Nissan Maxima historia modelu
: 2013-12-21, 12:09
Maxima A32 1995-1999
Nissan Maxima czwartej generacji oznaczony był jako model A32 i produkowany w latach 1995-1999. W roku 1997 auto zostało poddane liftingowi zewnętrznemu jak i wewnętrznemu. Rozróżnić możemy dwie wersje maximy: QX (model na rynek europejski) i US (model na rynki ameryk). Konstrukcyjnie samochody nie różnią sie od siebie jednak gołym okiem można zobaczyć różnice stylistyczne z przodu oraz tyłu auta. Poniżej zdjęcia QX (srebrna) oraz US (złota) obydwa modele w wersji poliftowej.
Delikatne różnice są rownież pod maska. Pomimo tego, że do napędu użyto tych samych trzylitrowych silników V6 oznaczonych kodem VQ30DE wersja QX była mocniejsza o trzy konie i dysponowała mocą 193KM. Wynikało to z zastosowania w modelu europejskim kolektora ssącego o zmiennej długości kanałow. Na rynek europejski przewidziano dodatkowo mniejszą sześciocylindrówke w układzie V o pojemności dwóch litrow oznaczonej kodem VQ20DE, silnik dosponował mocą 140KM. Jeśli chodzi o skrzynie biegów wybrać można było manualną pieciobiegową lub czterobiegową automatyczna przekładnię, które przekazywały napęd na przednią oś.
DANE TECHNICZNE
Nadwozie: 4 dzwiowy sedan
Napęd: przód
Zawieszenie: przód, kolumna McPhersona, tył belka
Silniki: VQ30DE 3.0L V6, VQ20DE 2.0L V6
Moc: 190KM wersja US, 193KM wersja QX
Pojemność bagażnika: 470 litrów
Skrzynia biegów: 4-biegowa automatyczna lub 5-biegowa manualna
Długość: w zależności od wersji od 4811 do 4768 mm
Szerokość /b] 1770 mm
Wysokość /b] 1415 mm
VQ30DE:
- wchodzi 3.9 litra oleju
- rozrząd na łańcuchu
Różnice przed i polifcie
-tylne lampy oraz tylna blenda
-inna kierownica
-inny panel klimatyzacji
-po lifcie listwy w kolorze nadwozia
-po lifcie elektroniczny przebieg kilometrów oraz w QX komputer pokładowy
-tweetery przed liftem w słupkach po lifcie na boczku drzwiowym
Maxima A33 2000-200?
Nissan Maxima piątej generacji oznaczony był jako model A33 i produkowany w latach 2000-200?. Podobnie jak w modelu A32 występowały wersje QX i US które rożniły się tylko wyglądem wewętrznym, zewnętrznym oraz osprzętem pod maską. Warto dodać, że wersja US była produkowna tylko przez trzy lata po czym została zastąpiona przez nowszą generację. QX był produkowany dłużej, wynikało to zapewne z faktu, że europa nie doczekała się następcy. Auta napędzane były znanymi z A32 silnikami serii VQ, jednak tym razem to wersja amerykańska otrzymała wiecej koni mechanicznych. Europejska maxima była oferowana z dwulitrowym lub trzylitrowym silnikiem benzynowym V6 o oznaczeniach VQ20DE i VQ30DE o mocy odpowiednio 140 i 200km. Skrzynie to znane z wcześniejszej wersji cztero biegowy automat oraz pięciobiegowy manual. Wersja US przez pierwsze dwa lata oferowana była z silnikiem VQ30DE-k o mocy 222 lub 227km, skrzynie biegów jak w wersji QX. W 2002 roku w maximie zadebiutował trzy i pół litrowy silnik VQ35DE zastępując mniejszą jednostkę. Nowy silnik dysponował mocą 255km i mógł być połączony z pięciobiegową automatyczna lub sześciobiegowyą manualną skrzynią. Samochody miały napędzane koła przednie.
Zaczynam od A32, zachecam do opisu pozostalych modeli, sugestii i ewentualnych poprawek tekstu.
Jakie roznicew a32 miedzy przed a poliftem?
Do opisu innych modeli mozna uzyc mojego szablony lub zrobic to po swojemu
NP: Nissan Maxima piatej generacji oznaczony był jako model A33 i produkowany w latach xxxx-xxxx.
Nissan Maxima czwartej generacji oznaczony był jako model A32 i produkowany w latach 1995-1999. W roku 1997 auto zostało poddane liftingowi zewnętrznemu jak i wewnętrznemu. Rozróżnić możemy dwie wersje maximy: QX (model na rynek europejski) i US (model na rynki ameryk). Konstrukcyjnie samochody nie różnią sie od siebie jednak gołym okiem można zobaczyć różnice stylistyczne z przodu oraz tyłu auta. Poniżej zdjęcia QX (srebrna) oraz US (złota) obydwa modele w wersji poliftowej.
Delikatne różnice są rownież pod maska. Pomimo tego, że do napędu użyto tych samych trzylitrowych silników V6 oznaczonych kodem VQ30DE wersja QX była mocniejsza o trzy konie i dysponowała mocą 193KM. Wynikało to z zastosowania w modelu europejskim kolektora ssącego o zmiennej długości kanałow. Na rynek europejski przewidziano dodatkowo mniejszą sześciocylindrówke w układzie V o pojemności dwóch litrow oznaczonej kodem VQ20DE, silnik dosponował mocą 140KM. Jeśli chodzi o skrzynie biegów wybrać można było manualną pieciobiegową lub czterobiegową automatyczna przekładnię, które przekazywały napęd na przednią oś.
DANE TECHNICZNE
Nadwozie: 4 dzwiowy sedan
Napęd: przód
Zawieszenie: przód, kolumna McPhersona, tył belka
Silniki: VQ30DE 3.0L V6, VQ20DE 2.0L V6
Moc: 190KM wersja US, 193KM wersja QX
Pojemność bagażnika: 470 litrów
Skrzynia biegów: 4-biegowa automatyczna lub 5-biegowa manualna
Długość: w zależności od wersji od 4811 do 4768 mm
Szerokość /b] 1770 mm
Wysokość /b] 1415 mm
VQ30DE:
- wchodzi 3.9 litra oleju
- rozrząd na łańcuchu
Różnice przed i polifcie
-tylne lampy oraz tylna blenda
-inna kierownica
-inny panel klimatyzacji
-po lifcie listwy w kolorze nadwozia
-po lifcie elektroniczny przebieg kilometrów oraz w QX komputer pokładowy
-tweetery przed liftem w słupkach po lifcie na boczku drzwiowym
Maxima A33 2000-200?
Nissan Maxima piątej generacji oznaczony był jako model A33 i produkowany w latach 2000-200?. Podobnie jak w modelu A32 występowały wersje QX i US które rożniły się tylko wyglądem wewętrznym, zewnętrznym oraz osprzętem pod maską. Warto dodać, że wersja US była produkowna tylko przez trzy lata po czym została zastąpiona przez nowszą generację. QX był produkowany dłużej, wynikało to zapewne z faktu, że europa nie doczekała się następcy. Auta napędzane były znanymi z A32 silnikami serii VQ, jednak tym razem to wersja amerykańska otrzymała wiecej koni mechanicznych. Europejska maxima była oferowana z dwulitrowym lub trzylitrowym silnikiem benzynowym V6 o oznaczeniach VQ20DE i VQ30DE o mocy odpowiednio 140 i 200km. Skrzynie to znane z wcześniejszej wersji cztero biegowy automat oraz pięciobiegowy manual. Wersja US przez pierwsze dwa lata oferowana była z silnikiem VQ30DE-k o mocy 222 lub 227km, skrzynie biegów jak w wersji QX. W 2002 roku w maximie zadebiutował trzy i pół litrowy silnik VQ35DE zastępując mniejszą jednostkę. Nowy silnik dysponował mocą 255km i mógł być połączony z pięciobiegową automatyczna lub sześciobiegowyą manualną skrzynią. Samochody miały napędzane koła przednie.
Zaczynam od A32, zachecam do opisu pozostalych modeli, sugestii i ewentualnych poprawek tekstu.
Jakie roznicew a32 miedzy przed a poliftem?
Do opisu innych modeli mozna uzyc mojego szablony lub zrobic to po swojemu
NP: Nissan Maxima piatej generacji oznaczony był jako model A33 i produkowany w latach xxxx-xxxx.