Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Check Engine mruga a brak błędów

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Grimm
wiem o czym pisze
Posty: 48
Rejestracja: 2010-01-06, 12:38
Lokalizacja: WROCŁAW

[P11/WP11] Check Engine mruga a brak błędów

Post autor: Grimm » 2010-04-07, 11:21

Witam. Od początku roku borykam się z kontrolką check engine, już się nawet przyzwyczaiłem do mrugania bo nikt nie potrafi jej usunąć i nie wie dlaczego mruga.
Ale do rzeczy, może Wy koledzy pomożecie.
Jakiś czas temu nagle zaczęła jednostajnie mrugać ta parszywa kontrolka :-/
zauważyłem też że przestała świecić dioda od NATS.
Zrobiłem test kompa na zworkę i wymrugało 55, czyli brak błędów, kasowanie i odłączanie aku na noc nie nie dało, kontrolka gasła tylko na pierwsze uruchomienie, potem znowu to samo i brak błędów.
Primerka została także przebadana przez diagnostę i podpięta 2 razy pod kompa CONSULT II
wykazało oczywiście też brak błędów, oto wydruk:
CAR COMP RESULTS / OK
SENSOR-INTAKE / OK
ACTUATOR-ITAKE / OK
SENSOR-EXHAUST / OK
ACTUATOR-EXHAUST / OK
SENSOR-COOLING / OK
ACTUATOR-COOLING / OK
SENSOR-FUEL / OK
ACTUATOR-FUEL / OK
SENSOR-COMMON / OK
ACTUATOR-COMMON / OK
SYSTEM DIAG / OK
COMMUNICATION / OK
OTHERS / OK

SELF-DIAG RESULTS
DTC RESULTS TIME
CHAIN OF ECM-IMMU 0

Dla mnie to jest czarna magia i nie wiem o co chodzi, może wpadniecie na jakiś pomysł co z tym zrobić bo oszaleje.
Dodam że primerka jeździ normalnie, wszystkie płyny i filtry wymienione.

Jeśli pomoże to proszę
typ-sedan
model - Primera P11/1.6
kolor - DR2
silnik - GA16DE
rok - 97
Ostatnio zmieniony 2010-04-07, 13:35 przez Grimm, łącznie zmieniany 1 raz.
patrzę w dół na góry

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-04-07, 12:36

Może byś zaczął na samym początku od podania typu silnika i rocznika, Bo tu nie forum jasnowidzów
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

sylwek22
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2009-12-09, 14:50
Lokalizacja: wieluń

Post autor: sylwek22 » 2010-04-11, 23:36

Witam pisze tutaj aby nie zakladac nowego tematu .
mam problem z primerą 1,8, ogólnie straciła na mocy i szarpie przy dodawaniu gazu. Byłem na diagnostyce i pokazało bład P0301 - czyli zapłon cylindra pierwszego,wypadanie zapłonu. może to być sonda ,przepływomierz? Swiece, filtr paliwa,powietrza był wymieniony cewki byly sprawdzane sa dobre.Check po skasowaniu znowi sie swieci.Proszę o jakies sugestie

Awatar użytkownika
roobalek
doświadczony forumowicz
Posty: 224
Rejestracja: 2009-12-09, 09:34
Lokalizacja: Płock

Post autor: roobalek » 2010-04-12, 08:44

Grimm
sytuację masz nie do pozazdroszczenia, bo niby wszystko OK, a jednak nie OK. I jeśli o mnie chodzi to mogę tylko spróbować "powróżyć z fusów". Zatem, o ile nie chodzi o jakąś przepaloną żarówkę (co to ponoć potrafi wprowadzić komputerek auta w tryb serwisowy), czy coś podobnego, to mnie by to wyglądało na problem natury elektronicznej, siedzący w komputerze auta tzn wg Twego opisu i wyniku diagnostyki, wygląda na to że komunikacja z komputerem auta jest OK, i diagnostyka po łączu potwierdza stan auta/układów (jak pomnę auto pali/śmiga OK?!?), i w tym układzie, skoro lampka "check" Ci świeci/mryga to obwiniałbym usterkę układu/modułu w komputerze odpowiedzialnego za świecenie/mryganie lampki.
Ot i moja cała filozofia w tym temacie, i oczywiscie wszystko przy założeniu, że wszystkie żarówki, całą elektryke i elektronikę masz sprawną - bo na wspomnienie o przypadku przepalonej żarówki i trybie serwisowym, to nie wiem, czy coś Ci się nie uszkodziło/spaliło, i choć może wydawac sie niepowiązane, to jednak skutkuje uaktywnionym "check'em"!?
Pozdrawiam

Luke11
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2010-01-15, 17:42
Lokalizacja: B-stok/Korycin

Post autor: Luke11 » 2010-04-12, 10:49

Z instrukcji obługi (wprawdzie od P11.144 ale to chyba bedzie to samo):

"LAMPA OSTRZEGAWCZA SYSTEMU KONTROLI SILNIKA GA16DE (twój) i CD20T (mój :D), czyli cały ten check engine

Funkcja ostrzegawcza tej lampki obejmuje zarówno system immobilisera NATS jak i system sterowania pracą silnika. W silnikach diesla sygnalizuje obecność wody w filtrze paliwa. Jeżeli awaria wystąpi jednocześnie w zakresie systemu NATS i systemu sterowania silnikiem lampka bedzie swiecic stale.

Błyskanie lampki sygnalizuje awarie systemu NATS"
(czyli pewnie te twoje mruganie)

Nie chce mi sie pisać dalej ;p
jest tam co robić gdy auto z tego powodu nie odpala i jak to w instrukcji zeby zglosic sie do ASO Nissana
Ale u Ciebei odpala z tego co piszesz

Awatar użytkownika
Grimm
wiem o czym pisze
Posty: 48
Rejestracja: 2010-01-06, 12:38
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: Grimm » 2010-04-14, 12:36

Auto odpala i śmiga tak samo jak przed pojawieniem się tej cholernej kontrolki.
roobalek - brałem pod uwagę jakieś spięcia, przepięcia, napięcia, przepalenia itd. elektryki czy elektroniki ale wszystko OK, żarówki małe i te duże :-P świecą, bezpieczniki i przekaźniki OK.
Przepalona dioda od NATS pod szybą raczej nie wchodzi w grę, ale też nie mruga po zamknięciu auta. Może tak jak Luke11 pisze może być problem z immo, tylko jaki skoro wszystko działa normalnie.
Może jest jakiś "domowy" sposób na przetestowanie immobilisera?
Na spinkę testowałem i jest 55, testowałem z 10razy, sondę lambda również.
Macie jeszcze jakieś sugestie koledzy ?
patrzę w dół na góry

Awatar użytkownika
roobalek
doświadczony forumowicz
Posty: 224
Rejestracja: 2009-12-09, 09:34
Lokalizacja: Płock

Post autor: roobalek » 2010-04-14, 13:05

Grimm, nie mam instrukcji obsługi od P11/P11.144, ani serwis-manuala, więc jak wspomniałem "wrózyłem z fusów". ;) Po wypowiedzi Luke11, i Twoim opisie, że zgasła Ci dioda od immo, to jak najbardziej szedłbym w tym kierunku, i tutaj trzeba, powołując sie na instrukcję dać pole do popisu mechanikowi/diagnostykowi znającemu się na nissanowskich immo, a jak takowego nie masz/nie znasz, to chyba pozostaje już tylko ostateczność, czyli ASO.

Oczywiście, zanim pójdziesz do speca, czy ASO, to o ile jeszcze nie masz, to możesz pokusić się o ściagnięcie serwis-manuala, i wgląd do niego. Jest szansa, że znajdziesz coś odnośnie diagnostyki "z miernikiem w ręku" - wtedy jeśli nie sam, to odwiedziny u diagnosty/elektryka. Jeśli serwisówka Ci nie pomoże, to już chyba tylko trzymać się za kieszeń, i "welcome to ASO".

Na koniec, słówko wyjaśnienia, co do mojego "wróżenia", chyba mnie źle zrozumiałeś, nie chodziło mi o żarówki, bezpieczniki, przekaźniki, tylko o komputerek, a w zasadzie jego moduł (w nim, na płytce się znajdujący) odpowiedzialny za mryganie. Domyślając się, tak bez schematu, wyszedłem z założenia, że komputer auta to taka sama elektronika, jak każda inna, więc jak pójść od lampki "check" po kabelkach, to zapewne one wchodzą na kloce/złącza komputerka, a te kolce/złącza to w komputerze wyjście modułu odpowiedzialnego za mryganie, no i podejrzewałem, że własnie ten wewnetrzny moduł siadł - a tego chyba nie zdiagnozujesz, bo raczej nie dostaniesz nigdzie schematów komputerka auta.

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-04-14, 13:26

Dioda od immo nie ma tu nic do tego Ja też mam ją spaloną (symbol samochodu na zegarach) i żaden check u mnie nie mruga W instrukcji to nic nie znajdziesz po za tekstem "...udać się niezwłocznie do ASO" :mrgreen: W serwisówce można by pogrzebać już prędzej sądzę że wprawny elektronik poradzi sobie z tym Może wgranie nowego softu załatwi sprawę, albo może coś jest znowu z tym modułem komfort czy jak mu tam i komp głupieje. Takie moje luźne domysły ;-)
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

Awatar użytkownika
Grimm
wiem o czym pisze
Posty: 48
Rejestracja: 2010-01-06, 12:38
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: Grimm » 2010-04-14, 13:57

roobalek z tymi żarówkami to taki skrót myślowy :) a jeśli chodzi o kompa to chyba nie ma sensu w nim grzebać skoro klika testów wykazało OK.
Byłem u fachowca od ASO NISSAN i po testach na CONSULCIE nic nie wykazało, zresetował coś tam, zaprogramował i NIC.
Wspominał coś o możliwości walniętej pętli od immo przy stacyjce, ale jak by była walnięta to by primka nie odpaliła.
Mam dosyć wywalania kasy na diagnozy które nic nie mówią a "fachowcy" gdybają aby wymienić lub sprawdzić to i owo, najlepiej to by rozpruli pół auta.
Gdzie dokładnie jest ta pętla od immo ? W hainesie nic nie znalazłem.
Plastiki przy kierownicy zdjąłem ale niczego podobnego do pętli nie znalazłem, chyba że jest pod stacyjką której nie wyjmowałem.
patrzę w dół na góry

Awatar użytkownika
roobalek
doświadczony forumowicz
Posty: 224
Rejestracja: 2009-12-09, 09:34
Lokalizacja: Płock

Post autor: roobalek » 2010-04-15, 10:58

No dobra Panowie ;)
Pokombinujmy logicznie-metodycznie. Na razie opcje "skopcona dioda" zostawmy, bo do ogarnięcia to wydaje mi się trochę bardziej skomplikowe, i z nawarstwiającymi się znakami "?".
Zatem pójdźmy w stronę "immo", tu facio z ASO moze miec rację, bo wziąwszy pod uwagę Twój Grimm opis zachowania lampek NATS i CHECK, oraz info przytoczone przez Luke11, to nigdzie nie jest powiedziane, że jak pętla immo jest walnięta to auto nie odpali, trzeba brać pod uwagę takie walniecie pętli, że auto zostało pozbawione zabezpieczenia, i teraz być może dowolnie dorobionym (z oryginału) kluczem można odpalić auto i odjechać (co niebyłoby możliwe gdyby pętla była OK).
Mówisz, że w hainesie nic nie znalazłeś? A masz może serwis-manuala? Myslę, że po schemacie w w serwis-manualu powinieneś móc namierzyć petlę, a biorąc pod uwagę, że ona weryfikuje kluczyk, to spodziewałbym się jej gdzieś w bezpośrednim kontakcie ze stacyjką (no chyba, że mam błędne wyobrażenie co do niej - pętli), nie wykluczone, że jest gdzieś zaraz pod.

Awatar użytkownika
Grimm
wiem o czym pisze
Posty: 48
Rejestracja: 2010-01-06, 12:38
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: Grimm » 2010-04-15, 13:03

Też tak sądzę co do pętli że można by ją sprawdzić, może się gdzieś poluzowała, gdybam bo nie wiem jak te ustrojstwo wygląda i gdzie jest, a rozbieranie całej kolumny w ciemno to strata czasu. Mam trochę eboków i schematów do P11stki, może się dokopie do tematów pętli.
Dzięki za wszelkie porady i sugestię, czekam na kolejne :-P
Może razem naprawimy tą usterkę, jak nie to primka pójdzie do żyda na nowszy model bo w nocy ta kontrolka strasznie wku***ia. :-/
patrzę w dół na góry

Awatar użytkownika
tofu
fanatyk nissana
Posty: 449
Rejestracja: 2009-12-26, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tofu » 2010-04-15, 19:10

ja w P10 już miałem pentle immo i padło no i niestety czas wtrysku po 2 sek szedł na 10 ms ... wiec auto gaśnie ...

gadałem z fachmenem że sie da zrobić obejście w samym ECu natomiast kontrolka i tak miała mrugać ...

mam 2 pentle p10 i p11 na zbyciu i sterownik immo najprawdopodobniej uwalony od p10 i jakiś od p11 jakby co to daj znać ..
Było tak Nissan sentra 1.6 115 KM Nissan P10 SR20 GT Nissan P11 SR20DEH
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2

Awatar użytkownika
Grimm
wiem o czym pisze
Posty: 48
Rejestracja: 2010-01-06, 12:38
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: Grimm » 2010-05-16, 20:56

Przekopałem całego hainesa i niczego nie znalazłem na temat pętli i całego immobilaziera.
Może ktoś wie gdzie dokładnie jest ta pętla bo rozbierać wszystko w ciemno mi się nie uśmiecha. Na razie zdjąłem górny plastik za kierownicą i niczego szczególnego nie znalazłem. Potne się mydłem i primerke na żyletki jak nie rozwiąże tego problemu :-P

[ Dodano: 2010-06-17, 16:29 ]
Problem dalej pozostaje nie rozwiązany z powodu braku kasy dla kolejnych speców.
Wpadłem na pomysł aby pozbyć się tej kontrolki przez spięcie na stałe tych dwóch skrajnych pinów diagnostycznych do Check"a w gnieździe OBD1.
Więc mam pytanko czy nie narobię jakiegoś bajzlu w kompie, spiąłem tak na próbę i wszystko grało i przestała się świecić ta kontrolka.
Uprzedzam pytanie że żarówki nie chcę wymieniać bo zatrzaski się już trzymają na słowo honoru i mogę już czegoś nie poskładać :->
Co o tym dziwnym pomyśle sądzicie ?
Zwierać na stałe czy nie ?

[ Dodano: 2010-06-24, 09:26 ]
Temat do zamknięcia.
Usterka nie rozwiązana, autko po stłuczce, nie ma czego już naprawiać. :-(
patrzę w dół na góry

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”