Lusterko wewnętrzne
Moderator: janusz
Lusterko wewnętrzne
Od jakiegoś czasu rozglądam się za lusterkiem wewnętrznym do mojej P11-ki, konkretnie to interesuje mnie wersja fotochromatyczna. Widziałem, że w Maximach takie występowały, potrzebuję tylko info, czy którakolwiek wersja była klejona do szyby? Czy we wszystkich wersjach/modelach lusterka były mocowane do dachu?
pozdr. Kamil
Z p12 nie podejdzie? (tez nad tym myslalem, ale pomysl chwilowo porzucilem ze wzgledu na sprzecznosci w teoriach funkcjonowania calosci w polaczeniu z przyciemnionymi szybami...)
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
P12 ma niezbyt ciekawe lusterko, bez nieprzezroczystego paska na górze szyby byłoby widać chyba metalowe mocowanie z zewnątrz.
Znalazłem na autocentrum taką fotę (A33):
Tylko to zdjęcie i tak wszystkiego nie mówi, niby wygląda, jak klejone, ale co robi to ramię idące do podsufitki? Maskuje przewody zasilające?
Znalazłem na autocentrum taką fotę (A33):
Tylko to zdjęcie i tak wszystkiego nie mówi, niby wygląda, jak klejone, ale co robi to ramię idące do podsufitki? Maskuje przewody zasilające?
pozdr. Kamil
Tam przewody mogą iść również do czujnika deszczu.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
wod2u, kup sobie lustro od chryslera czy jeepa .. są już stosunkowo niedrogie .a działają dokładnie tak samo.. Z tym, że musisz podprowadzić sygnał z czujnika (lampki) cofania (ten sygnał wyłącza opcję przyciemniania lustra). Sam miałem taki bajer montować w sunnym
np. http://allegro.pl/jeep-grand-cherokee-w ... 33085.html
np. http://allegro.pl/jeep-grand-cherokee-w ... 33085.html
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
wod2u, luz.. jeździłem CH300M i dwoma Jeepami z takim lustrem i to działa zajefajnie
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
wod2u, i jest sznyt i elegancja Podpiąłeś pod czujnik "cofki" ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
zibuch, tam jakiejś specjalnej filozofii nie powinno być.
Jeden kabel to plus,
drugi to masa
i trzeci od biegu wstecznego.
Jeden kabel to plus,
drugi to masa
i trzeci od biegu wstecznego.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Jest tak, jak pisze Zielkq, do tego są jeszcze dwa wyprowadzenia do ściemniania lusterka bocznego. Po rozpięciu tylnej obudowy lusterka na płytce widać oznaczenia pinów, więc z podłączeniem nie ma problemu.
Najwięcej roboty jest z mocowaniem, są zupełnie inne, w lusterku od Jeepa podłużny czarny element z przegubami ma w środku sprężynę zapewniającą nieprzekręcanie się lusterka od drgań (rozpiera "kulki"), w primerze mocowanie kończy się przegubem, a wewnątrz lusterka jest pręcik z teflonowym "dociskaczem" zapewniający ciasne spasowanie przegubu. Niestety o sprężynie dowiedziałem się po rozcięciu tego elementu, później musiałem to łatać, bo ta sprężyna MUSI tam zostać. Wg mnie trzeba zlepić jedno mocowanie z dwóch. Najlepiej zrobić tak: odciąć mocowanie od lusterka z P11 przy samym lusterku, w lusterku z Jeepa zrobić to samo zostawiając oba przeguby - odcinamy stópkę mocującą pierwszy przegub do szyby, szlifujemy mocowanie od Primery i kleimy je z podłużnym czarnym elementem od jeepa po kątem 90st (tym, w którym wewnątrz jest sprężyna). Im bardziej zeszlifujemy mocowanie od P11, tym wyżej lusterko będzie powieszone. Oczywiście dobrze jest zrobić zaokrąglone wyżłobienie pod ten czarny element z Jeepa, a sam element oczyścić z farby. Ja oba elementy skleiłem epoxy 300kg dwuskładnikowym, nie powinno puścić. Potem jeszcze pomalowałem sprayem do plastików i wszyscy, którym lusterko pokazałem myśleli, że to fabryka Bo łączenia zupełnie nie widać. Jak się wyrobię, to wrzucę po południu albo wieczorem zdjęcia, bo tak pisząc to może być trochę niejasne.
PS: nie podpiąłem jeszcze wstecznego, przewód poprowadzony mam, ale jeszcze nie wiem gdzie szukać sygnału w wiązce.
Najwięcej roboty jest z mocowaniem, są zupełnie inne, w lusterku od Jeepa podłużny czarny element z przegubami ma w środku sprężynę zapewniającą nieprzekręcanie się lusterka od drgań (rozpiera "kulki"), w primerze mocowanie kończy się przegubem, a wewnątrz lusterka jest pręcik z teflonowym "dociskaczem" zapewniający ciasne spasowanie przegubu. Niestety o sprężynie dowiedziałem się po rozcięciu tego elementu, później musiałem to łatać, bo ta sprężyna MUSI tam zostać. Wg mnie trzeba zlepić jedno mocowanie z dwóch. Najlepiej zrobić tak: odciąć mocowanie od lusterka z P11 przy samym lusterku, w lusterku z Jeepa zrobić to samo zostawiając oba przeguby - odcinamy stópkę mocującą pierwszy przegub do szyby, szlifujemy mocowanie od Primery i kleimy je z podłużnym czarnym elementem od jeepa po kątem 90st (tym, w którym wewnątrz jest sprężyna). Im bardziej zeszlifujemy mocowanie od P11, tym wyżej lusterko będzie powieszone. Oczywiście dobrze jest zrobić zaokrąglone wyżłobienie pod ten czarny element z Jeepa, a sam element oczyścić z farby. Ja oba elementy skleiłem epoxy 300kg dwuskładnikowym, nie powinno puścić. Potem jeszcze pomalowałem sprayem do plastików i wszyscy, którym lusterko pokazałem myśleli, że to fabryka Bo łączenia zupełnie nie widać. Jak się wyrobię, to wrzucę po południu albo wieczorem zdjęcia, bo tak pisząc to może być trochę niejasne.
PS: nie podpiąłem jeszcze wstecznego, przewód poprowadzony mam, ale jeszcze nie wiem gdzie szukać sygnału w wiązce.
pozdr. Kamil