Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Czujnik spalania stukowego i kabel go laczacy

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

[P11/WP11] Czujnik spalania stukowego i kabel go laczacy

Post autor: DiLGT » 2012-09-30, 08:39

Pierwszy problem to czy ktos ma jakies rady jak sie wykreca ten czujnik, bo za cholere niechce sie ruszyc.

Dwa, czy ten kabel ktory go laczy jest poprawny? najpierw wychodza dwa kable a potem do czujnika dociera juz tylko jeden (zielony) kabel w oslonie czarnej z bialym paskiem i kropkami jest jakby przerwany
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2012-09-30, 10:05

u mnie jest identycznie i właśnie nad tym samym się zastanawiałem, a czujnik mechanik mi mówił że ręką wyszedł..
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2012-09-30, 10:30

a u mnie ani drgnie ta sruba.

Czy czujnik musi byc w tym samym miejscu czy mozna go przykrecic z boku silnika a nie z tylu?

EDIT: owinalem ten nie zaizolowany drut tasma podlaczylem do tego czujnik (wchodzi w wtyczke bez zaczepiana sie o nia i mozna ja bez problemow wyjac, chociaz czujnik kupilem do tego silnika) i dalej pokazuje mi blad 34. Do juta odlaczylem akumulator i zobaczymy co bedzie jutro

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-10-01, 00:03

Ma być jeden przewód, wszystko jest prawidłowo. Nawet wg instrukcji czujnik się sprawdza przykładając jeden przewód multimetru do jego złącza, a drugi do jakiejkolwiek masy. To jest czujnik piezoelektryczny i tak po prostu działa.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2012-10-01, 09:31

tyle ze po podlaczeniu nowego czujnika dalej jest blad.

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-10-01, 09:39

DiLGT pisze:tyle ze po podlaczeniu nowego czujnika dalej jest blad.
Ale skasowałeś po zamianie, przejechałeś się i wrócił? Bo jak nie kasowałeś to chyba zniknie dopiero po 15-tu odpaleniach auta.
Instrukcja mówi, żeby sprawdzić połączenia i sam sensor, ale mi się kojarzy, że ktoś pisał, że przy dziurawym łączniku elastycznym wydechu też mu ten błąd wywalało.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2012-10-07, 13:51

A wiec tak, kabel jest faktycznie sprawny, przy okazji jak ktos bedzie mial problem z czujnikiem spalania stukowego mozna przedluzyc ten kabel lecacy do czujnika (kolor zielony) o jakies 30-40 cm i czujnik przykrecic z boku bloku kolo akumulatora, sa tam 2 wolne miejsca na srube m8 - dlugosc 45mm bedzie ok.

Jesli czujnik jest prawidlowo przykrecony blad w auto diagnostyce ponienen zaraz po podlaczeniu zaplonu (i wykonaniu autodiagnostyki) kod 55.
Przy padniętym czujniku nawet przyspieszenie zapłonu u mnie nie skutkowało lepszą pracą silnika.

Dzieki Wod2u za wsparcie.

Awatar użytkownika
lewy
fanatyk nissana
Posty: 495
Rejestracja: 2010-05-12, 21:09
Lokalizacja: gdynia

Post autor: lewy » 2013-04-09, 17:12

jak ten czujnik nie działa to jakie są objawy silnika ?
Byle by do przodu

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2013-04-09, 17:32

duze spalanie i powyzej 2500 obrotow nie przespieszal

Awatar użytkownika
lewy
fanatyk nissana
Posty: 495
Rejestracja: 2010-05-12, 21:09
Lokalizacja: gdynia

Post autor: lewy » 2013-04-09, 17:38

aha bo ja mam raczej duże spalani i od 2-3tys jadę stalą prędkością to się dusi szarpie docisnę i jedzie.moze to być ten czujnik?
Byle by do przodu

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2013-04-09, 18:11

sprawdz auto-diagnostyka auto

moze to byc tez przeplywomierz lub sonda lambda ale w t chyba wapie jak szarpie

Awatar użytkownika
lewy
fanatyk nissana
Posty: 495
Rejestracja: 2010-05-12, 21:09
Lokalizacja: gdynia

Post autor: lewy » 2013-04-10, 09:29

sprawdzałem na krotko kabelkiem i 55 pokazuje czyli wszystko sprawne
Byle by do przodu

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2013-04-10, 18:28

a wkreca sie szybko na obroty jak kiedys?
Dziwne ze nie pokazuje zadnego bledu, u mnie byl odrazu 34, moze odlacz akumulator na jakis dluzszy okres czasu - kilka godzin i sprawdz znowu atodiagnostyke.
Jak masz czym to przeczysc przeplywomierz i zobacz jak jest, potem odlacz sonde lambda i tez zobacz czy jest jakas roznica i czy pokazuje jakis blad

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2013-04-10, 20:06

Z czujnikiem jest jeszcze tak że może nie byc kodu 34 ale on podaje fałszywy sygnał o stuku i ECU cofa zapłon. Może też psuć sie stopniowo. nie musi byc od razu zepsuty na 100%
Mam chyba tez jakiś padnięty - planuje zrobic by-pass'a i jak pomoże to wymienić na nowy.
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

Awatar użytkownika
lewy
fanatyk nissana
Posty: 495
Rejestracja: 2010-05-12, 21:09
Lokalizacja: gdynia

Post autor: lewy » 2013-04-10, 20:31

wkręcać dobrze się wkręca ale na 5 to jakoś rewelacji nie ma .sonde odczepiam i nie ma różnicy

[ Dodano: 2013-07-25, 09:44 ]
a ma kto sprawny taki czujna podmiankę?
Byle by do przodu

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-04-07, 18:52

Odkopię co by nie robić zamieszania :)

Mam taki problem od jakiegoś czasu świeci check, czasami autodiagnostyka wywala 34, przeważnie jednak jest 55, odkręciłem czujnik spalania stukowego i przeniosłem na bok bloku. Check zgasł, ale po kilku minutach pracy znowu się zapalił, kod 55. Po odłączeniu czujnika od razu wywala 34. Czujnik mierzyłem ma 560kohm.

Najlepsze że przyłożyłem miernik między pin w kostce co idzie do czujnika, a masę i też pokazuje 560kohm. Nie wiem o co chodzi, GT pali ok 1-2 litry więcej niż zwykle czy to PB czy LPG. Dodatkowo jakoś osłabła, nie chodzi jak wcześniej.

Stuku raczej nie ma bo śmigam na V-Power Racing i LPG.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Pablo's
stały bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 2009-12-08, 23:32
Lokalizacja: Sępólno Kr

Post autor: Pablo's » 2014-11-26, 17:55

Czesc,
Podlaczal ktos nowy przewod od teko stukowego do kompa ponoc sie czesto przeciera i wtedy sa takie jaja ja u siebie wymienilem czujnik i bląd dalej jest
Ma ktos wiedze gdzie on w wiazce do kompa wchodzi kolor piny?
sprzedam silnik SR 20 DEH lub na części

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”