Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A32] czujnik spalania stukowego

Moderator: janusz

Awatar użytkownika
piter2323
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk/ Rusocin

Post autor: piter2323 » 2010-12-30, 16:02

na diagnostyce wychodzi czujnik spalania stykowego. Ale nie znaczy ze o jest uszkodzony tylko on wyskakuje również usterkę innych elementów powiązanych. Właśnie stuka na zimno i na ciepło. hmmm to najlepiej by było ściągnąć pokrywę zaworów i zobaczyć co tam jest ,może coś będzie widać. Mozna zakupić uszczelkę pod pokrywę zaworow czy stosuje się silikon ?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wolfshade
fanatyk nissana
Posty: 726
Rejestracja: 2010-03-29, 10:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Wolfshade » 2010-12-30, 17:16

piter2323 pisze:na diagnostyce wychodzi czujnik spalania stykowego. Ale nie znaczy ze o jest uszkodzony tylko on wyskakuje również usterkę innych elementów powiązanych. Właśnie stuka na zimno i na ciepło. hmmm to najlepiej by było ściągnąć pokrywę zaworów i zobaczyć co tam jest ,może coś będzie widać. Mozna zakupić uszczelkę pod pokrywę zaworow czy stosuje się silikon ?

Uszczelkę najlepiej możesz kupić nową, lub wyczyścić i na silikon starą dać.


pozdrawiam,
Wolfshade
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-12-30, 17:32

Zanim zaczniesz rozbierac to podjedz do mechanika i niech poslucha tego cykania/stukania.

rabbit79
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-09-11, 18:08
Lokalizacja: Torun

Post autor: rabbit79 » 2010-12-30, 20:43

Dawaj nowa uszczelke nie jest droga.
Co do Czujnika Spalania Stukowego to nie taka prosta sprawa. Teoretycznie jezeli odczytana zostala usterka Knock Sensor to znaczy, ze jest on uszkodzony i nalezy go wymienic. CSS jest takim jakby "mikrofonem" za pomoca ktorego ECU "slucha" silnika i wprowadza korekcje kata wyprzedzenia zaplonu wtedy kiedy wystepuje spalanie stukowe.
Dodatkowe stukanie w komoze silnika nie powinno miec wplywu na prace CSS i nie powinien pojawiac sie blad.

[ Dodano: 2010-12-30, 20:45 ]
Jak stuka Ci na cieplo i na zimno to odkrec korek wlewu oleju na wlaczonym silniku i posluchaj czy to nie lancuch. Ja tak mam stuka rano i na cieplo.

hunter.zabrze
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2013-02-08, 19:41
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: hunter.zabrze » 2013-02-08, 20:20

Witam. Mam podobny problem. Silnik stracił moc. Wyskakuje czujnik spalania stukowego. Mam pytanie do Rabita. czy po wymianie tego czujnika od Akiro. Silnik dobrze pracuje. Bo jakoś na tych postach nie doczytałem jak skończył się temat tego zakupu. :-D

[ Dodano: 2013-02-08, 20:24 ]
Być może też będę potrzebował taki czujnik. W poniedziałek wizyta u mechanika. tak więc prośba z góry, o namiary na taki czujnik do Maxima QX 3.0 24V, A-32, 1995 rok. :shock:

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2013-02-09, 10:22

silnik może stracić moc z wielu powodów. Rabbit ma racje, ponieważ błąd stukowego może się pojawiać np z powodu padającej cewki,niepoprawnie założonej lub zużytej instalacji gazowej,wyciągniętego łańcucha na którejś głowicy lub/i zużytego napinacza na tym łańcuchu. wszystko to może mieć wpływ na kąt zapłonu. jeszcze pozostaje sterownik, który dostając błędne informacje chcąc to poprawić czasem sprawia że funkcjonuje to jeszcze gorzej.

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2013-02-09, 14:37

W mojej A32 USA jak padł czujnik spalania stukowego/detonacyjnego apetyt na PB wzrósł w sposób znaczący. Na całym baku przejechałem w mieście 120 mil.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

kogan82
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2012-03-19, 13:47
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kogan82 » 2014-03-31, 13:20

mam nowy czujnik spalania stukowego jakbys chcial pisz na priv

piotreks24
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2012-05-31, 11:37
Lokalizacja: Jaktorów

Post autor: piotreks24 » 2014-04-09, 09:47

Dobra panowie, Maxima (A32, '95) mruga do mnie następującymi kodami:

P0136.....0707.................downstream oxygen sensor or circuit fault
P0325.....0304.................knock sensor or circuit fault

Za każdym razem (jak się zapali CHECK, a było to już wiele razy) te kody występują razem, nigdy osobno.
W czasie wizyty u mechanika wymieniłem świece (na NGK), sprawdził cewki i ponoć są w dobrym stanie (nie ma przebić etc.), sprawdził sondę czujnikiem i ponoć działa tak jak powinna. Generalnie powiedział, że nie ma już więcej pomysłu, i następnym krokiem jaki by zrobił, byłaby wymiana/podmiana czujnika spalania stukowego. Ale go nie ma, a nowy w ciemno kupować to tak nie bardzo.

Pojechałem do drugiego mechanika, a on tylko potwierdził to co pierwszy powiedział.

Generalnie samochód chodzi dobrze, tylko na postoju na luzie się czasem zatrzęsie. Wkręca się przyzwoicie, chociaż nie mam za bardzo porównania, bo w innej maxi nigdy nie siedziałem.

Panowie, ma ktoś taki czujnik na sprzedanie? Najlepiej używany, ale nowy też bym kupił za sensowne pieniądze. Nie widziałem aktualnie oferty w dziale kupię/sprzedam.

A tak w ogóle, to faktycznie w wersjach US jest problem z tymi stukowcami?
Tutaj o tym piszą:
http://www.magazynauto.pl/uzywane/opini ... Id,1110796

kogan82
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2012-03-19, 13:47
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kogan82 » 2014-04-09, 09:54

Mam taki nowy czujnik za 75zl. Mozesz latwo go wykrecic i sprawdzic czy obudowa nie jest peknieta. Jesli jest peknieta to na 100% do wymiany, jesli nie - przeba pomierzyc opornosc w roznych temperaturach.

Awatar użytkownika
Marcus65
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-30, 04:13
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Marcus65 » 2014-04-09, 12:49

A czy możliwe jest, by stukowiec źle funkcjonował, ale nie powodując wyświetlania błędu?

Pozdro
Marcus
A32 i... A31, dla którego znalazłem nowy dom... :)

kogan82
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2012-03-19, 13:47
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kogan82 » 2014-04-09, 12:58

Sam stukowy nie powoduje zapalenia sie kontrolki check engine, ale jesli wezmiesz samodiagnostyke kompa to zwroci kod bledu mimo iz check engine nie pali sie. U mnie auto wyraznie mialo muła i wzrosło spalanie jak wyrzucalo blad knock sensor.

przemas50
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2014-04-19, 21:16
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: przemas50 » 2014-04-22, 19:57

U mnie też check się nie palił dopiero na kompie wyszedł błąd a dlatego że ktoś odciął jeden kabel :( kupiłem używkę od almery i spokój :)
Przemo

Awatar użytkownika
darkdream
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2010-06-10, 09:16
Lokalizacja: gorny śląsk

Post autor: darkdream » 2014-05-12, 12:38

piter2323 pisze:Koledzy po czym mozna stwierdzic uszkodzenie czujnika spalania stukowego? u mnie jest tak ze auto rowniutko chodzi nastepnie raz sie zatrzesie po czym trzesienie narasta jakby zaplon wypadal na 1 cylindrze po dodaniu lekko gazu auto pracuje normalnie. Swiece ,cewki , czujniki walka rozrzadu oraz walu korbowego wyczyszczony. Auto jezdzi na gazie i ten problem jest mniej odczuwalny na bezynie. Ktos moze mial cos podobnego?

Ewentualnie czy ktos z trojmiasta moze mnie poratowac podmianka tego czujnika aby nieładowac sie w niepotrzebne koszta jezeli okaze sie ze to nie on


Pozdrawiam
Właśnie zmagam się z tym problemem :/

Wyskoczyły mi takie błędy:

P1320 (0201)- na forum maxima.org pisze, że to Ignition Signal Circuit.
P0600 (0504) czyli Automatic Transmission Control Unit Signal to ECU
p0301 (0608) Cylinder 1 Misfire

Wymieniłam cewkę na pierwszym cylindrze jednak dalej to samo :/ Czy ktoś może mi wytłumaczyć te błędy? O co dokładnie chodzi?

I to co mnie martwi to to, że silnik zaczął brać olej.
Czy mimo tego, że nie wyskakuje błąd czujnika spalania stukowego jest możliwość, że się zepsuł?

Awatar użytkownika
snorlaxs
fanatyk nissana
Posty: 300
Rejestracja: 2013-01-01, 19:12
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: snorlaxs » 2014-05-13, 16:18

z tego co tutaj czytam to CHYBA mnie też to dopadło:
pacjent maxi 3,0 automat USA
objawy: falujące obroty w pozycji "D" skrzyni biegów, natomiast w pozycji "P" jest wszystko ok, obroty delikatnie spadaja na dosłownie ułamek sekundy po czym wracają do normy, problem pojawia się za każdym razem, dodam że wymieniłem dzisiaj tą plecionkę w układzie wydechowym bo była przepalona (myślałem że sądy mają inne odczyty) ale problem nie ustąpił
Chłopak z japońca, co kręci do końca
była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn
Obrazek

Lonnser
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2014-05-14, 07:49
Lokalizacja: Polska

Post autor: Lonnser » 2014-05-14, 07:53



Dodano: 2014-05-14, 08:53
Ale kombinujecie. Ja tam zawsze jadę do mechanika jak coś mi nie pasuje z autem. Nie warto ryzykować i grzebać jak się ktoś na tym nie zna.... Kiedyś tak miałem że majstrowałem i potem zapłaciłem za moją 'zabawę' 2000zł bo coś tam uszkodziłem... NIGDY więcej.....

Awatar użytkownika
darkdream
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2010-06-10, 09:16
Lokalizacja: gorny śląsk

Post autor: darkdream » 2014-05-14, 08:13

nie ma jak to reklama :)

kombinujemy, bo Ci "mechanicy" rozkładają ręce i grzebią w aucie szukając "nie wiadomo czego". I wtedy też płacimy 2000zł bo zamiast wymienić jeden czujnik to wymienią pół silnika - a więc na to samo wychodzi.

Awatar użytkownika
snorlaxs
fanatyk nissana
Posty: 300
Rejestracja: 2013-01-01, 19:12
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: snorlaxs » 2014-05-14, 15:46

czasem lepiej podpowiedzieć mechanikowi co może być :D, lepiej to nasz portfel zniesie
Chłopak z japońca, co kręci do końca
była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn
Obrazek

Awatar użytkownika
darkdream
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2010-06-10, 09:16
Lokalizacja: gorny śląsk

Post autor: darkdream » 2014-05-14, 17:09

snorlaxs w przypadku Maxim to zawsze :)

Awatar użytkownika
snorlaxs
fanatyk nissana
Posty: 300
Rejestracja: 2013-01-01, 19:12
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: snorlaxs » 2014-05-14, 19:01

jutro jade na kompa, jak wykarze ze czujnik stukowego spalania to zabieram sie za studiowanie neta :D

darkdream, i lepiej za wczasu wymieniac bo jak pociągnie to za sobą dalsze usterki to może być z lekka MAŁY problem :P, kumpel kiegos w Pontiacu Trans-Am zaniedbał jakąś błachostke to bulił potem pod 3k :D
Chłopak z japońca, co kręci do końca
była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn
Obrazek

Awatar użytkownika
darkdream
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2010-06-10, 09:16
Lokalizacja: gorny śląsk

Post autor: darkdream » 2014-05-15, 14:51

snorlaxs nie lepiej Ci kupić kabel OBD i samemu podłączyć :D ? Dużo taniej wychodzi niż jak za każdym razem jechać do mechanika i płacić 100zł :P

Awatar użytkownika
snorlaxs
fanatyk nissana
Posty: 300
Rejestracja: 2013-01-01, 19:12
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: snorlaxs » 2014-05-15, 16:12

chyba że ma się mechanika, który nic za to nie bierze :D, ale myśle nad kablem, to jest zwykły OBD czy OBD II, maxi mam od soboty i nie zdąrzyłem obczaić :P
Chłopak z japońca, co kręci do końca
była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn
Obrazek

Awatar użytkownika
darkdream
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2010-06-10, 09:16
Lokalizacja: gorny śląsk

Post autor: darkdream » 2014-05-16, 07:49

ja mam 1998 i mam OBD II a w 1996 miałam nissanowskie wejście 14 pin :)

Awatar użytkownika
snorlaxs
fanatyk nissana
Posty: 300
Rejestracja: 2013-01-01, 19:12
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: snorlaxs » 2014-05-16, 10:11

dziś doktor wypisał recepte na 2 błędy:

P1320 - wypadające zapłony - pewnie któraś cewka
P0300 - :-o według danych producenta :-o ( jak może mi ktoś rozszyfrować ten błąd to będe wdzięczny )
Chłopak z japońca, co kręci do końca
była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn
Obrazek

Awatar użytkownika
Poplas
wiem o czym pisze
Posty: 55
Rejestracja: 2011-06-09, 00:05
Lokalizacja: kutno

Post autor: Poplas » 2014-05-16, 10:41

Snorlaxs odwiedz dział "zrób to sam" tam jest wszystko opisane jak odczytywać błędy i co oznaczają. Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy

Awatar użytkownika
snorlaxs
fanatyk nissana
Posty: 300
Rejestracja: 2013-01-01, 19:12
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: snorlaxs » 2014-05-16, 11:46

już wszystko wiem, dzięki
Chłopak z japońca, co kręci do końca
była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”