[A33] 2 pytania techniczne
Moderator: janusz
[A33] 2 pytania techniczne
Witam, bez przynudzania przejdę to meritum:
1-w mojej A33 ciutek brakuje płynu w układzie wspomagania; jaki powinienem wlać? generalnie tyle sie naczytałem, że łeb mam kwadratowy...że są zielonekolory, czerwone, żółte...albo że jest tylko czerwony i przeźroczysty...wreszcie kwestia mieszania: jedni trąbią, że można, inni że się nie powinno albo wręcz to zakazane...słowem-POMOCY Panowie!
2-czy w manualnej skrzyni biegów w tym modelu należy wymieniać olej? Jeśli tak, to czym to jest warunkowane i wreszcie-jaki to powinien być olej?
Z góry dzięki za odpowiedź
1-w mojej A33 ciutek brakuje płynu w układzie wspomagania; jaki powinienem wlać? generalnie tyle sie naczytałem, że łeb mam kwadratowy...że są zielonekolory, czerwone, żółte...albo że jest tylko czerwony i przeźroczysty...wreszcie kwestia mieszania: jedni trąbią, że można, inni że się nie powinno albo wręcz to zakazane...słowem-POMOCY Panowie!
2-czy w manualnej skrzyni biegów w tym modelu należy wymieniać olej? Jeśli tak, to czym to jest warunkowane i wreszcie-jaki to powinien być olej?
Z góry dzięki za odpowiedź
Ostatnio zmieniony 2011-01-13, 21:46 przez khamul, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2009-12-15, 19:29
- Lokalizacja: Margonin
Ad 1. Ja dolewałem płyn ATF bez jakiegokolwiek dobierania tak marki jak i koloru - są ze sobą mieszalne, zwłaszcza że w przeciwieństwie do automatycznej skrzyni biegów układ wspomagania kierownicy nie jest urządzeniem, który ma duże wymagania.
Ad 2. Mam oryginalną książkę obsługi do A32 (moja Maxi jest z polskiego salonu) i tam piszą o wymianie oleju co 60.000 km, olej GL-4. Niedawno zalałem skrzynię jednym z najlepszych (jeśli nie najlepszym) olejów przekładniowych - pełen syntetyk CASTROL TAF-X 75W90, spełniający GL-4 i jednocześnie GL-5. Choć jest drogi (22 zł. za butelkę 0,5 l, a wchodzi 4,5 l, brałem od mojego zaufanego sprzedawcy z Allegro), to bardzo polecam, bo skrzynia chodzi jak masełko, a w siarczyste mrozy przy zimnym starcie biegi wchodzą bez najmniejszego oporu.
Ad 2. Mam oryginalną książkę obsługi do A32 (moja Maxi jest z polskiego salonu) i tam piszą o wymianie oleju co 60.000 km, olej GL-4. Niedawno zalałem skrzynię jednym z najlepszych (jeśli nie najlepszym) olejów przekładniowych - pełen syntetyk CASTROL TAF-X 75W90, spełniający GL-4 i jednocześnie GL-5. Choć jest drogi (22 zł. za butelkę 0,5 l, a wchodzi 4,5 l, brałem od mojego zaufanego sprzedawcy z Allegro), to bardzo polecam, bo skrzynia chodzi jak masełko, a w siarczyste mrozy przy zimnym starcie biegi wchodzą bez najmniejszego oporu.
Najlepiej jakbyś spuścił cały olej i zalał nowym.
A tak na marginesie to miałem gdzieś przeciek na rurce aluminiowej od wspomagania i mechanik. który pracował w aso polecił mi 3 rozwiązania.
1.Zakup nowych rurek w aso
- odpadło bo cena wysoka stosunkowo za kawałek aluminium
2. Dorobienie rurek aluminiowych
- odpadło z braku czasu
3.Kupno gumowych wężyków i montaż ich na aucie zamiast aluminiowych.
Wybrałem 3 opcje i auto 2 lata jeździ bez problemów.
A tak na marginesie to miałem gdzieś przeciek na rurce aluminiowej od wspomagania i mechanik. który pracował w aso polecił mi 3 rozwiązania.
1.Zakup nowych rurek w aso
- odpadło bo cena wysoka stosunkowo za kawałek aluminium
2. Dorobienie rurek aluminiowych
- odpadło z braku czasu
3.Kupno gumowych wężyków i montaż ich na aucie zamiast aluminiowych.
Wybrałem 3 opcje i auto 2 lata jeździ bez problemów.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
Witam kolegę B 52, miałem podobny wyciek w swojej A33B, na szczęście w okolicy mam speca o sympatycznej ksywie McGuyver (nie mylić z personą z forum) od spawania wszelakich metali. Pozaślepiał mi nieszczelności na króćcach i w miejscu przy uchwycie montażowym, sprawdził ciśnieniowo (generalnie aż miło było patrzeć na jego pracę, wiedział do czego ma narzędzia w zakładzie), całkowity koszt coś ok 20-30PLNów. Jakby ktoś potrzebował dorobić jaki detal z metalu, pospawać metale kolorowe (klimy, misy, obudowy skrzyń) to generalnie polecam szanownego Pana Wojtka, lokalizacja 60km od Wawy E7 na Gdańsk. Jak ktoś będzie życzył sobie namiar służę kontaktem na privie,
Pozdrawiam
Pozdrawiam
2007-2009 A32 US VQ30DE automat + LPG na BLOS BRC
2010 A33 US VQ35DE automat + LPG na STAG300+
2010 A33 US VQ35DE automat + LPG na STAG300+