Strona 1 z 1

[K11] Oleje filtry i wszelkie płyny wymiana

: 2018-01-01, 21:05
autor: mati113
Chce zrobić cała podstawę, czyli pełen serwis olejowy z filtrami. Nie tylko te podstawowe rzeczy, ale również olej w skrzyni biegów, płyn do wspomagania, płyn hamulcowy.

Olej myślałem o Mobilu 10w40 diesel - taki był lany.

Filtry - wiadomo coś z bosha , bądz coś zbliżonego.

Olej skrzyni biegów - ktoś kiedyś mi poradził Mobil mobilube 75w90

Płyn do chłodnic - prestone

Co z plynem hamulcowym, i płynem do wspomagania? Jaki powinien być? Przypomnę tylko ze to micra k11 1.5 d z 2001r.

Jeśli również mogę prosić a ktoś z Was się orientuje to napiszcie ile tego wszystkiego wchodzi w dieslu z tego rocznika. Próbowałem użyć google ale nic nie znalazłem.

: 2018-01-02, 09:41
autor: janusz
mati113,

Olej do silnika - płukanka i Eneos 10W40 albo powrót do 5W40 :] Z oliw mogę polecić LM, Eneosa, Fuchs, XADO, Mitasu, Eni, Shell

Filtry - co boscha to do kosza. Jak masz brać filtr oleju to proponuję ASO, a jak nie chcesz OEMu to MANN, KNECHT

Olej do skrzyni - Eni, Xado, Statoil, skrzynia ma synchronizatory więc olej GL4 albo GL4/5

Płyn hamulcowy - DOT4 - jakiś dobry - na przykład ATE - wymiana co roku - tak jest napisane na opakowaniu.

Olej do wspomagania - ja mam Eneosa i całkiem miło śmiga.

: 2018-01-02, 12:16
autor: mati113
janusz pisze:mati113,

Olej do silnika - płukanka i Eneos 10W40 albo powrót do 5W40 :] Z oliw mogę polecić LM, Eneosa, Fuchs, XADO, Mitasu, Eni, Shell

Filtry - co boscha to do kosza. Jak masz brać filtr oleju to proponuję ASO, a jak nie chcesz OEMu to MANN, KNECHT

Olej do skrzyni - Eni, Xado, Statoil, skrzynia ma synchronizatory więc olej GL4 albo GL4/5

Płyn hamulcowy - DOT4 - jakiś dobry - na przykład ATE - wymiana co roku - tak jest napisane na opakowaniu.

Olej do wspomagania - ja mam Eneosa i całkiem miło śmiga.

Dzięki. Czyli olej do całkowitej wymiany i płukanka i 5w30? Bo 5w30 radzili na zaprzyjaźnionym forum nissana bo podobno tak jest w instrukcji dlatego zgłupiałem czy łac 5w30 czy 5w40?

Co do oleju do skrzyni biegów może być mobil Mobilube shc 75w90?

Co do reszty się zastosuje

[ Dodano: 2018-01-02, 12:18 ]
Co do hamulcowego dot 4 to są różne z tej firmy jakieś 6, typ 2000 czym to się różni i który bać?

: 2018-01-02, 14:00
autor: smeru
ATE typ 200 ma dobre parametry, wyższa temperatura wrzenia i wydłużony okres wymiany do 3 lat.

: 2018-01-02, 14:55
autor: mati113
smeru pisze:ATE typ 200 ma dobre parametry, wyższa temperatura wrzenia i wydłużony okres wymiany do 3 lat.

Dzięki to wezmę ten typ 200, ale w razie gdybym nie dostał to brać SL6, czy ten zwykły SL?


Powiedz mi jeszcze proszę co do oleju silnikowego to jeśli wezmę jak kolega wyżej radził LM to wziąć 5w30 czy 5w40? Kolega wyżej radzi 4w40 natomiast na zaprzyjaźnionym forum podobno według instrukcji powinien być olej w mojej 1.5d 5W30. No i z LM tez są różne typy 4200,4300 a nawet 4600 który dobrać? Wiem, ze załączam pytaniami ale nie znam się na tym a chciałbym zalać dobrze.

: 2018-01-02, 16:08
autor: janusz
mati113, ATE TYP200, ma wydłużony interwał wymiany do 3 lat, ale ja i tak bym co roku lub półtora zmieniał. Chodzi o to, że w zbiorniczku zbierają się osady i potem idą w pompę - efekt - w pewnym momencie można nie mieć hamulców :]

Do skrzyni weź XADO Atomic Oil 75W-90 GL-3/4/5 -> Oilspa na alledrogo ma.

Do silnika - możesz wziąć 5W30, jednak na lato wolałbym mieć 5W40 :] Szukaj oleju przeznaczonego raczej do disela. Wymiana co max 10kkm i nie więcej.

Płukanka -> viewtopic.php?t=13837

: 2018-01-02, 17:13
autor: mati113
janusz pisze:mati113, ATE TYP200, ma wydłużony interwał wymiany do 3 lat, ale ja i tak bym co roku lub półtora zmieniał. Chodzi o to, że w zbiorniczku zbierają się osady i potem idą w pompę - efekt - w pewnym momencie można nie mieć hamulców :]

Do skrzyni weź XADO Atomic Oil 75W-90 GL-3/4/5 -> Oilspa na alledrogo ma.

Do silnika - możesz wziąć 5W30, jednak na lato wolałbym mieć 5W40 :] Szukaj oleju przeznaczonego raczej do disela. Wymiana co max 10kkm i nie więcej.

Płukanka -> viewtopic.php?t=13837
Dziękuje. Wszystkie rady na wagę złota, bo jak mówię dopiero się wszystkiego próbuje uczyć. Czy olej silnikowy może być 5W40 zamiast polecanego przez instrukcje 5w30, i tez nic strasznego się nie stanie? LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40 6L będzie okej? Jest dobry? Chciałbym coś dobrego i polecanego. Nie chce na tym oszczędzać. Do skrzyni mam już kupionego Mobila ale to najwyżej sprzedam a kupię rencista poleciłeś z Allegro. Możesz jeszcze napisać coś o płynie do wspomagania? Bo trochę tych typów jest a każdy ma inna buteleczkę, i nie chciałbym kupić złej. Dzięki i pozdrawiam

I ostatnie pytanie ile tego oleju do skrzyni biegów potrzeba? Litr wystarczy, czy kupić dwa, trzy litry?

: 2018-01-02, 18:42
autor: janusz
Silnik - 4,4L (baniak 5L) tylko pamiętaj, żeby wszystko dokładnie z miski odciągnąć.
Skrzynia 1,8L (czyli 2L trzeba kupić)
Do wspomagania 1L - możesz zakupić ELFa Elfmatic G3 - jest dobry.

Nie mam przy sobie manuala do Micry, więc dane z dobierz olej :]


To co jest po literce "W" w oznaczeniach oliw, to temperatura letnia i ogólnie dotyczy lepkości. Olej 30 będzie miał mniejszą lepkość niż 40 w temperaturze 100°C (dla takiej się podaje), a co za tym idzie łatwiej będzie zerwać film olejowy, zwłaszcza w lecie :]

: 2018-01-02, 18:59
autor: mati113
janusz pisze:Silnik - 4,4L (baniak 5L) tylko pamiętaj, żeby wszystko dokładnie z miski odciągnąć.
Skrzynia 1,8L (czyli 2L trzeba kupić)
Do wspomagania 1L - możesz zakupić ELFa Elfmatic G3 - jest dobry.

Nie mam przy sobie manuala do Micry, więc dane z dobierz olej :]


To co jest po literce "W" w oznaczeniach oliw, to temperatura letnia i ogólnie dotyczy lepkości. Olej 30 będzie miał mniejszą lepkość niż 40 w temperaturze 100°C (dla takiej się podaje), a co za tym idzie łatwiej będzie zerwać film olejowy, zwłaszcza w lecie :]
Podsumowując zamówiłem

Olej silnikowy - LM Top Tec 4100 5W40 6L

Olej do skrzyni biegów - Xado Automic Oil 75W90 GL3/4/5 3L

Płyn hamulcowy - ATE TYP 200 DOT4 1L

I płukankę o której pisałeś. Wszystko pasuje? Powinno być okej?

: 2018-01-02, 19:09
autor: janusz
Olej silnikowy - 5 L
Olej do skrzyni - 2 L
Płyn hamulcowy - 1 L
Płyn do wspomagania - 1 L
Płukanka Liqui Moly Engine Flush


Przeczytaj dokładnie wątek odnośnie płukanki. Liqui Moly Engine Flush - to jest płukanka szybka - 15min w silniku pracującym na wolnych obrotach. Przed wlaniem do silnika, do gorącego oleju zagrzej ją trochę. Na przykład w garnku z ciepłą wodą (puszka z zawartością, nieotworzona, włożona do wody), tak, żeby miała te 40-50°C.

: 2018-01-02, 19:26
autor: mati113
janusz pisze:Olej silnikowy - 5 L
Olej do skrzyni - 2 L
Płyn hamulcowy - 1 L
Płyn do wspomagania - 1 L
Płukanka Liqui Moly Engine Flush


Przeczytaj dokładnie wątek odnośnie płukanki. Liqui Moly Engine Flush - to jest płukanka szybka - 15min w silniku pracującym na wolnych obrotach. Przed wlaniem do silnika, do gorącego oleju zagrzej ją trochę. Na przykład w garnku z ciepłą wodą (puszka z zawartością, nieotworzona, włożona do wody), tak, żeby miała te 40-50°C.
Dziękuje za podanie wartości ale ogólnie produkty dobre dobrałem? Co zostanie to zostanie na zapas, a olej się przyda gdyby uciekał chociaż na razie jest spokój.

[ Dodano: 2018-01-02, 22:51 ]
A płukankę będzie robił pewnie jakiś warsztat wiec zapewne nie będzie chciało im się bawić w rozgrzanie a to bardzo konieczne?

Chyba ze jest tu ktoś z Górnego śląska bądź może kogoś polecić do takich wymian?

Wstępnie czytałem to po prostu wlewamy płukankę do rozgrzanego silnika , odpalamy samochód na luzie i wolnych obrotach przez 10-15 min , gasimy i wylewamy stary olej a zalewamy nowy tak?