[P10/WP10] W dmuchawie działa tylko 4 bieg
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P10/WP10] W dmuchawie działa tylko 4 bieg
Większośc z nas zna temat samouszkodzającej sie płytki nawiewu wystepujacych w wielu modelach. Obiawia sie to tym że działa tylko 4 bieg wentylatora , ewentualnie jeszcze czasem drugi. U mnie zdarzyło się to w sumie trzeci raz i troche nudne było kolejne wykrecanie i lutowanie na nowo. Pomyslałem że płytka zbytnio sie przegrzewa i mozna by ty coś zaradzić.
U mnie w primerze P10 ta płytka znajduje sie pod schowkiem pasażera mozna ja wyjąć także bez jego demontażu.
wykorzystałem stary radiator z zasilacza PC i pastę termiczną do radiatorów za 3 zł
po tym zabiegu jak na razie mam spokój radiator odbiera całe ciepło z płytki nie powinno być juz problemów.
ps. szczelina gdzie przychodzi płytka jest wąska ok 4-5 mm trzeba uważać by luty nie przeszkadzały podczas wsunięcia
_______________________________________________________________________________
u mnie też padła ta nieszczęśna płytka
po odczyszczeniu starałem się połączyć ścieżki lakierem z dodatkami srebra jednak po 2 nieudanych próbach wziołem lutownice i o dziwo udało sie wentylator działa na wszystkich biegach :
teraz zobacze czy się bardzo grzeje i może z tym radiatorem (dobry patent) cos pomyśle
_______________________________________________________________________________
Na płytce znajduje się oprócz rezystorów, bezpiecznik w postaci lutu, który przerywa obwód przy zbyt dużym prądzie.
Należy poprawić lut i wszystko powinno wrócić do normy.
źródło: NKP
U mnie w primerze P10 ta płytka znajduje sie pod schowkiem pasażera mozna ja wyjąć także bez jego demontażu.
wykorzystałem stary radiator z zasilacza PC i pastę termiczną do radiatorów za 3 zł
po tym zabiegu jak na razie mam spokój radiator odbiera całe ciepło z płytki nie powinno być juz problemów.
ps. szczelina gdzie przychodzi płytka jest wąska ok 4-5 mm trzeba uważać by luty nie przeszkadzały podczas wsunięcia
_______________________________________________________________________________
u mnie też padła ta nieszczęśna płytka
po odczyszczeniu starałem się połączyć ścieżki lakierem z dodatkami srebra jednak po 2 nieudanych próbach wziołem lutownice i o dziwo udało sie wentylator działa na wszystkich biegach :
teraz zobacze czy się bardzo grzeje i może z tym radiatorem (dobry patent) cos pomyśle
_______________________________________________________________________________
Na płytce znajduje się oprócz rezystorów, bezpiecznik w postaci lutu, który przerywa obwód przy zbyt dużym prądzie.
Należy poprawić lut i wszystko powinno wrócić do normy.
źródło: NKP
Podepnę się pod temat, choć to inny model, ale rozwiązanie myślę że to samo
Kurcze, właśnie u mnie w p11,144 z 2001r pojawił się ten problem, działa tylko 4 bieg , mimo że jak zmieniam biegi słyszę kliknięcie jakby przekaźnika, ale bez efektu. Powodem tego będzie pewnie ta płytka, ale mam pytanko, może ktoś to robił w tym modelu i wie w którym miejscu konkretnie jej szukać, bo nie uśmiecha mi się w tych warunkach pogodowych rozbierać w poszukiwaniach całej deski rozdzielczej
Kurcze, właśnie u mnie w p11,144 z 2001r pojawił się ten problem, działa tylko 4 bieg , mimo że jak zmieniam biegi słyszę kliknięcie jakby przekaźnika, ale bez efektu. Powodem tego będzie pewnie ta płytka, ale mam pytanko, może ktoś to robił w tym modelu i wie w którym miejscu konkretnie jej szukać, bo nie uśmiecha mi się w tych warunkach pogodowych rozbierać w poszukiwaniach całej deski rozdzielczej
Siemandero
Jak tam leci blabla
Jak tam leci blabla
Bodajże jest koloru ciemny pomarańczowy....
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Dzieki bardzo najbardziej mi wsumie pomogl kolor tego ustrojstwa...troche glebiej niz myslalem a na plytce wielka wyzarta plama...jak ogarne to napisze Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-03-12, 19:31 ]
Po powrocie z urlopu ostro wzialem sie za ta plytke...i kupa:P nic juz z nia raczej nie zwojuje. Jak na moj gust za bardzo uszkodzona:( trzeba bedzie cos dokupic...
[ Dodano: 2010-03-12, 19:31 ]
Po powrocie z urlopu ostro wzialem sie za ta plytke...i kupa:P nic juz z nia raczej nie zwojuje. Jak na moj gust za bardzo uszkodzona:( trzeba bedzie cos dokupic...
Ja dziś zrobiłem swoją, okazało się że w p11,144 jest węższa płytka, nowsza, niż ta na powyższych zdjęciach. Zamontowana jest z tyłu za silnikiem od dmuchawy, całkiem za schowkiem nic nie trzeba rozkręcać, tylko dwa wkręty i odpiąć wtykę. Dorobiłem metodą chałupnicza aluminiową blachę, którą przykleiłem na pastę podobnie do powyższego, zwiększając jego wielkość dwukrotnie Mam nadzieję ze już będzie dobrze.
Siemandero
Jak tam leci blabla
Jak tam leci blabla
Ja zdjąłem te dwa metalowe osłonki które były przynitowane, pod tym były zabrudzone przejścia metalowe po wyczyszczeniu papierem ściernym do czystego metalu zauważyłem ze jedno z tych przejść jest przerwane, sprawdzałem miernikiem i na początku tylko łączyło drugi z czwartym przewodem, po zlutowaniu tego przejścia i sprawdzeniu miernikiem elegancko każda ścieżka mi łączy... a może na pierwszym biegu nie wytrzymuje takiego oporu i nie łączy co ? bo 2,3 i 4 działa cacy ... hmm macie jakies propozycje?
Nissan Primera P10 SR20Di
Ja mam w p11,144 mniejszą płytkę, ale zrobiłem tak jak ty i po polutowaniu nie działał mi 1 bieg, a właściwie działał ale miał takie same obroty jak 2 bieg. Okazało się że jak wyczyściłem i polutowałem, zrobił się z cyny mostek tej polutowanej ścieżki z pierwszą. Jak to poprawiłem, okazało się że działa jak trzeba, tak że może zrobiłeś za duży lut, "za dużą hubę" i zmostkowałeś dwie ścieżki.5prus8 pisze:A czy cos zle polutowalem jesli nie dziala mi pierwszy bieg
Siemandero
Jak tam leci blabla
Jak tam leci blabla
Też parę dni temu płytka drugi raz mi siadła. za pierwszym razem elektryk mi to zrobił, teraz sam się z tym uporałem. Żadnej filozofii. Zamówię sobie chyba nową, jak uzbieram trochę "boków" - koszt ok 240zł. Boję się teraz używać 1,2 i 3, bo w sklepie z częściami sprzedawca spytał się, czy mam autocasco, czasami może się autko od tego lutowania sfajczyć.
Przed włożeniem nówki dam auto do elektryka, aby pomierzył, czy dmuchawa nie pobiera za dużo prądu i stąd przepalenia, a szkoda, żeby nowa opornica się skopciła.
Przed włożeniem nówki dam auto do elektryka, aby pomierzył, czy dmuchawa nie pobiera za dużo prądu i stąd przepalenia, a szkoda, żeby nowa opornica się skopciła.
hmm... co by tu napisać? Ee tam, idę na ryby.
http://www.jrm.art.pl/
http://www.jrm.art.pl/
A co się dziwisz że tak mówi! Przecież to jest w nissanach "słaby punkt" i 240 zł to nie mały zarobek, dla niego im więcej osób wymieni tym lepiej Każdy tak naprawia i czy był gdzieś jakiś post że komuś coś się zapaliło? Po drugie, w tym miejscu fabrycznie jest zrobiony "bezpiecznik z cyny (lutu)" Tak że jak Ty to polutujesz, to zrobisz to mniej profesjonalnie, ale efekt taki sam.jig9g pisze:w sklepie z częściami sprzedawca spytał się, czy mam autocasco, czasami może się autko od tego lutowania sfajczyć.
Siemandero
Jak tam leci blabla
Jak tam leci blabla
No to se pojeżdżę na lutowanym. I tak bejmów nie mam na nowy.
hmm... co by tu napisać? Ee tam, idę na ryby.
http://www.jrm.art.pl/
http://www.jrm.art.pl/
dopiero niedawno nabyłem swojego nissana jeszcze nie przejestrowałem jest trochę do zrobienia ale do końca wakacji daradę znalazłem na forum trochę odpowiedzi na moje problemy ibardzo fajnie
[ Dodano: 2010-06-10, 18:22 ]
odmi, spoko na razie zbieram po mału kase aby doprowadzić mojego niska do perfekcji po wakacjach zmienie może gaz na sekwencje
[ Dodano: 2010-06-10, 18:22 ]
odmi, spoko na razie zbieram po mału kase aby doprowadzić mojego niska do perfekcji po wakacjach zmienie może gaz na sekwencje
Re: W dmuchawie działa tylko 4 bieg
Witam ! Miałem ten sam problem, i właśnie go usunąłem dzięki Waszej pomocy
Specjalnie po to się tu zarejestrowałem by podziękować POZDRO !!!!
Specjalnie po to się tu zarejestrowałem by podziękować POZDRO !!!!
SEAL75
Nissan Primera P10 1,6 16v Invitation
1996r.
Nissan Primera P10 1,6 16v Invitation
1996r.
2 dni przed zdemontowaniem nieszczesnej plytki calkowicie przestal dzialac nawiew..
na zadnym z biegow nie chodzilo.. po ok godzinie nawiew znowu zaczal dzialac na biegu 4
wczoraj zlutowalem plytke i mam wszystkie 4 biegi.. tylko ze znowu calkowicie przestalal dzialac nawiew..
po ok godzinie nawiew na wszystkich 4 biegach znowu dziala..
jaka jest przyczyna ze raz dziala a raz nie??
na zadnym z biegow nie chodzilo.. po ok godzinie nawiew znowu zaczal dzialac na biegu 4
wczoraj zlutowalem plytke i mam wszystkie 4 biegi.. tylko ze znowu calkowicie przestalal dzialac nawiew..
po ok godzinie nawiew na wszystkich 4 biegach znowu dziala..
jaka jest przyczyna ze raz dziala a raz nie??
zauważyłem że dmuchawa działa na 4 biegu nawet gdy płytka jest wyciągnięta
dmuchawa zaczęła wariować przed tym jak ją wyciągnąłem
także wydaje mi się że ta płytka w moim przypadku nie ma nie wspólnego z tym że raz dmucha a raz nie
mówisz że szczotki się kończą na dmuchawie? nie wiem może..
ostatnio dmuchawa zaczęła piszczeć
dmuchawa zaczęła wariować przed tym jak ją wyciągnąłem
także wydaje mi się że ta płytka w moim przypadku nie ma nie wspólnego z tym że raz dmucha a raz nie
mówisz że szczotki się kończą na dmuchawie? nie wiem może..
ostatnio dmuchawa zaczęła piszczeć
-
- fanatyk nissana
- Posty: 723
- Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
- Lokalizacja: Pabianice
Mnie się wydaje,że możesz mieć coś z łożyskiem tej dmuchawy jak zaczyna ci piszczeć jak się kręci i te zacinania się mogą być właśnie tego przyczyną.Wymontuj wiatrak dmuchawy i sprawdź "na sucho" nawet ręką jak obraca się wiatrak.kaaczmar pisze:mówisz że szczotki się kończą na dmuchawie? nie wiem może..
ostatnio dmuchawa zaczęła piszczeć
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"