Strona 1 z 1

Nissan Maxima historia modelu

: 2013-12-21, 12:09
autor: dylson
Maxima A32 1995-1999

Nissan Maxima czwartej generacji oznaczony był jako model A32 i produkowany w latach 1995-1999. W roku 1997 auto zostało poddane liftingowi zewnętrznemu jak i wewnętrznemu. Rozróżnić możemy dwie wersje maximy: QX (model na rynek europejski) i US (model na rynki ameryk). Konstrukcyjnie samochody nie różnią sie od siebie jednak gołym okiem można zobaczyć różnice stylistyczne z przodu oraz tyłu auta. Poniżej zdjęcia QX (srebrna) oraz US (złota) obydwa modele w wersji poliftowej.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Delikatne różnice są rownież pod maska. Pomimo tego, że do napędu użyto tych samych trzylitrowych silników V6 oznaczonych kodem VQ30DE wersja QX była mocniejsza o trzy konie i dysponowała mocą 193KM. Wynikało to z zastosowania w modelu europejskim kolektora ssącego o zmiennej długości kanałow. Na rynek europejski przewidziano dodatkowo mniejszą sześciocylindrówke w układzie V o pojemności dwóch litrow oznaczonej kodem VQ20DE, silnik dosponował mocą 140KM. Jeśli chodzi o skrzynie biegów wybrać można było manualną pieciobiegową lub czterobiegową automatyczna przekładnię, które przekazywały napęd na przednią oś.

DANE TECHNICZNE

Nadwozie: 4 dzwiowy sedan
Napęd: przód
Zawieszenie: przód, kolumna McPhersona, tył belka
Silniki: VQ30DE 3.0L V6, VQ20DE 2.0L V6
Moc: 190KM wersja US, 193KM wersja QX
Pojemność bagażnika: 470 litrów
Skrzynia biegów: 4-biegowa automatyczna lub 5-biegowa manualna
Długość: w zależności od wersji od 4811 do 4768 mm
Szerokość :[/b] 1770 mm
Wysokość :[/b] 1415 mm


VQ30DE:
- wchodzi 3.9 litra oleju
- rozrząd na łańcuchu

Różnice przed i polifcie
-tylne lampy oraz tylna blenda
-inna kierownica
-inny panel klimatyzacji
-po lifcie listwy w kolorze nadwozia
-po lifcie elektroniczny przebieg kilometrów oraz w QX komputer pokładowy
-tweetery przed liftem w słupkach po lifcie na boczku drzwiowym

Maxima A33 2000-200?

Nissan Maxima piątej generacji oznaczony był jako model A33 i produkowany w latach 2000-200?. Podobnie jak w modelu A32 występowały wersje QX i US które rożniły się tylko wyglądem wewętrznym, zewnętrznym oraz osprzętem pod maską. Warto dodać, że wersja US była produkowna tylko przez trzy lata po czym została zastąpiona przez nowszą generację. QX był produkowany dłużej, wynikało to zapewne z faktu, że europa nie doczekała się następcy. Auta napędzane były znanymi z A32 silnikami serii VQ, jednak tym razem to wersja amerykańska otrzymała wiecej koni mechanicznych. Europejska maxima była oferowana z dwulitrowym lub trzylitrowym silnikiem benzynowym V6 o oznaczeniach VQ20DE i VQ30DE o mocy odpowiednio 140 i 200km. Skrzynie to znane z wcześniejszej wersji cztero biegowy automat oraz pięciobiegowy manual. Wersja US przez pierwsze dwa lata oferowana była z silnikiem VQ30DE-k o mocy 222 lub 227km, skrzynie biegów jak w wersji QX. W 2002 roku w maximie zadebiutował trzy i pół litrowy silnik VQ35DE zastępując mniejszą jednostkę. Nowy silnik dysponował mocą 255km i mógł być połączony z pięciobiegową automatyczna lub sześciobiegowyą manualną skrzynią. Samochody miały napędzane koła przednie.

Zaczynam od A32, zachecam do opisu pozostalych modeli, sugestii i ewentualnych poprawek tekstu.
Jakie roznicew a32 miedzy przed a poliftem?
Do opisu innych modeli mozna uzyc mojego szablony lub zrobic to po swojemu :)
NP: Nissan Maxima piatej generacji oznaczony był jako model A33 i produkowany w latach xxxx-xxxx.

