Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] alternator nadal są problemy

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

wladeczek22
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2011-04-17, 19:04
Lokalizacja: warszawa

[P10/WP10] alternator nadal są problemy

Post autor: wladeczek22 » 2012-05-13, 13:14

Witam nikt nie opisał w wcześniej napisanym temacie więc ,napisałem nowy


Wymieniłem mostek prostowniczy i regulator napięcia i wraz jest problem z ładowaniem

jak odpalę autko to nie ma wo gule ładowania i świeci kontrolka ładowania ,
jak dodam gazu to kontrolka gaśnie a wskazówka dochodzi do 13 volt
podczas jazy niby ładuje napięcie 14 ,ale jak włączę światła to napięcie spada do 13 v



regulator napięcia kupiłem na tej aukcji: http://allegro.pl/regulat...2303176987.html

co może jeszcze mu dolegać :?:

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2012-05-13, 13:22

Cy mostek diodowy jest 100% sprawny czy tylko wymieniony z innego alternatora? Na moje oko coś źle poskładałeś, gdzieś mógł wkraść się zimny lut i teraz są jaja. Jeżeli chodzi o mnie to granica opłacalnośći naprawy alternatora kończy się na wymianie szczotek. Zobacz na starym regulatorze ile będzie pokazywał altek i będziesz miał przyczynę czy to błąd w mostku czy w regulatorze.
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

wladeczek22
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2011-04-17, 19:04
Lokalizacja: warszawa

Post autor: wladeczek22 » 2012-05-13, 13:30

mostek prostowniczy ja i regulator napięcia kupiłem nowe wszystko poskładałem tak jak było i luty są porządne

stary regulator był spalony aż miał dziurę wypaloną od spodu

w starym regulatorze było 5 styków i oznaczone były tak B S L F E
a w nowym jest 6 styków i oznaczone tak B S R L F E tylko że styk pod literką R jest ucięty wystaje malutki kawałek
i zdaje mi się że przez ten właśnie styk tak się dzieje , tylko nie wiem gdzie go podłączyć


może ktoś coś doradzi

Obrazek
Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

bobytempelton
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2012-01-08, 19:27
Lokalizacja: Opatów

Post autor: bobytempelton » 2012-05-13, 17:58

Ten jeden wolny styk-pin na regulatorze napięcia poprostu ucina się po regulatorze i jakoś zabezpiecza np. kroplą silikonu lub nie zabezpiecza, tam nic się nie stanie i nic nie połączy.
A co do twojej usterki, to poprostu coś jednak nie do końca łączy, a przy wyższych obrotach przy wyższym amperażu łączy, lub mostek i regulator jest takiej jakości jakiej jest.
Nie przejmuj się często to się zdarza, to bardzo delikatne urządzenie, i często nowe nie spełnia parametrów.

wladeczek22
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2011-04-17, 19:04
Lokalizacja: warszawa

Post autor: wladeczek22 » 2012-05-13, 21:06

a może to być wina szczotek bo stare się rozleciały i wlutowałem używane i jedna jest dłuższa a druga krótsza

będzie to miało jakiś wpływ na prace alternatora że jedna szczotka dociska mocniej a druga nie ??

bobytempelton
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2012-01-08, 19:27
Lokalizacja: Opatów

Post autor: bobytempelton » 2012-05-13, 22:36

Szczotki mają łączyć szczotkotrzymacz z komutatorem !! to jedyne ich zadanie, nie przyszlo ci do glowy sprawdzić miernikiem czy prąd z lutów na szczotkotrzymaczu dociera na komutator czy wirnik? jeżeli były sprężyny ściśnięte i odpychały szczotki to powinno łączyć, chyba że luty, niedotarte szczotki itd. w sumie pasuje to do niełączenia układu wzbudzenia czyli szczotek.
Na drugi raz przykręć alternator do stołu czy imadła, podłącz akumulator pod ten gruby pin prądowy, (-)na obudowę podłącz miernik wiertarka w kółko i go sprawdź to nic nie kosztuje 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”