krzysiek1958 pisze:Dobrze. Skoro nie napisales jakiego koloru to napisze Ci co mam . Do 09 1997r jest zlacze 8 pinowe a od 10 1997 jest zlacze okragle 7 pinowe . Ty piszesz ze masz 8 pinowe wiec tutaj tez wspominaja o dwoch kolorach zlacza . jeden jest szary a drugi kolor to czarny. Otoz co mam napisane .
1. Dla zlacza szarego 8 stykowego podaja miedzy pinem 2i3,2i6, 2i7 opor 5,8 oma ( czujnik polozenia trzpienia regulacji wydatku pompy wtyrskowej) .
2. Miedzy stykami 4i8 zlacza szarego ma byc 0,6 oma (silownik elektromagnetyczny regulacji dawki paliwa
Natomiast jest tez podany kolor czarny zlacza 8 stykowego i pisza ze
1. Rezystancja wzorcowa miedzy stykami 3i7 tego zlacza wynosi 0,2-15 kiloomow.
2. Zawor czasu kata wtrysku opor miedzy stykami 2i6 wynosi 11 omow.
3. Czujnik temp paliwa miedzy stykami 4i8 przy 20 sop. ma byc 2,3 - 2,5 kilooma . Z tego co widze to troche to pogmatwane . Ale probuj mierzyc
Przepraszam, zapomniałem o kolorze. Szary - i pomiędzy 2 i 3, 2 i 6, 2 i 7 był opór 6 ohm, przyjmując błąd miernika - prawdopodobnie 5,8 ohma mogło być. Wydaje mi się że piny 6 i 7 miały przewód koloru czarnego i z tego co pamiętam to między nimi była rezystancja 1 ohm więc zapewne były połączone na drugim końcu przy komputerze. 4 pin niestety z żadnym innym nie miał rezystancji, więc zapewne któreś łączenie puściło (na 4-tym albo na 8-mym). Jutro spróbuję rozebrać nastawnik i wszystko wyjdzie na jaw.
Dziwne jest tylko to że mój nissanik to rocznik 98, a tutaj złącze płaskie
Dziękuję za pomoc, bo ja mam manuala z opisanym okrągłym złączem.
Wszędzie szukałem nastawnika zexel ale niestety nie udało mi się znaleść, jak cewka się spaliła to będę miał nie lada problem, ale jestem dobrej myśli i pełen nadziei
.
Oby nie padało...
[ Dodano: 2012-06-11, 08:03 ]
krzysiek1958 pisze:Dobrze. Skoro nie napisales jakiego koloru to napisze Ci co mam . Do 09 1997r jest zlacze 8 pinowe a od 10 1997 jest zlacze okragle 7 pinowe . Ty piszesz ze masz 8 pinowe wiec tutaj tez wspominaja o dwoch kolorach zlacza . jeden jest szary a drugi kolor to czarny. Otoz co mam napisane .
1. Dla zlacza szarego 8 stykowego podaja miedzy pinem 2i3,2i6, 2i7 opor 5,8 oma ( czujnik polozenia trzpienia regulacji wydatku pompy wtyrskowej) .
2. Miedzy stykami 4i8 zlacza szarego ma byc 0,6 oma (silownik elektromagnetyczny regulacji dawki paliwa
Natomiast jest tez podany kolor czarny zlacza 8 stykowego i pisza ze
1. Rezystancja wzorcowa miedzy stykami 3i7 tego zlacza wynosi 0,2-15 kiloomow.
2. Zawor czasu kata wtrysku opor miedzy stykami 2i6 wynosi 11 omow.
3. Czujnik temp paliwa miedzy stykami 4i8 przy 20 sop. ma byc 2,3 - 2,5 kilooma . Z tego co widze to troche to pogmatwane . Ale probuj mierzyc
Dziękuję za pomoc. Okazuje się że rezystancje zgadzają się wg złącza szarego.
Chciałem sprawdzić też połączenie ze złącza do komputera, ale nie wiem gdzie jest zamontowany. Znalazłem sterownik zamka centralnego, sterownik ABS, ale komputera nie znalazłem.
POMOCY!!!!
Znalazłem pod środkową kolumną z przodu
.
Sprawdziłem piny kostki 4 i 8 ale żaden nie jest połączony do złącza komputera - ma ktoś może schemat połączeń? Na złączu komputera nie ma nawet rozpiski numerów pinów brrr.
Czy piny 4 i 8 są podłączone bezpośrednio do komputera, czy do jakiegoś urządzenia?
Nie chcę w ciemno rozkręcać nastawnika, może wina tkwi w kabelkach
No i na dziś koniec - jutro wrócę do tematu.
Do tej pory udało mi się przedzwonić przewody z nastawnika do komputera - wszystko OK.
Po przeczyszczeniu u pompiarzy dzwignia wysunęła się o kilka stopni, udało się skasować błąd. Obecnie bez podłączenia nastawnika na pinach 4 i 8 komputer wystawia napięcie około 2 V. Na pinie plusowym panuje napięcie około 12V. Komputer zatem nie wystawiana drugim pinie regulacji do masy i dlatego cewka nie wypycha ramienia nastawnika.
Jakieś pomysły Kolegów? ... bo mi się wyczerpały...
A póki co jakoś nie udało mi się znaleźć pompy albo nastawnika zexel.
Może któryś z kolegów ma do odstąpienia za rozsądną cenę...