Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A32] dla tych co maja problemy z cewkami

Moderator: janusz

Awatar użytkownika
maximastegna
wiem o czym pisze
Posty: 77
Rejestracja: 2011-02-27, 17:36
Lokalizacja: Stegna

[A32] dla tych co maja problemy z cewkami

Post autor: maximastegna » 2012-09-24, 19:01

witam.
ostatnio przechodzilem przez problem z cewkami. posiadam ich w sumie 18 sztuk i nie moglem z nich dobrac 6 poprawnie dzialajacych. ogolnie same cewki sa ok ale na plauchach byly przebicia. brakowalo mi jednej do pelni szczescia a ze posiadam ich duzo postanowilem sprobowac ja naprawic. odczepilem paluch od cewki wyjalem sprezynke i ja rozciagnalem z dwoch koncow zeby uzyskac lepszy styk od strony cewki i swiecy. gniazdo od palucha w cewce pczyscilem wd-40 calosc zlozylem i ku zaskoczeniu cewka zaczela dzialac poprawnie.
domyslam sie ze sposob w wiekszosci przypadkow moze nie dzialac ale sprobowac mozna tym bardziej ze nic nie kosztuje i zajmuje chwile
no i przy okazji zdjalem oslone przednich cewek zeby tak sie nie grzaly.
pozdrawiam i mam nadzieje ze komus pomoge:)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-09-25, 13:02

no akurat tej metody próbowałem wielokrotnie ale niestety nie pomagała... więc odpuściłem. No ale może rzeczywiście ktoś będzie miał szczęście :-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
maccio
wiem o czym pisze
Posty: 55
Rejestracja: 2012-08-28, 06:06
Lokalizacja: Lublin

Post autor: maccio » 2012-09-25, 20:39

W wolnej chwili może spróbuję i podzielę się wrażeniami. Teraz mam wrażenie, że któraś nie działa prawidłowo (jakieś dziwne drgania na silniku).

genonef
wiem o czym pisze
Posty: 49
Rejestracja: 2012-02-23, 22:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: genonef » 2012-10-13, 14:29

U mnie występowały objawy wskazujące na cewki, nierówna praca na jałowych obrotach, szarpanie przy rozpędzaniu się itp. Sprawdziłem po kolei wszystkie cewki i świece. Świece wyglądały na zdrowe natomiast jedna cewka wyraźnie miała przebicie w połowie długości (na odpalonym silniku dokładnie z jednego punktu na tej rurce powstawała iskra po przybliżeniu do innego metalu, w pozostałych cewkach poprawnie czyli spod samej gumki). Winowajce wyjąłem i nałożyłem na niego 3 warstwy termokurczliwej izolacji elektrycznej. Taka "naprawa" może i nie wyeleminowała w 100% szarpania przy rozpedzaniu się ale problem zmniejszył się o dobra 90% :mrgreen: Na pewno już się nie krztusi na postoju. To co obecnie z problemu pozostało występuje jedynie na LPG kiedy silnik jest nie w pełni rozgrzany więc niewykluczone ze to kwestia regulacji LPG (co niebawem sprawdzę). Tak czy owak na czas poszukiwania okazyjnie nowej cewki albo w kiepskiej sytuacji finansowej patent uważam za bardzo pomocny :)

Awatar użytkownika
maximastegna
wiem o czym pisze
Posty: 77
Rejestracja: 2011-02-27, 17:36
Lokalizacja: Stegna

Post autor: maximastegna » 2012-10-21, 10:27

problem z cewkami nasila sie gdy silnik jest dobrze rozgrzany wiec moze to kwestia regulacji lpg. z opaskami termokurczliwymi tez probowalem ale niestety u mnie nie zdaly egzaminu

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-10-21, 22:38

maximastegna pisze:problem z cewkami nasila sie gdy silnik jest dobrze rozgrzany wiec moze to kwestia regulacji lpg
normalne że się nasila po nagrzaniu bo cewki się mocno grzeją. temperatura spalania gazu jest dużo wyższa niż benzyny dlatego padają cewki jak i czujniki stukowe - po prostu za gorąco
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2012-10-21, 23:43

MacGayver pisze: temperatura spalania gazu jest dużo wyższa niż benzyny dlatego padają cewki jak i czujniki stukowe - po prostu za gorąco
Trochę się nie zgodzę, bo to co piszesz to efekt ubogiej mieszanki na LPG czyli źle wystrojonej instalacji (bardzo źle). Przy dobrze wystrojonej instalacji różnica temperatur powinna być znikoma (do 2% o ile pamiętam).

Tu koleś podaje dla turbo gdzie różnica powinna być jeszcze większa niż w N/A:
http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=103259
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
maximastegna
wiem o czym pisze
Posty: 77
Rejestracja: 2011-02-27, 17:36
Lokalizacja: Stegna

Post autor: maximastegna » 2012-10-22, 18:32

tak czy inaczej ogolnie pod maska jest goraco wiec ja wywalilem oslone przednich cewek zeby lepsze chlodzenie bylo bo zauwazylem ze najwiecej problemow bylo wlasnie z przednimi.

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-10-23, 08:12

No to może nissanowskie cewki są tak wrażliwe na nawet małe różnice. Albo właśnie tak jak mówisz źle wystrojona mieszanka - na gazie się nie znam więc się nie wypowiem. Nie zmienia to faktu że cewki padają właściwie w 99% na gazie.
tak czy inaczej ogolnie pod maska jest goraco wiec ja wywalilem oslone przednich cewek zeby lepsze chlodzenie bylo bo zauwazylem ze najwiecej problemow bylo wlasnie z przednimi.
No właśnie najczęściej padają tylne bo są schowana w kolektorze i tam jest najcieplej, nie zmienia to faktu że po zdjęciu przedniej pokrywy na pewno będzie trochę chłodniej
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”