Konserwacja podwozia, profili zamknietych- porady wskazówki
Moderator: janusz
Konserwacja podwozia, profili zamknietych- porady wskazówki
Witam!
Tuż przed nadejściem zimy postanowiłem zabezpieczyć swoja maxi!
Rok temu po zakupie została oddana do konserwacji ale nie jestem usatysfakcjonowany pracą "specjalisty"
Postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce!
W skrócie powiem co mi leży na sercu
1: Tak jak mówiłem maxi była konserwowana rok temu
2: Maxi nie posiada jakiś drastycznych ognisk korozji- podwozie wygląda bardzo dobrze
3: Musze zadbać o szczegóły! ( montowałem LPG) muszę zabezpieczyć pojedyncze śruby od instalacji itp
Wstępnie skusiłbym się na produkty Valvoline- Body safe
http://www.valvolinepolska.pl/pr,119,te ... ysafe.html
Czy ktoś przeprowadzał podobną operacje z Maxi?
Czy są jakieś ukryte otwory do konserwacji profili zamkniętych
Skusić się na "baranka" na pędzel? spray? czy pistolet?
PS: wiem że w necie jest tego sporo jednak opinie Nissan maniaków będą na pewno najlepsze
Tuż przed nadejściem zimy postanowiłem zabezpieczyć swoja maxi!
Rok temu po zakupie została oddana do konserwacji ale nie jestem usatysfakcjonowany pracą "specjalisty"
Postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce!
W skrócie powiem co mi leży na sercu
1: Tak jak mówiłem maxi była konserwowana rok temu
2: Maxi nie posiada jakiś drastycznych ognisk korozji- podwozie wygląda bardzo dobrze
3: Musze zadbać o szczegóły! ( montowałem LPG) muszę zabezpieczyć pojedyncze śruby od instalacji itp
Wstępnie skusiłbym się na produkty Valvoline- Body safe
http://www.valvolinepolska.pl/pr,119,te ... ysafe.html
Czy ktoś przeprowadzał podobną operacje z Maxi?
Czy są jakieś ukryte otwory do konserwacji profili zamkniętych
Skusić się na "baranka" na pędzel? spray? czy pistolet?
PS: wiem że w necie jest tego sporo jednak opinie Nissan maniaków będą na pewno najlepsze
Jezeli zalezy mi na dobrym wykonaniu to :czyszcze miejsca do zakonserwowania np:szczotka stalowa reczna lub na szlifierce,potem stosuje podklad reaktywny dwuskladnikowy lub podklad epoxydowy (oba zachodza w reakcje z rdza),nastepnie warstwa pasty na pedzel w miejscach szczegolnie zagrozonych . Po wyschnieciu mozna to wszystko zabezpieczyc tzw barankiem. Jezeli potrzebujesz konkretnych nazw to tez moge podac
podklad epoxydowy :
firma Novol
nazwa:
Protect 360 ANTICORROSIVE EPOXY PRIMER
do tego utwardzacz :
H5950 HARDENER
natomiast masa na pedzel:
firma BOLL
nazwa:
Masa Uszczelniajaca na Pedzel mokro na mokro (mozna lakierowac )
Na to wszystko po wyschnieciu stosuje albo baranek albo inny srodek do konserwacji podwozia moze byc i Valvoline
firma Novol
nazwa:
Protect 360 ANTICORROSIVE EPOXY PRIMER
do tego utwardzacz :
H5950 HARDENER
natomiast masa na pedzel:
firma BOLL
nazwa:
Masa Uszczelniajaca na Pedzel mokro na mokro (mozna lakierowac )
Na to wszystko po wyschnieciu stosuje albo baranek albo inny srodek do konserwacji podwozia moze byc i Valvoline
najwazniejsze w maxi sa progi ,tylne nadkola i ranty w przednich blotnikach.dzik87 pisze:JAkiś pomysł na profile zamknięte? Jak do tego się zabrać? Myślałem o tectyl ml valvoline
Wedlug mnie co do samej techniki to:
wymontowac siedzenia podwinac dywaniki i od srodka dostac do progow .
Natomiast tylne nadkola nigdy nie ma 100% pewnosci ,jezeli dostala sie wilgoc miedzy nadkole a blotnik ,to bez konkretnej ingerencji blacharza nie zlikwiduje sie rdzy.
Przednie blotniki sa lepsze bo mamy dostep od srodka i w przypadku gdy widzimy rdze to mozemy miejscowo wypiaskowac i dobrze zabezpieczyc.
Srodki firmy Valvoline do przekroi zamknietych sa dobre i smiało mozna stosować.