Strona 2 z 3

: 2010-04-17, 09:08
autor: szczureczek
Wczoraj się wziąłem za ustawienia. U mnie nie ma żadnych śrubek. Jest tylko jedna kostka do przepustnicy. Chyba będzie trzeba przez kompa :-x

: 2010-04-17, 10:49
autor: dylson
Faktycznie w przepustnicy sterowanej elektronicznie bedzie to dzialalo inaczei... Pozastaje chyba tylko czekac i miec nadzieje, ze obroty same sie ustabilizuja albo jechac na kompa i miec nadzieje, ze uda sie to ogarnac.

: 2010-04-20, 11:19
autor: szczureczek
Zaraz jadę na adaptację, zobaczymy, czy coś pomoże... :->

[ Dodano: 2010-04-20, 17:54 ]
Pomogło :!: Działa zapierdziście. Jakby nie to autko. :-o

: 2010-05-25, 15:00
autor: dylson
A tak to wygladalo u mnie
Obrazek
Obrazek
Co dziwne na drugiej fotce nie ma takiej metalowej oslony ktora widac na fotkach z maxima.org, nie ma nawet gwintu na sruby. Jak to zobaczylem zadzwonilem do Szalonego spytac sie czy on mial ta oslonke i okazalo sie, ze mial. Cos ubozsze sa maximy z ostatniego wypustu :-P
Wypadaloby jeszcze sciagnac kolektor i jego tez wyczyscic...
Obrazek

: 2010-05-25, 17:28
autor: GRZECHu
A jaki efekt? Obroty stabilniejsze?

: 2010-05-25, 20:22
autor: piter2323
jeszcze ja mam jedno pytanie odnosnie przepustnicy czy ona powinna byc przy zamknięciu całkowicie szczelna w 100%? bo u mnie z jest szczelina na ok 0,7mm

: 2010-05-25, 21:42
autor: dylson
A jaki efekt? Obroty stabilniejsze?
Obroty mialem caly czas stabilne, generalnie nie zauwazylem roznicy :mrgreen:
jeszcze ja mam jedno pytanie odnosnie przepustnicy czy ona powinna byc przy zamknięciu całkowicie szczelna w 100%? bo u mnie z jest szczelina na ok 0,7mm
Ma byc malutka szczelina, jest tam taki wariat ktory chyba po rozgrzaniu silnika ja zamyka.

: 2010-05-29, 00:15
autor: Szalony
Szczelina powinna być aż do nagrzania do pewnej temperatury przepustnicy. Ja u siebie nie mam już przepustnicy od Maximy, a tym samym pozbyłem się tego ustrojstwa.... różnica jest taka , że auto zaraz po zapaleniu na zimnym silniku, ma obroty około 1300-1400...... nie pamiętam jak to było wcześniej, ale wydaje mi się że trzymał na początku coś powyżej 1500 przez kilka sekund( zwłaszcza zimą) Jak jest u Was ?

Czyszczenie, w taki sposób jak zrobił Dylson gwarantuję, że w układzie silniczka krokowego robi się naprawdę czysto. Wszelkiego rodzaju "psikacze" , raczej będą tylko pół-środkiem.

Czy osobą, które miały problem z odpalaniem w niskich temperaturach( odpalał ale zaraz gasł) wyczyszczenie przepustnicy/silniczka krokowego pomogło na dobre?

Ważną sprawa również jest odpowiednie ustawienie tps...... jeśli w jakimś celu musicie odkręcić czujnik, pamiętajcie aby wcześniej zmierzyć napięcie jakie jest na zamkniętej przepustnicy.

: 2010-06-04, 14:55
autor: Wald
No u mnie pomoglo ale nie w srodku tylko czysczesnie wszystkich elementów ruchomych przepustnicy na zewnatrz.

: 2010-06-16, 10:00
autor: szczureczek
A u mnie pomoże chyba wymiana sond tych pierwszych regulacyjnych :-> dalej coś nie tak z obrotami a i zgasł na neutralu i ciężej odpala.

: 2010-11-08, 22:13
autor: maxima95
a propos silniczka krokowego ... mam pytanie .. czy może on wydawać jakieś dziwne dzwięki przy odpalaniu ? ..... u mnie jest w tej chwili podobnie jak piszecie... gasnie na zimnym silniku i to sie zdarza raz a pozniej wszystko gra... przepustnice czyscilem juz wg waszej instrukcji ale nie czyscilem silniczka krokowego.... przy odpalaniu jest chwile glosny dzwiek jak by zawory .... ale w sumie nie dochodzi z komory silnika... i chwile pozniej cicho sobie silnik pracuje.... nie wiem co mam o tym myslec.... i nie zdarza sie to za kazdym razem....

[ Dodano: 2010-12-08, 19:26 ]
wyczyściłem silnik krokowy ... nie w aż tak złym stanie wizualnym na razie nie gaśnie na niskich obrotach... co prawda temperatura się trochę podniosła i łatwiej dogrzać silnik.... myślę jednak ze trochę obroty mam wyższe niż poprzednio... czy regulacja śrubą może coś pomóc bo jeszcze tam nie sprawdzałem ?

[ Dodano: 2010-12-17, 20:21 ]
czy oprócz mechanicznego sprawdzenia i czyszczenia silnika krokowego ktoś ruszał elektrykę tego urządzenia ?

: 2012-04-17, 08:22
autor: kogan82
Mam taki problem w A32 mianowicie zawieszające się obroty tj. przy schodzeniu z obrotów zawieszają się na ok. 1000 przez sekundę-dwie i opadają do ok. 700 i dalej stoją stabilnie. Czyściłem przepustnice i krokowy ale nie pomogło. Miał ktoś podobny problem?

: 2012-04-17, 08:35
autor: Mas
kogan82 pisze:Mam taki problem w A32 mianowicie zawieszające się obroty tj. przy schodzeniu z obrotów zawieszają się na ok. 1000 przez sekundę-dwie i opadają do ok. 700 i dalej stoją stabilnie. Czyściłem przepustnice i krokowy ale nie pomogło. Miał ktoś podobny problem?
To nie problem - tak jest standardowo i jest to zupełnie normalne :)

: 2012-04-17, 09:12
autor: kogan82
Dzięki za odpowiedź. Dla mnie wydawało się to nie normalne, w innym nissanie tyle że gaźnik elektronik obroty od razu spadały do prawidłowej wartości. Pozdrawiam!

: 2012-04-24, 19:45
autor: maximastegna
jesli obroty Ci sie zawieszaja to nie jest normalne. winny jest silniczek krokowy. znajomy w swojej maxi mial taki sam objaw wyczyscilismy krokowca ale nie pomoglo. na szczescie mialem w zapasie i po zmianie objaw ustal.

: 2012-05-01, 10:21
autor: dawhell
Witam

Wczoraj zabrałem się za czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego. Przepustnica wyglądała dobrze nawet ale silniczek krokowy to po zdjęciu tych trzech śrubek z dołu i dwóch z góry była masakra w środku wyglądało to jak smoła, tej blaszki z dołu nie mogłem zdjąć tak było to zapieczone. Zrobiłem kilka fotek ale samego śliniczka podczas rozbierania nie dałem rady już bo tak miałem łapy uwalone a czyściłem ten nagar acetonem .
Zdjęcia są w albumie

https://picasaweb.google.com/Enzo.uk/Ni ... directlink

A tu króciutki filmik i Efekt po wyczyszczeniu :-)

http://www.youtube.com/watch?v=7oT5PsGU_-A

: 2012-05-01, 10:48
autor: johny_fellow
Po przeczytaniu tego tematu widzę, że muszę u siebie wyczyścić przepustnicę i krokowca.
Zdarza się, że moja MAXI potrafi mi zgasnąć podczas dojeżdżania do świateł, wrzucenia na luz etc., czasem ma też jakieś takie dziwne wzrosty obrotów do ok. 1500-2000 RPM.
Zamówię najpierw uszczelki, i do dzieła :mrgreen:

: 2012-05-01, 20:30
autor: johny_fellow
Popatrzyłem pod maską, i zauważyłem, że w A33 silnik krokowy jest trochę inny niż w A32.
Ze wstępnych ustaleń wynika, że jest to coś w ten deseń:klik - ebay
Jutro będę dalej patrzył i badał.

Mam nadzieję, że przy ewentualnym czyszczeniu nic nie spieprzę :mrgreen:

: 2012-05-01, 21:43
autor: Mas
johny_fellow pisze:Popatrzyłem pod maską, i zauważyłem, że w A33 silnik krokowy jest trochę inny niż w A32.
Ze wstępnych ustaleń wynika, że jest to coś w ten deseń:klik - ebay
Jutro będę dalej patrzył i badał.

Mam nadzieję, że przy ewentualnym czyszczeniu nic nie spieprzę :mrgreen:
nie bój nic - jest taki sam jak w N16 :)
mój myliśmy z Bodkiem w nafcie kiedyś - też syf był straszny.
btw. możesz przy okazji odłączyć wężyki płynu od podgrzewania przepustnicy - ciut chłodniejsze powietrze silnik dostanie :)

: 2012-05-01, 22:39
autor: dawhell
Mas,
Nie pomyślałem otym że można połaczyć te wężyki ze sobą pomijająć przepustnice a jaki to efekt przyniesie? ja nie oczekuje wzrostu mocy ale czy to na motorek nie wpłynie jakoś negatywnie

: 2012-05-01, 22:57
autor: Mas
dawhell pisze:Mas,
Nie pomyślałem otym że można połaczyć te wężyki ze sobą pomijająć przepustnice a jaki to efekt przyniesie? ja nie oczekuje wzrostu mocy ale czy to na motorek nie wpłynie jakoś negatywnie
u mnie pracuje tak od czerwca 2010 i żadnych negatywów nie zauważyłem.
najlepiej byłoby podłączać to z powrotem na zimę - szybciej się silnik dogrzeje, ale mi się prawdę mówiąc nie chciało :)

: 2012-10-02, 11:08
autor: I@MAXIMA
I na mnie trafiło :-( musiałem rozebrać kolektor i pokrywę zaworów aby dostać się do uszczelniaczy gniazd świec.. ponieważ dwa z trzech simmerringów popękały, spadły w dół.. i przez to olej dostawał się do gniazd świec... zauważyłem to całkiem przypadkowo wyciągając cewkę, była cała w oleju. Mimo wszystko silnik pracował równo i bez zarzutu. Przy demontażu elementów (kolektor i przepustnica) zauważyłem, że są strasznie usyfione, a że już miałem je wyciągnięte to postanowiłem wszystko porządnie wyczyścić. Po złożeniu zaczęła się zabawa z wolnymi obrotami, silnik chodzi nie równo i strasznie telepie. Próbowałem "wyregulować wolne obroty" wg instrukcji Dylson'a ale u mnie to wygląda tak że po odłączeniu TPS'a i odpaleniu silnika obroty stoją na poziomie 2000 śrubkę do regulacji wkręciłem do końca a obroty spadły tylko do 1800... Po podłączeniu TPS i ponownym odpalaniu obroty wahają się 500 - 750... na wyższych obrotach podczas jazdy silnik ładnie ciągnie, dobrze się wkręca, problem dotyczy tylko wolnych obrotów..

Ma ktoś jakieś pomysły?

: 2012-10-02, 21:03
autor: Lombardo88
wszystkie wężyki są podpięte??nie ciągnie lewego powietrza??? odpal furę i zdejmij węża od krokowca tuż przy dolocie, zatkaj go palcem i obserwuj co się dzieje. jak fura na wolnych obrotach nadal będzie chodzić znaczy że masz nieszczelny kolektor . to tak na szybko. wpadaj w piątek to się zobaczy co jest grane ;)

: 2012-10-05, 10:04
autor: I@MAXIMA
Wszystko już jest ok, winny był silniczek krokowy którego dokładnie nie wyczyściłem.. tzn zrobiłem to tylko powierzchownie.. za drugim razem rozkręciłem go na części pierwsze i wszystko dokładnie zostało przeczyszczone i nasmarowane wd40 do tego wyczyszczone zostały dwa elektrozawory (te obok silniczka krokowego). Poprawa natychmiastowa, silnik reaguje na kręcenie śrubka od obrotów. Aktualnie obroty ustawione na ~700 i wszystko jest w porządku.

Dodaje parę zdjęć z akcji :P dla fanów foto-relacji :)

http://img5.imageshack.us/slideshow/web ... 161251.jpg

Lombardo88, Dzięki za chęć pomocy! Pozdro.

: 2012-10-05, 15:02
autor: maniek_NKP
I@MAXIMA pisze:nasmarowane wd40
Tak dal pewności to WD40 nie smaruje tylko penetruje. Także zastosuj coś innego.

: 2012-10-10, 14:40
autor: B 52
maniek_NKP pisze:
I@MAXIMA pisze:nasmarowane wd40
Tak dal pewności to WD40 nie smaruje tylko penetruje. Także zastosuj coś innego.
Kup preparat do czyszczenia gaźników, przepustnic. Odparowuje i nie zostawia syfu lepkiego jak WD40.

: 2012-12-23, 01:30
autor: mch-86
Chcę zabrać się za czyszczenie silniczka. Gdzie mogę kupić tę uszczelkę którą trzeba wymienić? (tak zalecają na forum.maxima.org - link podany przez dylsona).

: 2012-12-23, 10:20
autor: dylson
Uszczelki tylko w serwisie, u siebie zostawilem stare nie bolo potrzeby ich wymieniac.

: 2013-07-22, 13:29
autor: piotreks24
Panowie, żeby zobrazować mój problem załączam link do filmu w którym Maxima ma dokładnie ten sam problem co moja:
http://www.youtube.com/watch?v=gFT-058uZ-c
Patrz od 1:25 minuty.
Dodatkowo, przy dojeździe do skrzyżowań obroty nisko spadają (ok 3-4 tys/min). Na klimatyzacji jest to sporo mniej odczuwalne.
Akumulator nowy, świece sprawdzone przez mechanika i ponoć w b.dobrym stanie.

Dodam, że to nie występuje w takie dni jak ostatnio - słońce i tempertatury >20C.

Czy właśnie wyczyszczenie przepustnicy i krokowca rozwiąże tą dolegliwość?
I czy znacie może mechanika z okolic Pruszkowa bądź Żyrardowa który ewentualnie by mi w tym pomógł?

: 2013-07-22, 21:21
autor: GRZECHu
Poszukaj na forum w dziale maxim jest procedura czyszczenia przepustnicy i ustawienia wolnych obrotów.
Ja u siebie kilka razy czyściłem w A32 i w paru innych maximach i na obawy które masz pomagało. Nie wykręcałem krokowaca, samo czyszczenie przepustnicy starczało.

ps jestem z ursusa