Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A32] Wypadające zapłony przy 2 tys.

Moderator: janusz

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

[A32] Wypadające zapłony przy 2 tys.

Post autor: Wald » 2014-01-09, 12:07

Łudziłem się ze to może wina zlej regulacji LPG, wczoraj wymieniony reduktor na nowy i strojenie LPG. Inne objawy zniknęły ale pozostał ten jeden.
Przy niskich obrotach wypadają zapłony, powyżej 2,5-3 już jest OK, szczególnie irytujące jest to przy ruszaniu.
Co to może być? Czy któryś z czujników za to odpowiada? Walczyć z cewkami nawet mi się nie chce.
Aha, na wolnych obrotach tez co jakiś czas wypada pojedynczy zapłon.
Obrazek

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2014-01-09, 12:12

Ale zapłony wypadają losowo na każdym cylindrze czy na specyficznym? Jaki kod błędu się wyświetla podczas diagnostyki?
Obrazek

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2014-01-09, 12:18

Niestety zgubiłem mój interfejs wiec trudno mi powiedzieć czy jakikolwiek błąd się wyświetla.
Obrazek

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2014-01-09, 12:21

To bez tego to wróżenie z fusów niestety.
Obrazek

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2014-01-09, 12:28

Taki mi wystarczy? INTERFEJS

Właściwie to powienienem pisać w tym temacie: Problem zapłon Maxima A32 3.0 USA automat
Obrazek

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2014-01-09, 12:32

Mam taki u siebie i powinien też u Ciebie dać radę.
Obrazek

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2014-01-09, 13:23

Interfejs zamówiony.

Aha, gazownik powiedział że auto jest przelane, chyba chodziło o to że waliło wachą z wydechu w warsztacie.
Obrazek

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2014-01-09, 13:42

Jak dojdzie interfejs zobacz jak zachowuje się sonda i jak wyglądają korekty paliwowe.
Obrazek

Awatar użytkownika
ciepanek
stały bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 2010-04-25, 10:20
Lokalizacja: Kwiatkowice (Łódź)
Kontakt:

Post autor: ciepanek » 2014-01-09, 16:22

Wina cewek lub swiec. Niestety ja bym obstawial cewki.... te tylne france sie przegrzewaja i zdychaja. Na benzynie pewnie jest to mniej odczuwalne albo w ogóle.Polecam znalezc kogos ze sprawnymi i podmieniac. Na kompie ci nic nie pokaze nawet jak odlaczysz zupelnie cewke (mowie o maximie eu w us nie wiem jak jest bo tam jest rowniez obd2). Jedyna co mozesz zrobic to balance test i z tego ewentualnie wywnioskowac na ktorym garze wypada.
Nissan Maxima A32 VQ30DEK

www.darkproject.com.pl

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2014-01-09, 16:31

masz walnięte min 2 cewki. podjedź na ursynów to powiem Ci które. :) i już nie będzie wróżenia z fusów ;) że tak powiem "przewałkowany" temat :-P i nie ma tutaj co myśleć o korektach, bo sterownik qx'a trochę mądrzejszy jest od kalkulatora i w sumie chwała mu za to.

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2014-01-09, 16:47

Na pewno mądrzejszy od ecu SR20DE, bo ma o 1 bank więcej (a u mnie korekty są) :-P
Obrazek

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2014-01-09, 17:35

ciepanek pisze:Wina cewek lub swiec. Niestety ja bym obstawial cewki.... te tylne france sie przegrzewaja i zdychaja. Na benzynie pewnie jest to mniej odczuwalne albo w ogóle.Polecam znalezc kogos ze sprawnymi i podmieniac. Na kompie ci nic nie pokaze nawet jak odlaczysz zupelnie cewke (mowie o maximie eu w us nie wiem jak jest bo tam jest rowniez obd2). Jedyna co mozesz zrobic to balance test i z tego ewentualnie wywnioskowac na ktorym garze wypada.
Ja kiedyś regularnie walczyłem z tymi tylnymi. Tylko padały całkowicie i było to łatwe do zdiagnozowania. A teraz ten objaw jest tak nieregularny że ciężko to sprawdzić. Żeby wyeliminować winę cewek trzeb by pewnie wszystkie 3 zmienić i wtedy sprawdzić czy to będzie występować dalej.
Kiedyś miałem kompa do niego to fakt żadnych błędów nie wykazywał mimo padniętej całkowicie cewki, jedyne co było pomocne to wyłączanie cylindrów przez niego co skracało czas diagnozy, która padła.

[ Dodano: 2014-01-09, 22:18 ]
No i się zespotowaliśmy z Lombardo88, wielkie dzięki za poświęcony czas.
Widzę światełko w tunelu, może w przyszłym tyg. zrobimy porządek z tymi cewkami.
Obrazek

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2014-01-10, 11:37

Z ciekawości zapytam, czy jak w LPG wyłączy się 1 cylinder to całkiem go powinno wyłączyć (nie podaje paliwa?) Bo jeśli tak to sondą wtedy można dość gdzie te zapłony wypadają chyba po składzie mieszanki (patrzeć kiedy będzie przelany) Dobrze mówię?
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2014-01-10, 16:33

dobrze mówisz :) sposobów jest kilka. ale skoncentrujemy się na tym żeby zapobiegać, a nie leczyć :)

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2014-01-14, 19:07

Podłączyłem interfejs, ale cos dziwnego sie dzieje bo na początku wszystko szalało, wskazówki od 0 do max latały takie jakby przeskoki, potem się unormowało.
Widać to na początku filmu potem uciąłem i od 11 sekundy jest już lepiej.

FILM

Nie wiem czy to wina interfejsu czy gdzieś jest jakieś przebicie?
Obrazek

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2014-01-14, 19:35

trzeba sprawdzić ładowanie.

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2014-01-14, 21:53

I wyskoczył kod 21
Obrazek

Awatar użytkownika
shark
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2013-04-17, 14:55
Lokalizacja: chełm/isselburg

Post autor: shark » 2014-01-16, 12:16

Witam. Jestem nowy na forum i czy mogę się podpiąć pod ten temacik :)
Jeżdzę Nissanem Maxima QX 98r 3.0 Automat , z gazem
Mój problem polega na tym, iż w samochodzie występuje wypadanie zapłonów stwierdzone przez serwis , tylko żę gość powiedział że to następuje co czwarte odpalenie samochodu . Na początku miało to może i sens ( było to z 4 miesiące temu ) a teraz jest wyczuwalna przerwa w pracy na 4 cylindrze, podmiana cewki przynosi objaw iż przez parę minut jest lepiej a potem znów to samo :(. Cewka w trakcie zamawiania (ale ciekawe co to da) , czujnik od spalania stukowego padł :( nowy zamówiony .
Praca na wolnych obrotach- czuć delikatne drganie auta ( około 650 obr) , natomiast jak zmieniam bieg na R lub D to samochód jakby chciał jechać ( jakby na pół sprzęłgła w manualu , obroty spadają do 450-500 ) skacze cały samochód takie dziwne drgania ( pewnie przez tą cewkę czy coś ). Aha raz na jakiś czas dostaje świra, mianowicie obroty podskakują do 900 i wtedy niezależnie czy wkładam bieg czy jest na N czy P to brak spadku obrotów . Czy jest jakieś racjonalne wytłumaczenie tego co może być przyczyną ? Kable z 4 cewki do kompa są sprawne , może być wina komputera? Świece nowe platynowe , ciśnienie na cylindrze 13 atm.
Soorki za taki długi wywód ale jakoś tak wyszło :P
Pozdrawiam wszystkich Nissmomaniaków

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2014-01-29, 16:06

shark, a reszta cewek jest oryginalna??

Awatar użytkownika
shark
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2013-04-17, 14:55
Lokalizacja: chełm/isselburg

Post autor: shark » 2014-01-29, 22:54

Tak jest wszystkie oryginały i przerzucanie nie na wiele się zdaje. Jest małe takie coś, nie to że niema zapłonu, zapłon jest bo ma mała reakcja na zdjęcie wtyczki z cewki tak jakby połowa reakcja niż powinna być a wystrzały w tłumik są delikatne, co ciekawe nie śmierdzi ni gazem ni benzyną z tłumika. To może i bym przeżył ale te wstrząsy na światłach albo w korku to mnie wkurzają . W następnym tygodniu będę zajmował się wymianą stukowego i cewki. Czy może być że ma za dużo powietrza? Sorry za tyle niewiadomych, ale kompy w samochodach mnie wywalają, ciężko podejść z normalnym miernikiem i bez oprogramowania.
Ostatnio zmieniony 2014-02-03, 13:15 przez shark, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2014-02-03, 10:41

U mnie to są cewki ewidentnie.
Tutaj wielkie dzięki dla Lombardoo, dzięki niemu opanowaliśmy sytuację choć akcja jeszcze nie jest zakończona.
Niestety albo stety Lombardoo odkrył jeszcze inne wady u mnie jak np. ssanie lewego powietrza czym też będzie trzeba się zająć.

Jeżeli zamieniałeś cewki to być może ta podmieniana tez była padnięta. Generalnie pogoda nie jest najlepsza do sprawdzania cewek bo jest trochę chłodno, jak będzie cieplej i dobrze się wszystkie nagrzeją to wtedy ewidentnie będzie czuć przy wyjmowaniu wtyczki która to jest.

To pełzanie po wrzuceniu biegu to normalne w automacie :)
Obrazek

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2014-02-03, 20:50

Cewki w tych autach, to plaga. u mnie w ciągu miesiąca po kolei padły wszystkie przednie. wczoraj ostatnia skończyła żywot. już mi się cewki kończą... :P
I jeszcze jedno co mnie zastanawia; dlaczego cewki z maxim 1995 96 pomiędzy pinami I i BG mają oporność 0,55 ohm, a poliftowe maja 1,5 ohm... hm...
Ostatnio zmieniony 2014-02-03, 22:01 przez Lombardo88, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
shark
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2013-04-17, 14:55
Lokalizacja: chełm/isselburg

Post autor: shark » 2014-02-07, 19:17

Panowie chyba odkryłem przyczynę tego wypadania zapłonu. Uszczelka jest do wyrzucenia, szczególnie właśnie na 4 cylindrze praktycznie nie opierała się na dolnym kolektorze. Jak założę nowo to się zobaczy czy będzie pyrkał na wszystkich cylindrach :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2014-02-15, 10:29

To i ja podziele sie moimi spostrzezeniami. Wypadaly mi zaplony ale tylko na wolnych obrotach w czasie jazdy nie bylo problemow. Wczoraj dobralem sie do pokrywy zaworow (tej przy grodzi) zeby ja uszczelnic, przy okazji wyczyscilem pcv (metalowa siateczka ) w pokrywie. Wszystko zlozylem i nie dosc, ze przestal mi leciec olej przez pokrywe to zaplony przestaly wypadac. Wnioski:
1. Cisnienia w silnku ponoc maja duzy wplyw na jego prace, wyczyszczenie pcv dalo taki efekt.
2. To co napisal wyzej shark.
3. Mix 1 i 2 :-)

Awatar użytkownika
shark
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2013-04-17, 14:55
Lokalizacja: chełm/isselburg

Post autor: shark » 2014-02-18, 17:13

Witam, znów po dłuższej przerwie.
Wypadanie prawie ustało, muszę zobaczyć jeszcze na luzy zaworowe i napinacz. Ponieważ jeszcze od czasu do czasu pierdzi w tłumik.
Ale jest inny problem mianowicie, z tym szarpaniem na włożonym biegu i trzymaniem na hamulcu. Okazuje się że skrzynia chyba pada a konkretnie to konwerter ma jakieś uszkodzenie czy coś. Czy ktoś się już z takim czymś spotkał. Czy ktoś reperował konwerter i na czym to polega, czy dać sobie spokój i kupić używaną manualną skrzynię biegów?
A może lepiej sprzedać samochód? po niższej cenie, proszę o poradę.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2014-02-19, 22:21

Zacznij od wymiany oleju w skrzyni.
shark pisze:Czy ktoś reperował konwerter i na czym to polega
O ile dobrze się orientuje wymiana powinna się odbywać zawsze razem z pompą, koszt w A33 to około 3k - cenę powiedzieli mi w Midparts, może do A32 będzie taniej.

[ Dodano: 2014-02-19, 22:22 ]
O coś takiego:

http://allegro.pl/konwerter-da-39-nissa ... 00986.html
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
shark
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2013-04-17, 14:55
Lokalizacja: chełm/isselburg

Post autor: shark » 2014-02-20, 19:37

Dobra wymienię jak zajadę do polski.
Ale coś zaczęło się dziać z tym wypadaniem zapłonów mianowicie, pojechałem wczoraj zapalić samochód kolegi na kable rozruchowe i jak odpalił już samochód to odpiąłem kabel + z aku i samochód zaczął dobrze chodzić, i skrzynia przestała szarpać tzn delikatnie są ale to minimalne. To było wczoraj i było już dobrze ucieszyłem się, ale dziś znów to samo, co może być pod obciążeniem dostał powera czy tamten go alternator doładował czy jaki grzyb?
GRZECHu rozmawiałem z gościem że lepiej regenerować swój konwerter, o pompie nic nie wspominał.
I dalej mam pytanie czy ecu może dostawać jakiejś derilki czy jak, bo kupiłem kabelek do niego i pokazuje mi tylko i wyłącznie błędy a nie może połączyć się z ecu tzn. nie pokazuje żadnych parametrów silnika, pisze że jest błąd w łączeniu się z ecu :(
I czy pytanie następne, da się wyciągnąć ecu bez rozbierania konsoli.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2014-02-24, 12:51

Ja wymienialem konwerter oraz elektrozawory, ale u mnie sie nic nie trzeslo. Tylko slllizgal sie przy zmianie biegow, no i straszny syf wyleciał z miski.

Lombardoo, to co pisze Dylson potwierdza to co mówiłeś o wyciekach spod pokryw no i tym zasysie powietrza. Moj silnik coraz bardziej sie trzesie na wolnych ale to juz nie jest wypadanie zapłonów. Chyba trzebabedzie ogarnąć to uszczelnienie.

[ Dodano: 2014-04-14, 12:25 ]
Walki ciąg dalszy,
w przypływie irytacji zakupiłem nowe cewki, niestety nic to nie dało, to znaczy jedna była walnięta ale problem przerywania pozostał. (mam kilka używanych sprawnych do sprzedania).
Lombardoo pomierzył stukowca, a ten skubaniec nie wykazuje żadnej oporności.
Nowy zamówiony, stary wyjęty, na razie nie przerywa ale czuć że jest przelany na dole.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”