[P/WP11.144] Wymiana żarówek deski rozdzielczej
: 2009-12-05, 11:09
Pierwszym krokiem jest wyjęcie radia firmowego :
-wkładasz w dwa otwory w radiu coś cienkiego i naciskasz aż usłyszysz kliknięcie
-wkładając rękę w otwór na kasetę pociągasz z czuciem i wyjmujesz radio
- po wyjęciu radia odkręcasz dwie krzyżakowe śruby trzymające panel ze środkowymi kratkami nawiewu
- po odkręceniu tych śrub pociągasz ( nie szarpiąc - tylko w miarę jednostajnie ) za panel - powinny puścić zaczepy które trzymają go do reszty deski rozdzielczej ( 2 sztuki u góry )
- panel trzyma jeszcze cięgno służace do przełączania między między ciepłym a zimnym powietrzem - możesz je rozpiąć ale nie musisz nie powinno przeszkadzać
- po wyjęciu w/w panela odkręcasz jeszcze jedną śrubę krzyżakową z prawej strony powstałego otworu która mocuje główny panel kokpitu
- teraz odkręcasz śruby znajdujące się w dolnej części osłony stacyjki - z tego co pamiętam 5 szt.
- opuszczasz kierownicę na maksa w dół i zdejmujesz GÓRNĄ część osłony - jest na zatrzaski ( z obu boków)
- teraz możesz przejść do głównego panelu kokpitu
- odpinasz mała kostkę po prawej stronie i wężyk czujnika klimatyzacji (?)
- z lewej strony odpinasz kostkę sterowania lusterkami, poziomowania reflektorów, otwierania bagażnika i jeszcze jedną nie pamiętam do czego służy
- z lewej strony u góry przy kratkach nawiewu masz znowu taki sam zaczep jak w poprzednim panelu - załatwiasz to tak jak powyżej - czytałem temat podważania śrubokrętem - ja tego nie robiłem i odpukać niczego nie ułamałem
- kiedy zaczep puści musisz się trochę pogimnastykować z wyjęciem panelu - przeszkadza trochę kierownica mimo że jest opuszczona w dół ale da się trzeba tylko pokombinować
- jak już sobie z tym poradzisz masz dostęp do zegarów - dwie śruby u góry i dwie na dole i możesz je wyjać - pamiętając o odpięciu dwóch kostek z tyłu zegarów
- po wyjęciu zegarów masz dostęp do wszystkich żarówek podświetlenia
- niestety nie powiem Ci jakie masz kupić żarówki bo nie pamiętam
powodzenia
P.S. Dla bezpieczeństwa ( airbag kierowcy ) możesz przed rozpoczęciem rozbierania odłączyć klemy od akumulatora i odczekać kilka minut.
A i jeśli nie masz kodów do radia to nie włączaj stacyjki na odpiętym radiu bo się zablokuje
_________________________________________________________________________________________
Właśnie kilka dni temu wymieniałem te żarówki w ASO. Do podświetlenia wyświetlacza LCD są używane dokładnie żarówki BX8, 4d 12V 1,3W z plastikową oprawką. Żarówki były wymieniane u mnie pierwszy raz od nowości i oryginalne wyjęte to właśnie BX8, 4d 12V 1,3W firmy OSRAM. Niestety w katalogu firmy OSRAM dokładnie takie nie występują ponieważ były produkowane przez firmę OSRAM wyłącznie dla Nissana ( w/g informacji pracownika ASO Nissan).Są tylko BX8, 4d 12V 1,2W czyli troszeczkę słabsze.
Dokładnie takie same czyli BX8, 4d 12V 1,3W znalazłem w katalogu firmy Hella. Niestety trudno je dostać. Cena takiej żarówki to 1,15euro.
