po co rezystory? przecież na konsoli centralnej nie ma regulacji podświetlenia. rezystory tylko przy predkościomierzu.
ja jestem kilka dni po wymianie, w sumie zajęło mi to wszystko 2 dni (demontaż, wymiana diod, lutowanie, składanie do kupy). Byłoby szybciej, ale musiałem jeszcze po drodze kupić kilka nowych diod, bo ukręciłem kilku nóżki.
do rzeczy:
na przeciwmgielne 2x 3 mm (czerwona i biała), podgrzewanie szyby i lusterek też 2x 3 mm (czerwona i biała), na awaryjne 1x 3 mm czerwona (tutaj będzie troche gimnazstyki z gumową oprawką) - tu na razie bez lutowania, tylko "zawijanie" diody w oprawkę.
tutaj juz sporo zyskujesz, bo w ASO jedna zarówka kosztuje.... 45 zł, a dioda 1,5-2 zł.
potem podświetlenie panelu sterowania nawiewem - nawet jak działa, to warto wymienić już wszystko, żeby do tego nie wracać.
fabrycznie są 3 żarówki, łatwo wyjmowalne (wkręcane z oprawką). Tu też nie ma lutowania.
Ja najpierw zastosowałem 3 mm diody, ale było za ciemno i kupiłem białe 5 mm. Teraz jest super.
i tutaj też oszczędzamy 120 zł na żarówkach z ASO, kupujemy natomiast komplet diod za 8-10 zł.
a i pamiętaj, że aby był lepszy efekt, warto spiłować tę soczewkę z diody, żeby była zakończona płaszczyzną - będzie szeroko świecić, jak żarówka, światlo nie będzie skupione i wszystko będzie równomienie podświetlone.
Jest jeszcze podświetlenie popielniczki i gniazdka 12V, tutaj też nie ma lutowania, są natomiast diody typu w3w ( o ile nie mylę rozmiarów, ale tego typu) więc wymiana jest dziecinnie prosta. tutaj tez 2x biała 3 mm.
najwięcej pracy jest z wymianą podświetlenia przełączników szyb oraz przełączników od świateł przeciwmgielnych i regulacji jasności licznika ( u mnie z całego oświetlenia auta działał tylko właśnie licznik i kilka kontrolek (tego jeszcze nie robiłem, ale tutaj jest podobnie jak w przypadku popielniczki i gniazdka 12V) oraz klawisz awaryjnych. reszta to ciemność.
wracając do tematu: tu się zaczyna lutowanie, ale wystarczy najprostrza lutownica, dosyć precyzyjna, z takim ostrym zakonczeniem.
Gra jest warta świeczki, bo w nissanie biorą za jeden zespolony przełącznik szyb z konsoli centralnej 560 zł.... są 2, więc 1120 zł, do tego przeciwmgielne, jasnosć licznika, przełącznik kierowcy... i robią się z tego 2 tysie. '
Kpina, oświetlenie do nowej S klasy jest tansze.
tutaj idzie 6 diod białych 3 mm. jak masz jakieś nawet niewielkie pojęcie o lutowaniu to dasz rade.
Pamiętaj, ze Primery, jak i pewnie inne nissany z tego okresu złożone są w środku tylko na zatrzaski i śrubki gwiadkowe, więc przedszkolak może to rozłożyć
polecam manual Haynesa, do pobrania z neta, chociaż ja to robiłem na pałę i dałem radę. tutaj wszystko jest jak klocki Lego
Jakbyś miał pytania z tym związane to pisz PW