Kupiłem taki ściągacz. Jak ktos będzie potrzebował na miejscu to chetnie wypożyczęnowak pisze: jeśli masz czas czekać pare dni to zamów coś takiego http://allegro.pl/sciagac...1444868075.html
[P/WP/11/11.144] Problemy z wycieraczkami
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
Mechanizm wycieraczek - niezniszczalny ! P11
Jako że od jakiegoś czasu zastanawiałem się co zrobić z tematem mechanizmu wycieraczek w Primerach, trzeba było coś zaradzić. Miał być nowy, pewny i niezniszczalny mechanizm i jest Połączenie matalu i teflonu. O zaletach teflonu nie muszę chyba pisać Idealne spasowanie pod oryginalne elementy, po nasmarowaniu możemy przestać myśleć o mechanizmie Gdyby ktoś był zainteresowany zapraszam na PW
Ostatnio zmieniony 2013-11-29, 21:56 przez MacGayver, łącznie zmieniany 1 raz.
udało się ogarnąć temat w dużo mniejszych pieniądzach tak by nie uderzyło za mocno po kieszenie mimo zastosowania takich samych materiałów, a może i nawet lepszych. Do zestawu dodaje nową uszczelkę oraz zabezpieczenie które często pęka. Koszt takiego mechanizmu dla klubowiczów to 70 za szt Idzie zima i sprawny mechanizm raczej się przyda Gdyby ktoś miał jakieś pytania zapraszam na PW
MacGayver, ta cena 70 zł to jest za białą tulejkę ?
tulejka pasuje do oryginalnego trójkąta białego czy trzeba powiekszać otwór ?
ten pierścień segera w które miejsce idzie bo jescze tego nierozbierałem u siebie, a musze to zrobić bo luz coraz wiekszy. Potrzebny mi bedzie takie coś na strone prawą czyli
Ale zanim kupie muszę spróbować jeszcze motyw z tulejkami jak do rozruszników
http://allegro.pl/tulejki-rozrusznika-f ... 80692.html
teoretycznie powinno wejść, dobrać dobre średnice.
http://www.as-pl.com/c/tulejki_do_rozrusznikow
Troszkę podszlifuję biaksem w pracy i powinno siedzieć ładnie.
tulejka pasuje do oryginalnego trójkąta białego czy trzeba powiekszać otwór ?
ten pierścień segera w które miejsce idzie bo jescze tego nierozbierałem u siebie, a musze to zrobić bo luz coraz wiekszy. Potrzebny mi bedzie takie coś na strone prawą czyli
Ale zanim kupie muszę spróbować jeszcze motyw z tulejkami jak do rozruszników
http://allegro.pl/tulejki-rozrusznika-f ... 80692.html
teoretycznie powinno wejść, dobrać dobre średnice.
http://www.as-pl.com/c/tulejki_do_rozrusznikow
Troszkę podszlifuję biaksem w pracy i powinno siedzieć ładnie.
proponuję liczyć się z tym że i ośka może być wyrobiona, ja tak miałem wyrobioną i niestety wymiana mocowania niebyła idealnym rozwiązaniem, skończyło się na montażu zestawu z P10
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Ja ostatnio wymieniałem mechanizm na taki od P10 i niestety to, co pisze marlos90 to prawda, nie tylko tulejki się wyrabiają, ale dodatkowo ośki rdzewieją - mocno. Ja złożyłem jeden mechanizm z dwóch, mocowania od P10, bo metalowe, uszczelnienia, osłonki gumowe od P11, bo nowsze i nie zniszczone, no i ośki - też zostały od P10, bo moje nie były lepsze - i na jednych i na drugich były spore wżery. Przy czym po usunięciu rdzy i wyszlifowaniu ośki papierem ściernym całość kręciła się w mocowaniu swobodnie, nic nie haczyło, rysowało, a wżerów, które zostały na ośce użyłem jako dodatkowych "magazynów" smaru. Przy składaniu polecam użyć jakiegoś bardzo gęstego i odpornego na wodę smaru jako dodatkowego uszczelnienia, bo to co jest fabrycznie, to zdecydowanie za mało (nie zniszczone mocowanie od strony pasażera, które wyjąłem z P11 nie miało luzów, nie było wyrobione, a ośka i tak mocno zardzewiała na samym dole, przy mocowaniu do ramienia).
pozdr. Kamil
Toshiba, to jest za wszystko co na zdjęciu (nie sama plastikowa tulejka, cały kompletny mechanizm ), nic więcej nie będzie Ci potrzebne oprócz czystego i nasmarowanego metalowego sworznia od wycieraczek w środek. Trochę już tych mechanizmów jeździ w autach i nadal zero jakichkolwiek reklamacji - wręcz przeciwnie. także jak chcesz mieć kłopot z głowy to wal śmiało - na pewno nie będziesz żałował
Dzięki, MacGayver, za szybką dostawę tulejek z akcesoriami oraz pomoc i porady.
Dzięki właśnie za te dodatkowe podkładki i zaślepki, bo te orygialne po zdjęciu były już nieco wyrobione i zbyt miękkie do powtórnego montażu.
Wycieraczki "chodzą" jak nowe - cicho, szybko i dokładnie. Wreszcie wycierają od A do Z, bez zacinania, nie mówiąc o braku jakichkolwiek efektów dźwiękowych. Bardzo przy tym wszystkim przydała się instrukcja tekstowo-zdjęciowa demontażu wycieraczek w P11. Bardzo, bardzo dziękuję jej autorowi (bobroy).
A tak przy okazji, z innego źródła (via Allegro) otrzymałem zamówione nowe obudowy do kluczyków, bo dotychczasowe miały tak wyrobione i nieszczelne gumki, że piloty ledwo działały (coraz częściej musiałem klucze demontować i ponownie składać, programując je potem w komputerze pokładowym, aby uniknąć kłopotów z otwieraniem i zamykaniem wozu). Już myślałem, że mikrowłączniki też będą do wymiany, ale okazało się, iż wystarczyło podmienić obudowy z nowymi gumkami.
Ogólnie, w jeden dzień udało się naprawić dwie uciążliwe dolegliwości i... po bólu.
---
Pozdrawiam MacGayvera, bobroya i wszystkich, którzy chcą dzielić się z innymi swoją wiedzą, pomysłami i własnymi rozwiązaniami.
eM.
Dzięki właśnie za te dodatkowe podkładki i zaślepki, bo te orygialne po zdjęciu były już nieco wyrobione i zbyt miękkie do powtórnego montażu.
Wycieraczki "chodzą" jak nowe - cicho, szybko i dokładnie. Wreszcie wycierają od A do Z, bez zacinania, nie mówiąc o braku jakichkolwiek efektów dźwiękowych. Bardzo przy tym wszystkim przydała się instrukcja tekstowo-zdjęciowa demontażu wycieraczek w P11. Bardzo, bardzo dziękuję jej autorowi (bobroy).
A tak przy okazji, z innego źródła (via Allegro) otrzymałem zamówione nowe obudowy do kluczyków, bo dotychczasowe miały tak wyrobione i nieszczelne gumki, że piloty ledwo działały (coraz częściej musiałem klucze demontować i ponownie składać, programując je potem w komputerze pokładowym, aby uniknąć kłopotów z otwieraniem i zamykaniem wozu). Już myślałem, że mikrowłączniki też będą do wymiany, ale okazało się, iż wystarczyło podmienić obudowy z nowymi gumkami.
Ogólnie, w jeden dzień udało się naprawić dwie uciążliwe dolegliwości i... po bólu.
---
Pozdrawiam MacGayvera, bobroya i wszystkich, którzy chcą dzielić się z innymi swoją wiedzą, pomysłami i własnymi rozwiązaniami.
eM.
Ostatnio zmieniony 2014-04-26, 16:05 przez emgieka, łącznie zmieniany 1 raz.
Mechanizm wycieraczek
Witajcie,
mam problem z przednimi wycieraczkami, wstępnie dowiedziałem się, iż muszę kupić silniczek oraz sworzeń ośka wycieraczek przednich lewa i prawa. Zauważyłem, że używany silniczek można kupić między 50 a 100zł. Nie jest źle. A jak wygląda sytuacja z ośkami (sworzniami) wycieraczek? Wstępnie znalazłem za 219zł, razy dwa to 438zł. Czy można to gdzieś kupić taniej? Poniżej podaję link do tych za 219zł:
http://allegro.pl/mechanizm-wycieraczek ... 30296.html
Pozdrawiam i przepraszam, jeżeli gdzieś ten temat się powtarza, jestem nowy, proszę o wyrozumiałość
mam problem z przednimi wycieraczkami, wstępnie dowiedziałem się, iż muszę kupić silniczek oraz sworzeń ośka wycieraczek przednich lewa i prawa. Zauważyłem, że używany silniczek można kupić między 50 a 100zł. Nie jest źle. A jak wygląda sytuacja z ośkami (sworzniami) wycieraczek? Wstępnie znalazłem za 219zł, razy dwa to 438zł. Czy można to gdzieś kupić taniej? Poniżej podaję link do tych za 219zł:
http://allegro.pl/mechanizm-wycieraczek ... 30296.html
Pozdrawiam i przepraszam, jeżeli gdzieś ten temat się powtarza, jestem nowy, proszę o wyrozumiałość
odezwij sie do Mac'a z łodzi ( Macgayver ) wiem że on robił zamienniki za przystępną cene
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
Legos, temat przeniosłem. Przeczytaj proszę całą zawartość tego tematu, znajdziesz odpowiedź o sworzniach, tulejkach, oryginałach, produkcie forumowicza MacGyver, czy adaptacji całego wytrzymalszego mechanizmu z Primery P10
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
no przecież o tym mowa. Jak mechanizm się wyrobi to w skrajnych przypadkach dotyka wycieraczka do maski (niech zgadnę - kierowcy ) Do pełni szczęścia brakuje Ci właśnie tych mechanizmów które mam. W Twoich wyrobiła się właśnie ta plastikowa część i dlatego dotyka o maskę. Metalową część którą masz w pełni sprawną czyścisz i wsuwasz w to co mam ja. I masz w pełni sprawne wycieraczki Łatwiej by było jakbym Ci to wytłumaczył przez telefon.
Dziś dobrałem się do mego mechanizmu i zdemontowałem wszystko. Plastykowe mocowania z tuleja do wymiany. 1 jeszcze awaryjne mogę komuś oddać nie jest tragiczna a te na środku masakra na śmietnik. Niestety wyszły kwiatki bo ramie miedzy silniczkiem a ramieniem tym na środku było połamane i ktoś je kombinował by działało dlatego tak byle jak działały mi wycieraczki. Drugie ramie jest cacy .Reszta mechanizmy jest ok da sie złożyć.Mam pytanko jaka jest długość tego 1 ramienia miedzy silniczkiem a wycieraczka na środku auta.
Dziś w pracy przyglądnąłem się oryginalnym <trójkątom< i odkryłem ze mam w robocie tulejki które idealnie pasują do ich reanimacji. Trzeba nawiercić większy otwór z góry i od dołu by włożyć 2 tulejki. Tulejki są z mosiądzu i są używane w automatyce w mechanizmach siłowników wiec obciążalność duża. Nawet mocno zużyte plastykowe trójkąty można w ten sposób odratować. koszt tulejek to 2 razy po 5 zł na jedna wycieraczkę. Koszt wiec na cały mechanizm to 20 zł, co tu dodać .Dla zainteresowanych wyśle fotki.
Dziś w pracy przyglądnąłem się oryginalnym <trójkątom< i odkryłem ze mam w robocie tulejki które idealnie pasują do ich reanimacji. Trzeba nawiercić większy otwór z góry i od dołu by włożyć 2 tulejki. Tulejki są z mosiądzu i są używane w automatyce w mechanizmach siłowników wiec obciążalność duża. Nawet mocno zużyte plastykowe trójkąty można w ten sposób odratować. koszt tulejek to 2 razy po 5 zł na jedna wycieraczkę. Koszt wiec na cały mechanizm to 20 zł, co tu dodać .Dla zainteresowanych wyśle fotki.
kupie
siedzenie kierowcy lub pasażera i
zderzak tył do p 11 kombi najlepiej kolor biały.
siedzenie kierowcy lub pasażera i
zderzak tył do p 11 kombi najlepiej kolor biały.
można przewiercić kulkę razem z cięgnem i założyć sworzeń z zawleczką żeby nie spadałoyah00 pisze:Może macie jakiś patent na cięgno? Spada mi ciągle i już dostaje białej gorączki. Działa tylko od pasażera a ja mogę rozkoszować się widokiem deszczu
Jakoś da radę tą kulkę przewiercić i coś z tym zrobić raz i porządnie?
Mozą jeszcze robić tak ale bez przesady
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... +wycieracz*
Moja pamiec podpowiada mi, ze w kombiaku byly 3 styki pod tym wielkim plastikowym kolkiem (ale nie moge nigdzie znalezc zdjecia, aby sie upewnic - nawet tu sie po pelnym rozlozeniu nie zalapalo viewtopic.php?t=12648 )
Przycinac moze przez problem ze stykami, przez jakies smieci w srodku, badz przez laczenia poszczegolnych elementow 'przekladni'. Przeczysc wszystko
Przycinac moze przez problem ze stykami, przez jakies smieci w srodku, badz przez laczenia poszczegolnych elementow 'przekladni'. Przeczysc wszystko
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."