[P/WP11.144] Akumulator do 2,0TD
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] Akumulator do 2,0TD
Mam może głupie pytanie ale w instrukcji tego nie pisze, na forum niestety też nie znalazłem, ale ... jaki akumulator, jakie parametry powinien mieć oryginalny akumulator do diesla. Jak kupiłem auto miał wstawiony prawdopodobnie drugi akumulator, nie oryginalny i nie jestem pewny czy mam taki jak być powinien. Mam wrażenie że jest nie doładowywany (choć sprawdzałem ładowanie alternatora i jest OK) i jakby miał trochę za małego kopa przy rozruchu. Mam wsadzony akumulator marki EXIDE 12V 74Ah 640A Czy taki powinien być oryginalnie ?
Siemandero
Jak tam leci blabla
Jak tam leci blabla
Cześć Odmi. W mojej nysce jest aku 12V 70Ah 570A (VARTA) Mam nyskę już dwa lata i prostownika jeszcze nie używałem. Więc albo Twój aku już chce na emeryturę albo kable gdzieś zaśniedziały albo rozrusznik próbuje zwrócić na siebie uwagę Ale pewnie wszystko jest OK. a Ty szukasz dziury w całym bo już dawno nic się nie zepsuło
Mam Bosch o w/w parametrach i jest ok. Znajomy który handluje akumulatorami ma książkę z boscha do jakiego samochodu jaki aku i max dla primy 20TD to 80Ah 750A.odmi pisze:Mam wsadzony akumulator marki EXIDE 12V 74Ah 640A Czy taki powinien być oryginalnie ?
Ważna rzecz nie wszyscy producenci trzymają takie same wymiary zewn. aku więc trzeba zwrócić uwagę czy nie będzie za szeroki lub za długi.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Dzięki chlopaki za pomoc, znaczy że jakby co mogę kupić taki sam (moc)
bardzo możliwe, mam auto dwa i pół roku i z Holandii przyjechał z tym aku, a poprzedniej zimy mi zamarzł, jak wyrwałem klapkę z korkami (bo był dobrze zabezpieczony i bezobsługowy) brakowało w sumie z 0,7 l elektrolitu i elektrolit był skrystalizowany przez mróz, przed zimą postanowiłem kupić nowy i stąd te pytanie. Obawiam się że może już na mrozie nie trzymać Dodam że mój ma "magiczne oczko" które wskazuje prawie na okrągło że jest do doładowania, po eksidencie w zimie, tylko po dłuższej trasie jak jest ciepło, pokazuje że jest w pełni naładowany, a kiedyś nawet po odpaleniu silnika, gdzie trochę podczas rozruchu pociągnie zawsze pokazywał że w pełni naładowany i jakby teraz stracił moc rozruchową,jakby ledwo ciągnął przy rozruchu.hary7 pisze:albo Twój aku już chce na emeryturę
Siemandero
Jak tam leci blabla
Jak tam leci blabla
ja mam u siebie akumulator akcel 74Ah 720A juz od dwoch lat i smiga bez zazutow ale dzisiaj tak podczas przygotowywania auta do zimy zmierzylem ladowanie i pokazalo mi 12,7 a to jest za malo i pytanie czy to awaria alternatora czy regulatora napiecia ? a moze wystarczy przeczyscic wszystkie styki
macie jakies doswiadczenia w tym temacie??
macie jakies doswiadczenia w tym temacie??
miałem ostatnio podobna sytuację. Zmierzyłem napiecie wychodzące bezpośrednio z alternatora. Okazalo sie ze wszystko w porządku. Winą był padnięty aku.. proponuje sprawdzić/ podmienic aku i zobaczyć co się dzieje.
Moje objawy były takie tez strasznie powoli krecił ale odpalał. Nawet ładowanie nic nie pomogło. Sprawdź również czy nie brakuje elektrolitu jesli to aku obsługowy.
Moje objawy były takie tez strasznie powoli krecił ale odpalał. Nawet ładowanie nic nie pomogło. Sprawdź również czy nie brakuje elektrolitu jesli to aku obsługowy.
sprawa juz zalatwiona winny okazal sie miernik ktory mam, sprawdzone na dwoch innych i ladowanie jest 14,27 wiec jak najbardziej optymalne te niskie ladowanie bylo podejzane dla mnie w nocy juz sa przymrozki, jazda na swiatlach, ogrzewanie, radio a kontrolka od ladowanie ani raz sie nie zaswiecila i auto odpala na dotyk
Ja się też mogę pochwalić, że akumulator w moim traktorze jeździ już 6,5 roku (nie wiem ile jeździł zanim kupiłem auto), a również jest to jakiś "no name". Co idzie za tym chwaleniem się... chcę go wymienić, bo już w ostatnią zimę dawał oznaki osłabienia i nawet już wtedy zastyanawiałem się nad wymianą, lecz zima się szybko skończyła.
Czy ktoś z was ma w swoim aucie (szczególnie dieslu) akumulator firmy Voltmaster? Dostałem cynk od znajomego o takiej firmie, że właścicielem jest Exide, ten sam z resztą co i Centry.
Bosch'e odpadają, bo mam styczność już z drugim w samochodzie rodziców i po 4 latach (tak samo jak i poprzedni w poprzednim aucie) zdycha już (również diesle). Z tym, że ja nie mam garażu i możliwośći zostawienia auta pod prostownikiem na noc.
Co odnośnie Varty? Raz miałem z tym styczność w samochodzie radzieckim marki LADA 2107 i dawał sobie nieźle radę. Lecz moja styczność zakończyłą się po roku użytkowania, bo samochód poszedł do żyda.
Czy ktoś z was ma w swoim aucie (szczególnie dieslu) akumulator firmy Voltmaster? Dostałem cynk od znajomego o takiej firmie, że właścicielem jest Exide, ten sam z resztą co i Centry.
Bosch'e odpadają, bo mam styczność już z drugim w samochodzie rodziców i po 4 latach (tak samo jak i poprzedni w poprzednim aucie) zdycha już (również diesle). Z tym, że ja nie mam garażu i możliwośći zostawienia auta pod prostownikiem na noc.
Co odnośnie Varty? Raz miałem z tym styczność w samochodzie radzieckim marki LADA 2107 i dawał sobie nieźle radę. Lecz moja styczność zakończyłą się po roku użytkowania, bo samochód poszedł do żyda.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
tylko Varta Silver najlepszy i nie drogi tak bardzo 72-78ah i masz spokój na 6lat lekko z doświadczenia wiem ojca i trochę mojego ,i wiekszość chodziła na japońskich dieslach
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie