[P/WP11.144] KOTROLKA ABS I AIR BAG
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
[P/WP11.144] KOTROLKA ABS I AIR BAG
Witam. To mój pierwszy post na forum
Problem polega na tym, że w momencie przekręcenia kluczyka na obwód prądu,kontrolka AIR BAG w ogóle sie nie zapala zaś od ABS zapala się tylko na 1 sek i gaśnie. po odpaleniu silnika po ok 7 sek widać jak kontrolka od poduszek delikatnym siwatlem miga. zauwazyłem to dopiero w nocy ABS zaś działa w dziwny sposób. Gdy jadę i przed krzyżówką chcę się zatrzymać to mam wrażenie jakbym miał poślizg i czuje na pedale hamulca drganie,identyczne jak w zimie na lodzie. Nie wiem co to może być. Prosze o pomoc
Pozdrawiam.
PS Pojazd jaki mam to Primera 2.0 TD 90 KM 2001 r
Problem polega na tym, że w momencie przekręcenia kluczyka na obwód prądu,kontrolka AIR BAG w ogóle sie nie zapala zaś od ABS zapala się tylko na 1 sek i gaśnie. po odpaleniu silnika po ok 7 sek widać jak kontrolka od poduszek delikatnym siwatlem miga. zauwazyłem to dopiero w nocy ABS zaś działa w dziwny sposób. Gdy jadę i przed krzyżówką chcę się zatrzymać to mam wrażenie jakbym miał poślizg i czuje na pedale hamulca drganie,identyczne jak w zimie na lodzie. Nie wiem co to może być. Prosze o pomoc
Pozdrawiam.
PS Pojazd jaki mam to Primera 2.0 TD 90 KM 2001 r
Mateusz_P11_144, Co do kontrolki ABS i działającego hamulca - tak jest w każdej primce. Co do kontrolki
ABS - proponuję wyciągnąć licznik, wyjąć żarówkę od kontrolki ABS i zobaczyć czy aby jakiś magik nie zadusił jej jakimś śmieciem aby nie było jej widać ponieważ brzydko wyglądała podczas sprzedaży samochodu i nie umiał poradzić sobie z błędem poduszek. Pozdrawiam.
ABS - proponuję wyciągnąć licznik, wyjąć żarówkę od kontrolki ABS i zobaczyć czy aby jakiś magik nie zadusił jej jakimś śmieciem aby nie było jej widać ponieważ brzydko wyglądała podczas sprzedaży samochodu i nie umiał poradzić sobie z błędem poduszek. Pozdrawiam.
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
Rozumiem że miałeś na myśli AIR BAGvincetti pisze:Mateusz_P11_144,
ABS - proponuję wyciągnąć licznik(...) nie umiał poradzić sobie z błędem poduszek. Pozdrawiam.
U Ciebie też tak dziwnie "hamuje" ??To to jest taka natura tego auta czy kosmetyczna wada??
Samochód był sprowadzony od znajomej mi rodziny z Francji wieć nikt tam napewno nic nie majstrował Ale fakt-lampka jakby była przepalona lub zaraz miała sie przepalić
Będę kombinował dalej. Tylko te ABS mnie denerwuje bo dziwne uczucie
A jak sprawdzić czy coś przypadkiem nie jest uszkodzone??Bo może to zwykly błąd komputera
Mateusz_P11_144 pisze:Gdy jadę i przed krzyżówką chcę się zatrzymać to mam wrażenie jakbym miał poślizg i czuje na pedale hamulca drganie,identyczne jak w zimie na lodzie
A ja tak nie mam i tymi co jeździły też nie. Musi być piach lub lód by zacął abs działać. Tu ewidentnie wina któregos czujnika. Tak jak Mimier pisał: trzeba przeczyscic na poczatek.vincetti pisze:jeździłem 5cioma różnymi primerami i każda tak miała,
Co do kontrolek AIR BAG, to możliwe, że nie masz w ogóle poduszek. Podjedź gdzies na komputer
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
bombel, nie mam go od nowości ale zakupiony jest 5 dni temu od mojej cioci z Francji. a ona raczej dbała o niego i powiedziałaby mi co kupuje (w końcu chrzestna) Wiem ze w 2005 roku wujek cofał i uderzył w betonowy słupek i klapa tylna jest szpachlowana. Ale to są jedyne "awarie" w tym aucie.
A co do palenia się to ta kontrolka się delikatnie pali podczas jazdy a dokładniej miga lecz bardzo delikatnym światłem. Zauważyłem to wczoraj dopiero jak jechałem. Poduszek według oględzin mam 4-w kierownicy,pasażer i po jednej w fotelu tzw. boczne.
A co do palenia się to ta kontrolka się delikatnie pali podczas jazdy a dokładniej miga lecz bardzo delikatnym światłem. Zauważyłem to wczoraj dopiero jak jechałem. Poduszek według oględzin mam 4-w kierownicy,pasażer i po jednej w fotelu tzw. boczne.
Moim zdaniem kontrolka mruga bo jest zimny lut na zegarach. Trochę cyny powinno załatwić sprawę. W momencie przekręcania kluczyka przebija napięcie a potem cisza z małymi błyskami podczas jazdy.
Co do szarpania przy hamowaniu stawiam na pęknięty przegub ABS. U mnie po zdemontowaniu nic nie było widać a po wymianie na nowe problem zniknął. Szarpało zwłaszcza przy małej prędkości nawet przy delikatnym hamowaniu.
Co do szarpania przy hamowaniu stawiam na pęknięty przegub ABS. U mnie po zdemontowaniu nic nie było widać a po wymianie na nowe problem zniknął. Szarpało zwłaszcza przy małej prędkości nawet przy delikatnym hamowaniu.
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
I to jest własnie idealne odwzorowanie mojego problemu. Przy hamowaniu przy małej predkość jest ten objaw. Dzieki za pomoc w diagnozie ;)Jak tylko będe miał auto na kanale to sie za to zabiorelordkain pisze:pęknięty przegub ABS. Szarpało zwłaszcza przy małej prędkości nawet przy delikatnym hamowaniu.
Co do migającej kontrolki AirBag to przeprowadź autodiagnostykę opisaną tutaj viewtopic.php?t=1297 może to coś pomoże
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
Nie przegub, a pierścień:) Mnie to kosztowało 40zł z wysyłką z allegro, zmiana całego przegubu (porządnego) to niestety dużo droższa impreza (okolice 200-250zł).Mateusz_P11_144 pisze:I to jest własnie idealne odwzorowanie mojego problemu. Przy hamowaniu przy małej predkość jest ten objaw. Dzieki za pomoc w diagnozie ;)Jak tylko będe miał auto na kanale to sie za to zabiorelordkain pisze:pęknięty przegub ABS. Szarpało zwłaszcza przy małej prędkości nawet przy delikatnym hamowaniu.
pozdr. Kamil
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
Nie to że się czepiam ale w P11.144 nie ma żarówki od AIR-BAG -u Są tam dwie diody na płycie licznika. Jedyne co można z nimi zrobić to zakleić.
Jak kontrolka ci miga to masz błąd poduszek, powodów może być cała masa . Zrób diagnostykę i możesz wtedy odczytać co jest nie tak.
Co do samej kontrolki to się do niej dostać czeka cię rozebranie całych liczników, jak zdejmiesz szybę to delikatnie możesz odkleić tarczę liczników w miejscu gdzie jest kontrolka od poduszek i zobaczysz czy nic tam nie jest wsadzone.
Jak kontrolka ci miga to masz błąd poduszek, powodów może być cała masa . Zrób diagnostykę i możesz wtedy odczytać co jest nie tak.
Co do samej kontrolki to się do niej dostać czeka cię rozebranie całych liczników, jak zdejmiesz szybę to delikatnie możesz odkleić tarczę liczników w miejscu gdzie jest kontrolka od poduszek i zobaczysz czy nic tam nie jest wsadzone.
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
Mateusz_P11_144, wyciągnij zegary i przelutuj wszystkie styki. Pisałem wcześniej, że airbag moim zdaniem mruga poprzez zimne luty na zegarach, w każdym razie u mnie było dokładnie tak jak opisujesz i przelutowanie pomogło od ręki. Dodam, że mrugało zwłaszcza na wybojach. Wszystkie styki spryskaj jakimś preparatem do czyszczenia i konserwacji styków elektrycznych np. Isol.
Zgodnie z sugestią ice, sprawdź złączki pod fotelami jeżeli masz boczne poduszki. Przesuwanie fotela i mimowolne szarpanie tymi kabelkami często wywala błąd poduszki. U siebie pod fotelem kierowcy kostkę usunąłem i połączyłem na inną złączkę i już żadnych błędów nie wywala.
A poza tym diagnostyką na spinacz lub elm-em airbag-u nie sprawdzisz. Taka diagnostyka ogarnia tylko silnik.
Zgodnie z sugestią ice, sprawdź złączki pod fotelami jeżeli masz boczne poduszki. Przesuwanie fotela i mimowolne szarpanie tymi kabelkami często wywala błąd poduszki. U siebie pod fotelem kierowcy kostkę usunąłem i połączyłem na inną złączkę i już żadnych błędów nie wywala.
A poza tym diagnostyką na spinacz lub elm-em airbag-u nie sprawdzisz. Taka diagnostyka ogarnia tylko silnik.