Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A32] Sprzęgło do Maximy

Moderator: janusz

genonef
wiem o czym pisze
Posty: 49
Rejestracja: 2012-02-23, 22:25
Lokalizacja: Poznań

[A32] Sprzęgło do Maximy

Post autor: genonef » 2013-11-06, 17:02

Witam forumowiczów!

Nieszczęśliwie skończył mi się docisk w sprzęgle i zmuszony jestem do jego wymiany. Jako że reszta sprzęgło mimo że w miarę jeszcze sprawna ale jednak ma już ponad 250kkm za sobą to będę cały komplet wymieniać. I tutaj pojawia się pytanie - jakie sprzęgło polecacie do semi-agresywnej jazdy naszymi maximami :D Fabryczne (tarcza) bardzo dobrze znosi(ło) dynamiczne i częste starty spod świateł - pytanie jak z zamiennikami.

Na allegro znalazłem kilka kompletów niby renomowanych firm (Sachs, Valeo) za mniej niż 500zł ale rzekomo dedykowane do J30 - pytanie czy podpasują do A32? Mechanik zaoferował jakiś zamiennik japoński za 650zł (komplet).

Ew. jeszcze co sądzicie o regeneracji sprzęgła?

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-11-06, 20:14

1. dedykowane do J30 nie pasują
2. Za mniej niż 500zł to nawet po dobrych zniżkach nic dobrego nie znajdziesz
3. Valeo, Nipparts odpada
4. To co możesz włożyć to Luk (ale oryginał a nie podróbka), Aisin, Exedy (ale ten już trochę kosztuje. Najkorzystniejszy stosunek ceny do jakości ma Aisin, chyba że tak jak mówię uda Ci się wyrwać Luka ori w dobrej cenie. Do Maximy sprzęgło chodzi w graniach 1000zł więc na 600zł bym się nie nastawiał, tym bardziej że jak mówisz czasami agresywniej autem się poruszasz
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

genonef
wiem o czym pisze
Posty: 49
Rejestracja: 2012-02-23, 22:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: genonef » 2013-11-06, 20:29

czy komplety do 2.0 są takie same jak dla 3.0? Nigdzie nie mogę znaleźć (poniżej 1000zł) kompletu z opisem do 3.0. Czy np. takie albo takie będzie pasować?
Jaką w sumie powinna mieć tarcza średnice? (różne podają).

Lokalna firma handlująca częściami do japońców (Japomoto) ma w ofercie komplet firmy OYODO - coś wam to mówi? Model to: 10S1060-OYO.

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2013-11-06, 21:41

2.0 ma inne sprzęgło, mniejsze. paczka z usa najlepiej i exedy stage 1 w niej.jedyna rozsadna opcja.

Awatar użytkownika
Chemik
fanatyk nissana
Posty: 844
Rejestracja: 2009-12-09, 14:32
Lokalizacja: Osieciny-Włocławek

Post autor: Chemik » 2013-11-06, 21:53

Valeo odradzam mi klękło po pół roku,teraz mam exedy i śmiga aż miło

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2013-11-06, 22:34

Chyba coś w ten deseń:
http://www.ebay.com/itm/06803A-EXEDY-CL ... ae&vxp=mtr

wychodzi coś koło 1060zł z wysyłką.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-11-06, 23:14

GRZECHu, nie zapominajmy o cle. Mnie nie omieszkali dorzucić cła, bo duża ciężka paczka szła. Jakby było coś lekkiego to spoko, ale sprzęgło na pewno przejdzie przez cło. W tym wypadku jak jest wartość 300$ to za wszystkie opłaty celne może wyjść 400-500zł więcej
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

genonef
wiem o czym pisze
Posty: 49
Rejestracja: 2012-02-23, 22:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: genonef » 2013-11-06, 23:23

Oj Panowie ani mnie nie stać na aż takie wydatki teraz ani też nie mogę sobie pozwolić na czekanie tak długo z naprawą auta :/ Zdecyduję się raczej na krajowe AISIN albo Exedy. W każdym razie za waszą radą będę unikać tych tańszych jak valeo :)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-11-06, 23:26

bierz Aisina ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

piotreks24
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2012-05-31, 11:37
Lokalizacja: Jaktorów

Post autor: piotreks24 » 2013-11-07, 16:55

Panowie, a ile tak wytrzymuje fabryczne sprzegło w A32 3.0 ?

Bo ja mam dużo niższy przebieg (jeżeli ufać licznikowi) niż kolega zakładający ten temat, a mam jakieś niepokojące objawy w swojej Maxi.
A mianowicie podczas ruszania (zarówno normalnego jak i bardziej dynamicznego) słychać buczenie i tak jakby coś dostawało drgań w układzie przeniesuenia napędu. Objaw jest dużo bardziej odczuwalny podczas ruszania pod górkę, albo pod większym obciążeniem.... A sprzęgło "bierze" niemal od samego dołu.

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-11-07, 23:01

na przebiegi sprzęgieł nie masz co patrzeć, jak chcesz to mogę zajechać sprzęgło w 10 min na odcinku kilku metrów :-D przede wszystkim zależne jest to od użytkowania :-P
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2013-11-08, 08:30

W mojej byłej A33 zakładałem nowe sprzęgło EXEDY i taki zestaw sprzęgła, z czystym sumieniem mogę polecić.
Niestety do A33 komplet kosztował 1.500 zł. + robocizna.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

piotreks24
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2012-05-31, 11:37
Lokalizacja: Jaktorów

Post autor: piotreks24 » 2013-11-08, 10:05

A te objawy o których pisałem, co myślicie?
Bo jak dzisiaj jechałem w korku wjeżdzając na wiadukt, to miałem nieciekawe przeczucia - strasznie buczy i tak jakby coś wibracji dostawalo:/ Przy ruszaniu z płaskiego i mniej dynamicznie jest nawet ok.

Poprzedni właściciel sprzedał mi Maxi, bo kupił sobie ładne Infinity G35, więc chyba lubił dynamiczniej sobie pojeździć :)

genonef
wiem o czym pisze
Posty: 49
Rejestracja: 2012-02-23, 22:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: genonef » 2013-11-08, 10:10

Dokładnie takie objawy (drganie przy zasprzęglaniu na 1. i nieco na 2. biegu, nasilające się pod obciążeniem jak górka czy dodatkowy balast. Buczenia nie słyszałem ale muzyki głośno słucham więc może to przez to, no i nie mam żadnego poza końcowym tłumika w aucie co też wpływa na wrażenia odsłuchowe :P) miałem około 2-3 tygodnie przed zupełny padnięciem docisku. Zastanawiające też jest ten dużo niższy przebieg w pełnoletnim aucie - to nawet po bułki codziennie się więcej jeździ - jeśli auto np. przez kilka lat stało możliwe że to jakoś negatywnie wpłynęło na stan docisku?

Tak czy owak lepiej już się rozglądać za sprzęgłem. Ja ostatecznie zakładam we wtorek tego AISIN i dam znać jak się jeździ :)

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2013-11-08, 10:40

MacGayver, wiadomo, jak ktoś chce to spali od razu, ale też ciekawy jestem ile takie sprzęgło wytrzymuje, a patrząc na wypowiedzi to dość sporo. Czy ktoś wymieniał w maxi sprzęgło 2 razy? Bo z tego co piszecie to większość z Was 200k zrobiła nim padło (mowa tylko o maximach)

[ Dodano: 2013-11-08, 10:43 ]
genonef, ja sprzęgła nie zmieniałem w Twojej maxi, więc ponad 100k to sprzęgło miało.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

genonef
wiem o czym pisze
Posty: 49
Rejestracja: 2012-02-23, 22:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: genonef » 2013-11-08, 10:44

Od siebie dodam jeszcze że mechanik doradzał mi nawet regeneracje tarczy sprzęgła (zamiast nowej) gdyż ponoć była jeszcze w całkiem dobrym stanie :-o No ale różnica w cenie między regeneracją a nową to nieco ponad 200zł więc stwierdziłem że nie warto oszczędzać ;) Choć tarczę zatrzymam na czarną godziną :mrgreen: Docisk u mnie ze starości się rozpadł niestety :C
GRZECHu pisze: genonef, ja sprzęgła nie zmieniałem w Twojej maxi, więc ponad 100k to sprzęgło miało.
Mechanik jest zdania że sprzęgło w mojej maximie było fabryczne :mrgreen: Łożysko już trochę głośno pracowało i reszta jak wyżej. Przebieg na dzień dzisiejszy to niecałe 260kkm.

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2013-11-08, 18:12

jeździłem maximą z regenerowaną tarczą i kleiło to jak spiek. koleś gdzieś na warszawskim tarchominie obijał. ciekawe jak to się ma do żywotności, ale ponoć najlepszym towarem to obija , podobno :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”