Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[K12] Nieorginalny czujnik położenia wału

Moderator: mimier

GRAZKA
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2016-06-10, 09:41
Lokalizacja: Tarnów

[K12] Nieorginalny czujnik położenia wału

Post autor: GRAZKA » 2016-06-10, 09:48

Witam,

posiadam nisssan micra k12 sprowadzony z Niemiec. Rocznik 2004. Gdy zakupiłam auto nie dokońca jezdziło tzn miał usterke czujnik polozenia wału korbowego. Mechanik wymienił czujnik. Po pół roku jazdy problem pojawił sie ten sam. Auto jezdzi ale wskazówka obrotow wariuje, czasem nie chce zapalić od razu. Przy zmianie biegow na malych obrotach gasnie, dodaje gazu a on zdycha, najlepiej jak jezdzi szybko to wtedy jest w miare ok. Mechanik powiedzial ze nalezy kupić oryginalny CZUJNIK POŁOZENIA WAŁU KORBOWEGO bo te zamienniki nie są nic warte.

Czy może tutaj chodzi o coś wiecej? Rozdzad, sterowniki?
Prosze o pomoc.
Ostatnio zmieniony 2016-06-11, 13:06 przez GRAZKA, łącznie zmieniany 1 raz.
Grazka

Keipro
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2015-05-28, 22:58
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: Keipro » 2016-06-11, 01:50

Witam.
Być może winą jest faktycznie nie oryginalny czujnik , można w tym celu pokusić się o zakup używanego oryginału (ceny na allegro w zakresie 50-100 zł) i po montażu przekonać się czy podziałało. Czujnik ten można wymienić dosyć łatwo samemu ( należy zdemontować obudowę filtru powietrza oraz tzw. fajką , która jest mocowana dwoma plastikowymi klipsami do wzmocnienia czołowego . Dobrze też zdemontować akumulator - bo jest lepsze wtedy dojście.
Czasami po wymianie tego czujnika silnik na początku też może pracować źle, nierównomiernie , na przykład dopóki się nie rozgrzeje. A czasami bywa tak , że dopiero po jakimś czasie ( na przykład tygodniu, dwóch ) zaczyna znowu źle pracować i może pojawić kontrolka - check engine. Wówczas należy usunąć usterkę (zresetować) na komputerze diagnostycznym. Jednakże niekiedy pomimo wymiany czujnika na oryginalny i pomimo zresetowania błędów, silnik może nadal źle pracować. Zwykle tą przyczyną jest rozciągnięty łańcuch rozrządu ( najczęściej na diagnostyce pojawia się wówczas błąd związany z wielokrotnym wypadaniem zapłonów w cylindrach - kod błędu P0300.
A czasami przy błędzie związanym z wielokrotnym wypadaniem zapłonów może być też winny czujnik zmiennych faz rozrządu,ale stawiał bym raczej na rozciągnięty łańcuch rozrządu (typowa usterka w micrach K12). Jeszcze niekiedy złej pracy silnika , gaśnięciu towarzyszy usterka czujnika położenia wałka rozrządu , ale wtedy zwykle na komputerze pojawia się kod błędu - P0340.

Podsumowując , proponowałbym najpierw diagnozę komputerową silnika w celu określenia błędów lub w celu zaoszczędzenie wydatku w tym zakresie ,zakup od razu używanego i oryginalnego czujnika położenia wału korbowego. Jednakże jak opisałem powyżej problemem złej pracy silnika, jego gaśnięcia może być jednak rozrząd.
Poniżej załączam link do artykułów , gdzie opisana jest sytuacja zdiagnozowania błędu związanego z czujnikiem wałka rozrządu, a w konsekwencji okazuje się , że kończy się to wymianą rozrządu. Jest też wiele postów na Nissan Zone w tym zakresie i zwykle piszą że to wina łańcuszka.

Link
http://motofocus.pl/nowosci/10969/napra ... ozwiazanie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Micra / New Micra”