Strona 1 z 1

[A33] Błąd P1320

: 2016-12-22, 13:17
autor: stebacm
Witam,
Jak zwykle mam problem z Maxi (3.0 V6 200KM - 2000 r,):/
Po tym jak stukanie się rozwiązało dziś pojawił się nowy.

Rano odpaliłem auto zimne wszystko OK.

Po przejechaniu gdzieś z 20 km, jak wdusiłem sprzęgło obroty spadły do 0 i auto umarło. Oczywiście dało się odpalić, etc.
Za każdym razem jak jest nagrzane sytuacja jest identyczna.

Byłem na regulacji i sprawdzeniu gazu - moje pierwsze przypuszczenie, ale wsio OK.

Pojechałem we Wrocławiu na Karkonowskiej do Japan Tech - podpięli pod komputer wyszedł błąd P1320 IGN SIGNAL - PRIMARY.

Twierdzą, że to czujnik położenia wału - oczywiście nigdzie nie idzie tego dostać.
Nie ma może ktoś z Was jakiegoś zbędnego?

I druga sprawa - spotkaliście się z taką zagłostką? Dodam jeszcze, że jak miał podpięty komputer to nie pokazywało obrotów na komputerze.

Proszę o pomoc.

: 2016-12-22, 15:26
autor: Oskr5
Czyszczenie przepustnicy połączone z jej adaptacją. Możesz jeszcze sprawdzić jaką temperaturę silnika widzi na kompie.

: 2016-12-22, 16:29
autor: moher3
stebacm,

u mnie też jest ten błąd odkąd mam Maxi a nigdy nie miałem przypadłości takiej jak Twoja, kolega z forum który Maximy zna od podszewki mówił mi że jest to błąd spowodowany instalacją gazową, a mianowicie powoduje go rozcięcie przewodów sygnałowych z wtryskiwaczy benzynowych i puszczenie ich przez komputer gazowy. Komputer w Maximach sprawdza oporność wtryskiwaczy i nie zgadza się suma kontrolna. W niektórych sterownikach gazowych ten problem nie występuje ponieważ nie wypływają na na oporność. Tak czy inaczej ten błąd nie powoduje u Ciebie gaśnięcia auta. Zacznij od tego co napisał Oskr5,

ps. jaki masz zamontowany sterownik gazowy? chodzi mi o firmę?

: 2016-12-22, 17:17
autor: stebacm
moher3 pisze:stebacm,

u mnie też jest ten błąd odkąd mam Maxi a nigdy nie miałem przypadłości takiej jak Twoja, kolega z forum który Maximy zna od podszewki mówił mi że jest to błąd spowodowany instalacją gazową, a mianowicie powoduje go rozcięcie przewodów sygnałowych z wtryskiwaczy benzynowych i puszczenie ich przez komputer gazowy. Komputer w Maximach sprawdza oporność wtryskiwaczy i nie zgadza się suma kontrolna. W niektórych sterownikach gazowych ten problem nie występuje ponieważ nie wypływają na na oporność. Tak czy inaczej ten błąd nie powoduje u Ciebie gaśnięcia auta. Zacznij od tego co napisał Oskr5,

ps. jaki masz zamontowany sterownik gazowy? chodzi mi o firmę?
Hej,

Dzięki za reakcję.
Wcześniej błędu żadnego nie było, ale może rzeczywiście coś świruje chomika :)

Wiem, że zadam strasznie głupie pytanie - wybaczcie laikowi (wcześniej miałem terenowy pojazd, a tam wszystko się młotkiem robiło) - jak wyczyścić to pewnie jakoś dam radę, ale jak zrobić adaptację przepustnicy?

W tym Japan Tech we Wrocławiu jakaś masakra. Byłem u siebie obok Wołowa u mechanika, popatrzył i stwierdził, że krokowiec świruje i że do czyszczenia jest.

Powiedział, że jakby czujnik położenia wału to w ogóle bym nie odpalił auta.

moher3
Mam założoną instalację - AGC - sterownik - Zenit 6 PRO OBD[/b]

: 2016-12-22, 18:32
autor: Oskr5
viewtopic.php?p=2278#2278 To jest instrukcja do a32 ale silnik ten sam.

: 2016-12-22, 18:48
autor: stebacm
Oskr5 pisze:viewtopic.php?p=2278#2278 To jest instrukcja do a32 ale silnik ten sam.
Jak zawsze wystarczy poszukać.
Eh nie ma to jak prawa w państwówce i brak czasu przez służbę:/

To jeszcze jedno głupie pytanie - co to TPS? Przepustnica?

