Strona 1 z 1

Kilka pytan od nowego posiadacza A32 3.0 QX .

: 2012-02-28, 18:27
autor: saloman
Witajcie,
czesc spraw juz sobie wyjasnilem przegladajac forum, ale do czesci nie dotarlem i chcialbym zwrocic sie z nastepujacymi pytaniami (chyba lepiej ze w jednym poscie) :

1) obroty na (D) oraz (1) lub (2) sa 900, jak wrzucam (P) to wchodza na wyzsze troche - czy to wzgledem jakiegos ssania i jest normalne ? silnik pracuje rowno, po czyszczeniu przepustnicy i wymianie filtrow,oleju itp.

(2) naladowalem ostatnio akumulator przy mrozach, ale w punkcie akku stwierdzili mi pobor pradu 0.5A podczas postoju auta (zamkniete itp.). Czy zanim odwiedze elektryka i wydam kolejne $ to moge jakies standardowe punkty sprawdzic ?

(3) zamek w bagazniku - jest bardzo trudny w otwieraniu kluczykiem, czy wymiana go jest kosztowna/trudna ?

(4) czy ktos ma sprawdzone miejsce, gdzie moge zaopatrzyc sie w porzadne dywaniki do Maximi oraz wykladzine do bagaznika, gdyz mam cala poplamiona i chce wymienic.

(5) czy wycieraczki mozna zalozyc z nowszych modeli 'twin/duo' Boscha ? przejrzalem ale nigdzie nie bylo wymienionej maximy.

Ogolnie mimo rocznika 1998 jestem bardzo zadowolony, przebieg 171tys i chcialbym byc bardziej zadowolony korygujac pozostale male problemy, dlatego z gory bede wdzieczny za Wasze podpowiedzi!
Pozdrawiam!

Re: Kilka pytan od nowego posiadacza A32 3.0 QX .

: 2012-02-29, 17:38
autor: GRZECHu
saloman pisze:Witajcie,
czesc spraw juz sobie wyjasnilem przegladajac forum, ale do czesci nie dotarlem i chcialbym zwrocic sie z nastepujacymi pytaniami (chyba lepiej ze w jednym poscie) :
Witaj, postaram się coś pomóc...
saloman pisze:1) obroty na (D) oraz (1) lub (2) sa 900, jak wrzucam (P) to wchodza na wyzsze troche - czy to wzgledem jakiegos ssania i jest normalne ? silnik pracuje rowno, po czyszczeniu przepustnicy i wymianie filtrow,oleju itp.
Na D 1 i 2 pracuje pod obciążeniem, kręci olejem w skrzyni, to może być ta różnica. Na P i N powinno być podobnie bo napęd jest odpięty.
saloman pisze:(2) naladowalem ostatnio akumulator przy mrozach, ale w punkcie akku stwierdzili mi pobor pradu 0.5A podczas postoju auta (zamkniete itp.). Czy zanim odwiedze elektryka i wydam kolejne $ to moge jakies standardowe punkty sprawdzic ?

Maxima nie ma takich problemów, w pierwszej kolejności sprawdź rzeczy dodatkowe, radio, alarm itp.
saloman pisze:(3) zamek w bagazniku - jest bardzo trudny w otwieraniu kluczykiem, czy wymiana go jest kosztowna/trudna ?
Zacina się z 2 powodów, burd w samym zamku (szczególnie od mycia kercherem) i od zamka tego co jest wewnątrz auta w bagażniku. Jak otworzysz bagażnik masz przez taką małą dziurkę obok zamka przesuwany wyłącznik zamka, jak to jest przestawione do dołu to działa tylko z pilota. Sprawdź czy nie zjechał ten mechanizm w dół. (palcem to pociągnij w górę). Mi to czasem się przestawiało więc lekko palcem podgiąłem i już chyba 2 rok jest cacy. Sam zamek też prosto wyjąć i wymyć. Roboty na 15 minut.
saloman pisze:(4) czy ktos ma sprawdzone miejsce, gdzie moge zaopatrzyc sie w porzadne dywaniki do Maximi oraz wykladzine do bagaznika, gdyz mam cala poplamiona i chce wymienic.

Dywaniki na allegro sprzedają różne wersje dywaników do QXa ja kupiłem z zbyt wąskimi wycięciami na mocowania foteli (tylne dywaniki). Najlepiej zdejmij wymiar z tych co masz żeby nie było 'skuchy'.
saloman pisze:(5) czy wycieraczki mozna zalozyc z nowszych modeli 'twin/duo' Boscha ? przejrzalem ale nigdzie nie bylo wymienionej maximy.
Byle pasowała długość. 55 i 53cm

: 2012-02-29, 19:02
autor: dylson
GRZECHu pisze:Byle pasowała długość. 55 i 53cm
Moim zdaniem za dlugie. 53 i 51

: 2012-02-29, 19:04
autor: saloman
Dzieki, troche mnie to uspokoilo, w takim razie przystapie do kolejnych czynnosci.
PS
Alarmu nie ma i radio tez zwykle, ale czy komputer od LPG moze taki prad brac? Instalacja jest w sumie 5m-czna ESGI2(chyba dobrze powtorzylem).
Pozdrawiam

: 2012-02-29, 21:50
autor: GRZECHu
dylson pisze:
GRZECHu pisze:Byle pasowała długość. 55 i 53cm
Moim zdaniem za dlugie. 53 i 51
tydzień temu kupiłem nowe i właśnie 55 i 53 ale zmierzę dla pewności.

[ Dodano: 2012-02-29, 21:52 ]
saloman pisze: czy komputer od LPG moze taki prad brac? Instalacja jest w sumie 5m-czna ESGI2(chyba dobrze powtorzylem).
Pozdrawiam
Prosto sprawdzić, miernik w łapę (jak nie masz to 9zł w markecie), podpinasz pod aku (szeregowo mierząc prąd) sprawdź ile bierze dokładnie a następnie odepnij bezpiecznik LPG i zobacz czy się zmieniło.

: 2012-03-02, 01:01
autor: MacGayver
Prosto sprawdzić, miernik w łapę (jak nie masz to 9zł w markecie), podpinasz pod aku (szeregowo mierząc prąd) sprawdź ile bierze dokładnie a następnie odepnij bezpiecznik LPG i zobacz czy się zmieniło.
rozwinę tę myśl żeby nie było wątpliwości. Zdejmujesz plusową klemę. Między klemę a plusowy biegun akumulatora podłączasz amperomierz (lub miernik ustawiony na amperaż).
Standardowo powinno być coś koło 0.01A. Jeśli będzie więcej to gdzieś zjada Ci prąd. I tak jak mówi Grzechu, odpinaj po kolei bezpieczniki i jak spadnie pobór prądu to znaczy że to ten obwód :-) powodzenia ;-)

: 2012-04-01, 13:45
autor: Lombardo88
saloman, i jak tam fura??co dolegało??

: 2012-04-06, 15:06
autor: B 52
Panowie, obroty na D, 1,2 itp powinny oscylować w wysokości 650 rpm, natomiast na P lub N jakieś 1100 rpm.

: 2012-04-06, 22:35
autor: MacGayver
B 52 pisze:natomiast na P lub N jakieś 1100 rpm.
za wysoko, około 800

: 2012-04-07, 00:30
autor: B 52
1100 na zimnym może, już nie pamiętam ale u mnie tak było.