[P/WP11.144] P11 2.0 TD Problem z pracą silnika podczas siln
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] P11 2.0 TD Problem z pracą silnika podczas siln
Witam,
Mam problem z Primerą P11.144 2.0 TD z 2001 roku. Problem zaczął się po ostatnich mrozach (-15 - -30 stopni). Silnik odpala bez żadnych problemu, lecz po kilku/kilkudziesięciu sekundach gaśnie. gdy się jedzie to traci moc, a następnie zapala się "check". Zatrzymuję się odpalam ponownie, przejeżdżam kilkaset metrów i znowu to samo. "Efekt" mija po kilkudziesięciu minutach. Na początku pomyślałem - paliwo zamarzło. Dolałem despreratora do paliwa i myślałem, że będzie OK. Błąd, to nic nie pomogło. Następnie mechanik wymienił mi filtr paliwa. Kolejnego ranka znowu to samo. Nalałem mu litr benzyny i zostawiłem w ogrzewanej hali (ok. +15) w pracy na dwa dni z nadzieją, że wszystko rozmarznie i wróci do normy. Po wspomnianym postoju odpalił i zachowywał się bez problemu. Niestety postał na mrozie (-20) noc i objawy wróciły. Jeżeli ktoś spotkał się z podobnymi objawami to bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
Mam problem z Primerą P11.144 2.0 TD z 2001 roku. Problem zaczął się po ostatnich mrozach (-15 - -30 stopni). Silnik odpala bez żadnych problemu, lecz po kilku/kilkudziesięciu sekundach gaśnie. gdy się jedzie to traci moc, a następnie zapala się "check". Zatrzymuję się odpalam ponownie, przejeżdżam kilkaset metrów i znowu to samo. "Efekt" mija po kilkudziesięciu minutach. Na początku pomyślałem - paliwo zamarzło. Dolałem despreratora do paliwa i myślałem, że będzie OK. Błąd, to nic nie pomogło. Następnie mechanik wymienił mi filtr paliwa. Kolejnego ranka znowu to samo. Nalałem mu litr benzyny i zostawiłem w ogrzewanej hali (ok. +15) w pracy na dwa dni z nadzieją, że wszystko rozmarznie i wróci do normy. Po wspomnianym postoju odpalił i zachowywał się bez problemu. Niestety postał na mrozie (-20) noc i objawy wróciły. Jeżeli ktoś spotkał się z podobnymi objawami to bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
I masz dalej klopot z paliwem. Problem polega na tym ze jak juz sie wytracila parafina to dolanie tego despreratora nic nie pomoze (nie rozpusci parafiny) . Trzeba zeby sie auto nagrzalo (najlepiej gdzie w ogrzewanym pomieszczeniu ) i jak sobie tak postoi przez noc to dopiero nalej tego despretratora . Wtedy parafina ktora sie wytraca z paliwa sie rozpusci i on spelni swoje zadanie.
A widze ze z tym ogrzaniem u Ciebie nie bedzie klopotu
A widze ze z tym ogrzaniem u Ciebie nie bedzie klopotu
-
- fanatyk nissana
- Posty: 723
- Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
- Lokalizacja: Pabianice
Moj po postoju długim na parkingu podziemnym ok -5C nie chce mi zapalić. Myslałem ze po prostu akumulator bo słabo krecił ale naładowałem akumulator, kreci ale nie pali. Dwa dni wczesniej byłem go przepalic i zapalił ładnie. Ma wlane teraz w sumie 20 ON i 2 PB. Zdjąłem wezyk przelewowy z wtryskiwaczy i cos tam leci. Na starterze łapał ale tylko na 1 - 2 obroty i nie zatrybił.
Jak sie wymienia swiece ?
Są tam jakies myki czy tylko śrubokręt płaski na tą blaszke a potem klucz 10 kazda swieca tak ?
Ma ktos jeszcze jakies pomysły co to moze byc ?
Jak sie wymienia swiece ?
Są tam jakies myki czy tylko śrubokręt płaski na tą blaszke a potem klucz 10 kazda swieca tak ?
Ma ktos jeszcze jakies pomysły co to moze byc ?
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
odkrecazsz nakretki z eswiec zarowych i sciagacz listwe. . nastepnie klucz nasadowy 12 i wykrecasz swiece . swiece pod akumulator albo pod prostownik i zobacz czy dobrze grzeja . Ale to nie wszzystko. Patrzec trzeba rowniez na to czy sie rozgrzewaja w miare jednakowym czasie . To sprobuj go odpalic od plaka . jest lagodniejszy od startera .Tylko jak jest bardzo zimno tez trzeba troche wiecej dac mu plaka zeby odpalil.
jak jest cieplej na dworze to odpali bez swiec nawet. A jak probowales odpalic to z rury szedl taki bialy dym . jesli tak to nie ma grzania swiec,. Trzeba sprawdzic czy dochodzi napiecie na swiece . . jesli nie dochodzi to bedzie walniety przekaznik swiec zarowych(orginalny 350zl). Wlasnie sie dowiadywalem.
A jak bedzie napiecie na swiecach to moze daj autko do cieplego pomieszczenia . . jesli sie okaze ze to wina paliwa to jestes szczesliwy, natomiast jesli to wina przekaznika swiec totrzeba go probowac reanimowac. Jeszcze mala uwaga dla Ciebie . TO z ekontrolka swiec zarowych swieci to wcale nie oznacza ze swiece grzeja. jest osobny obwod na kontrolke.
jak jest cieplej na dworze to odpali bez swiec nawet. A jak probowales odpalic to z rury szedl taki bialy dym . jesli tak to nie ma grzania swiec,. Trzeba sprawdzic czy dochodzi napiecie na swiece . . jesli nie dochodzi to bedzie walniety przekaznik swiec zarowych(orginalny 350zl). Wlasnie sie dowiadywalem.
A jak bedzie napiecie na swiecach to moze daj autko do cieplego pomieszczenia . . jesli sie okaze ze to wina paliwa to jestes szczesliwy, natomiast jesli to wina przekaznika swiec totrzeba go probowac reanimowac. Jeszcze mala uwaga dla Ciebie . TO z ekontrolka swiec zarowych swieci to wcale nie oznacza ze swiece grzeja. jest osobny obwod na kontrolke.
Moj jest u mechanika, mowi ze probował go odpalać ale nic. Dzisiaj ma wymienic filtr paliwa i sprobowac jeszcze raz. Twierdzi ze swiece są dobre i ze to mu wyglada na cos powazniejszego. Zobaczymy co bedzie po wymianie filtra.
Mechanik wymienił filtr paliwa i dalej nie palił. Stwierdził ze pompa wtryskowa nie ma zasilania i poprzeczyszczał wszystkie przekaźniki i wkońcu zapalił. Tylko nie wie w ktorym miejscu przerwa była bo wyciągał wszystkie.
Ma ktos schemat elektryczny jak jest podpieta pompa i układ wtryskowy zebym z ciekawosci zobaczył i na drugi raz jak nie bedzie łączyc to zeby wiedziec ktory przekaznik jest od czego.
Mechanik wymienił filtr paliwa i dalej nie palił. Stwierdził ze pompa wtryskowa nie ma zasilania i poprzeczyszczał wszystkie przekaźniki i wkońcu zapalił. Tylko nie wie w ktorym miejscu przerwa była bo wyciągał wszystkie.
Ma ktos schemat elektryczny jak jest podpieta pompa i układ wtryskowy zebym z ciekawosci zobaczył i na drugi raz jak nie bedzie łączyc to zeby wiedziec ktory przekaznik jest od czego.
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Zeby pompa wtryskowa nie dostawala napiecia to musialo byc cos z ecu. Za Ecu jest odpowiedzialny przekaznik w pierwszym rzedzie od blotnika pasazera -drugi od dolu . Prosze sciagnac sobie serwis manual do p11.144 i tam bedziesz mial m. innymi plik dotyczacy silnika cd20t a mianowicie eccd20 a takze dotyczcy elektryki ec el. . Nastronie 365 pliku ec el bedziesz mial rozrysowane przekazniki z opisem . jest jeszcze jeden przekaznik na blotniku kierowcy -jest to przekaznik swiec zarowych.
kolego Misiaq, jesli zapala sie check to pierwsze co robisz to sprawdzasz kody bledow i to proponuje sprawdzic w pierwszej kolejnosci
mialem podobne objawy w zeszlym roku mi wyswietlalo kod 21 lipne paliwo minusowa temperatura i przylapywalo nastawnik w pompie paliwa zrob tak jak pisza inni dolej jakiegos siuwaksu do baku i zatankuj nigdy w odwrotnej kolejnosci bo to nic nie da jak juz parafina sie wytraci
mialem podobne objawy w zeszlym roku mi wyswietlalo kod 21 lipne paliwo minusowa temperatura i przylapywalo nastawnik w pompie paliwa zrob tak jak pisza inni dolej jakiegos siuwaksu do baku i zatankuj nigdy w odwrotnej kolejnosci bo to nic nie da jak juz parafina sie wytraci
viewtopic.php?t=158
wystarczyłoby troszkę poszukać.
wystarczyłoby troszkę poszukać.