[P/WP11.144] Wskaźnik paliwa oszalał
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] Wskaźnik paliwa oszalał
Witam
Mam problem z wskaznikiem paliwa. Zatankowałem - pokazał pół baku podczas jazdy spadł poniżej rezerwy i komputer nie pokazał dystansu do przejechania, za chwile wróciło, ale nie do połowy baku. Generalnie wskazówka trzyma się bliżej dołu niż góry.
Czy jest to jakaś typowa usterka ? Auto sprowadzone z zagranicy, więc może przy "kręceniu" licznika ( w co wątpie że był kręcony, ale kto tam wie) coś uszkodzili ?
Kiedyś u siostry w n14 zmieniałem kondensatory w liczniku bo świrował obrotomierz i wróciło do normy. Tutaj nie chciałbym kombinować, bo może być kilka rzeczy..
Z góry dzięki za rady
Pozdrawiam
Mam problem z wskaznikiem paliwa. Zatankowałem - pokazał pół baku podczas jazdy spadł poniżej rezerwy i komputer nie pokazał dystansu do przejechania, za chwile wróciło, ale nie do połowy baku. Generalnie wskazówka trzyma się bliżej dołu niż góry.
Czy jest to jakaś typowa usterka ? Auto sprowadzone z zagranicy, więc może przy "kręceniu" licznika ( w co wątpie że był kręcony, ale kto tam wie) coś uszkodzili ?
Kiedyś u siostry w n14 zmieniałem kondensatory w liczniku bo świrował obrotomierz i wróciło do normy. Tutaj nie chciałbym kombinować, bo może być kilka rzeczy..
Z góry dzięki za rady
Pozdrawiam
Na początek sprawdź czy pływak w baku dobrze działa. Wyciągasz tylną kanapę, zdejmujesz dwie wtyczki które zobaczysz przy pompie paliwa. Odkręcasz nakrętkę od pompy paliwa tak by dostać się do baku. Teraz - podłączasz omomierz pod kabel zielony ze srebrną kropką oraz pod czarny - przy odpiętych wtyczkach oczywiście. Dla ułatwienia dodam, że we wtyczce są to dwa skrajne piny.
Teraz wkładasz łapę w bak i ruszasz w górę w dół pływakiem i badasz czy omomierz pokazuje dobrą rezystancję, czy się nie przycina - czy chodzi gładko.
Dla pełnego baku rezystancja 7,5 - 9,5 ohma - wysokość pływaka 151mm
Dla połowy baku 88,5 - 93,5 ohma - wysokość pływaka 88mm
Dla pustego baku - 180-186,8 ohma - wysokość pływaka 15mm
Jeśli tu się wszystko zgadza to wtedy będziemy szukać przy zegarach.
Test będzie polegał na odejmowaniu poszczególnych rezystorów i sprawdzaniu wskazań.
Do tego dobrze by było gdybyś zakupił sobie 20 sztuk rezystorów 10 ohmowowych i miał lutownicę Lutujesz w szereg wszystkie, następnie jeden koniec podłączasz do masy, a koniec do zielonego ze srebrną kropką - który idzie do zegarów - możesz go łączyć przy baku. Najlepiej wyprowadzić sobie przedłużenie go. I teraz jedziesz - od końca 20x10 ohmow to daje 200 - powinien pokazać pusty bak. Zielony przewód dotykasz po kolei do łączeń poszczególnych rezystorów i sprawdzasz czy zegar idzie płynnie w górę.
Teraz wkładasz łapę w bak i ruszasz w górę w dół pływakiem i badasz czy omomierz pokazuje dobrą rezystancję, czy się nie przycina - czy chodzi gładko.
Dla pełnego baku rezystancja 7,5 - 9,5 ohma - wysokość pływaka 151mm
Dla połowy baku 88,5 - 93,5 ohma - wysokość pływaka 88mm
Dla pustego baku - 180-186,8 ohma - wysokość pływaka 15mm
Jeśli tu się wszystko zgadza to wtedy będziemy szukać przy zegarach.
Test będzie polegał na odejmowaniu poszczególnych rezystorów i sprawdzaniu wskazań.
Do tego dobrze by było gdybyś zakupił sobie 20 sztuk rezystorów 10 ohmowowych i miał lutownicę Lutujesz w szereg wszystkie, następnie jeden koniec podłączasz do masy, a koniec do zielonego ze srebrną kropką - który idzie do zegarów - możesz go łączyć przy baku. Najlepiej wyprowadzić sobie przedłużenie go. I teraz jedziesz - od końca 20x10 ohmow to daje 200 - powinien pokazać pusty bak. Zielony przewód dotykasz po kolei do łączeń poszczególnych rezystorów i sprawdzasz czy zegar idzie płynnie w górę.
Mam podobnie u siebie, tzn zalewając nawet ~30 litrów wskaźnik pokazuje mi co jakiś czas "pusty bak" tyle że u mnie nie ma komputera. Znajomy mechanik powiedział że to prawie na bank wina pływaka i jest to element którego nie da się kupić zamiennika tylko trzeba szukać na szrocie z auta w którym działało. I tu się nasuwa moje pytanie w temacie czy jest to prawda? Oraz jeżeli to prawda to z jakich aut oprócz P11.144 będzie pasowało bez problemów ponieważ jest rzecz do której się przyzwyczaiłem ale która czasami działa na nerwy
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Zrób test pływaka z opisu powyżej. Jeśli coś z nim nie tak pokaże dziwne pomiary.Sajmooon pisze:Mam podobnie u siebie, tzn zalewając nawet ~30 litrów wskaźnik pokazuje mi co jakiś czas "pusty bak" tyle że u mnie nie ma komputera. Znajomy mechanik powiedział że to prawie na bank wina pływaka i jest to element którego nie da się kupić zamiennika tylko trzeba szukać na szrocie z auta w którym działało. I tu się nasuwa moje pytanie w temacie czy jest to prawda? Oraz jeżeli to prawda to z jakich aut oprócz P11.144 będzie pasowało bez problemów ponieważ jest rzecz do której się przyzwyczaiłem ale która czasami działa na nerwy
Ewentualnie mam pływak od P11 - ale nie wiem czy jest indentyczny z tym w P11.144 - ale raczej jest:)
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
tez tak mialem zimne luty byly przyczyna poczytaj tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... ge__st__20
Panowie,a znacie może kogoś w Wawie, co zajmuje się takim rzeczami??
U mnie to samo zaczęło się ostatnio,choć dziś był spokój,przy czym czasami zapala się też ładowanie;/ a normalnie altek ładuje. Objawy zaczęły się równocześnie, ładowanie jak i wskaźnik paliwa.
U mnie to samo zaczęło się ostatnio,choć dziś był spokój,przy czym czasami zapala się też ładowanie;/ a normalnie altek ładuje. Objawy zaczęły się równocześnie, ładowanie jak i wskaźnik paliwa.
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB
Panowie,gdzie ja to w Wawie naprawie??, bo już mam powoli dość tego auta.
Najchętniej to bym kupił cały licznik. Tylko co wtedy z przebiegiem?? znowu trzeba będzie wydać kasę na popchnięcie km do przodu. No i jak się ma licznik z kompem,gdy u mnie nie ma. Czy poprawnie wyświetli temperaturę i kilometry,czy komp oszaleje.
Najchętniej to bym kupił cały licznik. Tylko co wtedy z przebiegiem?? znowu trzeba będzie wydać kasę na popchnięcie km do przodu. No i jak się ma licznik z kompem,gdy u mnie nie ma. Czy poprawnie wyświetli temperaturę i kilometry,czy komp oszaleje.
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Kupiłem cały licznik od takiego samego silnika i i ze skrzynią manualną.
Jest pewien "problem", komputer wszystko prawidłowo wyświetla, ale dystans robiony na paliwie zmalał, a średnie spalanie wzrosło przy takim samym użytkowaniu samochodu..
Mam 00 a licznik jest od 01.. wydaje mi się, że nie powinno być różnicy..
Ktoś wie co moze byc ?
Jest pewien "problem", komputer wszystko prawidłowo wyświetla, ale dystans robiony na paliwie zmalał, a średnie spalanie wzrosło przy takim samym użytkowaniu samochodu..
Mam 00 a licznik jest od 01.. wydaje mi się, że nie powinno być różnicy..
Ktoś wie co moze byc ?
Też o tym myślałem. Ale wcześniej przy jeździe 110 km/h w trasie spalił mi 5.9 wg kompa i przy tankowaniu spowrotem do pełna zalałem 6 litrów. Teraz nie wiem jak będzie.. Bo raczej pokazuje 6.7-.6.9 litra
Ewentualnie po prostu jest to spowodowane nagłym spadkiem temperatury na zewnątrz i może auto przez to rzeczywiście niedogrzane więcej pali...
ciężko stwierdzić:D
Ewentualnie po prostu jest to spowodowane nagłym spadkiem temperatury na zewnątrz i może auto przez to rzeczywiście niedogrzane więcej pali...
ciężko stwierdzić:D
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
w baku jest pływak a w tym pływaku jest termistor takie coś podobne do kondensatora plus dwa kabelki jeśli jest zanurzony w benzynie to rezerwa sie nie pali jeśli poziom benzyny sie zmniejszy i ten termistor jest wynurzony z benzy to sie lampka zapala trzeba wymienić ten termistor podobno z deawoo pasuje są jakieś tematy na NKP ja mam ten sam problem będe wymieniał na dniach na taki http://allegro.pl/czujnik-rezerwy-paliw ... 20705.html u mnie w almerce jest identyczny ponoć pasuje tylko kabelik trzeba podlutować
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"
podepne sie pod temat bo dzisiaj mój wskaźnik temperatury wykonał dziwny ruch. Po kolei było tak. Zapaliłem na mrozie -15 i czekałem az zona wyjdzie wiec chciałem zagrzac samochod wczesniej. Wskaznik był oczywiscie na samym dole, po jakis 10 min dalej był na dole az tu nagle zobaczyłem jak wskazówka poszła do góry nie zauważyłem jak wysoko i opadła spowrotem (nazwijmy to na 0). Pomyślałem ze skoro taki ruch wykonała wiec temperatura juz jakas jest ale nie pokazuje bo moze :
1. zimne luty nie stykają - wiec pukałem w licznik ale nic
2. termostat sie zacioł - wąż gorny do chłodnicy był juz delikatnie ciepły
3. czujnik temp na termostacie
otworzyłem maske poruszałem kabelkiem od tego czujnika i wrociłem do srodka to wskazówka juz cos zaczeła pokazywac i po mału szła do gory.
Co myślicie co jest przyczyną ? czy ktorys z tych punktów napewno mozna odrzucic ?
1. zimne luty nie stykają - wiec pukałem w licznik ale nic
2. termostat sie zacioł - wąż gorny do chłodnicy był juz delikatnie ciepły
3. czujnik temp na termostacie
otworzyłem maske poruszałem kabelkiem od tego czujnika i wrociłem do srodka to wskazówka juz cos zaczeła pokazywac i po mału szła do gory.
Co myślicie co jest przyczyną ? czy ktorys z tych punktów napewno mozna odrzucic ?
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Witam.
Mój Nissan też miał licznik paliwa, który szalał. Oprócz tego szalał też Airbag, ABS. Mechanik przy okazji innej naprawy przyjrzał się tym problemom i stwierdził, że wszystko jest ok. Mimo że mu mówiłam, że w tym modelu są problemy z "zimnymi lutami". Ale pewnie mu się nie chciało tym zająć. Pół roku później znowu przy okazji powiedziałam mu o tych szalejących wskaźnikach i wziął się za nie. Oczywiście potwierdził moją diagnozę - zimne luty. Szkoda, że rok czasu od kupna autka musiałam jeździć na paliwie "na czuja", bo nawet nie wiem, czy licznik kiedykolwiek prawidłowo pokazywał poziom paliwa. No i denerwowało mnie potwornie szczególnie nocą jarzące niepotrzebnie światełka ikonek z deski... Ważne, że od kliku dni mam spokój:)
Mój Nissan też miał licznik paliwa, który szalał. Oprócz tego szalał też Airbag, ABS. Mechanik przy okazji innej naprawy przyjrzał się tym problemom i stwierdził, że wszystko jest ok. Mimo że mu mówiłam, że w tym modelu są problemy z "zimnymi lutami". Ale pewnie mu się nie chciało tym zająć. Pół roku później znowu przy okazji powiedziałam mu o tych szalejących wskaźnikach i wziął się za nie. Oczywiście potwierdził moją diagnozę - zimne luty. Szkoda, że rok czasu od kupna autka musiałam jeździć na paliwie "na czuja", bo nawet nie wiem, czy licznik kiedykolwiek prawidłowo pokazywał poziom paliwa. No i denerwowało mnie potwornie szczególnie nocą jarzące niepotrzebnie światełka ikonek z deski... Ważne, że od kliku dni mam spokój:)