Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] W dmuchawie działa tylko 4 bieg

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

[P10/WP10] W dmuchawie działa tylko 4 bieg

Post autor: jarkk » 2009-12-07, 14:32

Większośc z nas zna temat samouszkodzającej sie płytki nawiewu wystepujacych w wielu modelach. Obiawia sie to tym że działa tylko 4 bieg wentylatora , ewentualnie jeszcze czasem drugi. U mnie zdarzyło się to w sumie trzeci raz i troche nudne było kolejne wykrecanie i lutowanie na nowo. Pomyslałem że płytka zbytnio sie przegrzewa i mozna by ty coś zaradzić.
Obrazek

Obrazek

U mnie w primerze P10 ta płytka znajduje sie pod schowkiem pasażera mozna ja wyjąć także bez jego demontażu.
Obrazek

wykorzystałem stary radiator z zasilacza PC i pastę termiczną do radiatorów za 3 zł
Obrazek
Obrazek
Obrazek

po tym zabiegu jak na razie mam spokój radiator odbiera całe ciepło z płytki nie powinno być juz problemów.

ps. szczelina gdzie przychodzi płytka jest wąska ok 4-5 mm trzeba uważać by luty nie przeszkadzały podczas wsunięcia
_______________________________________________________________________________

u mnie też padła ta nieszczęśna płytka
po odczyszczeniu starałem się połączyć ścieżki lakierem z dodatkami srebra jednak po 2 nieudanych próbach wziołem lutownice i o dziwo udało sie wentylator działa na wszystkich biegach : :-D
teraz zobacze czy się bardzo grzeje i może z tym radiatorem (dobry patent) cos pomyśle
_______________________________________________________________________________

Na płytce znajduje się oprócz rezystorów, bezpiecznik w postaci lutu, który przerywa obwód przy zbyt dużym prądzie.
Należy poprawić lut i wszystko powinno wrócić do normy.

źródło: NKP

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2010-02-01, 13:46

Podepnę się pod temat, choć to inny model, ale rozwiązanie myślę że to samo

Kurcze, właśnie u mnie w p11,144 z 2001r pojawił się ten problem, działa tylko 4 bieg :-| , mimo że jak zmieniam biegi słyszę kliknięcie jakby przekaźnika, ale bez efektu. Powodem tego będzie pewnie ta płytka, ale mam pytanko, może ktoś to robił w tym modelu i wie w którym miejscu konkretnie jej szukać, bo nie uśmiecha mi się w tych warunkach pogodowych rozbierać w poszukiwaniach całej deski rozdzielczej :((
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

Mike_83
fanatyk nissana
Posty: 481
Rejestracja: 2009-12-09, 11:32
Lokalizacja: Police

Post autor: Mike_83 » 2010-02-01, 14:05

Prawdopodobnie w tym samym miejscu.Zazwyczaj tam jest silnik dmuchawy :)

airtuna

Post autor: airtuna » 2010-02-23, 17:41

Hmm...mam taka spawe...wykrecilem schowek i leze na tej ziemi i leze...i za nic nie widze gdzie by ta plytka mialaby byc :P czy ktos moglby mnie poratowac w tym temacie? mam primere p10. wdzieczny bylbym za jakies foto :-)

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2010-02-23, 18:28

airtuna do niej dochodzi taka szeroka i wąska wtyczka jak widac powyżej na zdjęciach płytki.
nie ma możliwości żebys jej nie zauważył.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2010-02-23, 19:13

Bodajże jest koloru ciemny pomarańczowy....
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-02-23, 22:22

Jest to wtyczka z czterema przewodami , a płytka przykręcana na dwie śrubki.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

airtuna

Post autor: airtuna » 2010-02-24, 16:20

Dzieki bardzo :-) najbardziej mi wsumie pomogl kolor tego ustrojstwa...troche glebiej niz myslalem :-P a na plytce wielka wyzarta plama...jak ogarne to napisze ;) Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-03-12, 19:31 ]
Po powrocie z urlopu ostro wzialem sie za ta plytke...i kupa:P nic juz z nia raczej nie zwojuje. Jak na moj gust za bardzo uszkodzona:( trzeba bedzie cos dokupic...

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2010-03-24, 17:34

Ja dziś zrobiłem swoją, okazało się że w p11,144 jest węższa płytka, nowsza, niż ta na powyższych zdjęciach. Zamontowana jest z tyłu za silnikiem od dmuchawy, całkiem za schowkiem :D nic nie trzeba rozkręcać, tylko dwa wkręty i odpiąć wtykę. Dorobiłem metodą chałupnicza aluminiową blachę, którą przykleiłem na pastę podobnie do powyższego, zwiększając jego wielkość dwukrotnie :d Mam nadzieję ze już będzie dobrze.
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

Awatar użytkownika
5prus8
wiem o czym pisze
Posty: 45
Rejestracja: 2010-03-14, 17:29
Lokalizacja: Chojnice/Tuchola

Post autor: 5prus8 » 2010-04-12, 22:35

A czy cos zle polutowalem jesli nie dziala mi pierwszy bieg ??????
Nissan Primera P10 SR20Di

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2010-04-13, 06:17

Może nie dolutowałeś tej ścieżki od 1 biegu i dlatego.

Awatar użytkownika
5prus8
wiem o czym pisze
Posty: 45
Rejestracja: 2010-03-14, 17:29
Lokalizacja: Chojnice/Tuchola

Post autor: 5prus8 » 2010-04-13, 08:52

Ja zdjąłem te dwa metalowe osłonki które były przynitowane, pod tym były zabrudzone przejścia metalowe po wyczyszczeniu papierem ściernym do czystego metalu zauważyłem ze jedno z tych przejść jest przerwane, sprawdzałem miernikiem i na początku tylko łączyło drugi z czwartym przewodem, po zlutowaniu tego przejścia i sprawdzeniu miernikiem elegancko każda ścieżka mi łączy... a może na pierwszym biegu nie wytrzymuje takiego oporu i nie łączy co ??? bo 2,3 i 4 działa cacy ;) ... hmm macie jakies propozycje?
Nissan Primera P10 SR20Di

Awatar użytkownika
AdiS
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2010-03-23, 09:31
Lokalizacja: Gdańsk-Borkowo

Post autor: AdiS » 2010-04-22, 12:07

AVE :mrgreen:
Właśnie skonczylem robic tak wlasnie jak mowiles Jarkk i Działa na kazdym biegu :D:D zajelo mi to chyba nawet nie 10 min :-P
Niby banał z tą płytka a jakie zadowolenie mnie ogarneło że wszystko dmucha hehe :evil: Dziękować 8-)
Wiem że mogę zrobić więcej .. :D

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2010-04-22, 17:33

5prus8 pisze:A czy cos zle polutowalem jesli nie dziala mi pierwszy bieg ??
Ja mam w p11,144 mniejszą płytkę, ale zrobiłem tak jak ty i po polutowaniu nie działał mi 1 bieg, a właściwie działał ale miał takie same obroty jak 2 bieg. Okazało się że jak wyczyściłem i polutowałem, zrobił się z cyny mostek tej polutowanej ścieżki z pierwszą. Jak to poprawiłem, okazało się że działa jak trzeba, tak że może zrobiłeś za duży lut, "za dużą hubę" i zmostkowałeś dwie ścieżki.
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

jig9g
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2010-03-04, 06:55
Lokalizacja: Luboń

Post autor: jig9g » 2010-04-28, 09:47

Też parę dni temu płytka drugi raz mi siadła. za pierwszym razem elektryk mi to zrobił, teraz sam się z tym uporałem. Żadnej filozofii. Zamówię sobie chyba nową, jak uzbieram trochę "boków" - koszt ok 240zł. Boję się teraz używać 1,2 i 3, bo w sklepie z częściami sprzedawca spytał się, czy mam autocasco, czasami może się autko od tego lutowania sfajczyć.
Przed włożeniem nówki dam auto do elektryka, aby pomierzył, czy dmuchawa nie pobiera za dużo prądu i stąd przepalenia, a szkoda, żeby nowa opornica się skopciła.
hmm... co by tu napisać? Ee tam, idę na ryby.
http://www.jrm.art.pl/

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2010-04-28, 13:16

jig9g pisze:w sklepie z częściami sprzedawca spytał się, czy mam autocasco, czasami może się autko od tego lutowania sfajczyć.
A co się dziwisz że tak mówi! Przecież to jest w nissanach "słaby punkt" i 240 zł to nie mały zarobek, dla niego im więcej osób wymieni tym lepiej !! Każdy tak naprawia i czy był gdzieś jakiś post że komuś coś się zapaliło? Po drugie, w tym miejscu fabrycznie jest zrobiony "bezpiecznik z cyny (lutu)" Tak że jak Ty to polutujesz, to zrobisz to mniej profesjonalnie, ale efekt taki sam.
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

jig9g
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2010-03-04, 06:55
Lokalizacja: Luboń

Post autor: jig9g » 2010-04-29, 06:45

No to se pojeżdżę na lutowanym. I tak bejmów nie mam na nowy.
hmm... co by tu napisać? Ee tam, idę na ryby.
http://www.jrm.art.pl/

Awatar użytkownika
d3ck
wiem o czym pisze
Posty: 40
Rejestracja: 2009-12-25, 00:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: d3ck » 2010-05-03, 14:38

Ja sam zeszlifowałem drobnym papierem i połączyłem luty specjalną pastą, odpukać, od pół roku jeżdżę bez problemów a nawiew na jedynce mam włączony prawie zawsze :)
P11 97' SR2.0De 131KM | STAG 300-4 | Tomasetto Artic | Magic Jet |

gierko78
aktywny forumowicz
Posty: 175
Rejestracja: 2010-06-10, 16:40
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: gierko78 » 2010-06-10, 17:19

dopiero niedawno nabyłem swojego nissana jeszcze nie przejestrowałem jest trochę do zrobienia ale do końca wakacji daradę znalazłem na forum trochę odpowiedzi na moje problemy ibardzo fajnie

[ Dodano: 2010-06-10, 18:22 ]
odmi, spoko na razie zbieram po mału kase aby doprowadzić mojego niska do perfekcji po wakacjach zmienie może gaz na sekwencje

Awatar użytkownika
seal75
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2010-06-29, 19:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: W dmuchawie działa tylko 4 bieg

Post autor: seal75 » 2010-06-29, 19:32

Witam !!! Miałem ten sam problem, i właśnie go usunąłem dzięki Waszej pomocy ;-) :hah: :hah:
Specjalnie po to się tu zarejestrowałem by podziękować :-D POZDRO !!!!!!
SEAL75
Nissan Primera P10 1,6 16v Invitation
1996r.

Mike_83
fanatyk nissana
Posty: 481
Rejestracja: 2009-12-09, 11:32
Lokalizacja: Police

Post autor: Mike_83 » 2010-07-11, 20:29

Mnie wczoraj dopadła ta usterka.Na bank przez te upały.Prędzej czy później każdego to dopadnie :) Nie ma się co cieszyć,że komuś długo wytrzymało :/

Awatar użytkownika
Mały Głód
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2011-03-19, 00:35
Lokalizacja: Kielce okolice

Post autor: Mały Głód » 2011-03-19, 01:04

Super forum a ja zachodziłem w głowę jak zrobić pozostałe biegi :-D

Awatar użytkownika
Xander
stały bywalec
Posty: 97
Rejestracja: 2012-01-15, 21:07
Lokalizacja: Eudezet

Post autor: Xander » 2012-01-20, 20:03

Witam,mam pytanie co do tej płytki , czy trzeba papierem przelecieć wszystkie scieźki?
Załączam zdjęcie mojej płytki

Obrazek

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2012-01-20, 21:01

"przeleć" (eh. bez skojarzeń :-P ) tylko w miejscu lutu. To nie jest zaizolowane lakierem od tak sobie tylko z jakiegoś powodu ;-) Jednakowoż twój wynalazek z kabelkiem jest dobry jednak nie orginalny :-P
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

kaaczmar
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2012-02-13, 16:56
Lokalizacja: z nikąd

Post autor: kaaczmar » 2012-02-13, 17:04

2 dni przed zdemontowaniem nieszczesnej plytki calkowicie przestal dzialac nawiew..
na zadnym z biegow nie chodzilo.. po ok godzinie nawiew znowu zaczal dzialac na biegu 4
wczoraj zlutowalem plytke i mam wszystkie 4 biegi.. tylko ze znowu calkowicie przestalal dzialac nawiew..
po ok godzinie nawiew na wszystkich 4 biegach znowu dziala..
jaka jest przyczyna ze raz dziala a raz nie??

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2012-02-13, 17:34

kostka w płytkę dobrze wpięta? albo coś ci nie łączy albo kończą ci się szczotki na dmuchawie
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

kaaczmar
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2012-02-13, 16:56
Lokalizacja: z nikąd

Post autor: kaaczmar » 2012-02-13, 18:14

zauważyłem że dmuchawa działa na 4 biegu nawet gdy płytka jest wyciągnięta
dmuchawa zaczęła wariować przed tym jak ją wyciągnąłem
także wydaje mi się że ta płytka w moim przypadku nie ma nie wspólnego z tym że raz dmucha a raz nie

mówisz że szczotki się kończą na dmuchawie? nie wiem może..
ostatnio dmuchawa zaczęła piszczeć

primeraP10
fanatyk nissana
Posty: 723
Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: primeraP10 » 2012-02-13, 18:40

Do 4 biegu płytka nie jest potrzebna(może jej nawet nie być wcale) , a na 4 powinno wiać. Płytka odpowiada za 1 ,2 ,3 bieg. Więc to coś dalej.
mój super wóz --> viewtopic.php?t=15014
Byla Primera P10eGT
Jest Primera P10SLX/eGT

kaaczmar
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2012-02-13, 16:56
Lokalizacja: z nikąd

Post autor: kaaczmar » 2012-02-13, 19:03

zgadza sie..
to cos dalej tylko co?

[ Dodano: 2012-02-14, 10:45 ]
ma ktos jakies pomysly co moze byc przyczyna?

Awatar użytkownika
hochoł
fanatyk nissana
Posty: 815
Rejestracja: 2009-12-08, 22:36
Lokalizacja: 3 City

Post autor: hochoł » 2012-02-16, 12:39

kaaczmar pisze:mówisz że szczotki się kończą na dmuchawie? nie wiem może..
ostatnio dmuchawa zaczęła piszczeć
Mnie się wydaje,że możesz mieć coś z łożyskiem tej dmuchawy jak zaczyna ci piszczeć jak się kręci i te zacinania się mogą być właśnie tego przyczyną.Wymontuj wiatrak dmuchawy i sprawdź "na sucho" nawet ręką jak obraca się wiatrak.
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”