Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Zapalający się check engine

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

[P/WP11.144] Zapalający się check engine

Post autor: odmi » 2012-05-19, 09:20

Witam.
Od pewnego czasu pojawia mi się problem, a mianowicie, potrafi mi się zapalić kontrolka awarii silnika (check engine), robi się to irytujące, choć nic więcej się nie dzieje (na razie). Przytrafia się to zawsze i wyłącznie w dwóch sytuacjach, jak hamuje silnikiem:
1) albo jak zredukuje bieg i nie dodam gazu, tylko w ten sposób na biegu hamuje silnikiem;
2) druga sytuacja, jeśli w trakcie jazdy ściągnę nogę z gazu, a nie wybije biegu.
Jak jadę płynnie (znaczy z nogą na gazie), czy jak wybije na "luz" to wszystko jest w porządku, jedzie normalnie, nie ma żadnej utraty mocy (bynajmniej nie zauważyłem niczego) i teoretycznie wszystko gra jak trzeba. Podpowiedzcie co może być, muszę umówić się na komputer, okaże się co i jak, ale zanim to zrobię, czekam na podpowiedzi, zawsze to może zaoszczędze.
Z góry dzięki za pomoc.
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2012-05-19, 11:33

zrób diagnostykę viewtopic.php?t=158 i zobaczymy, obstawiam nastawnik.

bobytempelton
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2012-01-08, 19:27
Lokalizacja: Opatów

Post autor: bobytempelton » 2012-05-19, 22:57

Albo następny tyfus typu błąd 21 zawór kąta wtrysku, pokitrane urządzenie :shock:

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2012-05-20, 09:07

Czesc. Mialem tez podobnie . Zaswiecala sie i gasla podczas jazdy. Poza tym nie mozna bylo odczytac bledu na zworke. Koszt naprawy 130 zl u elektryka Zwarcie do masy na wtyczce od licznika . Manual jest troszke inny od rzeczywistosci. . Jesli nie bedziesz mogl zczytac bledu to zostaje elektryk. . U mnie bylo bledow i komputer tez nie pokazywal bledow a franca sie zaswiecala i gasla .

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2012-05-21, 15:19

Witam, pojechałem jednak na komputer :/ kosztowna sprawa :-( ale cóż wolałem się upewnić czy zaraz nie stanę. Diagnoza wyszła taka: Mechanizm dawkowania/ pompa wtryskowa. Mechanicy stwierdzili że należy wyjąć pompę i zregenerować. Tyle że jak to się tylko tak objawia, żeby na razie jeździć i się nie łamać. Prawdopodobnie jak jadę na biegu, bez gazu, pompa nie odcina całkowicie paliwa, jak powinna, delikatnie przepuszcza, co widzi komputer i wykazuje błąd. Montaż, demontaż i regeneracja pompy z ponowną regulacją około 1400 zł, tak że na razie chyba sobie tak pojeżdżę i będę monitował co dalej. :cry:
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2012-05-21, 15:46

odmi, osobiście zamiast regenerować, kupiłbym używkę z gwarancją za 400zl i miał nadzieję że dopiero przyszły właściciel auta będzie miał z tym problemy.
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2012-05-21, 19:19

ja osobiście z uporem maniaka będę sugerował "diagnostykę na spinacz" bo to nic nie kosztuje,a może się okazać jakaś mniej kosztowna naprawa.
komp nie zawsze dobrze współgra z naszymi nyskami, a mechanior woli wymienić pompę na nową lub regenerować całą, bo z tego ma czysty pieniądz.

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2012-05-22, 20:59

nowak pisze:a mechanior woli wymienić pompę na nową lub regenerować całą
to jest dobry warsztat, do tej pory kitu nie wciskali i zresztą pomp nie robią, tylko wysyłają do innej firmy (też dobrej, dla stoczni pompy regenerują) i objawy pasują do tego co mówią. na razie będe tak jeździł i patrzal co dalej, mam nadzieje ze jeszcze dlugo pośmigam. :-?
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2012-06-02, 15:33

Czesc Odmi . Juz jest lepiej. Pawel ma racje . Trzeba zrobic na spinacz. To sa tylko czytacze bledow . A podali numer bledu czy tylko to co napisales? Mechanizm dawkowania paliwa to moze byc nastawnik . nastawnik to blad migowy nr 18 . jesli pokaze CI ten blad to standard. Ale moze tez wymigac 87 . Nalej srodka do czyczenia wtryskiwaczy do diesla i zobaczysz czy sie poprawi. Wbrew pozorom te pompy sa malo awaryjne ( u nas ze wzgledu na filtr paliwa siadaja ale nasatwniki ) . na pewno przy remoncie za 1400zl nie wymienia nawazniejszej czesci jaka jest tlokorozdzielacz (koszt czesci to 1000zl ) , ale wymienia oringi , wyczyszcza , poustawiaja . MOga zrobic glowice pompy jak beda sprezyny popekane . Wiem to bo pompiarz tak powiedzial gdy go pytalem o remont pompy. . tak wiec gdy sie znowu zaswieci check silnika to zczytaj blad i napisz jaki jest.
U mnie podlaczenie komputera (polaczyl sie Carmanem ) kosztuje 50 zl wiec nie tak duzo
I tak . Jesli to bedzie nastawnik i to szukaj od gofa3 1,9 tdi silnik 1Z , albo z bmw 2,5 tds (nie bedziesz musial wtedy przelutowywac wtyczki bo jest tez okragla) z golfa jest plaska i niestety trzeba bedzie przelutowywac. . Ale to dopiero jak zczytasz bled. czesc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”