[P11/WP11] KOMPUTER POKŁADOWY
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
- Bart-qlka2
- stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
Ja trafiłem na zegary z kompem do diesla z tym że WP11.144. Trzeba jeszcze razem z kompem wymienić manetkę od wycieraczek bo tam jest przycisk sterowania. Po wymianie niby wszystko działa ale spalanie jakie pokazuje to hmmm...... Jakby takie było to bym nie protestował. Pokazuje mi coś poniżej 5L/100km. Nie wiem gdzie szukać przyczyny? Ktoś niby pisał że Consultem to kalibrują ale mi się coś wydaje że to jest tylko kwestia pływaka w baku.
Bart
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
Z tego co się orientuję to średnie spalanie pokazuje na podstawie czasu otwarcia wtrysków, mnożąc to razy dawkę. Zapewne kalibracja polega na ustawieniu dawki jaka jest wtryskiwana w czasie ms. Na podstawie pływaka w baku to pokazuje ile jeszcze kilometrów można przejechać.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
- Bart-qlka2
- stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
- Bart-qlka2
- stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
Nie mam pojęcia jak to wygląda. Dopiero jak się dowiem jaka dawka była i na jaką zostanie przestawiona (jeżeli będzie taka potrzeba) to będę w stanie coś powiedzieć.
Co do dystansu jaki jeszcze został to do tego też chyba bierze pod uwagę średnie spalanie żeby oszacować ile kilometrów przejedziesz przy takim spalaniu.
Co do dystansu jaki jeszcze został to do tego też chyba bierze pod uwagę średnie spalanie żeby oszacować ile kilometrów przejedziesz przy takim spalaniu.
Bart
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
Do p11.144 latwiej znaleźć zegary z kompem, niż do p11. Manetkę mam, bo mam czujnik temperatury zewn, ale nawet od anglików nie ma tych kompów...
Znam taki przypadek, może nie przy nissanie, ale przy volvo. Kolega jeżdżąc na gazie palił ok 1-2 l więcej, niż pokazywał komp, a na benzynie pokazywało normalnie.
A ile Ci pali tak z obliczeń a nie z kompa??
Znam taki przypadek, może nie przy nissanie, ale przy volvo. Kolega jeżdżąc na gazie palił ok 1-2 l więcej, niż pokazywał komp, a na benzynie pokazywało normalnie.
A ile Ci pali tak z obliczeń a nie z kompa??
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
- Bart-qlka2
- stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
To zależy gdzie i jak się jeździ a także jaka jest temperatura.
Ostatnio na trasie wziął ok. 6L/100 a tak przy krótkich odcinkach i po mieście to w zimę spokojnie przekraczał 8L/100. Średnio przy umiarkowanej temp. 7,5 L pali.
Te diesle oszczędne są tylko jak się pyka na trasie 90-100 km/h.
Raz udało mi się zejść do 5,37 L i na razie to jest rekord z tego co pamiętam.
Mniej mi palił jak miałem wysłużowny przepływomierz ale też miał gorsze przyspieszenie.
Komp teraz przy oszczędnej jeździ to mi pokazuje nawet 4,5 L co oczywiście jest bzdurą. Nie wiem czy jestem w stanie coś z tymi wskazaniami zdziałać.
Ostatnio na trasie wziął ok. 6L/100 a tak przy krótkich odcinkach i po mieście to w zimę spokojnie przekraczał 8L/100. Średnio przy umiarkowanej temp. 7,5 L pali.
Te diesle oszczędne są tylko jak się pyka na trasie 90-100 km/h.
Raz udało mi się zejść do 5,37 L i na razie to jest rekord z tego co pamiętam.
Mniej mi palił jak miałem wysłużowny przepływomierz ale też miał gorsze przyspieszenie.
Komp teraz przy oszczędnej jeździ to mi pokazuje nawet 4,5 L co oczywiście jest bzdurą. Nie wiem czy jestem w stanie coś z tymi wskazaniami zdziałać.
Bart
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
No i jak obiecałem pisze co i jak. Paczka doszła. Koleś mówił że przebieg jaki jest na liczniku to 180-190 tys, potem napisał że jednak przebieg jest trochę większy. Na obudowie licznika mazakiem było napisane "P11 280 tys km" pomyślałem że te "troche" to pewnie ta stówka. Ale że zegary z kompem to nie było co wybrzydzać że przebieg duży, a na pewno bardziej zbliżony do oryginalnego mojej primery niż ten co wskazują moje zegary.
