Primera P11 144 2001r SR20 brak iskry pompa paliwa nie dział
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
- Piotrek_10243
- aktywny forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
- Lokalizacja: Gniezno
Primera P11 144 2001r SR20 brak iskry pompa paliwa nie dział
Witam
Mojemu tacie zachciało się podłączać ledy do swojego auta i przy okazji je popsuł....
Z tego co już sprawdziłem bezpieczniki pod kierownicą i koło aparatu zapłonowego są sprawne.
Problem polega na tym że nie ma ani iskry ani pompa się nie uruchamia. Po przekręceniu kluczyka na zapłon kontrolka immo się świeci (chyba tak było)
Ruszane były dwa brązowe przekaźniki w skrzynce po stronie rozrządu (tam miały być podpięte ledy) i tylko te jak będę miał chwilę to wrzucę zdjęcie.
Przekaźniki te niby działają tzn. pstrykają przy przekręcaniu kluczyka ale nie mam takich na podmianę. Obawiam się że coś z immo lub komp się upalił.
Może ktoś z Was spotkał się z takim problemem?
Mojemu tacie zachciało się podłączać ledy do swojego auta i przy okazji je popsuł....
Z tego co już sprawdziłem bezpieczniki pod kierownicą i koło aparatu zapłonowego są sprawne.
Problem polega na tym że nie ma ani iskry ani pompa się nie uruchamia. Po przekręceniu kluczyka na zapłon kontrolka immo się świeci (chyba tak było)
Ruszane były dwa brązowe przekaźniki w skrzynce po stronie rozrządu (tam miały być podpięte ledy) i tylko te jak będę miał chwilę to wrzucę zdjęcie.
Przekaźniki te niby działają tzn. pstrykają przy przekręcaniu kluczyka ale nie mam takich na podmianę. Obawiam się że coś z immo lub komp się upalił.
Może ktoś z Was spotkał się z takim problemem?
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
Piotrek_10243 - oprócz sprawdzenia wszystkich bezpieczników, zwróć szczególną uwagę na bezpiecznik 10A (nr 37 w skrzynce pod maską) - zabezpiecza on ECU (objawy wg mnie wskazują na brak zasilania sterownika - miałem podobne objawy). Te dwa skrajne przekaźniki jasnobrązowe (z których brane było zasilanie do led o których wspominasz), są takie same - zamień je miejscami - skrajny jest od zasilania akcesoryjnego (masz sygnał ?), drugi jest od zasilania ECU (poprzez wspomniany bezp. 10A (nr 37).
Duże prawdopodobieństwo uszkodzenia styków roboczych - zamiana oczywiście przy wyłączonym zapłonie. Wcześniej sprawdź ich cewki (piny 1-2), oraz czy nie są upalone styki w gnieździe przekaźnika.
Przekaźnik poprzez pin nr 5 (opis pinów na jego obudowie) - przewód kolor czerwony, podaje równolegle +12V na ECU oraz na przepływkę (na pin nr 2, przewód czerwony - tam też można łatwiej sprawdzić czy masz napięcie z przekaźnika).
Duże prawdopodobieństwo uszkodzenia styków roboczych - zamiana oczywiście przy wyłączonym zapłonie. Wcześniej sprawdź ich cewki (piny 1-2), oraz czy nie są upalone styki w gnieździe przekaźnika.
Przekaźnik poprzez pin nr 5 (opis pinów na jego obudowie) - przewód kolor czerwony, podaje równolegle +12V na ECU oraz na przepływkę (na pin nr 2, przewód czerwony - tam też można łatwiej sprawdzić czy masz napięcie z przekaźnika).
LPG Lovato Smart
- Piotrek_10243
- aktywny forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
- Lokalizacja: Gniezno
nice-wawa, bezpieczniki sprawdzone nie znalazłem żadnego spalonego
polo32, przekaźniki jasno brązowe zamieniałem miejscami ale bez efektu, bezpiecznik nr37 sprawny
W gniazdach przekaźnika jest napięcie.
Zastanawia mnie cały czas kwestia immo, zauważyłem że po przekręceniu kluczyka na zapłon po chwili kontrolka od immo się zapala i nie wiem czy to normalne w tym modelu. Dodam że sprawdzałem kluczyk zapasowy ale też nie działa.
polo32, przekaźniki jasno brązowe zamieniałem miejscami ale bez efektu, bezpiecznik nr37 sprawny
W gniazdach przekaźnika jest napięcie.
Zastanawia mnie cały czas kwestia immo, zauważyłem że po przekręceniu kluczyka na zapłon po chwili kontrolka od immo się zapala i nie wiem czy to normalne w tym modelu. Dodam że sprawdzałem kluczyk zapasowy ale też nie działa.
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
Jak świeci się kontrolka immo (powinna migać) - to masz problem z immo lub padł ECU (zwarcie przy podłączaniu led). Sprawdź antenkę przy stacyjce (jeśli to tylko immo).
Ostatnio zmieniony 2017-03-05, 12:01 przez polo32, łącznie zmieniany 1 raz.
LPG Lovato Smart
- Piotrek_10243
- aktywny forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
- Lokalizacja: Gniezno
immo miga gdy wyjmę kluczyk ze stacyjki ale to jest normalne. Teraz byłem własnie zaprogramować ponownie kluczyki według opisu viewtopic.php?t=228 i też poszło bez problemu.
Rozebrałem też ecu żeby sprawdzić czy czasem go nie zalało ale też jest suchutki i brak oznak spalenia/przegrzania
[ Dodano: 2017-03-05, 12:00 ]
polo32, immo świeci po chwili od przekręcenia stacyjki na zapłon ale nie wiem czy to normalne?
Rozebrałem też ecu żeby sprawdzić czy czasem go nie zalało ale też jest suchutki i brak oznak spalenia/przegrzania
[ Dodano: 2017-03-05, 12:00 ]
polo32, immo świeci po chwili od przekręcenia stacyjki na zapłon ale nie wiem czy to normalne?
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
- Piotrek_10243
- aktywny forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
- Lokalizacja: Gniezno
Przejrzałem kompa dokładnie i znalazłem takie coś:
Nie jestem elektronikiem ale ten chyba tranzystor nie wygląda dobrze
[ Dodano: 2017-03-05, 12:32 ]
polo32, immo będę sprawdzał jeszcze tylko ten komp mnie zastanawia
Nie jestem elektronikiem ale ten chyba tranzystor nie wygląda dobrze
[ Dodano: 2017-03-05, 12:32 ]
polo32, immo będę sprawdzał jeszcze tylko ten komp mnie zastanawia
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
Na Twoim miejscu nic tam bym nie grzebał - możesz sobie sprawić więcej kłopotu. Złóż ECU, uważając przy podpinaniu złącza, żebyś nie powyginał nóżek.
Nie do końca jestem przekonany, czy dokładnie sprawdziłeś zasilanie ECU - czy wychodzi po przekaźniku.
Spróbuj wymigać zworką kody błędów.
Nie do końca jestem przekonany, czy dokładnie sprawdziłeś zasilanie ECU - czy wychodzi po przekaźniku.
Spróbuj wymigać zworką kody błędów.
LPG Lovato Smart
- Piotrek_10243
- aktywny forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
- Lokalizacja: Gniezno
polo32, ok jeszcze raz sprawdzę przekaźniki a jak mogę sprawdzić antenkę?
W p10 jak odłączyłem antenkę do check migał jak szalony a tu po odłączeniu pętli kontrolka od immo już się nie świeci na zapłonie.
Styki są bez nalotu jeszcze oryginalnie zabezpieczone.
[ Dodano: 2017-03-05, 13:55 ]
polo32, dzięki za cierpliwość, powróciłem do kwestii przekaźników poniżej zdjęcie:
kolorem czerwonym zaznaczyłem piny na których jest stałe napięcie 12v jak się okazało po podaniu masy na pin zaznaczony na żółto auto odpala.
pozostaje więc kwestia dlaczego i co załącza masę na tym przekaźniku?
Wyjaśnia to też dlaczego zamiana przekaźników nie daje rezultatu
W p10 jak odłączyłem antenkę do check migał jak szalony a tu po odłączeniu pętli kontrolka od immo już się nie świeci na zapłonie.
Styki są bez nalotu jeszcze oryginalnie zabezpieczone.
[ Dodano: 2017-03-05, 13:55 ]
polo32, dzięki za cierpliwość, powróciłem do kwestii przekaźników poniżej zdjęcie:
kolorem czerwonym zaznaczyłem piny na których jest stałe napięcie 12v jak się okazało po podaniu masy na pin zaznaczony na żółto auto odpala.
pozostaje więc kwestia dlaczego i co załącza masę na tym przekaźniku?
Wyjaśnia to też dlaczego zamiana przekaźników nie daje rezultatu
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
No to jesteśmy w domu - brakowało zasilania sterownika (obwód zasilania cewki przekaźnika nie był zamknięty).
Sprawdź masy od przekaźników (są dwie) zdublowane/zrównoleglone, bezpośrednio przykręcone z tyłu do kolektora ssącego w dolnej jego części (w poziomie mniej więcej na środku). Bardzo kiepskie dojście - poznasz, mają po dwa/trzy przewody zakończone oczkiem pod śrubami M6 - odkręć każdą z nich, przeczyść i pokryj smarem grafitowym. Objawiłaby się choroba japońców - brak (zanik) masy. Niejako dodatkowo - do sprawdzenia i przeczyszczenia wszystkie masy łączące silnik z nadwoziem.
Gdyby to nie przyniosło rezultatu - sprawdź konektor od masy w podstawce przekaźnika, czy przewód nie upalił się (zwarcie) lub wypiął z zaczepu.
Sprawdź masy od przekaźników (są dwie) zdublowane/zrównoleglone, bezpośrednio przykręcone z tyłu do kolektora ssącego w dolnej jego części (w poziomie mniej więcej na środku). Bardzo kiepskie dojście - poznasz, mają po dwa/trzy przewody zakończone oczkiem pod śrubami M6 - odkręć każdą z nich, przeczyść i pokryj smarem grafitowym. Objawiłaby się choroba japońców - brak (zanik) masy. Niejako dodatkowo - do sprawdzenia i przeczyszczenia wszystkie masy łączące silnik z nadwoziem.
Gdyby to nie przyniosło rezultatu - sprawdź konektor od masy w podstawce przekaźnika, czy przewód nie upalił się (zwarcie) lub wypiął z zaczepu.
LPG Lovato Smart