Ja zapłaciłem w ASO po 20 zł za żarówkę ( wymieniałem 3 sztuki ) + robocizna 85 zł czyli 150 zł w sumie. Trochę dużo ale nigdzie nie mogłem dostać tych żarówek a poza tym trochę bałem się sam rozbebeszać kokpit, żeby czegoś nie pourywać. Ogólnie jestem zadowolony z serwisu Nissana (poza ceną). Nie ma śladu że coś było zdejmowane.
I jeszcze jedno - do Nissana po lifcie czyli od 2000 roku ( P11.144) nie stosuje się już żarówek z nakładkami, są to zwykłe białe żarówki z plastikową końcówką mocującą.
_________________________________________________________________________________________
Piszę ponownie w tym temacie żeby nikt się nie dał naciągać ASO.
Ja kupiłem identyczne żarówki jak były zamontowane czyli te z plastikowymi obsadkami za 1 PLN albo 2 PLN za sztukę w swykłym sklepie motoryzacyjnym. Nawet mieli dość dużo tych żaróweczek - różniły się kolorem plastikowej obsadki - prawdopodobnie różne kolory = różna moc żarówki.
Z tego co pamiętam w zegarach P11.144 są 2 typy żarówek:
1. małe z obsadkami w kolorze zgnitej zieleni - do podświetlania wyświetlacza i kontrolek
2. duże z obsadkami niebieskimi - podświetlanie główne zegarów.
Warto poszukać w sklepie niż jechać do ASO ale tyle razy już na forum o tym byto że.......
Chyba jest różnica zapłacić 4 PLN + własna robota albo zdziercom z ASO 150 PLN ?
Jak ktoś nie wierzy to tu można sprawdzić:
http://www.auto-lamp.pl/sklep/index.php?cPath=55_51
_________________________________________________________________________________________
Wg manuala do p11.144 sa dwa rodzaje zegarów: takie które mają wszystkie lampki kontrolne na tarczy obrotomierza, i takie które mają troche na obrotomierzu a troche na prędkościomierzu - ja mam tą drugą wersję i tam bez głębszego rozbierania zegarów to można wymienić tylko 3 podświetlenia LCD + 10 innych (kierunki, długie, przeciwmgielne, a reszta to podświetlenie). CO prawda nie rozbierałem dalej zagarów, wydaje mi się tam są jeszcze inne do podświetlania tarczy (muszą być bo w okolicach obrotomierza nie ma praktycznie żadnej którą możnaby wymienić a ona jest jakoś podświetlana).
Na rysunku zegarów tego pierwszego typu jest 20 zarówke które można wymienić
_________________________________________________________________________________________
Witam jestem nowym użytkownikiem P11.144 i chciałbym korzystając z tego tematu zapytać czy powinno być podświetlone:
- pokrętło regulacji lusterek?
- przycisk spryskiwacza reflektorów
- strzałki góra,dół przy regulacji siły nawiewu
- przycisk włączenia obiegu zamkniętego i przycisk ogrzewania tylnej szyby
Te rzeczy u mnie nie świecą się
Czy wszystkie cztery przyciski szyb na drzwiach kierowcy powinny miec podswietlanie? Bo u mnie swieci się tylko napis "auto" na przycisku od szyby kierowcy
Dziekuje za odpowiedzi
__________________________________________________________________________________________
1-nie ma tam żarówki
2-nie, raczej nie
3-tak, ta sama żarówka W1.2W w oprawce 10d co podświetla wyświetlacz nawiewu, jak on nie świeci to i strzałki też
4 tak, po włączeniu pomarańczowa kreska
5 tylko auto, możesz zrobić
__________________________________________________________________________________________
Typy żarówek zastosowane w tym modelu:
od lewej: BX8 4d 12V 1.3W (Osram) do wyświetlacza LCD oraz kontrolek, BX8 4d 12V 1.3W (Narwa) -//- , BX8 4d 12V 2W (Osram) do podświetlania tarcz zegarów (proponuje wymianę wszystkich trzech szt. by uniknąc różnicy w jasności oświetlenia bo na pewno taka wystąpi:))
źródło: NKP
-wkładasz w dwa otwory w radiu coś cienkiego i naciskasz aż usłyszysz kliknięcie
-wkładając rękę w otwór na kasetę pociągasz z czuciem i wyjmujesz radio
- po wyjęciu radia odkręcasz dwie krzyżakowe śruby trzymające panel ze środkowymi kratkami nawiewu
- po odkręceniu tych śrub pociągasz ( nie szarpiąc - tylko w miarę jednostajnie ) za panel - powinny puścić zaczepy które trzymają go do reszty deski rozdzielczej ( 2 sztuki u góry )
- panel trzyma jeszcze cięgno służace do przełączania między między ciepłym a zimnym powietrzem - możesz je rozpiąć ale nie musisz nie powinno przeszkadzać
- po wyjęciu w/w panela odkręcasz jeszcze jedną śrubę krzyżakową z prawej strony powstałego otworu która mocuje główny panel kokpitu
- teraz odkręcasz śruby znajdujące się w dolnej części osłony stacyjki - z tego co pamiętam 5 szt.
- opuszczasz kierownicę na maksa w dół i zdejmujesz GÓRNĄ część osłony - jest na zatrzaski ( z obu boków)
- teraz możesz przejść do głównego panelu kokpitu
- odpinasz mała kostkę po prawej stronie i wężyk czujnika klimatyzacji (?)
- z lewej strony odpinasz kostkę sterowania lusterkami, poziomowania reflektorów, otwierania bagażnika i jeszcze jedną nie pamiętam do czego służy
- z lewej strony u góry przy kratkach nawiewu masz znowu taki sam zaczep jak w poprzednim panelu - załatwiasz to tak jak powyżej - czytałem temat podważania śrubokrętem - ja tego nie robiłem i odpukać niczego nie ułamałem
- kiedy zaczep puści musisz się trochę pogimnastykować z wyjęciem panelu - przeszkadza trochę kierownica mimo że jest opuszczona w dół ale da się trzeba tylko pokombinować
- jak już sobie z tym poradzisz masz dostęp do zegarów - dwie śruby u góry i dwie na dole i możesz je wyjać - pamiętając o odpięciu dwóch kostek z tyłu zegarów
- po wyjęciu zegarów masz dostęp do wszystkich żarówek podświetlenia
- niestety nie powiem Ci jakie masz kupić żarówki bo nie pamiętam
powodzenia
P.S. Dla bezpieczeństwa ( airbag kierowcy ) możesz przed rozpoczęciem rozbierania odłączyć klemy od akumulatora i odczekać kilka minut.
A i jeśli nie masz kodów do radia to nie włączaj stacyjki na odpiętym radiu bo się zablokuje
_________________________________________________________________________________________
Właśnie kilka dni temu wymieniałem te żarówki w ASO. Do podświetlenia wyświetlacza LCD są używane dokładnie żarówki BX8, 4d 12V 1,3W z plastikową oprawką. Żarówki były wymieniane u mnie pierwszy raz od nowości i oryginalne wyjęte to właśnie BX8, 4d 12V 1,3W firmy OSRAM. Niestety w katalogu firmy OSRAM dokładnie takie nie występują ponieważ były produkowane przez firmę OSRAM wyłącznie dla Nissana ( w/g informacji pracownika ASO Nissan).Są tylko BX8, 4d 12V 1,2W czyli troszeczkę słabsze.
Dokładnie takie same czyli BX8, 4d 12V 1,3W znalazłem w katalogu firmy Hella. Niestety trudno je dostać. Cena takiej żarówki to 1,15euro.
Ja zapłaciłem w ASO po 20 zł za żarówkę ( wymieniałem 3 sztuki ) + robocizna 85 zł czyli 150 zł w sumie. Trochę dużo ale nigdzie nie mogłem dostać tych żarówek a poza tym trochę bałem się sam rozbebeszać kokpit, żeby czegoś nie pourywać. Ogólnie jestem zadowolony z serwisu Nissana (poza ceną). Nie ma śladu że coś było zdejmowane.
