Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Problem z elektryką - immo

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

septeq
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2015-05-19, 21:33
Lokalizacja: Z Polski

[P/WP11.144] Problem z elektryką - immo

Post autor: septeq » 2016-08-22, 14:58

Witam mam problem w primerze p11.144 2000r już na wstępie powiem że posiada NATS i immo.
Problem zaczął się rano podczas jazdy do pracy zaczęło piszczeć jak przy przekręcaniu kluczyka po ok minucie załączyły się awaryjne i auto zgasło potem brak reakcji rozrusznik kręci ale pompa nie startuje.
Cały czas mrugają awaryjne.Kluczyk sprawny normalnie można nim zamknąć i otworzyć auto z pilota bateria sprawdzona co może być przyczyną ?
Zauważyłem też że dioda na podszybiu jest marwta.Raz zdarzyło się ze auto piszczało ale tylko tyle i nic więcej.
Bardzo proszę o pomoc gdyż jest to jedyny transport jaki mam aktualnie do pracy. :(
Ostatnio zmieniony 2016-08-22, 15:55 przez septeq, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2016-08-22, 15:44

2gi kluczyk jest?
Obrazek

septeq
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2015-05-19, 21:33
Lokalizacja: Z Polski

Post autor: septeq » 2016-08-22, 19:29

jest ale brak reakcji na niego

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2016-08-22, 19:56

Obstawiam padniętą antenkę immo, ale nie pasuje mi do tej wersji to, że auto samo zgasło. Może pompa paliwa padła (lub jej przekaźnik, bezpiecznik)? Po przekręceniu kluczyka słuchać jej pracę?
Obrazek

septeq
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2015-05-19, 21:33
Lokalizacja: Z Polski

Post autor: septeq » 2016-08-23, 04:05

Cisz tylko rozrusznik kreci i awaryjne migaja

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2016-08-23, 21:47

Miałem podobny przypadek, samochód zgasł w trakcie jazdy. Niepracująca pompa paliwa oraz brak iskry na świecy - rozrusznik kręcił, światła były itp. Kupiłem nawet aparat zapłonowy sądząc, że padł tranzystor mocy (podawał inne dane). Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki, przekaźniki, masy itd.
Kopałem się z tym kilka dni i w końcu doszedłem, że ECU nie miało zasilania.
Łatwo to sprawdzić :-D
LPG Lovato Smart

septeq
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2015-05-19, 21:33
Lokalizacja: Z Polski

Post autor: septeq » 2016-08-24, 14:27

Proszę o podpowiedź

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2016-08-24, 20:27

Sprawdziłeś mam nadzieję wszystkie bezpieczniki? Zasilanie na ECU idzie przez bezp. 10A (nr 37 w skrzynce pod maską) i przekaźnik.
Na szybko można sprawdzić (bo duże prawdopodobieństwo uszkodzenia styków roboczych) - poprzez zamianę miejscami dwóch skrajnych przekaźników ( licząc od przodu bliżej błotnika) w skrzynce pod maską po stronie pasażera . Pierwszy - skrajny jest od wyposażenia akcesoryjnego, a drugi obok niego, daje m.in. zasilanie ECU - są identyczne, kolor jasnobrązowy. Zamiana przy wyłączonym zapłonie. Wcześniej sprawdź ich cewki (piny 1-2).

Przekaźnik poprzez pin nr 5 (opis pinów na jego obudowie) - przewód kolor czerwony, podaje równolegle +12V na ECU oraz na przepływkę (na pin nr 2, przewód czerwony - tam też można łatwiej sprawdzić czy masz napięcie z przekaźnika).
Ważne: skontroluj czy sterownik ma dobre masy - znajdują się pod maską silnika na środku ścianki czołowej kabiny lub z tyłu kolektora ssącego (marny dostęp). Są tam w dwóch miejscach blisko siebie i oba trzeba oczyścić (rozpoznasz - zbiega się kilka przewodów k. czarny i czarno/żółty w oczko pod śrubę).
Daj znać jakie efekty.
dot. SR20 oraz QG16/18 - w innych nie sprawdzałem :)
Ostatnio zmieniony 2016-08-26, 21:18 przez polo32, łącznie zmieniany 1 raz.
LPG Lovato Smart

septeq
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2015-05-19, 21:33
Lokalizacja: Z Polski

Post autor: septeq » 2016-08-26, 16:25

Witam problem rozwiązany :D
Winny okazał się alarm (Predator) umieszczony na lewo od bezpieczników była pod niego podpięta pompa paliwa i to dość nieprofesjonalnie po wyciągnięciu ustrojstwa i spięciu pompy z orginalną wiązką auto zagadało :D

Dzięki wszystkim za pomoc :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”