Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Akumulator do 2,0TD

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

[P/WP11.144] Akumulator do 2,0TD

Post autor: odmi » 2010-09-02, 11:43

Mam może głupie pytanie ale w instrukcji tego nie pisze, na forum niestety też nie znalazłem, ale ... jaki akumulator, jakie parametry powinien mieć oryginalny akumulator do diesla. Jak kupiłem auto miał wstawiony prawdopodobnie drugi akumulator, nie oryginalny i nie jestem pewny czy mam taki jak być powinien. Mam wrażenie że jest nie doładowywany (choć sprawdzałem ładowanie alternatora i jest OK) i jakby miał trochę za małego kopa przy rozruchu. Mam wsadzony akumulator marki EXIDE 12V 74Ah 640A Czy taki powinien być oryginalnie ?
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-09-02, 17:00

Cześć Odmi. W mojej nysce jest aku 12V 70Ah 570A (VARTA) Mam nyskę już dwa lata i prostownika jeszcze nie używałem. Więc albo Twój aku już chce na emeryturę albo kable gdzieś zaśniedziały albo rozrusznik próbuje zwrócić na siebie uwagę :lol: Ale pewnie wszystko jest OK. a Ty szukasz dziury w całym bo już dawno nic się nie zepsuło :mrgreen:

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2010-09-04, 17:12

odmi pisze:Mam wsadzony akumulator marki EXIDE 12V 74Ah 640A Czy taki powinien być oryginalnie ?
Mam Bosch o w/w parametrach i jest ok. Znajomy który handluje akumulatorami ma książkę z boscha do jakiego samochodu jaki aku i max dla primy 20TD to 80Ah 750A.
Ważna rzecz nie wszyscy producenci trzymają takie same wymiary zewn. aku więc trzeba zwrócić uwagę czy nie będzie za szeroki lub za długi.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2010-09-05, 15:02

Dzięki chlopaki za pomoc, znaczy że jakby co mogę kupić taki sam (moc) :D
hary7 pisze:albo Twój aku już chce na emeryturę
bardzo możliwe, mam auto dwa i pół roku i z Holandii przyjechał z tym aku, a poprzedniej zimy mi zamarzł, jak wyrwałem klapkę z korkami (bo był dobrze zabezpieczony i bezobsługowy) brakowało w sumie z 0,7 l elektrolitu i elektrolit był skrystalizowany przez mróz, przed zimą postanowiłem kupić nowy i stąd te pytanie. Obawiam się że może już na mrozie nie trzymać :( Dodam że mój ma "magiczne oczko" które wskazuje prawie na okrągło że jest do doładowania, po eksidencie w zimie, tylko po dłuższej trasie jak jest ciepło, pokazuje że jest w pełni naładowany, a kiedyś nawet po odpaleniu silnika, gdzie trochę podczas rozruchu pociągnie zawsze pokazywał że w pełni naładowany i jakby teraz stracił moc rozruchową,jakby ledwo ciągnął przy rozruchu.
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

Awatar użytkownika
klonek
doświadczony forumowicz
Posty: 242
Rejestracja: 2009-12-09, 15:13
Lokalizacja: Płock

Post autor: klonek » 2010-10-14, 21:04

ja mam u siebie akumulator akcel 74Ah 720A juz od dwoch lat i smiga bez zazutow ale dzisiaj tak podczas przygotowywania auta do zimy zmierzylem ladowanie i pokazalo mi 12,7 a to jest za malo i pytanie czy to awaria alternatora czy regulatora napiecia ? a moze wystarczy przeczyscic wszystkie styki
macie jakies doswiadczenia w tym temacie??
Obrazek

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-10-14, 23:31

miałem ostatnio podobna sytuację. Zmierzyłem napiecie wychodzące bezpośrednio z alternatora. Okazalo sie ze wszystko w porządku. Winą był padnięty aku.. proponuje sprawdzić/ podmienic aku i zobaczyć co się dzieje.

Moje objawy były takie tez strasznie powoli krecił ale odpalał. Nawet ładowanie nic nie pomogło. Sprawdź również czy nie brakuje elektrolitu jesli to aku obsługowy.

Awatar użytkownika
klonek
doświadczony forumowicz
Posty: 242
Rejestracja: 2009-12-09, 15:13
Lokalizacja: Płock

Post autor: klonek » 2010-10-15, 14:54

sprawa juz zalatwiona winny okazal sie miernik ktory mam, sprawdzone na dwoch innych i ladowanie jest 14,27 wiec jak najbardziej optymalne te niskie ladowanie bylo podejzane dla mnie w nocy juz sa przymrozki, jazda na swiatlach, ogrzewanie, radio a kontrolka od ladowanie ani raz sie nie zaswiecila i auto odpala na dotyk
:D
Obrazek

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2011-02-22, 11:56

I dziś aku padł, zostalem zmuszony do wymiany. Kupiłem jakąs tańsza wersję Varty, robioną na tej samej lini produkcyjnej pod inną nazwą. 75A 700Ah za 285zł. Zobaczymy co to warte, ale odpala zanim dobrze przekręce kluczyk ;)
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2011-02-22, 17:05

jak nowy to musi działać.
ja miałem kupić Centre Future za 400, ale zbrakło kaski i rano pożyczam prąd od sąsiadów.

Awatar użytkownika
klonek
doświadczony forumowicz
Posty: 242
Rejestracja: 2009-12-09, 15:13
Lokalizacja: Płock

Post autor: klonek » 2014-01-24, 22:03

dzisiaj miałem miłą niespodziankę ;-) autko stało od kilku dobrych dni pod chmurka ide do auta odśnieżam z myślą ze bede musiał wyjmować i ładować akumulator włączam zapłon świeczki gasną i cyk pali od pierwszego szok a dodam ze aku mam od 2008 i nie jakaś tam firmowka tylko akcel ... taki maly OT ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
grzeg255
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2009-12-11, 17:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzeg255 » 2014-01-24, 22:20

Taki mały OT, to będziesz miał jak padnie w najmniej odpowiednim momencie ;-)
A przy tak wiekowym aku,to może nastąpić z dnia na dzień.
Edit: U mnie dziś półroczny zdechł:)
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-10-15, 16:50

Ja się też mogę pochwalić, że akumulator w moim traktorze jeździ już 6,5 roku (nie wiem ile jeździł zanim kupiłem auto), a również jest to jakiś "no name". Co idzie za tym chwaleniem się... chcę go wymienić, bo już w ostatnią zimę dawał oznaki osłabienia i nawet już wtedy zastyanawiałem się nad wymianą, lecz zima się szybko skończyła.

Czy ktoś z was ma w swoim aucie (szczególnie dieslu) akumulator firmy Voltmaster? Dostałem cynk od znajomego o takiej firmie, że właścicielem jest Exide, ten sam z resztą co i Centry.

Bosch'e odpadają, bo mam styczność już z drugim w samochodzie rodziców i po 4 latach (tak samo jak i poprzedni w poprzednim aucie) zdycha już (również diesle). Z tym, że ja nie mam garażu i możliwośći zostawienia auta pod prostownikiem na noc.

Co odnośnie Varty? Raz miałem z tym styczność w samochodzie radzieckim marki LADA 2107 i dawał sobie nieźle radę. Lecz moja styczność zakończyłą się po roku użytkowania, bo samochód poszedł do żyda.

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2014-10-15, 21:00

tylko Varta Silver najlepszy i nie drogi tak bardzo :) 72-78ah i masz spokój na 6lat lekko :) z doświadczenia wiem ojca i trochę mojego ,i wiekszość chodziła na japońskich dieslach :)
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”