[A32] Sprzęgło do Maximy
Moderator: janusz
[A32] Sprzęgło do Maximy
Witam forumowiczów!
Nieszczęśliwie skończył mi się docisk w sprzęgle i zmuszony jestem do jego wymiany. Jako że reszta sprzęgło mimo że w miarę jeszcze sprawna ale jednak ma już ponad 250kkm za sobą to będę cały komplet wymieniać. I tutaj pojawia się pytanie - jakie sprzęgło polecacie do semi-agresywnej jazdy naszymi maximami Fabryczne (tarcza) bardzo dobrze znosi(ło) dynamiczne i częste starty spod świateł - pytanie jak z zamiennikami.
Na allegro znalazłem kilka kompletów niby renomowanych firm (Sachs, Valeo) za mniej niż 500zł ale rzekomo dedykowane do J30 - pytanie czy podpasują do A32? Mechanik zaoferował jakiś zamiennik japoński za 650zł (komplet).
Ew. jeszcze co sądzicie o regeneracji sprzęgła?
Nieszczęśliwie skończył mi się docisk w sprzęgle i zmuszony jestem do jego wymiany. Jako że reszta sprzęgło mimo że w miarę jeszcze sprawna ale jednak ma już ponad 250kkm za sobą to będę cały komplet wymieniać. I tutaj pojawia się pytanie - jakie sprzęgło polecacie do semi-agresywnej jazdy naszymi maximami Fabryczne (tarcza) bardzo dobrze znosi(ło) dynamiczne i częste starty spod świateł - pytanie jak z zamiennikami.
Na allegro znalazłem kilka kompletów niby renomowanych firm (Sachs, Valeo) za mniej niż 500zł ale rzekomo dedykowane do J30 - pytanie czy podpasują do A32? Mechanik zaoferował jakiś zamiennik japoński za 650zł (komplet).
Ew. jeszcze co sądzicie o regeneracji sprzęgła?
1. dedykowane do J30 nie pasują
2. Za mniej niż 500zł to nawet po dobrych zniżkach nic dobrego nie znajdziesz
3. Valeo, Nipparts odpada
4. To co możesz włożyć to Luk (ale oryginał a nie podróbka), Aisin, Exedy (ale ten już trochę kosztuje. Najkorzystniejszy stosunek ceny do jakości ma Aisin, chyba że tak jak mówię uda Ci się wyrwać Luka ori w dobrej cenie. Do Maximy sprzęgło chodzi w graniach 1000zł więc na 600zł bym się nie nastawiał, tym bardziej że jak mówisz czasami agresywniej autem się poruszasz
2. Za mniej niż 500zł to nawet po dobrych zniżkach nic dobrego nie znajdziesz
3. Valeo, Nipparts odpada
4. To co możesz włożyć to Luk (ale oryginał a nie podróbka), Aisin, Exedy (ale ten już trochę kosztuje. Najkorzystniejszy stosunek ceny do jakości ma Aisin, chyba że tak jak mówię uda Ci się wyrwać Luka ori w dobrej cenie. Do Maximy sprzęgło chodzi w graniach 1000zł więc na 600zł bym się nie nastawiał, tym bardziej że jak mówisz czasami agresywniej autem się poruszasz
czy komplety do 2.0 są takie same jak dla 3.0? Nigdzie nie mogę znaleźć (poniżej 1000zł) kompletu z opisem do 3.0. Czy np. takie albo takie będzie pasować?
Jaką w sumie powinna mieć tarcza średnice? (różne podają).
Lokalna firma handlująca częściami do japońców (Japomoto) ma w ofercie komplet firmy OYODO - coś wam to mówi? Model to: 10S1060-OYO.
Jaką w sumie powinna mieć tarcza średnice? (różne podają).
Lokalna firma handlująca częściami do japońców (Japomoto) ma w ofercie komplet firmy OYODO - coś wam to mówi? Model to: 10S1060-OYO.
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Chyba coś w ten deseń:
http://www.ebay.com/itm/06803A-EXEDY-CL ... ae&vxp=mtr
wychodzi coś koło 1060zł z wysyłką.
http://www.ebay.com/itm/06803A-EXEDY-CL ... ae&vxp=mtr
wychodzi coś koło 1060zł z wysyłką.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
-
- nowy na forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 2012-05-31, 11:37
- Lokalizacja: Jaktorów
Panowie, a ile tak wytrzymuje fabryczne sprzegło w A32 3.0 ?
Bo ja mam dużo niższy przebieg (jeżeli ufać licznikowi) niż kolega zakładający ten temat, a mam jakieś niepokojące objawy w swojej Maxi.
A mianowicie podczas ruszania (zarówno normalnego jak i bardziej dynamicznego) słychać buczenie i tak jakby coś dostawało drgań w układzie przeniesuenia napędu. Objaw jest dużo bardziej odczuwalny podczas ruszania pod górkę, albo pod większym obciążeniem.... A sprzęgło "bierze" niemal od samego dołu.
Bo ja mam dużo niższy przebieg (jeżeli ufać licznikowi) niż kolega zakładający ten temat, a mam jakieś niepokojące objawy w swojej Maxi.
A mianowicie podczas ruszania (zarówno normalnego jak i bardziej dynamicznego) słychać buczenie i tak jakby coś dostawało drgań w układzie przeniesuenia napędu. Objaw jest dużo bardziej odczuwalny podczas ruszania pod górkę, albo pod większym obciążeniem.... A sprzęgło "bierze" niemal od samego dołu.
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
W mojej byłej A33 zakładałem nowe sprzęgło EXEDY i taki zestaw sprzęgła, z czystym sumieniem mogę polecić.
Niestety do A33 komplet kosztował 1.500 zł. + robocizna.
Niestety do A33 komplet kosztował 1.500 zł. + robocizna.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
-
- nowy na forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 2012-05-31, 11:37
- Lokalizacja: Jaktorów
A te objawy o których pisałem, co myślicie?
Bo jak dzisiaj jechałem w korku wjeżdzając na wiadukt, to miałem nieciekawe przeczucia - strasznie buczy i tak jakby coś wibracji dostawalo:/ Przy ruszaniu z płaskiego i mniej dynamicznie jest nawet ok.
Poprzedni właściciel sprzedał mi Maxi, bo kupił sobie ładne Infinity G35, więc chyba lubił dynamiczniej sobie pojeździć
Bo jak dzisiaj jechałem w korku wjeżdzając na wiadukt, to miałem nieciekawe przeczucia - strasznie buczy i tak jakby coś wibracji dostawalo:/ Przy ruszaniu z płaskiego i mniej dynamicznie jest nawet ok.
Poprzedni właściciel sprzedał mi Maxi, bo kupił sobie ładne Infinity G35, więc chyba lubił dynamiczniej sobie pojeździć
Dokładnie takie objawy (drganie przy zasprzęglaniu na 1. i nieco na 2. biegu, nasilające się pod obciążeniem jak górka czy dodatkowy balast. Buczenia nie słyszałem ale muzyki głośno słucham więc może to przez to, no i nie mam żadnego poza końcowym tłumika w aucie co też wpływa na wrażenia odsłuchowe ) miałem około 2-3 tygodnie przed zupełny padnięciem docisku. Zastanawiające też jest ten dużo niższy przebieg w pełnoletnim aucie - to nawet po bułki codziennie się więcej jeździ - jeśli auto np. przez kilka lat stało możliwe że to jakoś negatywnie wpłynęło na stan docisku?
Tak czy owak lepiej już się rozglądać za sprzęgłem. Ja ostatecznie zakładam we wtorek tego AISIN i dam znać jak się jeździ
Tak czy owak lepiej już się rozglądać za sprzęgłem. Ja ostatecznie zakładam we wtorek tego AISIN i dam znać jak się jeździ
MacGayver, wiadomo, jak ktoś chce to spali od razu, ale też ciekawy jestem ile takie sprzęgło wytrzymuje, a patrząc na wypowiedzi to dość sporo. Czy ktoś wymieniał w maxi sprzęgło 2 razy? Bo z tego co piszecie to większość z Was 200k zrobiła nim padło (mowa tylko o maximach)
[ Dodano: 2013-11-08, 10:43 ]
genonef, ja sprzęgła nie zmieniałem w Twojej maxi, więc ponad 100k to sprzęgło miało.
[ Dodano: 2013-11-08, 10:43 ]
genonef, ja sprzęgła nie zmieniałem w Twojej maxi, więc ponad 100k to sprzęgło miało.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
Od siebie dodam jeszcze że mechanik doradzał mi nawet regeneracje tarczy sprzęgła (zamiast nowej) gdyż ponoć była jeszcze w całkiem dobrym stanie No ale różnica w cenie między regeneracją a nową to nieco ponad 200zł więc stwierdziłem że nie warto oszczędzać Choć tarczę zatrzymam na czarną godziną Docisk u mnie ze starości się rozpadł niestety :C
Mechanik jest zdania że sprzęgło w mojej maximie było fabryczne Łożysko już trochę głośno pracowało i reszta jak wyżej. Przebieg na dzień dzisiejszy to niecałe 260kkm.GRZECHu pisze: genonef, ja sprzęgła nie zmieniałem w Twojej maxi, więc ponad 100k to sprzęgło miało.
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa