Jest sens?
Moderator: janusz
Jest sens?
Ponieważ, co stwierdziłem organoleptycznie, objawy szarpania skrzyni w mojej Maxi pojawiają się głównie po jej nagrzaniu, to pomyślałem, że może by skrzynce zafundować taki dynks:
http://usa.istore.pl/pl,product,1351161 ... 0x310.html
Jak myślicie? Ma to sens? Oczywiście, jeśli nie pomoże, to i nie zaszkodzi. Ale jeśli miałoby nie pomóc, to sensu brak, co?
Aha, żeby nie było... Podjechałem wczoraj do Autojózefów na "bezpłatną diagnostykę ASB". Diagnostyka ta polegała na przejażdżce z panem mechanikiem, który stwierdził "jeździć dalej i się nie przejmować". Bo okazało się, że moja Maxi jest złośliwa i za cholerę nie chciała zademonstrować tego szarpania, które mnie szczególnie irytuje i niepokoi, czyli w momencie redukcji przy przyspieszaniu.
Pozdro
Marcus
http://usa.istore.pl/pl,product,1351161 ... 0x310.html
Jak myślicie? Ma to sens? Oczywiście, jeśli nie pomoże, to i nie zaszkodzi. Ale jeśli miałoby nie pomóc, to sensu brak, co?
Aha, żeby nie było... Podjechałem wczoraj do Autojózefów na "bezpłatną diagnostykę ASB". Diagnostyka ta polegała na przejażdżce z panem mechanikiem, który stwierdził "jeździć dalej i się nie przejmować". Bo okazało się, że moja Maxi jest złośliwa i za cholerę nie chciała zademonstrować tego szarpania, które mnie szczególnie irytuje i niepokoi, czyli w momencie redukcji przy przyspieszaniu.
Pozdro
Marcus
A32 i... A31, dla którego znalazłem nowy dom...
Moim zdaniem nie ma sensu.Marcus65 pisze:pomyślałem, że może by skrzynce zafundować taki dynks:
Skrzynia została wypuszczona bez tego i bez tego powinna pracować dobrze.
To na pewno nie załatwi problemu, jedynie może wydłużyć czas na naprawę - o ile będzie jeszcze co naprawiać.
Nie mam zamiaru straszyć, ale moim zdaniem to nie jest wyjście.
Trzeba znaleźć przyczynę i się jej pozbyć. Tyle
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Hey,według mnie ...przy gwałtownym przyspieszaniu musi delikatnie szepnąć,bo siłą rzeczy wzrasta ciśnienie w skrzyni,nie jest to skrzynia tzw. bezstopniowa,która ma dodatkową chłodnicę odprowadzenie ciepła (nissan Primera..z tego co pamiętam) ciężko stwierdzić co się dzieje z automatem ,jak się nie siedzi za kółkiem...tak czy siak ,temat dodatkowej chodnicy oleju w Maximie olał bym prawie całkowicie,upałów jak na Florydzie raczej u Nas nie ma
[ Dodano: 2013-07-09, 12:50 ]
Lombardo88 pisze:powiem,że miało by to sens,ale gdyby zrobić coś na zasadę termostatu w układzie chłodzenia..dostaje określoną temp i otwiera się drugi obieg po nowej chłodnicy. na pewno wydłużylibyśmy żywot skrzyni i pewnie olej nie traciłby właściwości tak szybko
Artur,patent z termostatem nie jest zły , ale według mnie szarpanie przy zmianie przełożeń rozgrzanej skrzyni biegów nie do końca jest winą przegrzewającego sie oleju ATF , posiadania chłodnicy,bądź tez jej braku(fabryka
Nissana wiedziała co robi) , wiec bardziej stawiał bym na ciśnienie wewnątrz skrzyni ,a dokładniej mówiąc chodzi mi o zapiekające się ,,tłoczki,, jak to było w moim przypadku dawno temu...ew. problem ze sterownikiem skrzyni( w przypadku Maximy raczej nie....
)