[P/WP11.144] KOD BŁEDU 98-świece żarowe lampka ostrzegawcza-
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
[P/WP11.144] KOD BŁEDU 98-świece żarowe lampka ostrzegawcza-
Witam. Dzisiaj rano przed wyjazdem do pracy moja primerka przeszła samą siebie.
Wchodzę do garażu kręcę a ona nie chce zaskoczyć. tak z 5 razy dosyc długo i nic. Wyciągnąłem z podłokietnika mój sprzęt diagnostyczny "zworka" i oto kody błędów.
12 przepławka
98 świece żarowe lampka ostrzegawcza - awaria obwodu
Przepływka dzisiaj przyszła bo wiedziałem ze jest uszkodzona więc spoko ale ten 98 to kompletnie nie wiem co to jest i jak to jeść a na forum nic o tym błędzie nie znalazłem.
Prosze o pomoc.
Dodam że kompletny rozrząd miałem wymieniany jakies 2 miechy temu oraz wszystkie filtry i oleje.
Co to jest ten "świece żarowe lampka ostrzegawcza - awaria obwodu "
Do tego znikneła kontrolka z immo i pojawiły się błedy
144 oraz 141 i za cholerę nie wiadomo co to jest
Dodam że nadal nie odpala
link na youtube z filmem ze sczytywania błędow.
http://www.youtube.com/watch?v=ssjJFmJ3 ... e=youtu.be
Wchodzę do garażu kręcę a ona nie chce zaskoczyć. tak z 5 razy dosyc długo i nic. Wyciągnąłem z podłokietnika mój sprzęt diagnostyczny "zworka" i oto kody błędów.
12 przepławka
98 świece żarowe lampka ostrzegawcza - awaria obwodu
Przepływka dzisiaj przyszła bo wiedziałem ze jest uszkodzona więc spoko ale ten 98 to kompletnie nie wiem co to jest i jak to jeść a na forum nic o tym błędzie nie znalazłem.
Prosze o pomoc.
Dodam że kompletny rozrząd miałem wymieniany jakies 2 miechy temu oraz wszystkie filtry i oleje.
Co to jest ten "świece żarowe lampka ostrzegawcza - awaria obwodu "
Do tego znikneła kontrolka z immo i pojawiły się błedy
144 oraz 141 i za cholerę nie wiadomo co to jest
Dodam że nadal nie odpala
link na youtube z filmem ze sczytywania błędow.
http://www.youtube.com/watch?v=ssjJFmJ3 ... e=youtu.be
A wymieniałeś kiedyś świece żarowe? Jeśli nie to masz właśnie okazje bo jedna, dwie albo i nawet wszystkie mogą być już po prostu do wyrzucenia. Jak było ciepło to dawało radę a teraz sam wiesz jak jest. Jeśli nie odpala w ogóle - może po prostu nie grzać. Pozdrawiam.
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
Dodam że po ładowniu aku jak zakreciłem to pojazd na chwile normalnie odpalił na opk 2 sek i zgasł.
Dodatkowo pojawiło się jakby zabezpieczanie centralnego bo słychać jak zamek się otwiera i zamyka.
Swiec faktycznie nie wymieniałem.
Ale dziwne żeby tak nagle padły wszystkie swiece. Wczoraj normalnie jechałem nim,postawiłem w garazu a dzisiaj rano takie szopki
a do tewgo kod 1444 i 141 czyli najparwdopodobniej immo przemierzyłem czujnik położenia wału -jest ok
Dodatkowo pojawiło się jakby zabezpieczanie centralnego bo słychać jak zamek się otwiera i zamyka.
Swiec faktycznie nie wymieniałem.
Ale dziwne żeby tak nagle padły wszystkie swiece. Wczoraj normalnie jechałem nim,postawiłem w garazu a dzisiaj rano takie szopki
a do tewgo kod 1444 i 141 czyli najparwdopodobniej immo przemierzyłem czujnik położenia wału -jest ok
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
Przestrzegę Cię, jeśli chcesz wymienić samemu świece, to najpierw czymś popsikaj wkoło gwintu np wd40, bo one są puste w środku (czyt. konstrukcja jak cienka rurka) i zdarzają się przypadki ukręcenia tego badziewia. Co do tego centralnego zamka, napisałeś że ładowałeś aku. Pewnie jak kręciłeś, nie chciał odpalić, to się w końcu rozładował. A jak jest zbyt niskie napięcie na aku podczas kręcenia, czyli jak już robi hłe hłe hłe i pada, to się potrafi resetować np komp, przebieg, zamykać i otwierać centralka...
