Upgrade oprogramowania w aucie, czy jakis inny problem?
Moderator: janusz
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
o widzę że koledzy nie spią i piszą szybciel ode mnie
Widziałem filmik, i nie dam sobie ręki uciąć czy to nie coś ze sterowaniem skrzyni.
Mi to wygląda tak że elektrozawór wypioł dwójkęi przez dłuższy czas był na neutralu zanim zapiął trzeci bieg.
niespodziewanie,
Wymieniałeś olej w tej skrzyni, może elektrozawór się przycina, troszke inny symptom miałem w A32, ale mi nie wypinał jedynki, po zmianie oleju i czyszczeniu elektrozaworów problem odpadł.
Z drugiej strony jak po odpieciu wtyczki nie masz tego objawu, obstawiałbym jednak tego tps'a.
Widziałem filmik, i nie dam sobie ręki uciąć czy to nie coś ze sterowaniem skrzyni.
Mi to wygląda tak że elektrozawór wypioł dwójkęi przez dłuższy czas był na neutralu zanim zapiął trzeci bieg.
niespodziewanie,
Wymieniałeś olej w tej skrzyni, może elektrozawór się przycina, troszke inny symptom miałem w A32, ale mi nie wypinał jedynki, po zmianie oleju i czyszczeniu elektrozaworów problem odpadł.
Z drugiej strony jak po odpieciu wtyczki nie masz tego objawu, obstawiałbym jednak tego tps'a.
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
Jak mam podłączoną wtyczkę zmienia biegi tylko czasem z uślizgiem. Jak odłącze zmienia zawsze super.
[ Dodano: 2011-05-02, 01:26 ]
No chyba że w ciemno kupic ten stukowy czujnik?
[ Dodano: 2011-05-02, 01:27 ]
Nie mam po odpięciu tej dolnej wtyczki takiego objawu NIGDY. Byłem z tym u gosci od skrzyni i podjerzewalem ze to skrzynia. A jednak nie.
[ Dodano: 2011-05-02, 01:28 ]
Jak dojdę z tym do ładu wymienię olej. Wymieniany był przy 100tys i do tej pory nie było problemów
[ Dodano: 2011-05-02, 01:26 ]
No chyba że w ciemno kupic ten stukowy czujnik?
[ Dodano: 2011-05-02, 01:27 ]
Nie mam po odpięciu tej dolnej wtyczki takiego objawu NIGDY. Byłem z tym u gosci od skrzyni i podjerzewalem ze to skrzynia. A jednak nie.
[ Dodano: 2011-05-02, 01:28 ]
Jak dojdę z tym do ładu wymienię olej. Wymieniany był przy 100tys i do tej pory nie było problemów
hehe... ja już uciekam bo nie ma zmiłuj się o 6:15 budzik zadzwoni
Co do automatu to niestety ja nie pomogę gdyż nie miałem nigdy styczności. Natomiast tak jak pisałem TPS mogę pożyczyć do sprawdzenia, a jutro jeszcze dam namiar na gościa z Krakowa co ma A33 i może zgodzi się na pomoc
DOBRANOC
Co do automatu to niestety ja nie pomogę gdyż nie miałem nigdy styczności. Natomiast tak jak pisałem TPS mogę pożyczyć do sprawdzenia, a jutro jeszcze dam namiar na gościa z Krakowa co ma A33 i może zgodzi się na pomoc
DOBRANOC
Ostatnio zmieniony 2011-05-02, 00:30 przez Szalony, łącznie zmieniany 1 raz.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
niespodziewanie, odłącz póki co tą wtyczkę, bo jeśli tps Ci tak miesza w skrzyni, to żeby nie zamieszał bardziej i na dłużej podczas jazdy nie odłączył biegów, bo skrzynia ma smarowanie na nuetralu tylko do 25-30 mil na godzine, powyżej tych prędkości można jej zrobić kuku. W następnej kolejności umawiaj się z Szalony lub jego znajomymi z Krakowa na podmiane tps'a na ten własciwy. Skrobnij jak podmienisz co się dzieje,
pozdrawiam i też walę w kimono, może jutro budzik brzęczeć nie będzie, ale żona może i to zaraz
pozdrawiam i też walę w kimono, może jutro budzik brzęczeć nie będzie, ale żona może i to zaraz
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
Auq napisałem do Ciebie na priva
[ Dodano: 2011-05-02, 01:46 ]
TO są TPSY - mój i ten z Ameryki
https://picasaweb.google.com/1019773725 ... M3OxLyxngE#
https://picasaweb.google.com/1019773725 ... 0897699314
[ Dodano: 2011-05-02, 01:46 ]
TO są TPSY - mój i ten z Ameryki
https://picasaweb.google.com/1019773725 ... M3OxLyxngE#
https://picasaweb.google.com/1019773725 ... 0897699314
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
stukowy zostawiłbym w spokoju...u mnie rozleciał się i takich objawów nie było. zawsze możesz odłączyć kostke http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... 24&bih=677 która znajduję się między dolnym kolektorem a powiedzmy przepustnicą. no chyba że w a33 znajduję się gdzie indziej.de facto stukowy jest taki sam. a co do samej części to pasuje od aut z silnikiem sr'a np primery p11.u mnie taki siedzi i błędu już prawie rok nie pokazuje i wszystko śmiga ok:)
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
Katalog podaje ze w Maximie Europejskim część Throttle Position Switch się nazywa
226204M500 (alternate: 226204M501) Tak mówią katalogi. Ja dostałem 22620-4M511, natomiast na tym moim starym sensorze jest napisane 0Y20 ale jak to sie ma jedno do drugiego to nie wiem.
[ Dodano: 2011-05-02, 02:54 ]
Lombardo88: a na to nie wpadlem. Tyle ze nie mogę znaleźć tej kostki u mnie w A33, nie wiem gdzie to jest. Moze ktos zrobi zdjecie kto ma A33 albo pomoze mi znalezc w necie bo mi nie wyszlo.
[ Dodano: 2011-05-02, 02:54 ]
Przynajmniej będę wiedziec np ze to nie stukowy
[ Dodano: 2011-05-02, 03:18 ]
Jeszcze może jedno:
strona http://www.nissanpartszone.com/Page_Pro ... ntsIndex=0 mówi wyraźnie że to jest zamiennik
226204M500 (alternate: 226204M501) Tak mówią katalogi. Ja dostałem 22620-4M511, natomiast na tym moim starym sensorze jest napisane 0Y20 ale jak to sie ma jedno do drugiego to nie wiem.
[ Dodano: 2011-05-02, 02:54 ]
Lombardo88: a na to nie wpadlem. Tyle ze nie mogę znaleźć tej kostki u mnie w A33, nie wiem gdzie to jest. Moze ktos zrobi zdjecie kto ma A33 albo pomoze mi znalezc w necie bo mi nie wyszlo.
[ Dodano: 2011-05-02, 02:54 ]
Przynajmniej będę wiedziec np ze to nie stukowy
[ Dodano: 2011-05-02, 03:18 ]
Jeszcze może jedno:
strona http://www.nissanpartszone.com/Page_Pro ... ntsIndex=0 mówi wyraźnie że to jest zamiennik
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
Szalony, dziś jeszcze byłem u mechaników i dodatkowo okazało się że komputer pokazał jakieś dziwne wskazania sondy lambda (tej z pzodu). Myślę że nie ma co kombinować, winić wszystkie czujniki na raz, do stukowego jest trudno się dostac, trzeba chyba rozbierać pół silnika.
Miałbym prośbę, jeśli by można było w jakiś sposób pożyczyć ten TPS oraz mam jedno pytanie czy nie masz albo ktoś może sondy lambda przedniej. Już na teście spalin mi mówili że coś niestabilne są wskazania spalin.
Miałbym prośbę, jeśli by można było w jakiś sposób pożyczyć ten TPS oraz mam jedno pytanie czy nie masz albo ktoś może sondy lambda przedniej. Już na teście spalin mi mówili że coś niestabilne są wskazania spalin.
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
http://www.youtube.com/watch?v=R2ntaxi7bXk poszukaj pod kolektorem ssacym takiego czegoś. wydaje mi się że nie może być gdzie indziej w silniku VQ
OK, ze strony na której sprawdzałeś krosuje się z tpsem o końcówce 511 (czyli ten którego zamówiłeś, jednak, jak wejdziesz na tą stronę i spróbujesz znaleźć tą cześć po twoim numerze VIN baza nie identyfikuje pojazdu (a to głównie dlatego, że N.P.Z. jest dla aut produkowanych na tamten kontynent) i w tamtych modelach można zastosować zarówno 4M511 jak i 4m500 (ECM się z nimi dogada). Jeśli jednak wejdziesz na bazę Nissana z modelami na południowa i centralną Europę znajdziesz po VINie swój pojazd, ale do twojego modelu nissan przewiduje współpracę ECM z modelami TPS: 22620-4M500 (orginał) oraz22620-4M501 (zamiennik), nie ma ani słowa o 4M511, stąd wnoszę, że może to nie być Plug'n'Play.
Twój orginał to produkt Unisia Jecs (we współpracy z Hitachi), i modele które się do niego krosują są dostepne na alledrogo:
http://allegro.pl/nissan-primera-p11-2- ... 97182.html
http://allegro.pl/nissan-primera-p11-1- ... 97351.html
2Y20 to raczej kod daty producenta, numer części w katalogu U.J. jest na górze "A22-669B00".
Napisz do tej firemki czy ewentualnie przyjmują zwroty, w ten sposób zaryzykujesz tylko koszt wysyłki jakby nie pasił. A, i jeszcze jedno te tps'y były montowane też w almerach 1,8 i 1,5 około 2000roku produkcji, ale nie we wszystkich (to tak jakby szukał na chwilową podmianę wśród znajomych i forumowiczów)
Na litość Boską zostawcie już ten czujnik stuku w spokoju, przewijałem różne manuale nissana i jeszcze żaden nie wspominał o takich objawach spowodowanych knock sensor'em. Nie sugerujcie się tym co piszą na YT i w całej sieci, bo w 80% po poddaniu tego czystej analizie logicznej to zupełne brednie
Twój orginał to produkt Unisia Jecs (we współpracy z Hitachi), i modele które się do niego krosują są dostepne na alledrogo:
http://allegro.pl/nissan-primera-p11-2- ... 97182.html
http://allegro.pl/nissan-primera-p11-1- ... 97351.html
2Y20 to raczej kod daty producenta, numer części w katalogu U.J. jest na górze "A22-669B00".
Napisz do tej firemki czy ewentualnie przyjmują zwroty, w ten sposób zaryzykujesz tylko koszt wysyłki jakby nie pasił. A, i jeszcze jedno te tps'y były montowane też w almerach 1,8 i 1,5 około 2000roku produkcji, ale nie we wszystkich (to tak jakby szukał na chwilową podmianę wśród znajomych i forumowiczów)
Na litość Boską zostawcie już ten czujnik stuku w spokoju, przewijałem różne manuale nissana i jeszcze żaden nie wspominał o takich objawach spowodowanych knock sensor'em. Nie sugerujcie się tym co piszą na YT i w całej sieci, bo w 80% po poddaniu tego czystej analizie logicznej to zupełne brednie
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
Dziękuje za próbę diagnozy. Zostawiam czujnik stukowy w spokoju- to nie klei mi sie do końca.
Szalony, Jaki jest numer tego TPSa u Ciebie i od której to Maximy? To używka?
Te linki co mi podales to cała przepustnica, jesteś absolutnie pewien ze tam jest dokładnie taki TPS jak trzeba?
Przy okazji potrzebuje przyjrzeć sie sondzie lambda przedniej- gdzie można kupić taką? I czy pasuje od innego auta, może ktoś ma uzywkę dobrą?
Dzięki.
[ Dodano: 2011-05-02, 19:17 ]
Dobrze jest jak byk napisane ze takie same numery są jak na moim zdjęciu
Szalony, Jaki jest numer tego TPSa u Ciebie i od której to Maximy? To używka?
Te linki co mi podales to cała przepustnica, jesteś absolutnie pewien ze tam jest dokładnie taki TPS jak trzeba?
Przy okazji potrzebuje przyjrzeć sie sondzie lambda przedniej- gdzie można kupić taką? I czy pasuje od innego auta, może ktoś ma uzywkę dobrą?
Dzięki.
[ Dodano: 2011-05-02, 19:17 ]
Dobrze jest jak byk napisane ze takie same numery są jak na moim zdjęciu
Tak jest to używka, a numery podam jak tylko go znajdę Dzisiaj rozpocząłem poszukiwania Miejsce w którym jest na 99% mam nieźle przystawione i jutro się dokopię.niespodziewanie pisze: Szalony, Jaki jest numer tego TPSa u Ciebie i od której to Maximy? To używka?
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
Kolego Szalony nie moge CI chyba nic wyslac na priv, trafia mi do zapisanych, cos sie psuje chyba?
[ Dodano: 2011-05-02, 22:03 ]
Dziś zrobiłem krótki test i odłączylem przepływomierz podłączając jednocześńie konektor do tego sensora TPS. Skończyło się na tym że wywaliło mi natychmiast lampke CheckEngine (którą nie idzie skasować) i musiałem wrócić do mechaników. To mnie przekonało że nie będę samemu ekperymentować. Wygląda na to że w żaden tryb bezpieczny komputer nie wchodzi tylko działa w normalnym, bo reakcja była natychmiastowa. Chciałbym, szczerze mówiąc żeby to był zwyczajnie nie ten TPS, jak napisał tu na forum kolega Auq.
Co do lambdy wykryto to przypadkiem przy kasowaniu checkengine'a ale juz na przegladzie technicznym mowili ze co jest nie tak ze za bardzo pomiary wariują, żeby sprawdzić sonde, wiec sie tu cos klei razem. Mechanik twierdził że ta z przodu, więc nie wiem o którą chodziło. Mam podejrzenia (ale jeszcze musze poczekac) i nie wiem czy to od odłączenia tejże wtyczki od TPSa że po mieście palę 27 litrów gazu na setkę, a srednio bylo 18. Stąd tez zainteresowałbym się i tak tą sondą. Może na przykład drgania silnika które mam na biegu jałowym (taki dygot od czasu do czasu) też jest z tym związany albo to poprostu od gazu już się coś wyrobiło. Poza tym oczywiście auto hula aż przyjemnie.
Inna sprawa zastanawia mnie jedno - ThrottlePositionSensor, taki był błąd od początku - czy on się pojawił od zajechanego krokowego (ale chyba niemozliwe bo to mechanicznie bylo uszkodzone) czy poprostu od TPSa. Po wymianie krokowego zaczely sie problemy te inne z obrotami. Moze faktycznie to nie ten TPS i tyle.
[ Dodano: 2011-05-02, 22:03 ]
Dziś zrobiłem krótki test i odłączylem przepływomierz podłączając jednocześńie konektor do tego sensora TPS. Skończyło się na tym że wywaliło mi natychmiast lampke CheckEngine (którą nie idzie skasować) i musiałem wrócić do mechaników. To mnie przekonało że nie będę samemu ekperymentować. Wygląda na to że w żaden tryb bezpieczny komputer nie wchodzi tylko działa w normalnym, bo reakcja była natychmiastowa. Chciałbym, szczerze mówiąc żeby to był zwyczajnie nie ten TPS, jak napisał tu na forum kolega Auq.
Co do lambdy wykryto to przypadkiem przy kasowaniu checkengine'a ale juz na przegladzie technicznym mowili ze co jest nie tak ze za bardzo pomiary wariują, żeby sprawdzić sonde, wiec sie tu cos klei razem. Mechanik twierdził że ta z przodu, więc nie wiem o którą chodziło. Mam podejrzenia (ale jeszcze musze poczekac) i nie wiem czy to od odłączenia tejże wtyczki od TPSa że po mieście palę 27 litrów gazu na setkę, a srednio bylo 18. Stąd tez zainteresowałbym się i tak tą sondą. Może na przykład drgania silnika które mam na biegu jałowym (taki dygot od czasu do czasu) też jest z tym związany albo to poprostu od gazu już się coś wyrobiło. Poza tym oczywiście auto hula aż przyjemnie.
Inna sprawa zastanawia mnie jedno - ThrottlePositionSensor, taki był błąd od początku - czy on się pojawił od zajechanego krokowego (ale chyba niemozliwe bo to mechanicznie bylo uszkodzone) czy poprostu od TPSa. Po wymianie krokowego zaczely sie problemy te inne z obrotami. Moze faktycznie to nie ten TPS i tyle.
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
tak patrze i patrze i ogarnąć nie mogę wad Twojej maszyny.. w moich wyobrażeniach to już statek kosmiczny jest objawy masz jak gdyby wypadał zapłon i winne są najprędzej fajkocewki. spalanie 18 litrów gazu(średnie!!) normalne nie jest i na myśl przychodzi przepływka,stukowy...TPS hm...zdaję się że to informacja dla skrzyni jest nieprawidłowa, tylko trzeba się zastanowić czy spowodowana jest błędem, czy tak jak np w renaultach potrzebuje odpowiedniego wystrojenia poprzez odpowiednia kombinacje. w safrane koleś opisał to tak :
'Ustawienie TPS w safrane z automatyczną skrzynią biegów .
