Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Ruda na przednich blotnikach-czas to zmienic!!

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

NismoMan1
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-11-14, 15:26
Lokalizacja: Legnica

Post autor: NismoMan1 » 2015-02-05, 15:14

Nowy oryginalny z wyzlobieniem NISSAN i naklejkami kodowymi. Ustrzelilem na alledrogo.
Blotniki sa "zapodkladowane" na czarny mat, oczywiscie do malowania/lakierowania.

AdamTC
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2015-01-06, 03:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: błotniki P11.144

Post autor: AdamTC » 2015-02-08, 00:42

jummbo76 pisze:Musimy okreslic jakie moze byc zainteresowanie, ile bedzie zamowien na poczatek.
Ma to znaczenie na koszt jednostkowy (wykonanie formy itd).
Jak dla mnie, to tylko marny chwyt. Czy zrobi jedną sztukę, czy 3 czy nawet 50 koszt każdej jest taki sam. Formę i tak musi zrobić, a każda kolejna kosztuje tyle co pierwsza (oczywiście odliczając formę)...
Wiem, że nikt nie zrobi tego po kosztach, ale nawet te 350zł to całkiem sporo. Niech poda szczegóły maty, żywicy itd. to mniej więcej wycenię ile na tym przycina.
Powiedzmy, że jestem w temacie, bo jestem w trakcie budowy kubełków do mojego Borewicza ;-)

Awatar użytkownika
nismo46
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2012-02-22, 13:54
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: nismo46 » 2015-02-08, 01:20

to zróbmy liste
P11:
1. Nismo46- 2szt.
P11.144....
1.
Nie sztuką jest kupić gotowy projekt..
Sztuka jest go zbudować!

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2015-02-08, 11:40

AdamTC, masz racje, za nasze pieniądze zrobi sobie forme i potem będzie zarabiał. Z tym, że każdy tak zrobi. Nikt za darmo formy nie będzie robił.
Ale jak cenę formy podzieli na ilość osób to cena jednostkowa się zmniejszy.
Swoje też musi zarobić ale czy on zarobi 100zł na sztuce czy 150 to nie jest aż takie ważne. Ważne aby jakość i cena końcowa była zadowalająca. Można popytać u kilku producentów.

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 998
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-02-08, 11:49

P11:
1. Nismo46- 2szt.
P11.144....
1. PrzeRuSco - 2 szt.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
hermik
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2012-01-18, 12:41
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: hermik » 2015-02-09, 06:17

P11:
1. Nismo46- 2szt.
P11.144....
1. PrzeRuSco - 2 szt.
2. hermik - 2 szt.

jummbo76
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2012-12-25, 20:00
Lokalizacja: 3miasto/Toruń

Post autor: jummbo76 » 2015-02-09, 09:22

P11:
1. Nismo46- 2szt.
P11.144....
1. PrzeRuSco - 2 szt.
2. hermik - 2 szt.
3. jummbo76 - 2 szt.
**********************************
Najsan N14
Najsan P11.144
Peżot 206
Renufka Klio

stachoo
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2013-03-06, 20:28
Lokalizacja: Zamość

Post autor: stachoo » 2015-02-09, 22:39

P11:
1. Nismo46- 2szt.
P11.144....
1. PrzeRuSco - 2 szt.
2. hermik - 2 szt.
3. jummbo76 - 2 szt.
4. stachoo- 2 szt.

BBros
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2010-11-14, 22:29
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: BBros » 2015-02-18, 12:12

P11:
1. Nismo46- 2szt.
P11.144....
1. PrzeRuSco - 2 szt.
2. hermik - 2 szt.
3. jummbo76 - 2 szt.
4. stachoo- 2 szt.
5. BBros - 2 szt. (L/P)

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2015-02-25, 11:29

Ja byłem zainteresowany ale wypadam, miły pan na parkingu przerysował mi auto i tym samym ufundował malowanie błotników.
pozdr. Kamil

NismoMan1
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-11-14, 15:26
Lokalizacja: Legnica

Post autor: NismoMan1 » 2015-02-25, 12:36

wod2u pisze:Ja byłem zainteresowany ale wypadam, miły pan na parkingu przerysował mi auto i tym samym ufundował malowanie błotników.
Mialem szlifowane i malowane ranty przednich blotnikow 2x i po kolejnej zimie znow ruda wychodzila. Blotnik zgnity od wewnatrz i tyle. Takze zanim pomalujesz, pomysl czy nie lepiej nowe wstawic.

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2015-02-25, 13:47

Mam już jeden kupiony bez rdzy, oryginalny, szukam jeszcze drugiego. Sprawdzałem dokładnie i jest kropeczka na wierzchu, obicie od kamyczka, wewnątrz, przy mocowaniach i rantach nie ma nic. Ale zapłaciłem 300zł także nie była to szczególna promocja.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
remigiuszs
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2013-11-19, 14:18
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: remigiuszs » 2015-03-07, 00:36

Witajcie. jeśli mogę to z chęcią się dopiszę, tylko czy już zamówienie złożone? Jak będziecie znali cenę, to proszę o info. Chyba, zę 280-350zł z pierwszej strony jest wiążąca? U mnie ruda zjadła oba przednie błotniki. I dobiera się pod klamki drzwi! Ech...
remigiuszs

Awatar użytkownika
nossbuk
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-22, 22:27
Lokalizacja: Błonie / Warszawa

Post autor: nossbuk » 2015-03-07, 08:02

P11:
1. Nismo46- 2szt.
P11.144....
1. PrzeRuSco - 2 szt.
2. hermik - 2 szt.
3. jummbo76 - 2 szt.
4. stachoo- 2 szt.
5. BBros - 2 szt. (L/P)
6. Nossbuk

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2015-03-07, 17:59

P11:
1. Nismo46- 2szt.
2. Boro1989 1szt (P)
P11.144....
1. PrzeRuSco - 2 szt.
2. hermik - 2 szt.
3. jummbo76 - 2 szt.
4. stachoo- 2 szt.
5. BBros - 2 szt. (L/P)
6. Nossbuk
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
remigiuszs
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2013-11-19, 14:18
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: remigiuszs » 2015-03-07, 21:24

P11:
1. Nismo46- 2szt.
2. Boro1989 1szt (P)
P11.144....
1. PrzeRuSco - 2 szt.
2. hermik - 2 szt.
3. jummbo76 - 2 szt.
4. stachoo- 2 szt.
5. BBros - 2 szt. (L/P)
6. Nossbuk
7. remigiuszs (L/P)
remigiuszs

NismoMan1
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-11-14, 15:26
Lokalizacja: Legnica

Post autor: NismoMan1 » 2015-03-09, 16:27

remigiuszs: Masz chromy na klamkach wiec normalka. Kwestia oczyszczenia i pomalowania samej wneki pod klamka (wiec koszt nieduzy) Ja tak zrobilem i mam spokoj.

Awatar użytkownika
remigiuszs
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2013-11-19, 14:18
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: remigiuszs » 2015-03-11, 00:39

Dzięki Nismo.
A co do chromów - czy te modele tak mają?
Muszę się za to zabrać, bo schodzi coraz niżej i w końcu nie uda się uratować nawet drzwi:)
Poza tym, jak już chwalimy się rdzawymi naleciałościami naszych nissanów, to dodam, że wokół wlewu paliwa już nie mam połowy blachy, a za to klej do szyb, jaki nawciskałem:) Ale to już było 4 lata temu, jak go kupiłem. No i dwa tygodnie temu była spawana podłużnica przy zbiorniku paliwa, a niedawno (tworząc CAI) zauważyłem i zakleiłem łączenie kolumny nadkola z wnętrznościami pod maską - tam gdzie przychodzi zbiornik wyrównawczy i akumulator. Rozlazła się blacha. Ale z czasem jak nauczę się spawać, to zabiorę się za całość:)
remigiuszs

Awatar użytkownika
nossbuk
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-22, 22:27
Lokalizacja: Błonie / Warszawa

Post autor: nossbuk » 2015-03-11, 17:41

Czy cos wiecej wiadomo? Jesli chodzi o mnie to lewa i prawa strona jesli ktos moze edytowac ;-)

NismoMan1
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-11-14, 15:26
Lokalizacja: Legnica

Post autor: NismoMan1 » 2015-03-13, 00:19

remigiuszs: Czytalem ze na laczeniu 2 metali (blacha - chrom) czesto pojawia sie rdza. Reszta Twojego opisu - PRZERAZA! U mnie - Przednie blotniki, pod klamkami troche, kolo nakladek progowych (znow chrom czy alu). Pod klamkami z przodu i obok nakladek zrobione 2 lata temu i poki co spokoj.

Awatar użytkownika
remigiuszs
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2013-11-19, 14:18
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: remigiuszs » 2015-03-13, 23:37

Jest co robić przy aucie, ale lubię to:)

[ Dodano: 2015-03-18, 15:19 ]
nossbuk pisze:Czy cos wiecej wiadomo? Jesli chodzi o mnie to lewa i prawa strona jesli ktos moze edytowac ;-)
Kopiuj powyższe i wklej siebie.
Pozdr
remigiuszs

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2015-04-22, 21:45

Orientował się ktoś co i jak? Ja nie mam u siebie dołów błotników więc moje nie nadają się na wzorce na formy.

P11:
1. Nismo46- 2szt.
2. Boro1989 1szt (P)
P11.144....
1. PrzeRuSco - 2 szt.
2. hermik - 2 szt.
3. jummbo76 - 2 szt.
4. stachoo- 2 szt.
5. BBros - 2 szt. (L/P)
6. Nossbuk
7. remigiuszs (L/P)
8. nossbuk (L+P)
9. zuh (L+P)

Awatar użytkownika
remigiuszs
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2013-11-19, 14:18
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: remigiuszs » 2015-06-05, 23:14

Witajcie. Jeśli o mnie chodzi - ja remigiuszs rezygnuję.
Dziękuję i pozdrawiam
remigiuszs

bartek9108
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2014-02-26, 20:42
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: bartek9108 » 2015-06-16, 22:18

Siemka!
Jako, że jestem osobą, która przerabiała miesiąc temu temat rudej na przednich błotnikach w P11 coś się wypowiem.
Nie musicie z tego skorzystać ale być może komuś się przyda.

Na początek zacznę jednak od laminatów. Przerabiałem je w Civicu 5gen i Almerze N16. Pomyślałem sobie. fajna sprawa. Poszukałem po necie, znalazłem dobrą wcale nie tanią firmę. Pomyślałem nie będzie problemów z rudą, a koszt zrobienia i polakierowania jak w przypadku kupna dobrych i przekładki, bądź w miarę dobrych i malowania. Więc czemu by nie skorzystać... dwa razy... i dwa razy zrobiłem głupotę... dlaczego? Po pierwsze. Cholernie się rysowały. Po drugie, po dwóch latach pogoda zrobiła na nich swoje. W punktach styku ze zderzakiem, czy przy otworach mocujących, strasznie się porozciągały. Ciężko było to spasować. Lakiernik powiedział, że najwięcej zależy od tego, kiedy tworzywo się nagrzewa i później nagle zmienia temp (spadnie deszcz, czy jesteście w trasie, nagrzewa się od silnika z później jedziecie po wodzie i koła wyrzucają do środka). Jedno auto z takimi błotnikami śmigało po pokazach, drugie po polsce woziło moją dupę. Mniej więcej sprawa wyglądała tak, że po dwóch latach błotniki powyciągały się tu i ówdzie, po gradobiciu pojawiły się mikropęknięcia, które trzeba było drzeć i uzupełniać matami, oczywiście później wszystko malować. Na biegu jałowym cholernie wszystko drży. Niby nic, ale wizualnie to widać. A po roku... brzęczy aż idzie kur...cy dostać. No i niestety największy minus. Pewnego dnia (co widziałem), pani przetarła się niezbyt mocno o zderzak i błotnik, który niestety z łatwością pękł). Koszt naprawy wiecie jaki, a ubezpieczyciel nie toleruje pełnych kosztów takiego błotnika.

Teraz temat rudej w P11. Pojawiła mi się na prawym błotniku, niby nie dużo widoczne na zewnątrz, na dole drzwi kierowcy i trochę w miejscu styku progu z błotnikiem po lewej stronie. Rozebrałem nadkola i okazało się, że jednak od środka nie jest tak kolorowo jak by się wydawać mogło. No więc szukam błotników dobrych do przekładki i... takich nie ma. Ceny naprawdę dobrych zaczynają się od 500zł i za cholerę nikt nie chce zejść z ceny (a ruda i tak pewnie niedługo na nich wyjdzie). Zarzuciłem temat kumplowi i polecił mi lakiernika który przygotowywał mu rajdówkę. Podjechałem i sprawa wyglądała tak, że facet pokazał mi jak to się robi, wytłumaczył i się dogadaliśmy. Pomyślałem, że skoro na Civicu który rdzewieje na potęgę a tym bardziej jest używany w rajdach wytrzymała naprawa 5lat i ruda nie wychodzi to i u mnie w nissanie będzie spokój.

Jeździłem codziennie bo miałem po drodze i sobie obserwowałem jak to robią każdym etapem. Zdjęto błotniki i drzwi kierowcy, które zostały oczyszczone z każdego rdzawego miejsca z naddatkiem. I nie... nie szlifierką... zostały wypiaskowane (od środka wyglądały tragicznie mimo że na zewnątrz rudej nie było zbyt dużo). Po piaskowaniu błotniki zostały zabezpieczone jakąś tam odmianą żywicy (nie przytoczę fachowej nazwy). Dalej zabezpieczone jakimiś tam preparatami. Od środka błotnika i na jego wąskiej części od strony koła została jeszcze położona specjalna warstwa gumowo-plastikowa przypominająca baranek, tak aby nawet duże kamienie nic nie uszkodziły i żeby znów rdza od środka nie wchodziła. Całość została pomalowana tak jak należy. Nie ma grama szpachli. Tak samo ogarnięto drzwi i dolną krawędź też kazałem takim 5mm "barankiem" zabezpieczyć. W sumie naprawa trwa ponad tydzień (te wszystkie warstwy muszą dobrze powysychać). Powiem szczerze, jestem bardzo zadowolony z efektu. A za dwa błotniki, drzwi i końcówkę progu, razem ze spasowaniem zderzaków które jak to pod blokami, ludzie swoimi autami powyciągali zapłaciłem 1000zł z fakturą i gwarancją 2 lat. Niestety... dwa dni po naprawie tępa strzała zwana blondynką jakże wielkim i trudnym w manewrowaniu seicento wyciągnęła mi tylny zderzak tak, że leżał metr za autem rysując na dodatek lewe tylne nadkole i robiąc na nim dwie wgniotki. Niestety, z 10 piętra blach nie widać, a zanim zszedłem to już jej nie było.
Czy to dużo czy mało? nie wiem. Patrząc jakie błotniki musiałbym kupić (też wymagałyby oczyszczenia i malowania), to że poza tym jednym panem wszyscy lakiernicy mówią że trzeba drzeć szlifierką, szpachlować i policzyli mi 1500zł, to myślę że dużo mi nie wyszło. A jeśli tak samo robione błotniki wytrzymały w Civicu cioranym po rajdach przez 5 lat, to u mnie tym bardziej nie będzie problemu.
Tak więc, jeśli ktoś ma możliwość takiej naprawy, to szczerze wam polecam.

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2015-06-17, 09:28

No właśnie problem polega na tym, że przeważnie już nie ma czego ratować. Jak ktoś ma szanse uratować błotniki to oczywiście warto zabezpieczyć.
A z czego są robione błotniki np renówkach czy innych autach? U mojej mamy w a-klasie są błotniki z tworzywa i trzymają się kupę lat

bartek9108
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2014-02-26, 20:42
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: bartek9108 » 2015-06-17, 09:38

U mojego ojca w Dodgu też są z tworzywa. Tyle, że porównując, te u niego są o wiele grubsze, bardziej elastyczne, a poza zagięciami mają wzmocnienia. Nie wiem czy to inna technologia albo ja być może trafiłem na złą firmę, ale o ile w Civicu było jeszcze w miarę, o tyle w Almerze były porażką.

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2015-06-17, 10:59

Pany, ale nie mówcie, że nie ma już dobrych błotników, ja za 300zł wyjąłem nowy oryginalny (w podkładzie tylko), z wszystkimi naklejkami. Tylko trzeba szukać, sprawdzać często. Wiem o co najmniej dwóch salonach/ASO nissana, które upadły/zmieniły markę i wyprzedają części, da się kupić w dobrej cenie.

PS: ciekawe, że nikt wcześniej nie opisał wad laminatów, może nie wszystkie zachowują się tak jak opisał bartek9108?
pozdr. Kamil

bartek9108
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2014-02-26, 20:42
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: bartek9108 » 2015-06-17, 12:06

wod2u pisze:PS: ciekawe, że nikt wcześniej nie opisał wad laminatów, może nie wszystkie zachowują się tak jak opisał bartek9108?
Nie wiem no. Sam się dziwię bo są w domu dwa auta z laminatami i jest ok. Tak więc nie mówię że są złe, jeśli zrobiła je fabryka.
Zaś jeśli chodzi o "odtwarzane", to albo ja po prostu źle trafiłem, albo na firmę, albo na wykonanie, albo technologia produkcji jest inna.
Dlatego napisałem, bo może ktoś kupi, sprawdzi i wtedy reszta zamówi.
Ja za jeden do Almery z lakierowaniem zapłaciłem wówczas 550zł, cieszyłem się nie za długo niestety.

Awatar użytkownika
voyo
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2011-03-15, 08:46
Lokalizacja: Lublin/Chełm

Post autor: voyo » 2015-06-21, 13:11

zuh pisze:
Ja też się dopisuję do listy. Tylko czy ktoś w ogóle ogarnia ten temat ?

P11:
1. Nismo46- 2szt.
2. Boro1989 1szt (P)
P11.144....
1. PrzeRuSco - 2 szt.
2. hermik - 2 szt.
3. jummbo76 - 2 szt.
4. stachoo- 2 szt.
5. BBros - 2 szt. (L/P)
6. Nossbuk
7. remigiuszs (L/P)
8. nossbuk (L+P)
9. zuh (L+P)
10. voyo (L+P)

[ Dodano: 2015-06-21, 14:27 ]
Jeszcze jedna sprawa.
Czy ktoś próbował może przerobić błotniki z P11 do P11.144 (po lifcie). Aktualna rozbieżność cenowa błotników do
P11 - 130zł
a
P11.144 - 500zł
skłania do rozmyślań o takim eksperymencie.

Najlepiej jak by oba obok siebie postawić i porównać. Może ma ktoś taką możliwość i jest w stanie dokonać pomiarów ?
Jeśliby ten z P11 był gabarytowo większy to łatwo dałoby się go dopasować przez odpowiednie cięcia, gorzej jeśli jest go więcej, wtedy trzeba by sztukować blachę.

A może już ktoś dokonał takiej przeróbki ?
P11.144 Hatchback 2.0 16V (SR20DE) [PB/LPG] kolektor 4-2-1, mod rozrządu, zapłonu i egr

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2015-06-21, 19:32

Roznica jest tylko w okolicach pasa przedniego kierunkow reszta mocowan taka sama
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”