Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Dogrzewanie silnika- Elektryczna grzałka

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

[P/WP11.144] Dogrzewanie silnika- Elektryczna grzałka

Post autor: cichy_lis » 2014-07-16, 13:31

Witam,
udało mi się nabyć króciec z 4 świecami żarowymi od Diesla) chyba peugota), plan mam taki aby zamontować to przed parownikiem LPG lub nagrzewnicą kabiny- w sumie to umiejscowienie mnie najbardziej nurtuje- dlatego proszę o pomoc i dyskusje.

Co do elektryki- Posiadam niewykorzystany przycisk alarmu w tunelu środkowym.
Zmontowałem małą płytkę w której znajduje się zestaw elementów które- Powodują włączenie układu przez impuls, układ wyłącza się przy osiągnięciu około 60 stopni płynu chłodniczego- regulowany potencjometrem zakres. Dodatkowo na wejściu zasilania płytki będzie zainstalowany bi metaliczny termoregulator który nie pozwoli na działanie układu jeżeli temp cieczy będzie większa niż 60- Choć pisząc ten post nachodzą mnie inne koncepcje rozwiązania i uproszczenia sterownika.
Druga sprawa to 4 świece żarowe- chcę aby układ załącza pary w odstępie czasowym- ale na to jest patent z tranzystorem opornikiem i rezystorem :) Obciążenie jednej świecy to oko 12 A więc mogło by zdrowo kucnąć przy włączeniu na raz ponad 40A- zasilanie będzie z bezpiecznika CA 80A.
Dodatkowo w Kabinie posiadam już zamontowany termometr odpowiadający za parownik LPG, oraz wskaźnik napięcia :)
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-07-16, 14:07

Cichy_lis, myślę, że jedna świeca żarowa by wystarczyła :] . Zresztą komplecik świec żarowych to jakieś 60-70A ciągnie. Załóżmy, że świeca ciągnie 10A, zasilanie 12W - to już jest 120W :D
Załączanie świec tranzystorem nie ważne, czy to BJT czy MOS nie ma sensu - pójdzie z dymem. Lepiej wziąć przekaźnik.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2014-07-16, 14:18

Dokładnie - przekaźniki kupiłem 60A sztuk dwie więc podoła! Puki co mogę na próbę podpiąć parkę tylko i zobaczyć- w okolicach późnej jesieni- ale nie wykluczam opcji użycia dwóch par :) Kto wie co to będzie, a parownik też wymaga ciepła :)

Janusz- gdzie wrzucić króciec ?
http://obrazki.elektroda.net/1_1220505000.jpg taki wygląda posiadany króciec :)
Ostatnio zmieniony 2014-07-16, 14:23 przez cichy_lis, łącznie zmieniany 1 raz.
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-07-16, 14:28

Myślę, że na początek jedna lub dwie świece by wystarczyły. Sugeruję wpiąć się gdzieś w okolicach nagrzewnicy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2014-07-16, 15:14

Właśnie tam powinien być kawałek prostej- tylko muszę pomierzyć średnice przewodów.
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-07-16, 15:15

mi to wygląda na podgrzewacz płynu z laguny 2 1.9dci i może lepiej podpiąć zgodnie ze schematem z Laguny..
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2014-07-16, 20:07

To może być w lagunie- a można kawałek schematu ? To by mogło podsunąć może jakaś inne wizję ?
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

BOX47
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2014-04-02, 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: BOX47 » 2014-07-17, 00:33

a czemu ma to służyć, bo nie widzę, mogę się tylko domyślać, ale z domysłów wynikają tylko niedomówienia potem
pozdrawiam

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2014-07-17, 07:17

Ogółem to ma przyspieszyć nagrzewanie się silnika w zimę, nie mam garażu więc niestety zanim można poczuć się komfortowo w nysce mija z 10 min, jakoś mega wolno się nagrzewa, termostat oczywiście wymieniony, w tamtym roku- temperatura aż spadała jak się szybciej jechało.
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-07-17, 07:27

cichy_lis, a jaki masz silnik w primerze?
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2014-07-17, 07:33

SR20DE
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

BOX47
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2014-04-02, 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: BOX47 » 2014-07-18, 21:07

no to jak dogrzewanie silnika jak ci nie wydajnie grzeje od samej pracy silnika to OK, temat przedni ale zdziwiony jestem że ci aż tak bardzo schładza podczas jazdy, ps: a czy płytę pod silnikiem masz, bo jak nie to za mocno ci przedmuchuje komorę silnika,
inna sprawa to wiem że już masz podgrzewacz, ale jak byś miał problem dalej z przyłączeniem elektrycznym to może sprawdź jeszcze od mercedesa jakiegoś CDI-ka, bo te biedaki przez swoją oszczędność spalania nie mają mocy wydać odpowiednią ilość ciepła i muszą się "dopalić", nie wiem ale chyba prostszy może być to zestaw do "odpalenia", ale to tylko teoretycznie piszę bo nie wiem tak do końca

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2014-07-19, 00:07

Mi chodzi tylko o pierwszy moment pracy silnika- nie mam garażu więc często mam i śniegi i niestety lód, z tego co czytałem o tym rozwiązaniu powinno po kilku chwilach być ciepłe powietrze, osłony silnika chwilowo nie mam - miałem prace serwisowe.
Akcja grzanie będzie robiona jedynie w zi :) mę - do pracy mam 15 KM a LPG załączało mi się tylko na ostatnie 3-6 km więc ekonomia słaba a siedziałem i marzłem- fakt że teraz mam grzane fotele, choć do odmarzania szyby jednak dobrze mieć ciepły silnik.

:)
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

BOX47
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2014-04-02, 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: BOX47 » 2014-07-19, 14:18

no taa, to faktycznie masz dobry pomysł
bo taka inwestycja nie zaszkodzi a pomoże w dłuższej eksploatacji
to realizuj plan, jestem ciekaw jak wyjdzie
pozdrawiam

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2014-07-20, 13:32

Sarkazm ? :D
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

BOX47
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2014-04-02, 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: BOX47 » 2014-07-20, 14:17

eee tam nie śmiał bym
częstym problemem niedogrzanego silnika jest nadmierne spalanie czy zużywanie się elementów pracujących, czy nawet zużycie oleju, patrząc realnie to poprawi pracę silnika, hmm a czy do twojego auta było może webasto, jeszcze lepsze rozwiązanie, lub czy idzie dopasować, kosztuje więcej ale ma jeszcze więcej plusów i zalet

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2014-07-20, 14:23

Ale i koszta niestety są nieporównywalnie większe
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”