Odłącz akumulator na 30min , podłącz aku, przekręć stacyjkę w pozycję zapłon(nie odpalaj) , po 10 sekundach wciśnij gaz do dechy , po 10 sekundach puść gaz , po 10 sekundach wyłącz zapłon , w ciągu 30 sekund odpal auto'
nie wiem jak jest w nissanach, ale tak to wygląda w safrane 3.0 v6
'Ustawienie TPS w safrane z automatyczną skrzynią biegów .
Odłącz akumulator na 30min , podłącz aku, przekręć stacyjkę w pozycję zapłon(nie odpalaj) , po 10 sekundach wciśnij gaz do dechy , po 10 sekundach puść gaz , po 10 sekundach wyłącz zapłon , w ciągu 30 sekund odpal auto'
nie wiem jak jest w nissanach, ale tak to wygląda w safrane 3.0 v6
niespodziewanie, Tak to są te same tps'y co na zdjęciu "tpsmoj.png", mają ten sam PartNumber.
Jeśli nie chcesz non stop bulić mechanikom za kasowanie błędów i diagnostykę elektroniki kup adapter do komunikacji z ECM, moja chodzi z adapterem ELM327 (ok 60PLN na alledrogo).
Adapter pomoże też Ci dokładnie zlokalizować, o którą sondę chodzi (po VINie wychodzi że masz 4 sztuki, podobnie jak w moim VQ35DE. Z przodu (czyli na drugim banku) są dwie -jedna przed-, druga za katalizatorem.
Sonda jest popularna, 4 przewodowa (z zakresem pracy do 1V) na aukcjach jest jej pełno, inter carsie bosh o numerze 0 258 986 506 w detalu za ok 250, ale popytaj na forum, któryś kolega się chwalił że jest handlowcem w IC, to Ci taniej to sprzeda... ostatecznie można się na szrot bujnąć i sprawną wykręcić za jakieś 20-30PLNów.
Numer oemowe sond do twojego samochodu to:
przód 22690-2Y920 lub 22690-2Y921
przód 22691-3Y100 lub 22691-3Y101
tył 226A0-4L711 lub 226A0-4L713
tył 226A1-4L712 lub 226A1-4L715
Czy spalanie benzyny też wzrosło czy tylko LPG?
Kolega Lombardo dobrze podpowiada, żeby wykonać adaptację przepustnicy (oczywiście pod warunkiem, że przewiduje się to twoim egzemplarzu).
Lekkie bujniecia silnika na jałowym raczej sugerują któreś fajkocewki, Ale zacznij od urządzenia diagnostycznego, zakup i sczytuj błędy, oczywiście na wszystkich podpietych czujnikach. błedy wchodzą w ECM te co się często powtarzają, dlatego czasem trzeba trochę pojeździć. Oczywiście czujniki podpięte muszą być, inaczej wywali Ci błąd tak jak przy odpieciu przepływomierza. Jeśli przepływomierz jest na gorącym drucie, możesz go wyczyścić sprayem do czyszczenia przepustnic i gaźników (nie dotrykaj jednak drucika, jak go zerwiesz to będzie do wywalenia.
Jeśli nie chcesz non stop bulić mechanikom za kasowanie błędów i diagnostykę elektroniki kup adapter do komunikacji z ECM, moja chodzi z adapterem ELM327 (ok 60PLN na alledrogo).
Adapter pomoże też Ci dokładnie zlokalizować, o którą sondę chodzi (po VINie wychodzi że masz 4 sztuki, podobnie jak w moim VQ35DE. Z przodu (czyli na drugim banku) są dwie -jedna przed-, druga za katalizatorem.
Sonda jest popularna, 4 przewodowa (z zakresem pracy do 1V) na aukcjach jest jej pełno, inter carsie bosh o numerze 0 258 986 506 w detalu za ok 250, ale popytaj na forum, któryś kolega się chwalił że jest handlowcem w IC, to Ci taniej to sprzeda... ostatecznie można się na szrot bujnąć i sprawną wykręcić za jakieś 20-30PLNów.
Numer oemowe sond do twojego samochodu to:
przód 22690-2Y920 lub 22690-2Y921
przód 22691-3Y100 lub 22691-3Y101
tył 226A0-4L711 lub 226A0-4L713
tył 226A1-4L712 lub 226A1-4L715
Czy spalanie benzyny też wzrosło czy tylko LPG?
Kolega Lombardo dobrze podpowiada, żeby wykonać adaptację przepustnicy (oczywiście pod warunkiem, że przewiduje się to twoim egzemplarzu).
Lekkie bujniecia silnika na jałowym raczej sugerują któreś fajkocewki, Ale zacznij od urządzenia diagnostycznego, zakup i sczytuj błędy, oczywiście na wszystkich podpietych czujnikach. błedy wchodzą w ECM te co się często powtarzają, dlatego czasem trzeba trochę pojeździć. Oczywiście czujniki podpięte muszą być, inaczej wywali Ci błąd tak jak przy odpieciu przepływomierza. Jeśli przepływomierz jest na gorącym drucie, możesz go wyczyścić sprayem do czyszczenia przepustnic i gaźników (nie dotrykaj jednak drucika, jak go zerwiesz to będzie do wywalenia.
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
nie pamiętam, korzystałem z jakiegoś darmowego, a ELM'a pożyczyłem, teraz zamawiam na allegro, ale chyba scanXL mi to obskakiwał (tylko nie działały parametry pracy jazdy (prędkość, mierzenie przyśpieszeń, itp. Natomiast ze sczytywanie DTC, zamarażonych ramek i kasowanie DTC działało jak trzeba.
Generalnie wujek google podpowiada, ze tu masz niecpo : http://chomikuj.pl/bierutek/OBD+II+-+ELM327+Tools
Pozdrawiam Kolegę
Generalnie wujek google podpowiada, ze tu masz niecpo : http://chomikuj.pl/bierutek/OBD+II+-+ELM327+Tools
Pozdrawiam Kolegę
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
Dzieki za porady,na razie czekam az będę mogl pozyczyc tego TPSa od Szalonego, az sprawdzi jaki ma numer tego. Co do spalania musze jeszcze posprawdzac czy rzeczywiscie pali więcej, a wiec potrzebuję chwilę.
Cewkę zaplonową kiedyś wymienialem bo silnik dostawal dlawki jak sie rozgrzała.
[ Dodano: 2011-05-04, 03:19 ]
na razie jest Throttle Position Sensor Error, jak podłaczam dolny kabelek do TPSa i wprowadzam auto w tryb zczytywania kodow.
Cewkę zaplonową kiedyś wymienialem bo silnik dostawal dlawki jak sie rozgrzała.
[ Dodano: 2011-05-04, 03:19 ]
na razie jest Throttle Position Sensor Error, jak podłaczam dolny kabelek do TPSa i wprowadzam auto w tryb zczytywania kodow.
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
- no to auto trafiło w dobre ręce !niespodziewanie pisze:No i w koncu spotkałem się w Częstochowie z Szalonym i McGyverm. Dzięki za naprawdę pasjonackie podejście.
Teraz pewnie Szalony opisze coś więcej, bo jest mała zagadka tam - generalnie TPS jest dobry:)
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
Faktycznie obadaliśmy z grubsza Maximkę i niestety są tylko spostrzeżenia, a nie rozwiązanie problemu. Zaczęliśmy od sprawdzenia TPS który siedział w wozie. Po pomiarach miernikiem okazało się, że wszystko jest OK. Podmianka na TPS który posiadałem, również nic nie pomogła. Sprawdziliśmy wszystkie podciśnienia i zachowanie się Vias, SwirlControl i wszystko jest OK. Dzień wcześniej na wideo-konferencji sprawdziliśmy czy czasami evap coś nie miesza i również wszystko było OK. Przepływomierza nie sprawdzaliśmy, ale jak mówił niespodziewanie gdy go odłączył kiedyś aby sprawdzić( co poskutkowało zapaleniem się checka) to również nie było poprawy.
Generalnie spraw jest o tyle ciekawa, że to falowanie w przedziale 1500-1700 jest występuje jakby reagując na zmiany częstotliwości. Zmieniając pomalutku obroty od 1500 czuć jak to falowanie występuje coraz szybciej
Generalnie jest jeden trop który trzeba sprawdzić.
A z przyjemniejszych rzeczy, to zrobiliśmy wspólne przejażdżki aby zobaczyć różnice między MT a AT
Generalnie spraw jest o tyle ciekawa, że to falowanie w przedziale 1500-1700 jest występuje jakby reagując na zmiany częstotliwości. Zmieniając pomalutku obroty od 1500 czuć jak to falowanie występuje coraz szybciej
Generalnie jest jeden trop który trzeba sprawdzić.
A z przyjemniejszych rzeczy, to zrobiliśmy wspólne przejażdżki aby zobaczyć różnice między MT a AT
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków