Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A32] Jakie sprężyny kupić do MAXIMY 3,0 QX Manual

Moderator: janusz

koomarr
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2012-05-24, 19:16
Lokalizacja: Szczecin

[A32] Jakie sprężyny kupić do MAXIMY 3,0 QX Manual

Post autor: koomarr » 2013-04-20, 13:54

Cześć wam,

Maxime posiadam już calutki rok. Kupiłem ją na sprężynach od kowala, była bardzo niska, i baaardzo twarda. Niewyobrażalnie. Skorzystałem z okazji jaka się nadarzyła chwilę po zakupie Nissana i zamieniłem amortyzatory z sprężynami na inne z Maximy A32 3.0 Automat po liftingu. Niestety jak się okazało, przód w maximie jest nienaturalnie wysoko od tego momentu :(. Prawdopodobnie, tak myślę, sprężyny do Automatów były inne, ponieważ takie skrzynie są cięższe. Fakt faktem, w końcu na te lato chcę zrobić by wyglądało to porządnie. Myslę o MTS sprężynach do Maximy, na allegro koszt 560zł. Możliwe są jeszcze eibachy, w cenie około 1000zł, lecz nie są tak łatwo dostępne. Boję się jednak że dalej będzie coś nie tak z tym przodem. Dodam tylko że mam butle z gazem w kole zapasowym i tubę basową w bagażniku. Co mądrzejsi mówili że pewnie przez to ale naprawdę nie chce mi się wierzyć. Teraz są 16 califelgi, z oponą 195/60/16 Na lato mam alufelgi 17cali od X-Traila i opony 225/45/17, więc gdyby Maxima leżała trochę niżej naprawdę będzie się super prezentowała. Polecicie jakieś sprężyny? (dodaje zdjęcia jak to wygląda)

http://imageshack.us/a/img197/729/wp20130420004.jpg
http://imageshack.us/a/img189/4142/wp20130420003.jpg
http://imageshack.us/a/img96/3834/wp20130420005.jpg
Ostatnio zmieniony 2013-04-23, 19:46 przez koomarr, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cay
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2013-01-20, 18:18
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Kontakt:

Post autor: cay » 2013-04-20, 16:56

Jak na moje oko, stoi całkiem podobnie do reszty maxim na seryjnym zawieszeniu. Też zastanawiałem się czy taki żyrafi przód to jakas anomalia w moim modelu ale koledzy z forum rozwiali moje wątpliwości. Co do dostępności Eibachów to chyba nie jest tak źle, wystarczy wygooglować nazwe modelu z dopiskiem 'eibach pro-kit" ;)

koomarr
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2012-05-24, 19:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: koomarr » 2013-04-20, 19:37

No nie wiem, może masz rację ale u mnie naprawdę przy przyśpieszaniu można by pomyśleć, że nie zauważę ludzi przechodzących przez pasy ;), a gdy stoję za kimś w korku, to moja maska jest naprawdę wysoko. Piszesz, że eibachy, cena nie jest odstraszająca, wysłałem maila do sklepu internetowego z pytaniem czy mają dostępne takie, zobaczymy. Ktoś ma tutaj eibachy w swojej maximie?

Edit: No więc eibachy naprawdę ciężko dostać, ale wybrałem i zamówiłem już H&R. Zobaczymy jak to będzie wyglądało, myślę że przyjdą w poniedziałek :-)

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2013-04-25, 10:17

Eibachy są chyba tylko do A33.

Butla LPG dużo wazy. U mnie tez przod jest wyzej, W poprzednim aucie tez z LPG obnizylem tylko przod i wtedy wygladal dobrze.

Jakie konkretnie te H&R zamówiłeś?
Obrazek

koomarr
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2012-05-24, 19:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: koomarr » 2013-04-29, 20:03

Zamówiłem -35mm przód i tył. Już przyszły i dostarczyłem je na warsztat. Kilka rzeczy w samochodzie do zrobienia było, a dodatkowo także sprężyny i letnie koła. Jak wyjedzie, i będzie ładnie stała to porobię zdjęcia i wrzucę wam tutaj wraz z opisem jak się na tym jeździ.

Awatar użytkownika
zdanek
wiem o czym pisze
Posty: 82
Rejestracja: 2010-08-02, 20:08
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: zdanek » 2013-05-18, 10:29

Wrzucaj foty. H&R brałeś w polsce? Jaka cena?

koomarr
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2012-05-24, 19:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: koomarr » 2013-05-18, 17:22

A no w końcu przyszły, i w końcu wymieniłem. Jak widać także już założone 17cali felgi. Jestem bardzo zadowolony. Przy jeździe na wprost nie odczuwa się mocnego usztywnienia zawieszenia, jest wygodnie, nie trzęsie. W zakrętach natomiast odczuwam ogromną różnicę na plus w kwestii przechylania się samochodu jak i przyczepności do drogi. Samochód niema tendencji do pływania z boku na bok (przy teście łosia ;D), i pozwala na bardzo szybkie pokonywania zakrętów. Sprężyny także poprawiły wygląd samochodu, obniżyły go i dodały wigoru ;). Fakt faktem, przód i tak mam nadal wyżej od tyłu, być może skrzynia basowa, butla z gazem i koło zapasowe robią swoje. Zdjęcia macie poniżej ;)

http://imageshack.us/photo/my-images/20 ... 10006.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/96 ... 10007.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/81 ... 10008.jpg/

Sprężyny kupiłem w Polsce po kontaktowaniu się z http://www.eibach.pl/kontakt-m-12.html, odpowiedzieli mi iż nie posiadają eibachów ale proponują H&R które jeszcze są dostępne. Współpracują jakoś ze sobą. Skusiłem się na to i na sprężyny czekałem jakieś 5 dni.

A więc panowie, BARDZO POLECAM :)

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2013-05-28, 15:07

Wygląda elegancko <ok>
Konfiguracja zawartości bagażnika na pewno wpływa na te różnice poziomów.
Właśnie sobie przypomniałem jak to było u mnie.

Przpadek 1. Zawieszenie Weitec - 35mm przód/tył, tylko że z tyłu były jakieś problemy z zamontowaniem więc dali podkładki i tak to wyglądało. Tyle że ta zawiecha była tak twarda że czy załadowany czy nie to wyglądał tak samo :)

Obrazek

Przypadek 2. Sprężyny chyba - 30mm przód, tylna belka nieruszana, w bagażniku piece, subwoofer, LPG i dojazdówka.

Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”