: 2013-12-21, 23:00
autor: GRZECHu
Dylosn, zrób podział na opis i dane tecniczne, jako dane taką listę coś jak to,

DANE TECHNICZNE

Nadwozie: 4 dzwiowy sedan
Napęd: przód
Zawieszenie: przód, kolumna McPhersona, tył belka
Silniki: VQ30DE 3.0L V6, VQ20DE 2.0L V6
Moc: 190KM wersja US, 193KM wersja QX
Pojemność bagażnika: 470 litrów
Skrzynia biegów: 4-biegowa automatyczna lub 5-biegowa manualna
Długość: w zależności od wersji od 4811 do 4768 mm
Szerokość :[/b] 1770 mm
Wysokość :[/b] 1415 mm


VQ30DE:
- wchodzi 3.9 litra oleju
- rozrząd na łańcuchu


coś w ten deseń, my będziemy uzupełniać

: 2013-12-21, 23:30
autor: Wald
sznikers99 pisze:Według strony http://www.zeroto60times.com/ Maxima A32 w serii ma 7s do 100km/h...
Do 7s to raczej daleko.

Obrazek

: 2013-12-22, 13:37
autor: dylson
sznikers99, maxima juz seryjnie jest szybka jednak amerykanie lubia fantazjowac, ogolnie cala ta stronka jest malo wiarygodna.
Napisze ktos jakie zmiany przyniosl lift A32?
Z wnetrza to chyba tylko inna kierownica i czwarta poducha?

: 2013-12-22, 15:15
autor: MacGayver
po lifcie zegary dostały elektroniczny stan kilometrów oraz spalanie. Dodatkowo inny panel klimatyzacji.

Amerykańska wersja miała na początku czarne plastiki zamiast drewnopodobnych, -manualną klimatyzacje (nie wszystkie),
-niektóre miały białe zegary,
-tylne zagłówki wtopione w kanapę,
-audio BOSE (w większości)
-jednotłoczkowe zaciski z przodu
-niektóre wersje nie miały nawet ABS
-system EVAP (większość amerykańskich miała, ale nie wszystkie)
-otwieranie przednich szyb z pilota w celu przewietrzenia kabiny

: 2013-12-22, 22:50
autor: Wald
dylson pisze: Napisze ktos jakie zmiany przyniosl lift A32?
Z wnetrza to chyba tylko inna kierownica i czwarta poducha?
Tweetery zmieniły pozycję, po lifcie są na boczku drzwiowym.
Chyba przycisk otwierania wlewu paliwa tez zmienił miejsce (ostatnio Tata pożyczył auto i dobry duszek chciał mi zatankować, niestety nie znalazł przycisku, obsługa stacji tez nie znalazła wiec uważam to za zmianę na gorsze :) )

Wersje wyposażenia w D

Obrazek

Obrazek

: 2013-12-23, 12:29
autor: MacGayver
a właśnie. Wersja US miała otwieranie wlewu na linkę przy fotelu, a wersja EU miała na przycisk - przed liftem chyba pod zegarami, a po lifcie w środkowej konsoli)

: 2013-12-23, 12:35
autor: Sajmooon
A mam takie pytanko do Was jako znawców Maxim :P z czego dokładnie wynika różnica mocy w VQ30 z Maxi A31 i A32 i czy jest możliwość bezproblemowego uzyskania mocy z A32 w silniku z A31 z góry dzięki :D

: 2013-12-23, 13:01
autor: MacGayver
przecież A31 to zupełnie inny model :-P chyba że chodzi Ci o różnice w wersji US i EU ;-)

: 2013-12-23, 13:09
autor: Sajmooon
Nie no ja wiem że to 2 różne auta :P ale chodzi mi o to że w A31 3.0 ma 170 KM a w A32 190 i skąd ta różnica czym różnią się silniki :P no bo jak jest SR to wiadomo czym różnią się te silniki z różnych aut i różnych roczników to czy jest tak w Maximach i czy graty z młodszej wersji można przełożyć do starszej żeby uzyskać moc z nowszej wersji :)

: 2013-12-23, 13:14
autor: DubSon
Sajmooon, Poprzednik A32 to J30 :> A31 to w zasadzie tylko Cefiro.
a J30/A31 miały silniki z rodziny VG, takie jak w 300ZX Z31, bo Z32 miało DOHC już.
W A32 jest rodzina VQ ;)

: 2013-12-23, 13:20
autor: Sajmooon
Ahaa to dzięki bardzo za wytłumaczenie i sory za moje pomyłki :)

: 2013-12-23, 17:21
autor: GRZECHu
MacGayver pisze:a właśnie. Wersja US miała otwieranie wlewu na linkę przy fotelu, a wersja EU miała na przycisk - przed liftem chyba pod zegarami, a po lifcie w środkowej konsoli)
Oba QXy przed i po lifcie mają otwieranie wlewu obok bagażnika w drzwiach kierowcy.

: 2013-12-23, 18:39
autor: MacGayver
czy aby na pewno? http://allegro.pl/panel-srodkowy-maxima ... 38593.html

nie mówię że na 100% ale już w wielu które serwisujemy dokładnie takie otwieranie jest

: 2013-12-23, 23:03
autor: GRZECHu
MacGayver pisze:czy aby na pewno?
Masz rację. Za bardzo się do A33 przyzwyczaiłem, przed liftem było jak na focie, w konsoli centralnej.

: 2013-12-23, 23:20
autor: vixo
Tak zauważyłem i kuje w oczy :)
W tytule zjadło literke :)

: 2013-12-31, 13:09
autor: dylson
Dodany opis A33, wie ktoś do kiedy była produkowana werja QX? Prosze zglaszac wszelkie poprawki i sugestie :-)

: 2013-12-31, 14:22
autor: Wald
2004, ale nie mogę tego poprzeć żadnym oficjalnym źródłem

: 2013-12-31, 18:17
autor: MacGayver
dokładnie do 2004, równolegle w tym roku odeszło A33 a weszło A34

: 2014-01-01, 18:13
autor: Lombardo88
gdzieś się spotkałem, że A33 QX było produkowane do 2006 roku 8-) chyba w katalogach z częściami tak piszą....hmm zobaczcie to :
http://nissan4u.com/parts/maxima/el_ca33/2006_1/

: 2014-01-01, 19:49
autor: GRZECHu
Mój QX jest z maja 2004, a nie jest najmłodszy

: 2014-01-04, 11:03
autor: dylson
Wydaje mi sie, ze kiedys na allegro wisiala z 2005r.

Nikt nie wie do kiedy byla klepana A33? Moze jacys chetni do opisu pozostalych modeli? J30, A34?

: 2014-01-14, 20:46
autor: dylson
Przyjmujemy ze a33 qx byl klepany do 2004r?

: 2014-01-14, 21:44
autor: Lombardo88
tak wychodzi. :) w Japonii były chyba produkowane do 2006...

: 2014-01-20, 17:54
autor: shark
Witam
W końcu tu dotarłem :) i dokładam swoje 3 grosze
Nissan maxima a32 automat
Zacisk hamulcowy przedni dwutłoczkowy
Wymiary tłoczka to 40,40mm średnica i długość 50,60mm ciężko było dostać ale pasują od volvo ( chyba 850 ) i od opla antary są idealnie tego samego rozmiaru.Podam numery katalogowe od volva to P404903 od opla P404902 firma FRENKIT tak pisze na opakowaniu i zestaw uszczelek D4203 firma AUTOFREN . Może komuś sie przyda :)

: 2015-02-02, 19:06
autor: rafik
a widzieli nową Maxime w wersji do produkcji? :)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Bd1qCi5nSKw[/youtube]

: 2015-02-03, 08:24
autor: snorlaxs
zapowiada się super

: 2015-02-04, 10:36
autor: NEO NFS
Zapowiedz nowej Maximy jest zajebista!!! Szkoda że tak mało pokazane. Czekamy na premiere!

: 2016-08-12, 23:50
autor: Marcus65
W temacie różnic pomiędzy A31 i A32. Pierwszy miałem, drugi mam do dziś, oba widoczne w obrazku w podpisie :)
https://www.facebook.com/marek.korbecki ... 5098535366

: 2017-09-23, 08:46
autor: zemoj
Witam,
Od kilku dni jestem posiadaczem Maxi A32 A-Spec 3.0 w manualu.
Pytanie do znawców: takie lampy jak w pierwszym poście - z kloszem tylko białym i czerwonym bez pomarańczowego kierunku - występowały w jakiejś wersji w oryginale czy to jakiś tuningowy zamiennik?

Pozdrawiam :)