Upgrade oprogramowania w aucie, czy jakis inny problem?
Moderator: janusz
Niech ktoś Ci sprawdzi , dokładnie cały układ podciśnień zaczynając w pierwszej kolejności od Actuatora----------> Swirl Control Valve----------> ViAS---------> solenoid/dy
Dlatego pytałem, o to czy stało się to nagle, czy ktoś np. mieszał coś pod maską............ z podciśnieniami jest bardzo łatwo namieszać, a dojść potem co gdzie i dlaczego nie koniecznie.
Obroty same z siebie nie rosną, jeśli tykasz nogą delikatnie i obroty nagle zaczynają falować tak wysoko, przy czym nie widzisz pod maską jak naciąga się linka od przepustnicy, to powietrze musi dostawać się jeszcze inną drogą. Skrzyni raczej bym w to falowanie obrotów nie mieszał, chyba, że jakiś czujnik np. w skrzyni nakazuje krokowemu pocisnąć powietrze.
TAk jak pisałem należy najpierw sprawdzić powyższy układ, bo jak sam zauważyłeś dzieje się to jak się fura nagrzeje, a właśnie swirl control valve działa przy odpowiedniej temperaturze i obrotach.
Proponowałbym to zrobić przed wizytą u gościa od skrzyni!!!
Dlatego pytałem, o to czy stało się to nagle, czy ktoś np. mieszał coś pod maską............ z podciśnieniami jest bardzo łatwo namieszać, a dojść potem co gdzie i dlaczego nie koniecznie.
Obroty same z siebie nie rosną, jeśli tykasz nogą delikatnie i obroty nagle zaczynają falować tak wysoko, przy czym nie widzisz pod maską jak naciąga się linka od przepustnicy, to powietrze musi dostawać się jeszcze inną drogą. Skrzyni raczej bym w to falowanie obrotów nie mieszał, chyba, że jakiś czujnik np. w skrzyni nakazuje krokowemu pocisnąć powietrze.
TAk jak pisałem należy najpierw sprawdzić powyższy układ, bo jak sam zauważyłeś dzieje się to jak się fura nagrzeje, a właśnie swirl control valve działa przy odpowiedniej temperaturze i obrotach.
Proponowałbym to zrobić przed wizytą u gościa od skrzyni!!!
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
My nie mamy swirl control valve ...... to ustrojstwo steruje łopatkami w dolnym kolektorze ssącym LIM .... występuję on właśnie w A33 a ja montując u siebie kolektor 00VI właśnie się z tymi klapkami odpowiednio rozprawiłem, co by nie blokowały przepływu powietrza
jednak wiem dokładnie jak podciśnienia sterują zaworkami w A33 i kiedy to następuje..... być może problem u kolegi tkwi w czymś innym, ale lepiej najpierw zacząć od sprawdzenie podstawowych rzeczy, niż od zabawy ze skrzynią!
jednak wiem dokładnie jak podciśnienia sterują zaworkami w A33 i kiedy to następuje..... być może problem u kolegi tkwi w czymś innym, ale lepiej najpierw zacząć od sprawdzenie podstawowych rzeczy, niż od zabawy ze skrzynią!
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
"Niech ktoś Ci sprawdzi , dokładnie cały układ podciśnień zaczynając w pierwszej kolejności od Actuatora----------> Swirl Control Valve----------> ViAS---------> solenoid/dy"
No wlasnie nie mam pojecia jak to sprawdzic, gdzie są te klapki. Obroty tak robią nie jak faluję nogą tylko jak trzymam przepustnice w jednej pozycji w tych zakresach obrotow, jak troche wiecej nacisne gazu to robią tak szybciej a pozniej więcej to przechodzi...
Tylko na zimnym silniku.
To co mam sprawdzic skoro nie mamy Sirl Control Valve Dolny kolektor ssący? Jak to sprawdzic?
No wlasnie nie mam pojecia jak to sprawdzic, gdzie są te klapki. Obroty tak robią nie jak faluję nogą tylko jak trzymam przepustnice w jednej pozycji w tych zakresach obrotow, jak troche wiecej nacisne gazu to robią tak szybciej a pozniej więcej to przechodzi...
Tylko na zimnym silniku.
To co mam sprawdzic skoro nie mamy Sirl Control Valve Dolny kolektor ssący? Jak to sprawdzic?
Robi się widzę, mały mętlik komunikacyjny
1. Pierwsza sprawa w opisie masz QX 2001 ... więc z tego wnioskuję, że to A33 w której występuje SCV
2. Pisałeś, że się tak dzieje jak już fura się nagrzeje. Jak to faktycznie jest ?
1. Pierwsza sprawa w opisie masz QX 2001 ... więc z tego wnioskuję, że to A33 w której występuje SCV
2. Pisałeś, że się tak dzieje jak już fura się nagrzeje. Jak to faktycznie jest ?
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
przy kolektorze masz solenoidy do których dochodzą podciśnienia..... jedno to bliżej akumulatora, to właśnie podciśnienie które dochodzi do solenoidu, który steruje SCV, środkowy wężyk podciśnienia, to właśnie ten który prowadzi już do SCV. Ostatni wężyk to już sterowaniem tzw. zmienną długością kolektora ssącego VIAS. Musisz dokładnie obadać czy tam się nic nie wypięło lub nie jest pomieszane..... żeby nie było takiej sytuacji, że solenoid który miał za zadanie podać podciśnienie do otwarcia, zamknięcia klapek, zaczyna np. zasysać lewe powietrze.
Skoro dzieje się to tylko na ciepłym silniku, to można podejrzewać oprócz SCV, również EGR, bo jakby nie było oba układy działają na podciśnieniach, a odpowiedzialne za ich otwarcie/zamknięcie są miedzy innymi obroty i temp.
Pstryknij jakieś dokładne fotki z pod maski, żeby było wiadomo o czym mówimy.
Skoro dzieje się to tylko na ciepłym silniku, to można podejrzewać oprócz SCV, również EGR, bo jakby nie było oba układy działają na podciśnieniach, a odpowiedzialne za ich otwarcie/zamknięcie są miedzy innymi obroty i temp.
Pstryknij jakieś dokładne fotki z pod maski, żeby było wiadomo o czym mówimy.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
Dziekuje Wam za wszystkie porady. Zrobie zdjecia niebawem.
Pytanie konkretne jeszcze jedno: bo tak: po wymianie Throttle Position Sensor jest duzo lepiej z tymi obrotami, wlasciwie sporadycznie cos sie dzieje przy zmianie biegu w automacie z 2 na 3. Przyszla mi do glowy jeszcze jedna rzecz: przeplywomierz. Czy on moze byc odpowiedzialny za to tzw "pompowanie" jak sie trzyma gaz nacisniety podczas gdy automat jest w pozycji P albo N? Slyszalem ze ta "przeplywka" pada czesto, albo traci wlasciwosci, JAKI JEST WTEDY OBJAW? Bo mam wrazenie ze ten mój problem to wcale nie kwestia automatu.
pozdrawiam!
Pytanie konkretne jeszcze jedno: bo tak: po wymianie Throttle Position Sensor jest duzo lepiej z tymi obrotami, wlasciwie sporadycznie cos sie dzieje przy zmianie biegu w automacie z 2 na 3. Przyszla mi do glowy jeszcze jedna rzecz: przeplywomierz. Czy on moze byc odpowiedzialny za to tzw "pompowanie" jak sie trzyma gaz nacisniety podczas gdy automat jest w pozycji P albo N? Slyszalem ze ta "przeplywka" pada czesto, albo traci wlasciwosci, JAKI JEST WTEDY OBJAW? Bo mam wrazenie ze ten mój problem to wcale nie kwestia automatu.
pozdrawiam!
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
A może to jest KnockSensor? Pomóżcie proszę
Koledzy po kolei. Napisałem jakiś czas temu że mam dziwny problem z Maximą polegający na jakiejś dziwnej czasami pracy automatu. Ponieważ nikt mi nie potrafił pomóc zacząłem zgłebiać temat sam na forum maxima.org. I teraz chciałem się poradzić - zawsze jednak lepiej u nas, bo są różnice w autach amerykańskich.
W Maximie jest sensor TPS (Throttle Position Sensor- czujnik połozenia przepustnicy) - u mnie jest nowy, on ma dwa konektory górny odpowiedzialny za obroty, dolny za coś co do końca nie jest mi znane. Od jakiegoś czasu zdarzało mi się że:
1.Maxima wchodziła ślizgiem z góry niekiedy na trzeci bieg
2. Gdy wajcha automatu była ustawiona na P albo N próba trzymania pedału gazu by obroty były pomiędzy 1,5 a 2 powodowało że oborty same z siebie jakby "pompowały" góra-dół http://www.youtube.com/watch?v=r67kF1YqB_Q
3.Myślałem że to coś ze skrzynią ale odłączyliśmy dolny connector i się okazało że wszystko działa super i wszystkie problemy minęły
TERAZ PYTANIA:
Ktoś na forum maxima.org stwierdził (co moim zdaniem nie jest pozbawione sensu) że to wygląda na walnięty knock sensor (czujnik spalania stukowego) że on może miec wpływ na TPS i wlasnie tym dolnym konektorem który odłączam modyfikuje jego pracę. Jak potwierdzenie dostałem link http://en.wikipedia.org/wiki/Automat...rmance_Control
1Co Wy o tym myślicie? Moze to będzie wreszcie rozwiązanie problemu? Nie chciałbym jezdzic z wyjętym jednym konektorem
2.Czy taka jazda bez tego moze cos zepsuc w aucie? De facto ja nie slysze zadnych "stuknięć" ani "wybchów" (dodam że auto ma gaz głównie na tym jezdzę
3.Czy czujnik spalania stukowego w ogóle ma jakiś związek z instalacją gazową?
4. Czy jeśli ten knock sensor jest taki sam w maximach amerykańskich jak polskich, i ewentualnie jak to zdobyc? Moze pasuje od innego auta?
5.Nigdy komputer nie pokazał błędu knock sensora
Przy okazji Manual mówi: the wide open throttle position switch is used only for A/T control.
When the throttle valve is in the closed position, the closed throttle position switch sends a voltage signal to the ECM. The ECM only uses this signal to open or close the EVAP canister (A CO TO JEST TAKIEGO?) purge volume control solenoid valve when the throttle position sensor is malfunctioning.
W Maximie jest sensor TPS (Throttle Position Sensor- czujnik połozenia przepustnicy) - u mnie jest nowy, on ma dwa konektory górny odpowiedzialny za obroty, dolny za coś co do końca nie jest mi znane. Od jakiegoś czasu zdarzało mi się że:
1.Maxima wchodziła ślizgiem z góry niekiedy na trzeci bieg
2. Gdy wajcha automatu była ustawiona na P albo N próba trzymania pedału gazu by obroty były pomiędzy 1,5 a 2 powodowało że oborty same z siebie jakby "pompowały" góra-dół http://www.youtube.com/watch?v=r67kF1YqB_Q
3.Myślałem że to coś ze skrzynią ale odłączyliśmy dolny connector i się okazało że wszystko działa super i wszystkie problemy minęły
TERAZ PYTANIA:
Ktoś na forum maxima.org stwierdził (co moim zdaniem nie jest pozbawione sensu) że to wygląda na walnięty knock sensor (czujnik spalania stukowego) że on może miec wpływ na TPS i wlasnie tym dolnym konektorem który odłączam modyfikuje jego pracę. Jak potwierdzenie dostałem link http://en.wikipedia.org/wiki/Automat...rmance_Control
1Co Wy o tym myślicie? Moze to będzie wreszcie rozwiązanie problemu? Nie chciałbym jezdzic z wyjętym jednym konektorem
2.Czy taka jazda bez tego moze cos zepsuc w aucie? De facto ja nie slysze zadnych "stuknięć" ani "wybchów" (dodam że auto ma gaz głównie na tym jezdzę
3.Czy czujnik spalania stukowego w ogóle ma jakiś związek z instalacją gazową?
4. Czy jeśli ten knock sensor jest taki sam w maximach amerykańskich jak polskich, i ewentualnie jak to zdobyc? Moze pasuje od innego auta?
5.Nigdy komputer nie pokazał błędu knock sensora
Przy okazji Manual mówi: the wide open throttle position switch is used only for A/T control.
When the throttle valve is in the closed position, the closed throttle position switch sends a voltage signal to the ECM. The ECM only uses this signal to open or close the EVAP canister (A CO TO JEST TAKIEGO?) purge volume control solenoid valve when the throttle position sensor is malfunctioning.
- bonzo
- fanatyk nissana
- Posty: 4005
- Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
- Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
- Kontakt:
Nie w maximie ale w moim gti-r za taki objaw odpowiedzialny był właśnie TPS dodatkowo w czasie jazdy objawiało sie to szarpaniemniespodziewanie pisze:próba trzymania pedału gazu by obroty były pomiędzy 1,5 a 2 powodowało że oborty same z siebie jakby "pompowały" góra-dół http://www.youtube.com/watch?v=r67kF1YqB_Q
Na razie pomogła korekta ustawienia ale jest do wymiany ponieważ potencjometr nie działa płynnie
Problem EVAP opisywał MacGyver
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
No raczej bezpośredniego wpływu na tps'a to nie ma knock sensor. Jego zadaniem jest wykrywanie spalania stukowego, po wykryciu ECU wprowadza korekty układu paliwowego i zapłonowego, tak by wyeliminować spalanie stukowe. Jeśli się nie udaje zgłasza błąd (np engine missfire na którymś z cylindrów lub błąd wtryskiwacza / ciśnienia pompy paliwa na listwach wtryskowych- tak sprawa wygląda na benzynie, Na gazie jest podobnie z tą różnicą że masz drugi sterownik dio wtrysków gazowych, ale bazuje on na informacjach z aparatu zapłonowego, sondy lambda i sygnałów z ECU na wtrysk benzynowy.
Generalnie na wstępie napisz czy na benzynie też masz takie historie.
P.S.
EVAP- to w dużym skrócie system odpowiedzialny za spalanie oparów ze zbiornika paliwa.
Jeśli silnik pracuje równo (czy to benzyna czy gaz) w sensie zapłon nie wypada, a masz bujanie na obrotach w jakimś zakresie, to szukałbym na twoim miejscu nieszzcelności w układzie dolotowym lub jakiś błąd przy przepływomierzu powietrza.
Jak sprawdzić czy zapłon nie wypada: Przy v-kach będziesz to czuł jak wrzucisz drive i trzymając nogę na hamulcu będzie troche bujało obrotami- poczujesz nierówną pracę silnika.
Napisz nieco więcej jakie masz komponenty instalacji LPG (zarzuć może jakieś fotki spod maski)
Generalnie na wstępie napisz czy na benzynie też masz takie historie.
P.S.
EVAP- to w dużym skrócie system odpowiedzialny za spalanie oparów ze zbiornika paliwa.
Jeśli silnik pracuje równo (czy to benzyna czy gaz) w sensie zapłon nie wypada, a masz bujanie na obrotach w jakimś zakresie, to szukałbym na twoim miejscu nieszzcelności w układzie dolotowym lub jakiś błąd przy przepływomierzu powietrza.
Jak sprawdzić czy zapłon nie wypada: Przy v-kach będziesz to czuł jak wrzucisz drive i trzymając nogę na hamulcu będzie troche bujało obrotami- poczujesz nierówną pracę silnika.
Napisz nieco więcej jakie masz komponenty instalacji LPG (zarzuć może jakieś fotki spod maski)
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
Dzieki za odpowiedz. Nie chcialbym wracac do czego co juz przerabialem. Tak jak napisalem rzecz sie dzieje na gazie i na benzynie, a jak odlacze ten sensor to wszystko mija. To co sie dzieje kojarze ze skrzynią biegów ktora dostaje jakies złe informacje od tej dolnej wtyczki TPSa. Jak ją odłącze wszystko jest dobrze. Jak podłącze auto tez jezdzi ale ma sie gorzej i robi czasem cos dziwnego z obrotami. Prawdopodobnie ten dolny kabel przesyla jakies informacje od knock sensora.
podłącze się do kolegibonzo i dodam jeszcze sprawdzenie czy styki na wtyczkach nie są zaśniedziałe. Koniecznie sczytaj błędy.
Tu masz service manual do A33 viewtopic.php?t=211
otworz dokument ENGINE CONTROL SYSTEM, od strony 24 masz opisane co jest co. napisz ktora dokladnie odlaczasz wtyczke.
Tu masz service manual do A33 viewtopic.php?t=211
otworz dokument ENGINE CONTROL SYSTEM, od strony 24 masz opisane co jest co. napisz ktora dokladnie odlaczasz wtyczke.
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
Gaz mam od dwoch lat ponad więc nikt tam nic więcej nie grzebał poza wymianą IACV oraz TPSa. Idle speed jest oczywiscie w porządku, było resetowane. IACV wymieniałem bo gasł silnik czasem. Teraz też jest dobrze.
Błąd jaki wyskakliwał to Throttle Position Sensor (nadal wyskakuje gdy odłączę ten konektor) , dlatego wymienilem i IACV i ten sensor. Po wymianie nie było błędów. Odłączam wtyczke ze strony EC-438 nie tę brązową z góry tylko tę na dole zwaną Closed throttle position switch.
"Pompowanie obrotów" opisane przeze mnie występowało już dużo wcześniej przed wymianą. Oczywiście podczas jazdy tego nie czułem.
Byłem generalnie u mechaników od skrzyni, bo myślałem najpierw ze to coś ze skrzynią i tak na chwilę odłączyliśmy ten kabelek z ciekawości. Ciekawostka, wtedy nie da się wykonać testu diodowego (auto nie wchodzi w tryb testowania za pomocą diody - kombinacja z lewarkiem od biegów i położeniami stacyjki).
Aha, ja sam tych wartości katalogowych nie mierzyłem, ale mechanik twierdził że są dobre, zgodnie z tym co napisała instrukcja, że mieszczą się w tych zakresach. Poza tym zakładałem z ciekawości również stary TPS (który niekoniecznie padł, jest trochę może mniej sprawny). Po włożeniu starego IACV oczywiscie była porażka.
Będę wdzięczny za rzeczową pomoc.
Błąd jaki wyskakliwał to Throttle Position Sensor (nadal wyskakuje gdy odłączę ten konektor) , dlatego wymienilem i IACV i ten sensor. Po wymianie nie było błędów. Odłączam wtyczke ze strony EC-438 nie tę brązową z góry tylko tę na dole zwaną Closed throttle position switch.
"Pompowanie obrotów" opisane przeze mnie występowało już dużo wcześniej przed wymianą. Oczywiście podczas jazdy tego nie czułem.
Byłem generalnie u mechaników od skrzyni, bo myślałem najpierw ze to coś ze skrzynią i tak na chwilę odłączyliśmy ten kabelek z ciekawości. Ciekawostka, wtedy nie da się wykonać testu diodowego (auto nie wchodzi w tryb testowania za pomocą diody - kombinacja z lewarkiem od biegów i położeniami stacyjki).
Aha, ja sam tych wartości katalogowych nie mierzyłem, ale mechanik twierdził że są dobre, zgodnie z tym co napisała instrukcja, że mieszczą się w tych zakresach. Poza tym zakładałem z ciekawości również stary TPS (który niekoniecznie padł, jest trochę może mniej sprawny). Po włożeniu starego IACV oczywiscie była porażka.
Będę wdzięczny za rzeczową pomoc.
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
TPS wymienilem na nowy jak również IACV na nowy. Powód był taki że silnik gasnął czasem na wolnych obrotach -więc wymieniłem IACV. Komputer mówił Throttle Position Sensor Error. Zamówiłem obie częsci ze Stanów. Zmieniłem również TPSa. Zauważyłem ślizg przy zmianie biegów z 2-3 w automacie niekiedy. Wróciłem więc do poprzedniego TPSa i było znacznie gorzej. (ten ze stanów miał troche inny numer, myślałem że dlatego, ale wszystko było mierzone i sprawdzane i wyglądają idealnie tak samo, u nich jest inna numeracja i tyle). Więc znów włożyłem nowego, i skrzynia zaczęła się zachowywać znacznie lepiej, tylko od czasu do czasu sie ślizgała.
Auto ku mojemu zdziwieniu zaczęło wyraźnie mniej mieszać przy tych biegach przy przechodzeniu z 2-3, dużo rzadziej trójka wchodziła ślizgiem z góry. Więc zacząłem podejrzewać że to jednak nie jest problem ze skrzynią biegów. Natomiast gdy odłączyłem ten dolny konektor o którym mowa wszystko działa super.
Aha, pompomowanie obrotów było już wcześniej przed wymianą czegokolwiek. Po odłączeniu dolnego konektora od TPSa też mija..
Auto ku mojemu zdziwieniu zaczęło wyraźnie mniej mieszać przy tych biegach przy przechodzeniu z 2-3, dużo rzadziej trójka wchodziła ślizgiem z góry. Więc zacząłem podejrzewać że to jednak nie jest problem ze skrzynią biegów. Natomiast gdy odłączyłem ten dolny konektor o którym mowa wszystko działa super.
Aha, pompomowanie obrotów było już wcześniej przed wymianą czegokolwiek. Po odłączeniu dolnego konektora od TPSa też mija..
P.S. Cytat który wstawiłeś na początku "the wide open throttle position switch is used only for A/T control" z jakiego pochodzi źródła?
Znajdź instrukcje jak przetestowanie dokładnie twój model tps'a (tu masz coś, tylko nie wiem czy to ten sam tps http://vbxmaxima.8m.com/tps.html), to samo tyczy się zaworu evap'a, czy przypadkiem non stop nie jest otwarty, bo się zaciął.
A w ogóle daj VIN na priva, sam zerknę w materiały, które posiadam
[ Dodano: 2011-05-02, 00:37 ]
ups, własnie przeczytałem tego posta twojego ostatniego. namierz kogoś z forumowiczów w pobliżu z takim samym tpsem jak masz w orginale (ten zepsuty) i podmieńcie na chwilę, wg mnie masz nie ten tps, i wskazuje inne wartości na drugim konektorze lub jest uszkodzony
[ Dodano: 2011-05-02, 00:38 ]
czy to "uślizgiwanie" występuje na pedale w podłodze, czy też na swobodnym przyśpieszaniu?
Znajdź instrukcje jak przetestowanie dokładnie twój model tps'a (tu masz coś, tylko nie wiem czy to ten sam tps http://vbxmaxima.8m.com/tps.html), to samo tyczy się zaworu evap'a, czy przypadkiem non stop nie jest otwarty, bo się zaciął.
A w ogóle daj VIN na priva, sam zerknę w materiały, które posiadam
[ Dodano: 2011-05-02, 00:37 ]
ups, własnie przeczytałem tego posta twojego ostatniego. namierz kogoś z forumowiczów w pobliżu z takim samym tpsem jak masz w orginale (ten zepsuty) i podmieńcie na chwilę, wg mnie masz nie ten tps, i wskazuje inne wartości na drugim konektorze lub jest uszkodzony
[ Dodano: 2011-05-02, 00:38 ]
czy to "uślizgiwanie" występuje na pedale w podłodze, czy też na swobodnym przyśpieszaniu?
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
Z tego manuala wlasnie co mi podawałeś. Auq zaraz tam Ci VIN, ja juz naprawde zachodze w glowe co jest grane. Na dodatek nie jestem pewien czy teraz auto nie pali więcej (ale jeszcze musze pojezdzic). Generalnie jednak ten konektor do czegos jest więc powinien byc tam.
Uślizgiwanie występuje na swobodnym przyspieszaniu delikatnie trzymając noge na tych samych obrotach. No i generalnie jak podłącze ten konektor auto jakby gorzej jedzie, bardziej kwadratowo te biegi chodzą. Mam takie wrazenie.
Mechanik się upierał że ten TPS ma wszystko tak samo, jak go pomierzył. Mało tego, nawet z tym amerykańskim auto chodzi lepiej. No i one dokładnie tak samo wyglądają
Aha, i TPS jest nowiutki. Jeszcze jedna uwaga, moze to zbieg okolicznosci ale wczesniej przed wymianą IACV (krokowego) i nie było żadnych problemów takich. Nawet już na próbe wkładaliśmy stary silnik krokowy i stary TPS. Ale problem nie ustąpił a dodatkowo jeszcze gasł silnik.
Problem pomopowania obrotów na luzie i na P występował jednak wczesniej.
Uślizgiwanie występuje na swobodnym przyspieszaniu delikatnie trzymając noge na tych samych obrotach. No i generalnie jak podłącze ten konektor auto jakby gorzej jedzie, bardziej kwadratowo te biegi chodzą. Mam takie wrazenie.
Mechanik się upierał że ten TPS ma wszystko tak samo, jak go pomierzył. Mało tego, nawet z tym amerykańskim auto chodzi lepiej. No i one dokładnie tak samo wyglądają
Aha, i TPS jest nowiutki. Jeszcze jedna uwaga, moze to zbieg okolicznosci ale wczesniej przed wymianą IACV (krokowego) i nie było żadnych problemów takich. Nawet już na próbe wkładaliśmy stary silnik krokowy i stary TPS. Ale problem nie ustąpił a dodatkowo jeszcze gasł silnik.
Problem pomopowania obrotów na luzie i na P występował jednak wczesniej.
Ostatnio zmieniony 2011-05-01, 23:46 przez niespodziewanie, łącznie zmieniany 1 raz.
Piszesz, ze nikt Ci nie potrafi pomóc i zacząłeś szukać na maxima.org a nawet nie wrzuciłeś zdjęcia spod maski o które prosiłem ani nie zainteresowałeś się tym że posiadam TPS od A33 !
Sprawdziłeś dokładnie cały układ podciśnień ? Odłączałeś solenoidy od SwirlControl, Vias, Evapu i patrzyłeś co się dzieje ?
A to że odpinasz dolną wtyczkę od TPS to wcale może nie być znalezienie problemu a tylko powód większego spalania np.
Dla testu spróbuj sobie podłączyć ta wtyczkę TPS a odłączyć np. czujnik temperatury wody( 2 pinowy ) i opisz swoje spostrzeżenia.
Sprawdziłeś dokładnie cały układ podciśnień ? Odłączałeś solenoidy od SwirlControl, Vias, Evapu i patrzyłeś co się dzieje ?
A to że odpinasz dolną wtyczkę od TPS to wcale może nie być znalezienie problemu a tylko powód większego spalania np.
Dla testu spróbuj sobie podłączyć ta wtyczkę TPS a odłączyć np. czujnik temperatury wody( 2 pinowy ) i opisz swoje spostrzeżenia.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
Szalony, już się interesuję tym że posiadasz TPS od A33. Oczywiście mogę się jakoś z Tobą dogadać żeby sprawdzić. Całego układu podciśnień sam nie sprawdzę, nie potrafię. Nie odłączałem tych solenoidów, to jest za trudne. Poza tym boję się odłączać je kolejno bo coś innego w końcu mi padnie. Co chcesz konkretnie bym sfotografował? To też nie da się że idę do mechaników i Ķowię, odłączcie kolejno ten sensor, ten i ten, w końcu mi cos padnie innego. Komputer pokazuje tylko TPS sensor error.
Ostatnio zmieniony 2011-05-01, 23:58 przez niespodziewanie, łącznie zmieniany 1 raz.
Kurcze trochę daleko do Krakowa, bo chciałbym odczuć to uślizgiwanie, generalnie skrzynia pomimo tego, że pobiera nieco wartości od ECM i z czujników, to zmiany przełożeń występują na czujnika przeciążenia skrzyni, jeśli jednak jeden z sensorów silnika wpłynie negatywnie na zmianę momemntu obrotowego to skrzynia też inaczej będzie czuła że pora zmienić bieg w górę lub w dół.
Też jestem zdania, że od czegoś jest ta wtyczka przy TPS'ie. Czy IACV też miał inny numer czy ten sam?
Też jestem zdania, że od czegoś jest ta wtyczka przy TPS'ie. Czy IACV też miał inny numer czy ten sam?
Na początek pstryknij fotkę z okolic Vias.
W piątek był spot i szkoda bo był w sumie Drejku z okolic Krakowa, któremu mogłem podać TPS
Ja w Krakowie będę dopiero bodajże 16 czerwca.
Nic Ci nie padnie jak odłączysz którykolwiek z nich.
Wiedziałem ale już zapomniałem jakie dokładnie zadanie spełnia drugi czujnik przy tps jutro w pracy siądę i sobie przypomnę
W piątek był spot i szkoda bo był w sumie Drejku z okolic Krakowa, któremu mogłem podać TPS
Ja w Krakowie będę dopiero bodajże 16 czerwca.
Nic Ci nie padnie jak odłączysz którykolwiek z nich.
Wiedziałem ale już zapomniałem jakie dokładnie zadanie spełnia drugi czujnik przy tps jutro w pracy siądę i sobie przypomnę
Ostatnio zmieniony 2011-05-02, 00:01 przez Szalony, łącznie zmieniany 1 raz.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
VIAS ? IACV chyba? czy czegos nie wiem?
[ Dodano: 2011-05-02, 01:00 ]
Auq: IACV miał dokładnie ten sam numer
[ Dodano: 2011-05-02, 01:06 ]
odczuć? ja mam gdzieś video z obu tych objawów.
Pompowania obrotów jak i uślizgu
tak to było wcześniej i auto gasło. Po wymianie IACV przestało gasnąć. http://www.youtube.com/watch?v=r67kF1YqB_Q Może to jednak knock sensor tak jak ktoś tam sugeruje pod spodem na tym youtube w komentarzach?
Filmik z uślizgiem zaraz mogę znaleźć
[ Dodano: 2011-05-02, 01:00 ]
Auq: IACV miał dokładnie ten sam numer
[ Dodano: 2011-05-02, 01:06 ]
odczuć? ja mam gdzieś video z obu tych objawów.
Pompowania obrotów jak i uślizgu
tak to było wcześniej i auto gasło. Po wymianie IACV przestało gasnąć. http://www.youtube.com/watch?v=r67kF1YqB_Q Może to jednak knock sensor tak jak ktoś tam sugeruje pod spodem na tym youtube w komentarzach?
Filmik z uślizgiem zaraz mogę znaleźć
Takie zdjęcie zrób tylko w lepszej rozdzielczości i bardziej zależy na widoku kolektora niż głowicy
Ostatnio zmieniony 2011-05-02, 00:13 przez Szalony, łącznie zmieniany 1 raz.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
To jest video z tego jak mieszały biegi gdy podłącze ten dolny konektor. Zarzało się to raz na jakiś czas
http://www.youtube.com/watch?v=FkyUy45sMSY
http://www.youtube.com/watch?v=FkyUy45sMSY
to przy 2500 Ci biegi zmienia jak masz podłączoną wtyczkę ? Dziwne jest to, że zdarza się to co jakiś czas i ni jak nie pasuje do pomieszanych podciśnień.
Podam Ci jutro namiar na kolesia co ma A33 i jest z Krakowa, może się zgadacie i uda się podmienić kilka części.
Podam Ci jutro namiar na kolesia co ma A33 i jest z Krakowa, może się zgadacie i uda się podmienić kilka części.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
podrzuć te filmiki, i wrzuć part number jednego i drugiego tps'a, pomimo zewnętrznego wyglądu mogą się różnić (tylko naprawdę dobre pomiary to wykażą lub potwierdzenie braku crosowania wzajemnego tych czujników).
VIAS to zmienny fazy układu dolotowego, koledzeSzalony, zapewne chodziło o okolice kolektora tym samym. Ale nie jestem pewien czy VQ30DE na europę posiada ten system VIAS, u mnie w 35 z USA jest.
VIAS to zmienny fazy układu dolotowego, koledzeSzalony, zapewne chodziło o okolice kolektora tym samym. Ale nie jestem pewien czy VQ30DE na europę posiada ten system VIAS, u mnie w 35 z USA jest.
moje VQ30DE posiada Vias, a pozostałe VQ30DE EU również posiadają zmienną długość kolektora( kolektor MEVI)
Ostatnio zmieniony 2011-05-02, 00:23 przez Szalony, łącznie zmieniany 1 raz.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