Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Kody błędów TD

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

B99
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2011-01-26, 04:32
Lokalizacja: Żyrardów

[P/WP11.144] Kody błędów TD

Post autor: B99 » 2011-08-07, 19:21

dzisiaj wymieniłem żarówke w konsoli i pokazuje mi błąd 10 w 1sz 8sz 10 sz. co to za błąd?
Ostatnio zmieniony 2011-08-08, 07:24 przez B99, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-08-07, 19:37

B99 pisze: błąd 10 w 1sz 8sz 10 sz. co to za błąd?
Może bardziej po polsku, pełnymi zdaniami, ja się muszę dużo domyślać :shock:

[ Dodano: 2011-08-07, 20:42 ]
Jeżeli dobrze się domyślam to jakieś głupoty Ci migają bo kody błyskowe to mignięcia wolne jako dziesiątki, mignięcia szybkie jako liczby pojedyncze, jeżeli dobrze pamiętam.

Np : 1 wolne i 9szybkich to 19.
Więc idąc dalej tym tropem to ty masz błąd nr 101810 a takiego błędu nie ma więc wszystko w porządku. 8-)

P.S Nie to żebym miał zły dzień (weekend się kończy :razz: ) i się czepiał ale regulamin forum i w tym "Tagowanie" tematów obowiązują wszystkich bez wyjątku.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2011-08-07, 22:37

Witam. Nasz kolega napisal ze ma primere 144 wagon czyli kombi po lifcie . Wobec tego jego autko posiada zlacze diagnostycze OBD2 trapezowe 16 pinowe i dla tego zlacza sa koby bledow 4 cyfrowe. Teraz mala uwaga . Cyfra 0 jest sygnalizowana przez 10 mrugniec. I teraz jesli kolega napisal ze wymrugalo mu 10wolnych 1 szybkie 8 szybkich i 10 szybkich to bedzie kod bled 0180. Wedlug opisu to czujnik temperatury paliwa usterka obwodu . Wszystko bedzie w porzadku jesli bedzie 0000 czyli 4 razy po 10 mrugniec.
Natomiast kody dwucyfrowe beda dla gniazda diagnostycznego prostokatnego 14 pinowego tak jak napisal kolega np 19 . Czesc.

[ Dodano: 2011-08-07, 23:40 ]
Ale najpierw spobuj wykasowac blad i zobaczysz czy powroci.

Awatar użytkownika
Bart-qlka2
stały bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
Lokalizacja: Brzeszcze

Post autor: Bart-qlka2 » 2011-08-08, 06:30

krzysiek1958 pisze:Natomiast kody dwucyfrowe beda dla gniazda diagnostycznego prostokatnego 14 pinowego tak jak napisal kolega np 19 . Czesc.
Nie do końca prawda...
Primera WP11.144 z 1999 roku z silnikiem TD - gniazdo 16 pinowe trapezowe - kody dwucyfrowe.
Należało by tylko nadmienić że to co jest Primerze TD wygląda jak OBD2 ale nim nie jest. Taka mała ciekawostka...
Pozdrawiam.
Bart.
Bart

EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-08-08, 07:23


B99
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2011-01-26, 04:32
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: B99 » 2011-08-08, 09:57

dziekuje za pomoc

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2011-08-08, 10:50

Tak to prawda ze do diesla 2.0 TD sa kody 2 a nawet 3 cyfrowe niezaleznie czy gniazdo diagnostyczne 14 czy 16 pinowe. Mialem to dopisac ale juz mi sie chcialo spac i to bardzo . Ale dobrze ze koledzy zwrocili na to uwage.

Awatar użytkownika
Toshiba
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2011-04-10, 18:43
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Toshiba » 2011-08-08, 12:55

Mam pytanie dotyczące tego tematu. Gdzie w primerze 2.0TD 1999 znajduje sie to złacze diagnostyczne ?

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2011-08-08, 17:43

Czesc. Gniazdo diagnostyczne znajduje sie pod kierownca kolo skrzynki bezpiecznikow.

B99
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2011-01-26, 04:32
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: B99 » 2011-09-04, 13:04

czujnik temperatury paliwa usterka obwodu. Cześć mam pytanko masz pojecie jak to naprawić we własnym zakresie?

Awatar użytkownika
Mateusz_P11_144
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: Mateusz_P11_144 » 2012-10-29, 13:26

a poda ktoś jak sczytywac te 3 cyfrowe kody błędów oraz jak je rozumieć bo błyska mi 14 razy długo i 4 krótko czyli 144 ??:/
??

Awatar użytkownika
hochoł
fanatyk nissana
Posty: 815
Rejestracja: 2009-12-08, 22:36
Lokalizacja: 3 City

Post autor: hochoł » 2012-11-13, 12:18

U mnie wywala kody błedów od 141 do 143 a jak przekrecam kluczyk w stacyjce to szybko miga check engine.Byłbym wdzięczny za podpowiedzi co to jest.To wszystko dzieje się w P11 2.0td z 1997r.
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2012-11-15, 09:02

Doczytałem się błędu NATSA,czyli musisz zajrzeć do immbobilisera.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
hochoł
fanatyk nissana
Posty: 815
Rejestracja: 2009-12-08, 22:36
Lokalizacja: 3 City

Post autor: hochoł » 2012-11-15, 11:52

tylko co ja w tym imo mam patrzeć :?: bo patrzę teraz na niego i nie wiem za co mam sie brać :-/
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-11-15, 12:41

hochoł sam nie zrobisz. Musisz szukać elektryka samochodowego

Awatar użytkownika
hochoł
fanatyk nissana
Posty: 815
Rejestracja: 2009-12-08, 22:36
Lokalizacja: 3 City

Post autor: hochoł » 2012-11-15, 14:19

Jak wypiałem jedną z kostek to same zamkneły sie drzwi i musiałem na nowo zakodować kluczyki,a po wypięciu drugiej kostki i włozeniu z powrotem nadal jest to samo :-/
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"

Awatar użytkownika
Mateusz_P11_144
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: Mateusz_P11_144 » 2012-11-17, 14:41

krzysiek1958 pisze:Witam. Nasz kolega napisal ze ma primere 144 wagon czyli kombi po lifcie . Wobec tego jego autko posiada zlacze diagnostycze OBD2 trapezowe 16 pinowe i dla tego zlacza sa koby bledow 4 cyfrowe.

[ Dodano: 2011-08-07, 23:40 ]
Ale najpierw spobuj wykasowac blad i zobaczysz czy powroci.

kolego ja mam Primera 2.0 Td 2001 rok i mam kody błędów dwu cyfrowe.

Weź skasuj te błędy co Ci wymigało,odpal silnik poczekaj chwile niech pochodzi,wyłącz i sprawdź spinaczem jeszcze raz ;))

Awatar użytkownika
Pustelnik
fanatyk nissana
Posty: 886
Rejestracja: 2009-12-11, 01:28
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: Pustelnik » 2013-05-11, 09:43

Kupiłem P11.144 i w drodze do domu zaświecił jakiś błąd. Poczytałem trochę na forum jak to sprawdzić i trochę wsparłem się Googlem :D

Więc to jest tak. Wszystkie silniki benzynowe mają złącza OBD2 od 2000r. Ale diesle mają złącze OBD2 dopiero od 2004r. Do tego czasu mogło w dieslach pojawiać się OBD i stąd różnice w rozkodowaniu i ilości cyfer w kodzie błędu.

Mi wyświetliły sie 2 błędy:

P0325 - Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj.czujnik) - usterka*
P0325 - Knock Sensor 1 Circuit Malfunction*

P0420 - System katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu*
P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)*

Co to znaczy bo mimo ze po polsku to dla mnie niewiele to znaczy :D Co trzeba zrobić zeby się tego pozbyć. Skasowałem błędy i zobacze kiedy się powtórzą teraz.
>> NZ grupa Płock <<z Nissanem od 10.12.07r-05.09.10r(N14), od 14.05.10r(N15), od 22.01.12r-27.06.13r(K11), od 8.05.13r-24.06.2018(P11.144), 22.04.2018r(Tino)

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-05-11, 21:30

eee...yyy... mam rozumieć, że kupiłeś diesla? Wg tego tematu viewtopic.php?t=158 kody dla obd1 i obd2 są takie same...

Awatar użytkownika
Pustelnik
fanatyk nissana
Posty: 886
Rejestracja: 2009-12-11, 01:28
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: Pustelnik » 2013-05-12, 17:27

No tak, zapomniałem napisać co kupiłem :)

Mam P11.144 z 2.0 PB, nie pamietam oznaczenia silnika.
>> NZ grupa Płock <<z Nissanem od 10.12.07r-05.09.10r(N14), od 14.05.10r(N15), od 22.01.12r-27.06.13r(K11), od 8.05.13r-24.06.2018(P11.144), 22.04.2018r(Tino)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-05-12, 17:58

SR20DE

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-05-12, 18:26

Odnośnie katalizatora, to najprościej rzecz ujmując, wg tego błędu jest on wyeksploatowany i spaliny, które z niego wychodzą, nie mieszczą się w widełkach wartości ustalonych dla drugiej sondy.

A co do czujnika spalania stukowego, znaczyłoby to też na jego uszkodzenie, bądź przerwę w obwodzie. Zerknij na przewody, może gdzieś się coś poluzowało.

W ogóle, to pojawiły się jeszcze te błędy po wykasowaniu?

Awatar użytkownika
Pustelnik
fanatyk nissana
Posty: 886
Rejestracja: 2009-12-11, 01:28
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: Pustelnik » 2013-05-12, 18:37

Dzięki panowie za obie odpowiedzi :)

Na razie błędów nie było ale i zrobiłem z 10 km od tamtej pory :D P11 stoi bo mi pali 10l benzyny po mieście :D a Almerka tylko 7l diesla :D

Ale z tego co popatrzyłem to chyba mam jeden przewód trochę nadszarpnięty, izolacja ma małą przerwę, tak jak by się wytarła czy cos. Moze to dla tego :) Ale nie bede kombinował jeśli się nie świeci w tej chwili.
>> NZ grupa Płock <<z Nissanem od 10.12.07r-05.09.10r(N14), od 14.05.10r(N15), od 22.01.12r-27.06.13r(K11), od 8.05.13r-24.06.2018(P11.144), 22.04.2018r(Tino)

Awatar użytkownika
hochoł
fanatyk nissana
Posty: 815
Rejestracja: 2009-12-08, 22:36
Lokalizacja: 3 City

Post autor: hochoł » 2013-05-29, 20:54

Witam
I znowu mam problemy z moim "traktorem" :-/ Nie tak dawno "walczyłem" z czujnikiem położenia wału i od tamtej pory było ok a dziś podczas szybkiej jazdy auto zaczęło szarpać i obroty zaczęły falować na wolnych obrotach.Zrobiłem autodiagnostykę i wyskoczył mi błąd 36 czyli odcięcie zaworu elektromagnetycznego paliwa ,przerwa w obwodzie zaworu odcinającego paliwo. I teraz mam pytanko-czy to może być wina,że nie wymieniałem przez ostatnie wymiany oleju filtru paliwa czy tez coś innego się "posypało' ? :-/ Ewentualnie gdzie szukać tej usterki :?: z góry będę wdzięczny za szybką odp bo na "wczoraj" potrzebuje autko :(

[ Dodano: 2013-05-30, 18:33 ]
Problem rozwiazany :) Okazało się,że nakrętka od przewodu do elektrozaworu była luźna i nie stykało.Dokręciłem ją i wszystko OK :) Autko odpaliło od razu,równo na wolnych pracuje i w ogóle smiga :)
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-05-30, 19:26

hochoł pisze:Okazało się,że nakrętka od przewodu do elektrozaworu była luźna i nie stykało.Dokręciłem ją i wszystko OK
No widzisz, z wieloma rzeczami często jest tak, że można by wymieniać i wkładać pieniądze, a wychodzi, inna błachostka. Te silniki się trochę trzęsą... Ja ostatnio walczyłem i dalej walczę, bo wymieniłem już 3 poduszki i nadal się trzepie. Jeszcze jedna została, ale za to najdroższa.

Awatar użytkownika
hochoł
fanatyk nissana
Posty: 815
Rejestracja: 2009-12-08, 22:36
Lokalizacja: 3 City

Post autor: hochoł » 2013-05-30, 20:13

Tak,tym bardziej,że ostatnio była demontowana pompa wtryskowa i pewnie po ponownym montażu "mechanik" nie dokręcił tej nakrętki :-/ Najważniejsze,ze wszystko jest już OK :)
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"

Awatar użytkownika
Pustelnik
fanatyk nissana
Posty: 886
Rejestracja: 2009-12-11, 01:28
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: Pustelnik » 2013-06-01, 16:11

Wiooreck pisze: W ogóle, to pojawiły się jeszcze te błędy po wykasowaniu?
Po 1000 km wywaliło mi te same błędy, usunąłem znowu ale nie wiem jak to dalej bedzie.
>> NZ grupa Płock <<z Nissanem od 10.12.07r-05.09.10r(N14), od 14.05.10r(N15), od 22.01.12r-27.06.13r(K11), od 8.05.13r-24.06.2018(P11.144), 22.04.2018r(Tino)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”