Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Konserwacja podwozia, profili zamknietych- porady wskazówki

Moderator: janusz

dzik87
wiem o czym pisze
Posty: 88
Rejestracja: 2011-12-24, 11:41
Lokalizacja: Olsztyn

Konserwacja podwozia, profili zamknietych- porady wskazówki

Post autor: dzik87 » 2012-10-13, 16:24

Witam!
Tuż przed nadejściem zimy postanowiłem zabezpieczyć swoja maxi!
Rok temu po zakupie została oddana do konserwacji ale nie jestem usatysfakcjonowany pracą "specjalisty"
Postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce!
W skrócie powiem co mi leży na sercu

1: Tak jak mówiłem maxi była konserwowana rok temu
2: Maxi nie posiada jakiś drastycznych ognisk korozji- podwozie wygląda bardzo dobrze
3: Musze zadbać o szczegóły! ( montowałem LPG) muszę zabezpieczyć pojedyncze śruby od instalacji itp

Wstępnie skusiłbym się na produkty Valvoline- Body safe
http://www.valvolinepolska.pl/pr,119,te ... ysafe.html

Czy ktoś przeprowadzał podobną operacje z Maxi?
Czy są jakieś ukryte otwory do konserwacji profili zamkniętych
Skusić się na "baranka" na pędzel? spray? czy pistolet?

PS: wiem że w necie jest tego sporo jednak opinie Nissan maniaków będą na pewno najlepsze :D

darkuss
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2012-08-12, 22:48
Lokalizacja: Zamość

Post autor: darkuss » 2012-10-13, 22:47

Jezeli zalezy mi na dobrym wykonaniu to :czyszcze miejsca do zakonserwowania np:szczotka stalowa reczna lub na szlifierce,potem stosuje podklad reaktywny dwuskladnikowy lub podklad epoxydowy (oba zachodza w reakcje z rdza),nastepnie warstwa pasty na pedzel w miejscach szczegolnie zagrozonych . Po wyschnieciu mozna to wszystko zabezpieczyc tzw barankiem. Jezeli potrzebujesz konkretnych nazw to tez moge podac

dzik87
wiem o czym pisze
Posty: 88
Rejestracja: 2011-12-24, 11:41
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: dzik87 » 2012-10-15, 10:08

Byłbym wdzięczny z konkretne nazwy! Ja celowałem w valvoline...

AR2R
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2012-10-11, 09:19
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: AR2R » 2012-10-15, 10:54

też jestem ciekaw tych nazw!
Pozdrawiam
Artur
Almera N15 '98

darkuss
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2012-08-12, 22:48
Lokalizacja: Zamość

Post autor: darkuss » 2012-10-15, 12:23

podklad epoxydowy :
firma Novol
nazwa:
Protect 360 ANTICORROSIVE EPOXY PRIMER
do tego utwardzacz :
H5950 HARDENER
natomiast masa na pedzel:
firma BOLL
nazwa:
Masa Uszczelniajaca na Pedzel mokro na mokro (mozna lakierowac )
Na to wszystko po wyschnieciu stosuje albo baranek albo inny srodek do konserwacji podwozia moze byc i Valvoline

dzik87
wiem o czym pisze
Posty: 88
Rejestracja: 2011-12-24, 11:41
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: dzik87 » 2012-10-15, 14:13

JAkiś pomysł na profile zamknięte? Jak do tego się zabrać? Myślałem o tectyl ml valvoline

darkuss
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2012-08-12, 22:48
Lokalizacja: Zamość

Post autor: darkuss » 2012-10-15, 15:57

dzik87 pisze:JAkiś pomysł na profile zamknięte? Jak do tego się zabrać? Myślałem o tectyl ml valvoline
najwazniejsze w maxi sa progi ,tylne nadkola i ranty w przednich blotnikach.
Wedlug mnie co do samej techniki to:
wymontowac siedzenia podwinac dywaniki i od srodka dostac do progow .
Natomiast tylne nadkola nigdy nie ma 100% pewnosci ,jezeli dostala sie wilgoc miedzy nadkole a blotnik ,to bez konkretnej ingerencji blacharza nie zlikwiduje sie rdzy.
Przednie blotniki sa lepsze bo mamy dostep od srodka i w przypadku gdy widzimy rdze to mozemy miejscowo wypiaskowac i dobrze zabezpieczyc.
Srodki firmy Valvoline do przekroi zamknietych sa dobre i smiało mozna stosować.

zolwik
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2012-10-13, 19:36
Lokalizacja: gdynia

Post autor: zolwik » 2012-10-15, 16:14

dzik87 pisze:JAkiś pomysł na profile zamknięte? J
Stosowałem kiedyś fluidol .

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2012-10-15, 16:44

Jedyne i słuszne to Valvoline Tectyl ML i Terotex HV 400
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”