PS
DZIĘKUJĘ

: 2016-12-22, 19:55
autor: Lombardo88
czasem jak cewka wali przebicia to też się ten błąd pojawi.

: 2016-12-22, 21:04
autor: stebacm
Lombardo88 pisze:czasem jak cewka wali przebicia to też się ten błąd pojawi.
Ale przy cewce nie spadały by obroty do zera:/

Wiesz może co to ten TPS?

Mam nadzieję, że podołam zadaniu wyczyszczenia tego wszystkiego...

: 2016-12-22, 21:50
autor: Oskr5
Tps, czujnik położenia przepustnicy. Masz na nim takie dwa mimośrody (fasolki) do regulacji. Zamocowany jest na ośce przepustnicy. Ale najpierw spróbuj bez adaptacji. U mnie nie robiłem tego po czyszczeniu wszystko chodzi jak książka pisze. Tyle że ja zrobiłem to profilaktycznie jak miałem zdjętą obudowę filtra.

: 2016-12-22, 22:17
autor: stebacm
Oskr5 pisze:Tps, czujnik położenia przepustnicy. Masz na nim takie dwa mimośrody (fasolki) do regulacji. Zamocowany jest na ośce przepustnicy. Ale najpierw spróbuj bez adaptacji. U mnie nie robiłem tego po czyszczeniu wszystko chodzi jak książka pisze. Tyle że ja zrobiłem to profilaktycznie jak miałem zdjętą obudowę filtra.
OK

Mam nadzieję, że dam radę.
Poszukam może jest gdzieś jakiś manual jak to ugryźć.

: 2016-12-22, 22:41
autor: berny_p
oczywiście, jak coś to do Wrocka masz niedaleko. Coś ogarniemy :)

: 2016-12-22, 23:04
autor: Lombardo88
Jeśli masz tak,że obroty spadają do zera,to pada Ci czujnik położęnia wału znajdujący się pod kołem pasowym. z niego idzie sygnał na szafę. Czujnik ten wylicza kąt zapłonu. Druga rzecz; trzeba byłoby zobaczyć, czy gaziarze się nie podpieli pod ten czujnik, jako sygnał obrotów, być może on coś sieje. Problem z czytaniem obrotów w centralkach zenit się pojawiał, więc gazownicy brali sygnał nie z cewki, lecz z czujnika wału, lub wałka.

: 2016-12-22, 23:13
autor: MacGayver
Ja bym zaczął od tego sygnału czy nie idzie przez gaz rzeczywiscie. Ale i tak obstawiam prędzej czujnik walu od strony pasków jeśli auto gaśnie. Tym bardzej jak z temp gaśnie i wywala od niego błąd. Jakby co to takie czujniki mam... i inne rzeczy tez

: 2016-12-23, 10:52
autor: stebacm
Lombardo88 pisze:Jeśli masz tak,że obroty spadają do zera,to pada Ci czujnik położęnia wału znajdujący się pod kołem pasowym. z niego idzie sygnał na szafę. Czujnik ten wylicza kąt zapłonu. Druga rzecz; trzeba byłoby zobaczyć, czy gaziarze się nie podpieli pod ten czujnik, jako sygnał obrotów, być może on coś sieje. Problem z czytaniem obrotów w centralkach zenit się pojawiał, więc gazownicy brali sygnał nie z cewki, lecz z czujnika wału, lub wałka.
A ten czujnik jaką powinien mieć oporność?
Gdzieś czytałem, że 20kohm, ale nie dam sobie głowy urwać.

Może bym go przemierzył o wtedy by się coś wyjaśniło...
A co do podpięcia pod czujnik to gaz jeździ już w tym aucie 3 lata ponad i cały czas było OK. Nagle go wczoraj coś kopnęło. Teraz jak zimny jest to też już nie odpala, trzeba mu gazu dać i jest OK - ale puszczę i zdycha.
MacGayver pisze:Ja bym zaczął od tego sygnału czy nie idzie przez gaz rzeczywiscie. Ale i tak obstawiam prędzej czujnik walu od strony pasków jeśli auto gaśnie. Tym bardzej jak z temp gaśnie i wywala od niego błąd. Jakby co to takie czujniki mam... i inne rzeczy tez
Między świętami a nowym rokiem ogarnę przepustnicę i krokowca (czyszczenie) - jak to nic nie da zgłoszę się po czujnik - jak rozumiem to chyba ten czujnik położenia wałka rozrządu?
Bo od wału korbowego jest na dole?

A masz może dysze spryskiwacza do świateł?;)