Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A33] Wady i zalety maximy 2.0

Moderator: janusz

Awatar użytkownika
vimek999
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland

[A33] Wady i zalety maximy 2.0

Post autor: vimek999 » 2014-06-11, 21:33

Witam. Zamierzam kupić autko większe niż primera i tutaj (Irlandia) zacząłem śledzić stronkę Donedeal.ie. Jest kilka maxim i cefiro za normalne pieniądze, a że powiększyła mi się rodzinka to wybór padł na A33. I teraz pytanie do forumowiczów... Automat czy manual? Na co zwracać uwagę przy kupnie? Jakie są bolączki tego modelu? Czy tylna kanapa pomieści fotelik dziecięcy, podkładkę dla siedmio latka oraz mamę (szczupła :-D ) Skóra czy welur, oraz jakie jest wyposażenie dwulitrówki? Wiem też że tylna klapa ma staroświeckie zawiasy i czy przez tą bolączkę zmieści mi się wózek dla dziecka? Pozdrawiam.
SR20VE + ?

Awatar użytkownika
Poplas
wiem o czym pisze
Posty: 55
Rejestracja: 2011-06-09, 00:05
Lokalizacja: kutno

Post autor: Poplas » 2014-06-12, 14:09

Witaj, Maxima to bardzo duże auto i na brak miejsca na pewno nie będziesz narzekał. Moim zdaniem jedynym słusznym silnikiem to tego auta jest 3,0 ( mimo dużej pojemności pali praktycznie tyle samo co 2,0 ). Co do skrzyni do raczej kwestia gustu. Ja mam A32 3,0 w automacie i jak trzeba to auto potrafi pokazać pazur. Minusy automatu to w przypadku awarii wysokie koszty naprawy.

Awatar użytkownika
vimek999
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland

Post autor: vimek999 » 2014-06-12, 19:38

Niestety ale jestem skłonny do 2.0 ponieważ podatek drogowy to koszt 710 euro a za trzylitrówkę to koszt ponad 1300 euro (równowartośc auta) :-(
SR20VE + ?

Awatar użytkownika
snorlaxs
fanatyk nissana
Posty: 300
Rejestracja: 2013-01-01, 19:12
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: snorlaxs » 2014-06-12, 20:26

No to rzeczywiście lepiej wybrać 2,0, a co do środka to nie wiem jak w A33 ale w mojej A32 jest czarna skóra i pomimo przebiegu 207tys mil, jest w bardzo dobrym stanie, wiadomo że delikatne przetarca są, ale da się je wyeliminować poprzez farbę do skór czy jak to tam się nazywa, i dodam że użyta skóra jest bardzo dobrej jakości.
Jeżeli chodzi o skrzynię to myślę że do tego auta najlepszy jest automat gdyż jest to limuzyna, i znacznie poprawia to komfort jazdy.
Chłopak z japońca, co kręci do końca
była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn
Obrazek

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2014-06-12, 22:40

Ciężko będzie z fotelikiem podkładką i jeszcze 1 osobą, komfortu dużego nie będzie ale się zmieszczą. Fotelik za dużo miejsca zabiera. U mnie 2 foteliki i na styk dorosła osba się zmieściła, ale płakała że ciasno :)
W A33 jest lekko większy bagażnik niż A32. Mieszczę wózek z gondolą, składane łóżeczko, 8cm materac (nieskładany) i rzeczy na 2 tyg dla 3 osobowej rodziny :) lub rower dla 4 latka bez składania kółek bocznych lub koszyka na przodzie.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
vimek999
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland

Post autor: vimek999 » 2014-06-13, 18:58

Dzięki za odpowiedzi na temat przestronności :) Mam zamiar auto użytkować na codzień ( więcej po mieście ) więc mam mieszane uczucia co do automatu, no chyba że się mylę. A jak sama konstrukcja silnika 2.0? Jakieś newralgiczne punkty odnośnie wycieków, grzechotania itp ? Na jake elementy zawieszenia zwracać przy kupnie? Ostatnio wyczytałem na forum żeby zobaczyć tylne nadkola ponieważ lubią rdzewieć (gdzie dokładnie) ?
SR20VE + ?

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2014-06-13, 23:18

Mam zamiar auto użytkować na codzień ( więcej po mieście ) więc mam mieszane uczucia co do automatu, no chyba że się mylę.

- Ja chwalę sorię automat, zwłaszcza w mieście, na trasie czasem brakuje aby móc jechać na wysokich obrotach czekając na możliwość wyprzedzenia, ale coś za coś, w korku mogę czytać gazetę i nie martwię się o sprzęgło jak korek jest pod górę i co parę sekund trzeba podjechać kilka metrów :)
A jak sama konstrukcja silnika 2.0? Jakieś newralgiczne punkty odnośnie wycieków, grzechotania itp ?


- Silnik jest udany, sprawdź czy obroty są równe i nie falują, możesz zerknąć przy paskach czy nie poci się zwłaszcza przy pompie wody.

Na jake elementy zawieszenia zwracać przy kupnie? Ostatnio wyczytałem na forum żeby zobaczyć tylne nadkola ponieważ lubią rdzewieć (gdzie dokładnie) ?
- belkę pod chłodnicą zobacz, kielichy, spody drzwi
- zawias nie jest drogi i raczej nie masz się co martwić, możesz belkę z tyłu zobaczyć czy na tych dużych gumach jakiejś rzeźby nie ma, to jedyna droga i ciężko wymienialna część zawiasu chyba.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
snorlaxs
fanatyk nissana
Posty: 300
Rejestracja: 2013-01-01, 19:12
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: snorlaxs » 2014-06-16, 12:58

do miasta automat najlepszy, sprawdź czy nie szarpie przy zmianie biegów, czy nie słychać jakiś dziwnych odgłosów, sprawdź jak się wkręca na obroty, a nadkole jak będzie rdzewieć to zauważysz purchle, patrz przy chlapaczach tylnich i nad nimi
Chłopak z japońca, co kręci do końca
była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn
Obrazek

Awatar użytkownika
vimek999
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland

Post autor: vimek999 » 2014-06-16, 20:25

Dzięki za odpowiedzi. Po autko wybiorę się do miesiąca czasu (troszkę brakuje euro) Niebawem dam znać. Pozdrawiam.
SR20VE + ?

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2014-06-16, 21:25

vimek999, odebrałeś PW ?
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2014-06-16, 22:24

Macu odebrałeś priva?? ...

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-06-16, 22:28

MacGayver, Lombardo88, tak podpowiem, że wchodząc w wiadomości -> do wysłania, widać wiadomości które wysłaliśmy, a które jeszcze nie zostały otworzone i przeczytane przez adresata. Jeżeli znikną z "do wysłania", a pojawią się w "wysłane" to znaczy, że adresat je otworzył i przeczytał. To tak na marginesie :P

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2014-06-17, 05:21

Zielkq, ... dzięki za info :P

Awatar użytkownika
vimek999
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland

Post autor: vimek999 » 2014-06-17, 18:39

MacGayver pisze:odebrałeś PW ?
MacGayver, Akurat wróciłem z pracy. Odesłałem przed chwilką :)

[ Dodano: 2014-06-19, 19:40 ]
Tak z ciekawości? Co można poprawić w silniku i czy wogóle jest sens?
SR20VE + ?

Awatar użytkownika
ciepanek
stały bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 2010-04-25, 10:20
Lokalizacja: Kwiatkowice (Łódź)
Kontakt:

Post autor: ciepanek » 2014-06-23, 20:58

Mody akurat podobne co w VQ30DE czyli:
-wydech (kolektory niekoniecznie ale y-pipe na slimaku + reszta do konca przelot na jakis fajnych tlumikach)
-stożek
i na koniec można wrzucić kolektory ssące z vq30dek - mysle ze w sumie okolice 170 PS mogłyby być :)
Nissan Maxima A32 VQ30DEK

www.darkproject.com.pl

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2014-06-24, 07:17

wtryski też bym zapodał. myślę,że dużo więcej można z tego wycisnąć niż 170km. :) to jest vq przecież :)

Awatar użytkownika
vimek999
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland

Post autor: vimek999 » 2014-06-28, 18:20

Byłem dzisiaj na oględzinach pewnej czarnej maxi z 2004 roku.Jestem pod wrażeniem i autko zagości pod mym domem 8-go lipca ;-) Muszę tylko dostać prawy spryskiwacz od reflektora. Ogólnie nie myślałem że z takiego silnika można wykrzesać dodatkowe 30 koników :-o Lombardo88, przy zmianie wtrysków jestem zmuszony zapodać świnkę? ciepanek, CAI zagości napewno, z wydechem pomyślę ale nie w tym roku a kolektor z DEK`a na przepływce od dwu czy trzylitrówki? Oczywiście jeżeli miałbym zmieniać kolektory to raczej porting łbów by się przydał na moje rozumowanie :?:
SR20VE + ?

Awatar użytkownika
ciepanek
stały bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 2010-04-25, 10:20
Lokalizacja: Kwiatkowice (Łódź)
Kontakt:

Post autor: ciepanek » 2014-06-30, 00:46

Ja bym na tym etapie wtryskow nie ruszal. vq30de (wiec pewnie vq20de tez) seryjnie jest troche przelane wiec jak mu sie doda mocy to dawka staje sie na tyle dobra ze od razu nie trzeba swinki dawac. Co do przeplywki to musisz zmierzyc ile ma w srodku jej srednica - jakbym mial strzelac to bym powiedzial ze jest taka sama jak 3.0 (czyli 68mm) - ale pewny nie jestem. Kolejna sprawa przy budowei cai to sprawdzenie jaka srednice ma przepustnica w trzylitrowne 60mm - jezeli w 2.0 mniej to masz kolejnego moda :) co do kolektorow to trzeba zdjac obecne i sprawdzic jak one sie maja do tych z 3.0 i jak duze kanaly masz w glowicy. Fajnym modem jest tez przesuniecie momentu zmiany dlugosci kolektora ssacego na okolo 5000obr co jest optymalne w tych silnikach. Pzdr
Nissan Maxima A32 VQ30DEK

www.darkproject.com.pl

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2014-06-30, 11:04

ciekawie będzie gdy pojawi się zmodzona maxima a32 z VQ20... zobaczymy jak wypadnie z konkurencyjnym w pewnym sensie silnikiem SR20. Moce 190 hp wydaje mi sie,że są dostepne :) najmocniejsze vq20de w serii miało 165 kucy i 197nm.

Awatar użytkownika
ciepanek
stały bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 2010-04-25, 10:20
Lokalizacja: Kwiatkowice (Łódź)
Kontakt:

Post autor: ciepanek » 2014-06-30, 11:55

Lombardo88 pisze:165 kucy i 197nm
No to rewelacja +25hp wzgledem katalogu. Wiec widac ze pole do popisu jest :-)
Nissan Maxima A32 VQ30DEK

www.darkproject.com.pl

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2014-06-30, 14:44

zdecydowanie tak :) a świnka będzie moim zdaniem tak czy inaczej potrzebna....no chyba że komputer to skoryguje, w co wątpię bo powietrza będzie się dużo więcej dostawać, ale!... vq20 z kolektorami od vq30 oczywiście MEVI to byłoby idealne połączenie moc/spalanie po dokładnym wystrojeniu :) myślę,że popularność Maximy zabił brak VQ25DE. taki 175 hp kompromis trafiłby do dużego grona ludzi, którzy bali się 3.0 ale uważali 2.0 w takim aucie za niewystarczającą pojemność :) stereotypowe myślenie ma połowa ludzi,chcących kupić auto.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2014-06-30, 17:42

Ekhm najmocniejszy SR20 wolnossący seryjny miał troszę więcej ;)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
ciepanek
stały bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 2010-04-25, 10:20
Lokalizacja: Kwiatkowice (Łódź)
Kontakt:

Post autor: ciepanek » 2014-06-30, 18:57

vq20 z kolektorami od vq30 oczywiście MEVI
mowa jest o maximie a33 wiec po co sie pchac w mevi jak mozna od razu 00VI?
Nissan Maxima A32 VQ30DEK

www.darkproject.com.pl

Awatar użytkownika
vimek999
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland

Post autor: vimek999 » 2014-06-30, 19:41

ciepanek pisze:Co do przeplywki to musisz zmierzyc ile ma w srodku jej srednica
Auto dopiero trafi w moje ręce 8-go lipca ponieważ obecny właściciel jest umówiony na przegląd autka dzień wcześniej.Jak będzie to zmierzę. Też jestem ciekawy jak w vq20 są spasowane kolektory z głowicą i pewnie w niedługim czasie je zdejmę. W tym roku nie będę planował zabawy z wydechem (kilka większych wydatków) ale z CAI owszem :-) Z kolektorami to będę musiał działać w kraju ponieważ silniki vq30 u nas w irlandii to egzotyki (1300 euro podatku drogowego, względem 2.0 to koszt 700 stówek) Pozdrawiam. Dodam jeszcze że cały czas widnieje na gumtree.ie (czarna).
SR20VE + ?

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2014-06-30, 19:50

ciepanek pisze:mowa jest o maximie a33 wiec po co sie pchac w mevi jak mozna od razu 00VI?
ja mówiłem o a32 więc pozwoliłem sobie na OT.

[ Dodano: 2014-06-30, 21:13 ]
Pawel18PL pisze:Ekhm najmocniejszy SR20 wolnossący seryjny miał troszę więcej ;)
akurat vq20 nie dostało dd i hr serii, więc i tak to jest sukces. Inżynierowie w oppamie stwierdzili,że 2.0 to za mało męska pojemność żeby cokolwiek z tym robić :D
a tak serio porównując sr20de i vq20de myślę że generują podobne moce, ale to nie forum hondy żeby się na mocą przechwalać, spojrzeć trzeba
moment obrotowy...:)

http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_SR_engine#SR20DE

http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_VQ_engine#VQ20DE

Awatar użytkownika
vimek999
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland

Post autor: vimek999 » 2014-07-15, 21:41

ciepanek pisze:jakbym mial strzelac to bym powiedzial ze jest taka sama jak 3.0 (czyli 68mm) - ale pewny nie jestem. Kolejna sprawa przy budowei cai to sprawdzenie jaka srednice ma przepustnica w trzylitrowne 60mm - jezeli w 2.0 mniej to masz kolejnego moda
Witam ponownie ;-) W przypadku przepływki pokazuje mi 70 mm ale w weekend skoczę do mechanika i zobaczymy co pokaże inna suwmiarka. Nareszcie jestem posiadaczem czarnuli :-P Dokładnie od 9 lipca. Jechałem nią z Waterford do Enniscorthy coś około 50 km i nawet to jedzie szczerze powiedziawszy.Silnik mile mnie zaskoczył jak na takie autko.Czekam tylko za dowodem rejestracyjnym a dalej tylko opłacić ubezpieczenie i motor tax :-D
SR20VE + ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”