Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Wskaźnik paliwa oszalał

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

counterox
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2009-12-24, 13:05
Lokalizacja: Poznań

[P/WP11.144] Wskaźnik paliwa oszalał

Post autor: counterox » 2011-09-16, 20:19

Witam

Mam problem z wskaznikiem paliwa. Zatankowałem - pokazał pół baku podczas jazdy spadł poniżej rezerwy i komputer nie pokazał dystansu do przejechania, za chwile wróciło, ale nie do połowy baku. Generalnie wskazówka trzyma się bliżej dołu niż góry.

Czy jest to jakaś typowa usterka ? Auto sprowadzone z zagranicy, więc może przy "kręceniu" licznika ( w co wątpie że był kręcony, ale kto tam wie) coś uszkodzili ?

Kiedyś u siostry w n14 zmieniałem kondensatory w liczniku bo świrował obrotomierz i wróciło do normy. Tutaj nie chciałbym kombinować, bo może być kilka rzeczy..

Z góry dzięki za rady

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Piotrek_S
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-09, 20:30
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Piotrek_S » 2011-09-16, 20:37

Na początek sprawdź czy pływak w baku dobrze działa. Wyciągasz tylną kanapę, zdejmujesz dwie wtyczki które zobaczysz przy pompie paliwa. Odkręcasz nakrętkę od pompy paliwa tak by dostać się do baku. Teraz - podłączasz omomierz pod kabel zielony ze srebrną kropką oraz pod czarny - przy odpiętych wtyczkach oczywiście. Dla ułatwienia dodam, że we wtyczce są to dwa skrajne piny.
Teraz wkładasz łapę w bak i ruszasz w górę w dół pływakiem i badasz czy omomierz pokazuje dobrą rezystancję, czy się nie przycina - czy chodzi gładko.

Dla pełnego baku rezystancja 7,5 - 9,5 ohma - wysokość pływaka 151mm
Dla połowy baku 88,5 - 93,5 ohma - wysokość pływaka 88mm
Dla pustego baku - 180-186,8 ohma - wysokość pływaka 15mm

Jeśli tu się wszystko zgadza to wtedy będziemy szukać przy zegarach.
Test będzie polegał na odejmowaniu poszczególnych rezystorów i sprawdzaniu wskazań.
Do tego dobrze by było gdybyś zakupił sobie 20 sztuk rezystorów 10 ohmowowych i miał lutownicę :) Lutujesz w szereg wszystkie, następnie jeden koniec podłączasz do masy, a koniec do zielonego ze srebrną kropką - który idzie do zegarów - możesz go łączyć przy baku. Najlepiej wyprowadzić sobie przedłużenie go. I teraz jedziesz - od końca 20x10 ohmow to daje 200 - powinien pokazać pusty bak. Zielony przewód dotykasz po kolei do łączeń poszczególnych rezystorów i sprawdzasz czy zegar idzie płynnie w górę.

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2623
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Post autor: Sajmooon » 2011-09-16, 22:56

Mam podobnie u siebie, tzn zalewając nawet ~30 litrów wskaźnik pokazuje mi co jakiś czas "pusty bak" tyle że u mnie nie ma komputera. Znajomy mechanik powiedział że to prawie na bank wina pływaka i jest to element którego nie da się kupić zamiennika tylko trzeba szukać na szrocie z auta w którym działało. I tu się nasuwa moje pytanie w temacie czy jest to prawda? Oraz jeżeli to prawda to z jakich aut oprócz P11.144 będzie pasowało bez problemów ponieważ jest rzecz do której się przyzwyczaiłem ale która czasami działa na nerwy
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs :D
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]

Awatar użytkownika
Piotrek_S
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-09, 20:30
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Piotrek_S » 2011-09-16, 22:58

Sajmooon pisze:Mam podobnie u siebie, tzn zalewając nawet ~30 litrów wskaźnik pokazuje mi co jakiś czas "pusty bak" tyle że u mnie nie ma komputera. Znajomy mechanik powiedział że to prawie na bank wina pływaka i jest to element którego nie da się kupić zamiennika tylko trzeba szukać na szrocie z auta w którym działało. I tu się nasuwa moje pytanie w temacie czy jest to prawda? Oraz jeżeli to prawda to z jakich aut oprócz P11.144 będzie pasowało bez problemów ponieważ jest rzecz do której się przyzwyczaiłem ale która czasami działa na nerwy
Zrób test pływaka z opisu powyżej. Jeśli coś z nim nie tak pokaże dziwne pomiary.

Ewentualnie mam pływak od P11 - ale nie wiem czy jest indentyczny z tym w P11.144 - ale raczej jest:)

counterox
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2009-12-24, 13:05
Lokalizacja: Poznań

Post autor: counterox » 2011-09-17, 02:52

Nie wiem czy to zbieg okolicznosci ale jak walnalem w kokpit nad zegarami od gory do podniosl sie stan paliwa :P test plywaka jutro zrobie

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2011-09-17, 15:27

Bolaczka NIssana . Zimne luty. Skapili cyny. Trzeba poprawic na liczniku i bedzie spokoj.

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2011-09-17, 15:39

U ciebie pływak raczej jest ok bo co jakiś czas wskazuje poziom ale następuje gdzieś przerwanie obwodu i stąd wskazanie, że masz pusty bak.
Miałem to samo. Zimne luty na zegarach. Przelutowałem styki i wszystko śmiga jak trzeba.

Awatar użytkownika
klonek
doświadczony forumowicz
Posty: 242
Rejestracja: 2009-12-09, 15:13
Lokalizacja: Płock

Post autor: klonek » 2011-09-19, 11:40

tez tak mialem zimne luty byly przyczyna poczytaj tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... ge__st__20
Obrazek

Awatar użytkownika
grzeg255
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2009-12-11, 17:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzeg255 » 2011-10-19, 19:45

Panowie,a znacie może kogoś w Wawie, co zajmuje się takim rzeczami??
U mnie to samo zaczęło się ostatnio,choć dziś był spokój,przy czym czasami zapala się też ładowanie;/ a normalnie altek ładuje. Objawy zaczęły się równocześnie, ładowanie jak i wskaźnik paliwa.
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2011-10-20, 13:37

Proponuję posprawdzać masy od czujnika i zmasowanie altka. Najprawdopodobniej jeden z przewodów akku - buda dostał przerwy/przegnił/przetarł się i nie zawsze styka tak jak powinien, co może skutkować takimi wariacjami. Może być to też objaw zanieczyszczonej klemy :!:
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
grzeg255
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2009-12-11, 17:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzeg255 » 2011-10-23, 19:14

To nie problem altka,a zegarów i tych zimnych lutów:) ostatnio i abs się zapalił,zależy od dnia.
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB

ice
aktywny forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2009-12-09, 14:34
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ice » 2011-10-24, 06:50

Ja właśnie szukam licznika. Mam ten sam problem z tym że u mnie wskaźnik paliwa i AIRB szaleją :(
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz :)

counterox
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2009-12-24, 13:05
Lokalizacja: Poznań

Post autor: counterox » 2011-10-26, 19:11

Ktoś wie czy jest róźnica w zegarach do primery p11.144 z manualną skrzynią i CVT czy są dokładnie takie same zegary ?

Awatar użytkownika
Piotrek_S
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-09, 20:30
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Piotrek_S » 2011-10-26, 19:21

counterox pisze:Ktoś wie czy jest róźnica w zegarach do primery p11.144 z manualną skrzynią i CVT czy są dokładnie takie same zegary ?
Czymś się różnią na pewno - w manaualu są wyróżnione te CVT i MT więc różnica musi być jakaś:) A jak to musisz zerknąć do manuala i porównać.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-10-27, 07:16

counterox na zegarach z CVT są dodatkowo info o biegu

ice
aktywny forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2009-12-09, 14:34
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ice » 2011-10-27, 10:23

czy zegary rocznikami też sie zmieniały, te od 2000r pasuja do 99 ?
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz :)

Awatar użytkownika
grzeg255
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2009-12-11, 17:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzeg255 » 2011-11-15, 12:56

Panowie,gdzie ja to w Wawie naprawie??, bo już mam powoli dość tego auta.
Najchętniej to bym kupił cały licznik. Tylko co wtedy z przebiegiem?? znowu trzeba będzie wydać kasę na popchnięcie km do przodu. No i jak się ma licznik z kompem,gdy u mnie nie ma. Czy poprawnie wyświetli temperaturę i kilometry,czy komp oszaleje.
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB

Awatar użytkownika
Primera98
wiem o czym pisze
Posty: 45
Rejestracja: 2011-11-12, 16:54
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Primera98 » 2011-11-15, 16:16

Najlepiej założyc sekwencje i miec pusty bak problem znika w mgnieniu oka :evil: :evil: :evil:
POZDRAWIAM Robert

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-11-15, 16:49

Primera98, a potem płakać, że pompa paliwa się zatarła

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2011-11-15, 23:36

Wydaje mi sie ze beda te same liczniki bo w mojej p11.144 w liczniku byla kontrolka do automoatycznej skrzyni biegow. U mnie jest manualna skrzynia . Auto z 2000roku.

counterox
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2009-12-24, 13:05
Lokalizacja: Poznań

Post autor: counterox » 2011-11-16, 15:35

Kupiłem cały licznik od takiego samego silnika i i ze skrzynią manualną.

Jest pewien "problem", komputer wszystko prawidłowo wyświetla, ale dystans robiony na paliwie zmalał, a średnie spalanie wzrosło przy takim samym użytkowaniu samochodu..
Mam 00 a licznik jest od 01.. wydaje mi się, że nie powinno być różnicy..

Ktoś wie co moze byc ?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-11-16, 15:45

counterox pisze:Ktoś wie co moze byc ?
Może w końcu prawde pokazuje?

counterox
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2009-12-24, 13:05
Lokalizacja: Poznań

Post autor: counterox » 2011-11-18, 19:00

Też o tym myślałem. Ale wcześniej przy jeździe 110 km/h w trasie spalił mi 5.9 wg kompa i przy tankowaniu spowrotem do pełna zalałem 6 litrów. Teraz nie wiem jak będzie.. Bo raczej pokazuje 6.7-.6.9 litra

Ewentualnie po prostu jest to spowodowane nagłym spadkiem temperatury na zewnątrz i może auto przez to rzeczywiście niedogrzane więcej pali...

ciężko stwierdzić:D

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-11-18, 19:28

counterox mój komp zawsze kłamał. JAk najpierw robiem trase a potem miasto, to strasznie kłamał, jak na odwrót to już bliżej prawdy

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2012-01-10, 01:29

A wie ktoś skąd lampka rezerwy bierze info że paliwa w baku jest mało? No bo u mnie nie działa a kiedyś działała. Sprawdziłem żarówkę i jest OK. Wskazówka paliwa pokazuje stan normalnie tylko ta lampka nie chce świecić. Czy w baku jest czujnik rezerwy?

Awatar użytkownika
jswistow
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 12:58
Lokalizacja: Zamość

Post autor: jswistow » 2012-01-10, 09:59

ja też myślałem że u mnie też nie działa ale jak dałem samochód żonie to o dziwo zaczęła he he ,po prostu u mnie ona się zapala jak wskazówka zejdzie poniżej pola czerwonego,a ja nigdy do takiej sytuacja nie dopuszczałem

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2012-01-10, 11:46

w baku jest pływak a w tym pływaku jest termistor takie coś podobne do kondensatora plus dwa kabelki jeśli jest zanurzony w benzynie to rezerwa sie nie pali jeśli poziom benzyny sie zmniejszy i ten termistor jest wynurzony z benzy to sie lampka zapala trzeba wymienić ten termistor podobno z deawoo pasuje są jakieś tematy na NKP ja mam ten sam problem będe wymieniał na dniach na taki http://allegro.pl/czujnik-rezerwy-paliw ... 20705.html u mnie w almerce jest identyczny ponoć pasuje tylko kabelik trzeba podlutować
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Toshiba
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2011-04-10, 18:43
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Toshiba » 2012-01-30, 22:19

podepne sie pod temat bo dzisiaj mój wskaźnik temperatury wykonał dziwny ruch. Po kolei było tak. Zapaliłem na mrozie -15 i czekałem az zona wyjdzie wiec chciałem zagrzac samochod wczesniej. Wskaznik był oczywiscie na samym dole, po jakis 10 min dalej był na dole az tu nagle zobaczyłem jak wskazówka poszła do góry nie zauważyłem jak wysoko i opadła spowrotem (nazwijmy to na 0). Pomyślałem ze skoro taki ruch wykonała wiec temperatura juz jakas jest ale nie pokazuje bo moze :
1. zimne luty nie stykają - wiec pukałem w licznik ale nic
2. termostat sie zacioł :/ - wąż gorny do chłodnicy był juz delikatnie ciepły
3. czujnik temp na termostacie

otworzyłem maske poruszałem kabelkiem od tego czujnika i wrociłem do srodka to wskazówka juz cos zaczeła pokazywac i po mału szła do gory.
Co myślicie co jest przyczyną ? czy ktorys z tych punktów napewno mozna odrzucic ?

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2012-01-31, 00:12

MOglo cos nie laczyc ale na tym czujniku jednopinowym co odpowiada za temperature na wskazniku. Poprawiles laczenie i jest teraz dobrze.

anoolamic
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2013-09-29, 16:37
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: anoolamic » 2013-09-29, 16:50

Witam.
Mój Nissan też miał licznik paliwa, który szalał. Oprócz tego szalał też Airbag, ABS. Mechanik przy okazji innej naprawy przyjrzał się tym problemom i stwierdził, że wszystko jest ok. Mimo że mu mówiłam, że w tym modelu są problemy z "zimnymi lutami". Ale pewnie mu się nie chciało tym zająć. Pół roku później znowu przy okazji powiedziałam mu o tych szalejących wskaźnikach i wziął się za nie. Oczywiście potwierdził moją diagnozę - zimne luty. Szkoda, że rok czasu od kupna autka musiałam jeździć na paliwie "na czuja", bo nawet nie wiem, czy licznik kiedykolwiek prawidłowo pokazywał poziom paliwa. No i denerwowało mnie potwornie szczególnie nocą jarzące niepotrzebnie światełka ikonek z deski... Ważne, że od kliku dni mam spokój:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”