I jeszcze jedno - do Nissana po lifcie czyli od 2000 roku ( P11.144) nie stosuje się już żarówek z nakładkami, są to zwykłe białe żarówki z plastikową końcówką mocującą.
_________________________________________________________________________________________
Piszę ponownie w tym temacie żeby nikt się nie dał naciągać ASO.
Ja kupiłem identyczne żarówki jak były zamontowane czyli te z plastikowymi obsadkami za 1 PLN albo 2 PLN za sztukę w swykłym sklepie motoryzacyjnym. Nawet mieli dość dużo tych żaróweczek - różniły się kolorem plastikowej obsadki - prawdopodobnie różne kolory = różna moc żarówki.
Z tego co pamiętam w zegarach P11.144 są 2 typy żarówek:
1. małe z obsadkami w kolorze zgnitej zieleni - do podświetlania wyświetlacza i kontrolek
2. duże z obsadkami niebieskimi - podświetlanie główne zegarów.
Warto poszukać w sklepie niż jechać do ASO ale tyle razy już na forum o tym byto że.......
Chyba jest różnica zapłacić 4 PLN + własna robota albo zdziercom z ASO 150 PLN ?
Jak ktoś nie wierzy to tu można sprawdzić:
http://www.auto-lamp.pl/sklep/index.php?cPath=55_51
_________________________________________________________________________________________
Wg manuala do p11.144 sa dwa rodzaje zegarów: takie które mają wszystkie lampki kontrolne na tarczy obrotomierza, i takie które mają troche na obrotomierzu a troche na prędkościomierzu - ja mam tą drugą wersję i tam bez głębszego rozbierania zegarów to można wymienić tylko 3 podświetlenia LCD + 10 innych (kierunki, długie, przeciwmgielne, a reszta to podświetlenie). CO prawda nie rozbierałem dalej zagarów, wydaje mi się tam są jeszcze inne do podświetlania tarczy (muszą być bo w okolicach obrotomierza nie ma praktycznie żadnej którą możnaby wymienić a ona jest jakoś podświetlana).
Na rysunku zegarów tego pierwszego typu jest 20 zarówke które można wymienić
_________________________________________________________________________________________
Witam jestem nowym użytkownikiem P11.144 i chciałbym korzystając z tego tematu zapytać czy powinno być podświetlone:
- pokrętło regulacji lusterek?
- przycisk spryskiwacza reflektorów
- strzałki góra,dół przy regulacji siły nawiewu
- przycisk włączenia obiegu zamkniętego i przycisk ogrzewania tylnej szyby
Te rzeczy u mnie nie świecą się
Czy wszystkie cztery przyciski szyb na drzwiach kierowcy powinny miec podswietlanie? Bo u mnie swieci się tylko napis "auto" na przycisku od szyby kierowcy
Dziekuje za odpowiedzi
__________________________________________________________________________________________
1-nie ma tam żarówki
2-nie, raczej nie
3-tak, ta sama żarówka W1.2W w oprawce 10d co podświetla wyświetlacz nawiewu, jak on nie świeci to i strzałki też
4 tak, po włączeniu pomarańczowa kreska
5 tylko auto, możesz zrobić
__________________________________________________________________________________________
Typy żarówek zastosowane w tym modelu:
od lewej: BX8 4d 12V 1.3W (Osram) do wyświetlacza LCD oraz kontrolek, BX8 4d 12V 1.3W (Narwa) -//- , BX8 4d 12V 2W (Osram) do podświetlania tarcz zegarów (proponuje wymianę wszystkich trzech szt. by uniknąc różnicy w jasności oświetlenia bo na pewno taka wystąpi:))
źródło: NKP