Tak to znowu ja...
Do rzeczy, mam zamontowany wzmak wraz z subem problemy zauwazyłem zaraz po kupnie auta mianowicie spadały mi drastycznie obroty przy basie. Szukałem winowajcy wszedzie, moze pasek stary lub kiepsko napięty wymieniony i napięty dalej to samo. Dałem dodatkową mase od aku do blachy, zmieniłem klemy i dalej to samo..
Po modyfikacjach zauwazyłem ze to nie wina tylko wzmaka, bo obroty mi lekko falują jak włącze nawet kierunkowskazy. Jak włącze swiatła to co prawda napięcie lekko spada ale obroty sie podnoszą. Doszedłem do wniosku ze moze to byc wina kabla plusowego który idzie od alternatora, poniewaz na samym altku napiecie jest stałe a spadek przy basie itp. do dosłownie 10 setnych a na aku ponad 1V. Wpadłem na pomysł zeby wymienic ten kabelek ale po przejrzeniu schematu elektrycznego widze ze to nie takie proste bo po drodze zasila on kilka innych pierdół zanim dojdzie do aku.
Wiec moje pytanko jest takie czy mozna puscic jeszcze 1 dodatkowy kabel plusowy bezposrednio od altka do aku, czy nie zaburzy to gdzies w instalacji i czy problem spadających obrotów sie rozwiąze?
[P11/WP11] Problem z prądem, spadają obroty
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
Masy Panie, masy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Masy, hmm.. Ta co jest od aku do silnika została przeczyszczona, dodałem kolejną od aku do karoserii (czysta blacha, wyszlifowana z lakieru). Poza tym jak mierzyłem napiecie na altku to mase brałem z silnika nie z altka wiec raczej nie w masie problem.. Bo jesli masa była by do dupy to nie miał bym takiego napiecia biorąc mase z silnika, zgadza sie czy nie?
Od bloku silnika do budy daj. Aku służy tylko do rozruchu. Podczas pracy silnika altek jest źródłem energii.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Zgadza sie, ale skoro mam od silnika (ta fabryczna masa od aku) do aku i z aku do budy to jesli nawet przy aku powinny sie łączyc te masy i nie powinno byc problemu..
2 rzecz którą zauwazyłem to z altka od masy idzie tylko 1 jakis cieniutki kabelek (1.5mm2 +/-) i nic wiecej. Ale z tego co mi sie wydaje (ale nie wiem czy dobrze mi sie wydaje) to masa w altku jest tez na takiej zasadzie ze przykreca sie go do bloku silnika i tędy idzie masa, right?
2 rzecz którą zauwazyłem to z altka od masy idzie tylko 1 jakis cieniutki kabelek (1.5mm2 +/-) i nic wiecej. Ale z tego co mi sie wydaje (ale nie wiem czy dobrze mi sie wydaje) to masa w altku jest tez na takiej zasadzie ze przykreca sie go do bloku silnika i tędy idzie masa, right?
Hortex, do altka masz 2 przewody przykręcone. Jeden cieniutki - zółto-czerwony do kontrolki na blat, a drugi taki gruby - koloru nie pamiętam.
Masa jest to obudowa i nią przez blok idzie do budy.
Jeśli masz poprawnie zrobioną elektrykę, do coś może być nie tak z regulatorem napięcia w altku
Masa jest to obudowa i nią przez blok idzie do budy.
Jeśli masz poprawnie zrobioną elektrykę, do coś może być nie tak z regulatorem napięcia w altku
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_