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
Aku miałem naładowane a mimo to takie coś się działo.
Dzisiaj otrzymałem info że padł czujnik położenia wału.
410 zł + 50 wymiana.
Lecz od razu zaznaczyłem ze jeżeli to nie będzie to i po wymianie będzie dalej szukał to nie zaplacę za to. Ale myslę ze nie będzie tak tragicznie. U tego mechanika naprawiam samochody od 20 lat(pierw mój ojciec a teraz ja) Najważniejsze to to że nigdy nie naciągał na kase ani na naprawę czegoś czego nie było potrzeby. Gdy są jakies proste rzeczy to wiadomo że samemu ale cóż...Wszystkiego nie można bez sprzętu.
A komputer nic nie "wymigał" o czujniku wału.
W Poniedziałek dopiero fura do odbioru.
Wiooreck świece są ok
W książce serwisowej była wzmianka o wymianie 3.12.2010 na Boscha.
Sprawdzałem ich grzanie przez podłaczenie do prostownika i ładnie grzały
Dzieki za radę ale zawsze psikam takie gwinty WD40
Dzisiaj otrzymałem info że padł czujnik położenia wału.
410 zł + 50 wymiana.
Lecz od razu zaznaczyłem ze jeżeli to nie będzie to i po wymianie będzie dalej szukał to nie zaplacę za to. Ale myslę ze nie będzie tak tragicznie. U tego mechanika naprawiam samochody od 20 lat(pierw mój ojciec a teraz ja) Najważniejsze to to że nigdy nie naciągał na kase ani na naprawę czegoś czego nie było potrzeby. Gdy są jakies proste rzeczy to wiadomo że samemu ale cóż...Wszystkiego nie można bez sprzętu.
A komputer nic nie "wymigał" o czujniku wału.
W Poniedziałek dopiero fura do odbioru.
Wiooreck świece są ok
W książce serwisowej była wzmianka o wymianie 3.12.2010 na Boscha.
Sprawdzałem ich grzanie przez podłaczenie do prostownika i ładnie grzały
Dzieki za radę ale zawsze psikam takie gwinty WD40
Spoko, nie ma sprawy. Jeśli będą jakieś problemy, to zawsze postaram się podrzucić jakiś pomysł, nawet ze względu na to, że (chyba) mniej na forum tych silników, a to na prawdę fajne motorki, choć swoimi osiągami nie powalają.
Co do czujniak położenia wału, poszukaj gdzieś w FAQ o dieslach na forum, czy gdzie indziej, bo chyba pasuje od jakiegoś opla, jedyne co trzeba zrobić, to przełożyć oryginalną wtyczkę do oplowskiego czujnika. A co najważniejsze, kosztuje o połowę mniej tylko zaznaczam, poszukaj na forum o tym, bo nie chcę Cię wprowadzić w błąd.
Co do czujniak położenia wału, poszukaj gdzieś w FAQ o dieslach na forum, czy gdzie indziej, bo chyba pasuje od jakiegoś opla, jedyne co trzeba zrobić, to przełożyć oryginalną wtyczkę do oplowskiego czujnika. A co najważniejsze, kosztuje o połowę mniej tylko zaznaczam, poszukaj na forum o tym, bo nie chcę Cię wprowadzić w błąd.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
Tak Pasuje od Opla Astry II Eco. Nawet skombinowął taki,przelutowałem wtyczke i zamontowałem dla sprawdzenia.
U mnie to jednak nie wypaliło. Silnik szarpał i kopcił co jakiś czas. Zamówiony nowy za 410 zł i niestety ale do montażu u mechanika bo strace gwarancję gdy go samemu zamontuje
Fakt osągi to...sprawa dyskusyjna chodź muszę powiedzieć że spalanie w granicach 6 litrów
U mnie to jednak nie wypaliło. Silnik szarpał i kopcił co jakiś czas. Zamówiony nowy za 410 zł i niestety ale do montażu u mechanika bo strace gwarancję gdy go samemu zamontuje
Fakt osągi to...sprawa dyskusyjna chodź muszę powiedzieć że spalanie w granicach 6 litrów
A to dziwne.Mateusz_P11_144 pisze:Silnik szarpał i kopcił co jakiś czas
Normalne spalanie, choć ja się zawziąłem i usprawniam, usprawniamMateusz_P11_144 pisze:Fakt osągi to...sprawa dyskusyjna chodź muszę powiedzieć że spalanie w granicach 6 litrów
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
nie tyle co by mniej palil, co by był elastyczniejszy. Ale poprawa w spalaniu też jest nieznaczna. W moim temacie sobie możesz zerknąć
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik