszego modelu skody octawii też coś takiego oferowano nawet w aso jako element wyposażenia dodatkowego ponieważ jej skrzynia biegów w obudowie z cienkiego aluminium wystaje wyjątkowo nisko (oczywiście za dopłatą),podobny problem ma Fiat Uno, Note ma dosyć spory prześwit, więc ryzyko zaczepienia spodem jest mniejsze niż w większości aut. Moim zdaniem taka zwarta zabudowa pogarsza wentylacje silnika, lepszym rozwiązaniem były stosowane kiedyś w polonezie takie dwie prawdziwie pancerne szyny chroniące spód skrzyni biegów bo o ochronę tego elementu głównie chodzi (jest najniżej) czasem też można przytrzeć tzw. "dwururką" - starzy kierowcy wiedzą o co chodzi :lol:

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 759
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2010-01-03, 13:00

No wiedzą, wiedzą,poldek i kredens miały takie dwa profile pod misą,ale w Note ? zastanawiające to jest.Ciekawe czy ktoś z naszych ma to zabudowane?
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Awatar użytkownika
Dar1962
doświadczony forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 2009-12-09, 18:25
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: Dar1962 » 2010-01-03, 13:23

oglądałem spód swojego auta na podnośniku ale niczego takiego tam nie znalazłem :-P inna sprawa,że jest dość płaski i nic nie wystaje, nawet układ wydechowy biegnie w tunelu, przeszukałem z ciekawości net ale o dziwo nie znalazłem ani jednej fotki note od strony podłogi

Roxx
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Roxx » 2010-01-03, 15:23

Panowie, takie osłony nie mają za zadanie chronić przed uszkodzeniami mechanicznymi. Ich głównym zadaniem jest poprawa aerodynamiki samochodu, płaska i gładka podłoga samochodu ma spore znaczenie dla aerodynamiki samochodu. A dodatkowym plusem jest mniejsze zabrudzenie silnika.

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 759
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2010-01-03, 21:03

Ciekawe na ile ta poprawa aerodynamiki,wpłynie na portfel....i czy wogóle :D
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Roxx
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Roxx » 2010-01-03, 22:02

"Jazda z prędkością 100 km /h z otwartymi okami zwiększa zużycie paliwa o ok. 5% Z kolei otwarte okno dachowe powoduje zwiększenie spalania paliwa o 15%"

Mogę tylko przypuszczać że uporządkowanie przypływu pod podwoziem może mieć wpływ na poziomie 10%. Czy warto to, to pytanie pozostanie otwarte przynajmniej tak długo, póki ktoś nie zamontuje i nie sprawdzi w życiu.

A cytat pochodzi z LINK ogólnie fany artykuł warto przeczytać.

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 759
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2010-01-04, 08:12

Z tego co piszesz ,zmniejszenie zużycia o 10%,tj.ok0.7l-0.8l.Hmmm :roll: :?: zastanawiajace dla czego koncerny nie stosują tego chwytu.Zbyt pracochłonne?,kosztowne?
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

finger
wiem o czym pisze
Posty: 52
Rejestracja: 2009-12-09, 08:49
Lokalizacja: Z kąta w kąt

Post autor: finger » 2010-01-04, 10:22

Roxx dobrze że nie napisałeś dajmy na to 18% bo to byłby ponad litr oszczędności ;>

I już pojawiły by się wątki w dziale "Zrób to sam" :D
"Żyję w kraju w którym wszyscy chcą mnie zrobić w ch... za moją kase"
Strachy na lachy - "Żyję w kraju"

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 759
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2010-01-04, 10:58

Śmiech śmiechem,ale w kontekście zmiennych ciśnień w ogumieniu,w miarę obciażenia jest to na prawdę zastanawiajace.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Roxx
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Roxx » 2010-01-04, 13:00

finger oczywiście miło się pośmiać, poczytaj jakich zmian dokonują producenci w samochodach z serii "eco". Standardem to wyrównanie płyty podłogowej, specjalnie zaprojektowane kołpaki, często drobne zmiany w pasie przednim, np. usuniecie otworów na halogeny, opony o niskich oporach toczenia, odchudzanie samochodów, np. lżejsze cieńsze fotele. Przeczytaj jaki zmiany zafundował Nissan w serii Pure Drive.

Swego czasu Toyota chwaliła się prze liftingu corrolci że do obniżenia poziomu hałasu przyczynił się między innymi przeprojektowana osłona dolna silnika.

Awatar użytkownika
was79
stały bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 2009-12-09, 07:09
Lokalizacja: Katowice

Post autor: was79 » 2010-01-04, 13:33

eco-pierdolec toczy się przez świat, podsycany przez cwaniaczków zarabiajacych grube $ typu Al Gore. Zaniedługo za bąka pójdzie się do paki :-/

finger
wiem o czym pisze
Posty: 52
Rejestracja: 2009-12-09, 08:49
Lokalizacja: Z kąta w kąt

Post autor: finger » 2010-01-04, 13:39

Roxx pisze:finger oczywiście miło się pośmiać, poczytaj jakich zmian dokonują producenci w samochodach z serii "eco". Standardem to wyrównanie płyty podłogowej, specjalnie zaprojektowane kołpaki, często drobne zmiany w pasie przednim, np. usuniecie otworów na halogeny, opony o niskich oporach toczenia, odchudzanie samochodów, np. lżejsze cieńsze fotele. Przeczytaj jaki zmiany zafundował Nissan w serii Pure Drive.


Jak by było tak łatwo to najnowsze samochody powinny palić 0.5l na 100km.
Jednak nie rozumiem Twojej wypowiedzi w kontekscie wypowiedzi z forum NKP :
Roxx na NKP pisze:

Napisano 18 listopad 2009, 09:24
Użytkownik skwara11 dnia 18 listopad 2009, 08:29 napisał
Ale znowu 1.4 jest chyba nowszym silnikiem, bardziej ekologicznym. 1.6 nie ma Pure Drive. Może od stycznia będą już poprawione?

No cóż Pure Drive to tylko slogan reklamowy i nic więcej, oznacza on w Nissan silniki które emitują mniej niż 140g/km CO2, silnik 1.4 emituje 139 więc się mieści i tyle 1.6 ponieważ pali trochę więcej to oczywiście ma i większą emisję CO2 konkretnie to 149g/km.

No ale jak widać marketing działa! Piszą Pure Drive i wszyscy myślą że to coś ekstra, nowe rozwiązanie techniczne? :)

Opis Pure drive
dane modeli

jednen slogan Pure Drive i już nowszy :)

1.4 (CR14DE) jest w produkcji od 2002
1.6 (HR16DE) jest produkowany od 2005

Silniki Nissana
źródło na NKP http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... 41876a2583

chyba że odcinasz się od wypowiedzi Roxx'a z NKP ?
Roxx pisze: Swego czasu Toyota chwaliła się prze liftingu corrolci że do obniżenia poziomu hałasu przyczynił się między innymi przeprojektowana osłona dolna silnika.
W sumie mniej hałasu też jest pro-eko :)
"Żyję w kraju w którym wszyscy chcą mnie zrobić w ch... za moją kase"
Strachy na lachy - "Żyję w kraju"

Roxx
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Roxx » 2010-01-04, 14:03

Człowieku, rozumiesz coś takiego jak kontekst wypowiedzi?
Cytat:
Użytkownik skwara11 dnia 18 listopad 2009, 08:29 napisał
Ale znowu 1.4 jest chyba nowszym silnikiem, bardziej ekologicznym. 1.6 nie ma Pure Drive. Może od stycznia będą już poprawione?
skwara11 sugerował że PureDrive oznacza nowszy, unowocześniony silnik, co oczywiście nie jest prawdą. A zmiany poprawiające aerodynamikę popieram, natomiast wyznaczanie jakiś poziomów i nazywanie ich chwytliwymi nazwami uważam z działania czysto marketingowe, lepem na niezorientowanych. Czego najlepszym przykładem jest post kolegi skwara11.

Masz rację jazda z otwartymi oknami, na szerokich niedopompowanych oponkach, z fajnym bagażnikiem dachowym, najlepiej z założonymi uchwytami na rowery, nie ma wpływu na zużycie paliwa. A opory powietrza to wymysł szalonego naukowca.

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 759
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2010-01-04, 15:47

Panowie wyluzujcie,nie po to rzuciłem Hasło żeby wzbudzać kłótnie i waśnie.Nie tędy droga do dyskusji.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2010-01-04, 16:02

Taka osłonka może ochronić przed małymi kamyczkami jak ktoś czasami jeździ po polnych drogach/szutrach, jakimiś gałązkami, chlapaniem wody z kałuż i syfu leżącego na asfalcie (niektórzy lubią mieć lśniący silnik) itp. Poza aerodynamiką - choć da to raczej minimalne efekty jest też wolniejsze ochładzanie silnika. Silnik jest wystarczająco chłodzony przez chłodnicę i przegrzanie mu nie grozi - co potwierdza producent dając taką osłonkę. Jest to samochód miejski - czyli ma pokonywać małe odcinki. Dzięki takiej "izolacji" szybciej osiągnie temperaturę optymalną, a potem na postoju "mniej ostygnie". Dzięki temu jak się wchodzi do samochodu to np. po godzinie ma on 40 C, a nie 10 C i nie włącza się ssanie.
Producenci nie dają takich bajerków w standardzie, bo tną koszty.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 759
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2010-01-04, 16:10

Właśnie to tez producent,podawał,szybsze dojście do temperatury i wolniejsze schładzanie.Od siebie wam dodam,że po wygłuszeniu klapy(fotki w odp.dziale)zrobiłem już kilkaset kilosów i mam takie wrażenie że delikatniej szybciej silnik się nagrzewa,zawsze robię ten sam dystans i zawsze przy dojeździe do skrzyżowania jeszcze chodził na ssaniu,a teraz nie,jak dojeżdżam jest już bez ssania.Mało tego śnieg na klapie po skończonej jeździe nie topi się prawie wogóle!!!
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Roxx
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Roxx » 2010-01-04, 16:55

Jacko, rozumiem że nie miałeś wygłuszenia maski? U mnie w modelu Tecna '07 (przed modyfikacjami wakacyjnymi) pod maską znajduje się firmowa mata zakrywająca większą część maski.
Jak można wiedzieć jaką masz wersję i z którego roku. Ciekawe czy jest to związane z wersją wyposażenia, czy mata poszła w ramach oszczędności jak na przykład niebieska kontrolka zimnego silnika?

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 759
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2010-01-04, 18:58

Ha! matę miałem taką czarną,przypinaną na spinki.Ale wlasna inwestycja w wygłuszenie dała niesamowity efekt.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Awatar użytkownika
El_Diablo
fanatyk nissana
Posty: 698
Rejestracja: 2009-12-09, 12:23
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: El_Diablo » 2010-01-04, 21:07

Osłony takiego typu mają za zadanie służyć jako tzw. "dyfuzor", oglądając wzór tej osłony, to tylko chwyt marketingowy - żadnych kanałów prowadzących powietrze nie ma. Więc w zasadzie nie wiele albo i wcale nie poprawi aerodynamiki. A co do funkcji ochronnej to tez lipa - dobry kamień i po osłonie. Zostaje co najwyżej funkcja estetyczna - czysta komora silnika od dołu, ochrona od wody i śniegu, to czasami tez dużo daje.

Agamek12
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2010-01-01, 23:46
Lokalizacja: Radzymin

Post autor: Agamek12 » 2010-01-04, 21:26

Dar1962 pisze:wiem że do pierwszego modelu skody octawii też coś takiego oferowano nawet w aso jako element wyposażenia dodatkowego ponieważ jej skrzynia biegów w obudowie z cienkiego aluminium wystaje wyjątkowo nisko (oczywiście za dopłatą)
Przywołany przez Ciebie patent stosowany jest w Octaviach I TDI, w których nisko (o wiele bliżej niż w benzyniakach) nad podłożem zawieszona jest miska olejowa - nie ma to nic wspólnego ze skrzynią biegów. I jako patent akcesoryjny stosowana jest tu osłona metalowa (alu lub stal) bądź podwyższenie podwozia o 2,5cm. Przywołane później osłony plastikowe są elementem standardowym których jedynym zadaniem jest ograniczenie brudzenia silnika (nota bene są one dość delikatne i nietrwałe i moje po 207.000km są już bardzo zmęczone)...

Awatar użytkownika
was79
stały bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 2009-12-09, 07:09
Lokalizacja: Katowice

Post autor: was79 » 2010-01-05, 07:40

Agamek12 pisze:(nota bene są one dość delikatne i nietrwałe i moje po 207.000km są już bardzo zmęczone)...
to mnie ubawiłeś :-D
2 stówy po polskich drogach i zmęczone. Jeżeli taki przebieg przetrwały w tym kraju to są raczej pancerne

Awatar użytkownika
Dar1962
doświadczony forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 2009-12-09, 18:25
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: Dar1962 » 2010-01-05, 10:18

rozmowa stała się gorąca jak za starym forum :-P straszna polaryzacja poglądów :shock:
uściślijmy: czym innym jest plastikowa płyta montowana pod silnikiem której jedynym zadaniem jest chronić go od zabrudzeń ( z tą poprawą aerodynamiki może i jest coś na rzeczy ale wątpię, aby oszczędności z tytułu spalania były takie wymierne - inaczej po prostu by je montowano, wszak jednym z argumentów reklamowych każdego z koncernów samochodowych jest niskie spalanie ) czym innym elementy mocowane w okolicy obudowy skrzyni biegów, miski olejowej i elementów wydechu mające na celu ich mechaniczną ochronę. Wg mojej wiedzy Notek standardowo nie ma ani jednego ani drugiego. A co do brudzenia silnika - w moim poprzednim aucie silnik wisiał dosłownie w powietrzu - pod nim nie było niczego coby go chroniło i nie brudził się bardziej niż w autach z zabudowaną komorą

ODPOWIEDZ

Wróć do „Note”