Stare zegary zdemontowałem i założyłem nowe, musiałem troche żarówek powymieniać. I co się okazało że przebieg jaki się pokazał to 231223 a miałem na starych zegarach 239763 więc jest super, mała różnica.
Poskręcałem wszystko i sprawdziłem jak działa i czy w ogóle działa i się okazało że działa wszystko działa wraz z kompem
Temat założyłem od niechcenia, szczerze mówiąc to spodziewałem się odpowiedzi że to na pewno nie będzie działać, a tu niespodzianka
Przez przypadek zobaczyłem na allegro zegary z kompem i mam już kompa w primerce. Ale się ciesze Brakowało mi tego bajeru w autku.
Jutro wrzucę pare fotek.
[ Dodano: 2012-06-23, 00:14 ]
Na allegro widziałem jeszcze jedne zegary z kompem ale nie mają czarnych cyferblatów, tylko jakiś inny kolor.
Stare zegary zdemontowałem i założyłem nowe, musiałem troche żarówek powymieniać. I co się okazało że przebieg jaki się pokazał to 231223 a miałem na starych zegarach 239763 więc jest super, mała różnica.
Poskręcałem wszystko i sprawdziłem jak działa i czy w ogóle działa i się okazało że działa wszystko działa wraz z kompem
Temat założyłem od niechcenia, szczerze mówiąc to spodziewałem się odpowiedzi że to na pewno nie będzie działać, a tu niespodzianka
Przez przypadek zobaczyłem na allegro zegary z kompem i mam już kompa w primerce. Ale się ciesze Brakowało mi tego bajeru w autku.
Jutro wrzucę pare fotek.
[ Dodano: 2012-06-23, 00:14 ]
Na allegro widziałem jeszcze jedne zegary z kompem ale nie mają czarnych cyferblatów, tylko jakiś inny kolor.
Z tego co wiem, chyba 1.8 16v miały w standardzie komputer. Na pewno musisz szukać na wzór swojego, bo były chyba dwie wersje do benzyny (inaczej położone względem siebie zegarki od paliwa i temperatury)
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Sorry że tak późno ale dopiero teraz miałem chwile na wrzucenie zdjęć.
Stare zegary
http://w723.wrzuta.pl/obraz/6JFoMdbPc9N/stare_zegary
Nowe zegary
http://w723.wrzuta.pl/obraz/6NoUnfkT4TZ/nowe_zegary
Ile moge przejechać km
http://w723.wrzuta.pl/obraz/9PqUObJ8U63 ... ejechac_km
Ile przejechałem km
http://w723.wrzuta.pl/obraz/6dMBrL73JaL ... echalem_km
Czas podróży
http://w723.wrzuta.pl/obraz/7ZGKDyBwvbh/czas_podrozy
Średnie spalanie
http://w723.wrzuta.pl/obraz/aJWF0ySs1dt ... e_spalanie
Średnia prędkość
http://w723.wrzuta.pl/obraz/aHamo2euG2P ... a_predkosc
Stare zegary
http://w723.wrzuta.pl/obraz/6JFoMdbPc9N/stare_zegary
Nowe zegary
http://w723.wrzuta.pl/obraz/6NoUnfkT4TZ/nowe_zegary
Ile moge przejechać km
http://w723.wrzuta.pl/obraz/9PqUObJ8U63 ... ejechac_km
Ile przejechałem km
http://w723.wrzuta.pl/obraz/6dMBrL73JaL ... echalem_km
Czas podróży
http://w723.wrzuta.pl/obraz/7ZGKDyBwvbh/czas_podrozy
Średnie spalanie
http://w723.wrzuta.pl/obraz/aJWF0ySs1dt ... e_spalanie
Średnia prędkość
http://w723.wrzuta.pl/obraz/aHamo2euG2P ... a_predkosc
- radziejwwl
- fanatyk nissana
- Posty: 1593
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
- Lokalizacja: Wołomin
A co powiecie jak u mnie w ogóle nie ma przelacznika w galce i nie ma nawet temperatury ? jest szansa w ogóle zeby cos takiego dzialalo ? pewnie nie mam zadnych czujnikow , trzeba by dorabiac
viewtopic.php?p=258066#258066 - Moja turbawka
Cytując z linka dodanego wyżej przez dawhell: (i jego też post)
Także może nie być aż tak różowoSam licznik wymienić to pikuś. Problem zaczyna się w momencie wymiany manetki sterowaniem wycieraczek i tym magicznym guzikiem, w moim przypadku nie było pociągnietych dodatkowych przewodów do tego ów magicznego przycisku, ale i do tego doszedłem. Panowie problem zaczoł się w momencie iż komputer mój nie miał sterownika do przetwarzania danych. Podsumując musiałbym wymienić komputer z całym osprzętem NATS.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
vincetti,
Tylko że ty posiadasz P11.144 a ja miałem starego GX 97' kompletnie pustego nawet alarmu nie miał tylko same centralne zamykanie. Mnie się nie udało nawet mając zegary z P11 SE z full opcją i wydaje mi sie że problem tkwił w kablach idących od kompa do licznika jakby czegoś brakowało, a że nie miałem możliwości wgladu do wersji SE nie mogłem wykminić którego przewodu brakuje bo przecież kostki te same niby...?
Wyczytałem na angielskim forum że komputery w SE i GX oba od silnika 2.0i są rózne i różnią się odsiebie mocą silnika i funkcjami. Wsumie to nie wiem w ilu odmianach i różnicy koni mechanicznych wychodziły primerki i na tym moja zabawa się skończyła. Sprzedałem primeke sąsiadowi a sam kupiłem Maxime QX 98' 2.0 w manualu.
Pozdrawiam wszystkich
majsterkowiczów
Tylko że ty posiadasz P11.144 a ja miałem starego GX 97' kompletnie pustego nawet alarmu nie miał tylko same centralne zamykanie. Mnie się nie udało nawet mając zegary z P11 SE z full opcją i wydaje mi sie że problem tkwił w kablach idących od kompa do licznika jakby czegoś brakowało, a że nie miałem możliwości wgladu do wersji SE nie mogłem wykminić którego przewodu brakuje bo przecież kostki te same niby...?
Wyczytałem na angielskim forum że komputery w SE i GX oba od silnika 2.0i są rózne i różnią się odsiebie mocą silnika i funkcjami. Wsumie to nie wiem w ilu odmianach i różnicy koni mechanicznych wychodziły primerki i na tym moja zabawa się skończyła. Sprzedałem primeke sąsiadowi a sam kupiłem Maxime QX 98' 2.0 w manualu.
Pozdrawiam wszystkich
majsterkowiczów
- radziejwwl
- fanatyk nissana
- Posty: 1593
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
- Lokalizacja: Wołomin
radziejwwl,
Nie dokońca musi to być prawda dziś odwiedził mnie znajomy swoją primerką 98' wersja Si z silnikiem 1.6 i miał zegary z godziną i temperaturą , załuje że graty wszystkie sprzedałem z moją P11 bo miałem licznik od SE zrobił bym test. Ciekawe czy by zagadał i czy spalanie by pokazywało poprawnie ja miałem licznik od 2.0 a on ma 1.6
Nie dokońca musi to być prawda dziś odwiedził mnie znajomy swoją primerką 98' wersja Si z silnikiem 1.6 i miał zegary z godziną i temperaturą , załuje że graty wszystkie sprzedałem z moją P11 bo miałem licznik od SE zrobił bym test. Ciekawe czy by zagadał i czy spalanie by pokazywało poprawnie ja miałem licznik od 2.0 a on ma 1.6
dodatkowy np taki co sprzedaje użytkownik "DLANAS" http://allegro.pl/uniwersalny-komputer- ... 72104.html
Musiałbyś sprawdzić, jakie odstepy są pomiędzy konkretnymi wartościami (de facto na tym z allegro masz dwie skale). Jeżeli by podpasowało, to ładnie by całość pokazywało przy prędkości. Ale inna kwestia -> komputer pokładowy będziesz miał w milach i galonach (było o tym na forum).
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Zielkq ale jest chyba procedura jak to przestawić na kilometry i litry.
byczynho przegrzebie service manuala i Ci dam znać co do tych liczników.
byczynho przegrzebie service manuala i Ci dam znać co do tych liczników.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_