[P10/WP10] Świeci się kontrolka od ładowania
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P10/WP10] Świeci się kontrolka od ładowania
Witam wszystkich serdecznie po swapie silnika doszedł problem z ładowaniem,mianowicie altek jest sprawny na 100% ładowanie utrzymuje się w granicy 13.80 i świeci się kontrolka od ładowania.Ktoś borykał się już z takim problemem ?.Pozdrawiam
Sprawdź przewód od kontrolki ładowania - ten czerwono-żółty - taki cienki.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ok dzięki janusz, sprawdzę go i napiszę czy pomogło .
Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-10-31, 00:28 ]
Przewód dobry jak zdejmę z minusa altka kontrolki od ładowania nie ma woogole,po założeniu pojawia się kontrolka ale nie gaśnie kiedy samochód jest odpalony.
Obstawiam zegary chyba że jest jakiś przekaźnik do tego...Ktoś coś wie na ten temat ?;)
Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-10-31, 00:28 ]
Przewód dobry jak zdejmę z minusa altka kontrolki od ładowania nie ma woogole,po założeniu pojawia się kontrolka ale nie gaśnie kiedy samochód jest odpalony.
Obstawiam zegary chyba że jest jakiś przekaźnik do tego...Ktoś coś wie na ten temat ?;)
W altku padła dioda na obwodzie kontrolki ładowania. Moja żona jeździ z palącą się kontrolką , a ładuje 14,2. Nie bierz do bani i jeździj. Czasem sprawdź ładowanie.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
Pacjent P10 świeci kontrolka ładowanie 15V wymieniony alternator ładowanie bez zmian kontrolka nadal świeci jakieś sugestie ?
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
Vixo, czytałeś wcześniejsze posty? Kontrolka pracuje w obwodzie wzbudzenia alternatora wraz z trzema małymi diodami. Alternator samowzbudny aby mógł pracować poprawnie, potrzebuje prądu wzbudzenia pochodzącego częściowo z wirnika (prąd z magnetyzmu szczątkowego) wyprostowanego przez te trzy równolegle połączone diody oraz prądu płynącego poprzez kontrolkę zasilaną z akumulatora. Świecenie się kontrolki sygnalizuje zaburzenia w dopływie prądu wzbudzenia z jednej lub drugiej strony.
W związku z tym, albo masz nie podłączony (przerwany) cienki przewód od stacyjki (zasilanie z akumulatora) albo uszkodzoną jedną z trzech diód w obwodzie wzbudzenia (ale wtedy kontrolka żarzyła by się).
Sprawdź czy masz napięcie na odłączonym wcześniej od alternatora cienkim przewodzie po włączeniu zapłonu (silnika nie uruchamiasz).
Napięcie 15 V też za duże.
W związku z tym, albo masz nie podłączony (przerwany) cienki przewód od stacyjki (zasilanie z akumulatora) albo uszkodzoną jedną z trzech diód w obwodzie wzbudzenia (ale wtedy kontrolka żarzyła by się).
Sprawdź czy masz napięcie na odłączonym wcześniej od alternatora cienkim przewodzie po włączeniu zapłonu (silnika nie uruchamiasz).
Napięcie 15 V też za duże.
Ostatnio zmieniony 2015-12-05, 17:36 przez polo32, łącznie zmieniany 2 razy.
LPG Lovato Smart
Nie czytałem a jest tam coś ciekawegopolo32 pisze:Vixo, czytałeś wcześniejsze posty?
To eliminuje bo drugi altek założonypolo32 pisze:uszkodzoną jedną z trzech diód w obwodzie wzbudzenia.
To brzmi interesująco i to sprawdzępolo32 pisze:W związku z tym, albo masz nie podłączony (przerwany) cienki przewód od stacyjki
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
O niczym to nie świadczy (drugi może mieć to samo) - elektryk sprawdzał go przed założeniem?To eliminuje bo drugi altek założony
Ponadto zastanawia za duże napięcie ładowania - (regulator?)
1. mierzone pod obciążeniem (tylna szyba, wentylator, długie włączone)?
2. pomiar na alternatorze czy aku?
LPG Lovato Smart
Polo32, akurat jeśli przewód od kontrolki ładowania będzie odpięty od alternatora to kontrolka świecić się nie będzie
Bez obciążenia ładowanie to maks. 14,3-14,5 VDC. To, o czym napisał Vixo czyli 15 VDC to jest stanowczo za dużo, nawet bez obciążenia.
Vixo, wiem, że altków to masz pewno w ciul, więc jak możesz to podmień na jakiś inny jeszcze
Bez obciążenia ładowanie to maks. 14,3-14,5 VDC. To, o czym napisał Vixo czyli 15 VDC to jest stanowczo za dużo, nawet bez obciążenia.
Vixo, wiem, że altków to masz pewno w ciul, więc jak możesz to podmień na jakiś inny jeszcze
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Polo32, a no to chyb, że tak Chodzi Ci o to, żeby sprawdzić, czy gdzieś nie ma zwarcia
W P10 w alternatorze nie ma wyjścia - kostki - na zasilanie wzbudnika. To jest zrobione już w samym altku W P11 po lifcie jest tak, że jest sobie kostka i w niej 2 piny - jeden od kontrolki ładowania, a drugi od zasilania wzbudnika.
Vixo, jak coś to wiesz gdzie dzwonić
W P10 w alternatorze nie ma wyjścia - kostki - na zasilanie wzbudnika. To jest zrobione już w samym altku W P11 po lifcie jest tak, że jest sobie kostka i w niej 2 piny - jeden od kontrolki ładowania, a drugi od zasilania wzbudnika.
Vixo, jak coś to wiesz gdzie dzwonić
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Tutaj akurat także jest kostka 2pin.
Założony alternator jest z mojej prywatnej kolekcji i jest na pincet procent sprawny.
Przy kupnie auta nic się nie świeciło (nawet jakby świeciło to bym na to lał) bo nie było wgl ani jednej zarówno w liczniku
Do altka idą w sumie przewody 4
2przewody to ta kostka szara 2pin.
Jedno oczko plusa grube
Jedno oczko cienkie przykrecone do obudowy alternatora
[ Dodano: 2015-12-03, 11:31 ]
Ładowanie mierzone na aku (radio światła nawiew)
Założony alternator jest z mojej prywatnej kolekcji i jest na pincet procent sprawny.
Przy kupnie auta nic się nie świeciło (nawet jakby świeciło to bym na to lał) bo nie było wgl ani jednej zarówno w liczniku
Do altka idą w sumie przewody 4
2przewody to ta kostka szara 2pin.
Jedno oczko plusa grube
Jedno oczko cienkie przykrecone do obudowy alternatora
[ Dodano: 2015-12-03, 11:31 ]
Ładowanie mierzone na aku (radio światła nawiew)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
Problem chyba się rozwiązał
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
W zegarach wgl nie było żarówek. Wsadzielm zwykle tablica rejestracji zwykle żarówki. Zapłonu nie zostawiłem nie wiem jak było wcześniej
Również pod dodatniu na krótko wzbudzenia kontrolka abs zgasla chociaż abs cały czas działał
Również pod dodatniu na krótko wzbudzenia kontrolka abs zgasla chociaż abs cały czas działał
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily