[P10/WP10] zmiana silnika z 1.6 66Kw na 2.0 89KW
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
- maciej-kozii
- nowy na forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2011-11-30, 00:56
- Lokalizacja: Lubuskie
[P10/WP10] zmiana silnika z 1.6 66Kw na 2.0 89KW
Witam, zacznę od tego że jestem nowy na forum i nie jestem pewien czy piszę w odpowiednim miejscu.. jeżeli nie proszę o pokierowanie mnie w tym temacie
a więc tak... posiadam primerę P10 z silnikiem 1.6 66Kw LPG (na gaźniku) 94r. i interesuje mnie zmiana silnika na 2.0 89Kw ponieważ takowy posiadam na stanie bo mój już za słaby silnik jest kompletny, jest skrzynia, wiązka główna łącząca kompa z silnikiem oraz oczywiście sam komp też jest.
Teraz moje pytanie, czy taki silnik będzie pasował do mojego auta?? czy ktoś miał z takim czymś do czynienia? co ewentualnie trzeba jeszcze wymienić, dokupić i jak ta sprawa wogóle wygląda? z jakimi kosztami to się wiąże? Koledzy Proszę o pomoc, wszelkie informacje na ten temat będą dla mnie bardzo przydatne
dodam tyle że od jakiegoś czasu szukam w necie informacji na ten konkretny temat i lipa
a więc tak... posiadam primerę P10 z silnikiem 1.6 66Kw LPG (na gaźniku) 94r. i interesuje mnie zmiana silnika na 2.0 89Kw ponieważ takowy posiadam na stanie bo mój już za słaby silnik jest kompletny, jest skrzynia, wiązka główna łącząca kompa z silnikiem oraz oczywiście sam komp też jest.
Teraz moje pytanie, czy taki silnik będzie pasował do mojego auta?? czy ktoś miał z takim czymś do czynienia? co ewentualnie trzeba jeszcze wymienić, dokupić i jak ta sprawa wogóle wygląda? z jakimi kosztami to się wiąże? Koledzy Proszę o pomoc, wszelkie informacje na ten temat będą dla mnie bardzo przydatne
dodam tyle że od jakiegoś czasu szukam w necie informacji na ten konkretny temat i lipa
Nie bić jestem nowy
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
Jak to silnik z primery p10 to napewno podejdzie. Ale wedlug KW to nie wiem co to za silnik bo na 115KM to za duzo KW napisales ze ma a na taki 125KM to za malo.
Ale jesli masz wszystko do tego silnika to raczej tylko przekladka cie czeka. Jesli sam to umiesz zrobic i masz gdzie to ok, a jak na warsztacie to troche ci wezma za przekladke. Na jednym warsztacie brali za to 1000zl. Ale ceny rozne sa.
Ale jesli masz wszystko do tego silnika to raczej tylko przekladka cie czeka. Jesli sam to umiesz zrobic i masz gdzie to ok, a jak na warsztacie to troche ci wezma za przekladke. Na jednym warsztacie brali za to 1000zl. Ale ceny rozne sa.
- maciej-kozii
- nowy na forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2011-11-30, 00:56
- Lokalizacja: Lubuskie
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
No ze w dowodzie wpisane to wszystko jasne:-) Zawsze cos namieszaja w papierach.
Jesli macie jakies pojecie o mechanice to dacie rade , no i jeszcze jesli masz odpowiedni sprzet. Bo musisz miec cos aby podniesc do gory silnik. Zreszta jak sie chcesz za to zabierac to co ci bede pisal. Sam wiesz o takich rzeczach.
Jesli macie jakies pojecie o mechanice to dacie rade , no i jeszcze jesli masz odpowiedni sprzet. Bo musisz miec cos aby podniesc do gory silnik. Zreszta jak sie chcesz za to zabierac to co ci bede pisal. Sam wiesz o takich rzeczach.
- maciej-kozii
- nowy na forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2011-11-30, 00:56
- Lokalizacja: Lubuskie
no jasnę silnik na porządnych pasach mam zamiar podwiesić lub ewentualnie jeżeli nie da rady to kolega ma u siebie w garażu wolny wyciąg który do tego służy tylko teraz sam już nie wiem ile on ma tej mocy.. można to jakoś sprawdzić ( nie mówie o hamowni) a nie wiesz czy coś w zawieszeniu trzeba zmieniać czy nie? ja mam z tyłu bębny a tam były tarczę, ttrzeba zmieniać piasty i hamulce?
Nie bić jestem nowy
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
Hamulce to mozesz zmienic dla wlasnego bezpieczenstwa ale jak bedziesz jezdzil z glowa a nie z maksymalna predkoscia to i te wystarcza. Zawieszenie raczej jest takie samo tylko masz tez poloski bo chyba sa grobsze w 2.0. No i moze piasty maja inna ilosc zebow w ktore wchodzi koncowka poloski. A kolejna rzecz to pompa paliwa w 1.6 moze byc za slaba do 2.0 ale nie jestem pewny. Jutro tzn rano dostaniesz dokladne informacje od osob bardziej siedzacych w tym temacie.
A co do mocy to sie nie przejmuj, zawsze bedzie wiecej nic miales:-) Jak 1,6 starczalo to to tez. I silnik bedziesz mial mocniejszy a ubezpieczenie jak za 1,6
A co do mocy to sie nie przejmuj, zawsze bedzie wiecej nic miales:-) Jak 1,6 starczalo to to tez. I silnik bedziesz mial mocniejszy a ubezpieczenie jak za 1,6
- maciej-kozii
- nowy na forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2011-11-30, 00:56
- Lokalizacja: Lubuskie
No mocy napewno bedzie wiecej A co do połosi to chyba masz rację.. A wlasnie w 1.6 mam mechaniczna pompę przy silniku a do 2.0 to raczej elektryczna w baku;-) wiec do czegos juz doszliśmy. Okey, dzieki wielkie za pomoc zobaczymy co inni jeszcze poradzą, moze ktos juz to przerabiał i wie wszystko na ten temat.. Strzałeczka
Nie bić jestem nowy
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
- maciej-kozii
- nowy na forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2011-11-30, 00:56
- Lokalizacja: Lubuskie
Przeszukalem troszke neta i znalazłem info na temat mocy tego silnika.. Jest taki silnik:-) a dokladnie to jest: 2.0i (jednopunkt) o oznaczeniu SR20Di , mocy 89kW (121-122km) produkowany od 1990/06 - 1992 a moj przypomnę, 1.6 Gaźnik o oznaczeniu GA16DS. Piszcie co mi potrzeba do tej podmianki ponieważ chcial bym zgromadzić wszystkie potrzebne części zanim zabiorę sie za to.. No i zeby obeszło sie bez nie potrzebnych niespodzianek;-)
Nie bić jestem nowy
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
- maciej-kozii
- nowy na forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2011-11-30, 00:56
- Lokalizacja: Lubuskie
Uu... Myslalem ze jeżeli najważniejsze części mam to resztę zawsze mozna dokupić tym bardziej ze w moja primere włożyłem ostatnio troche pieniędzy... Tzn. Zawieszenie zrobione, wymienione progi, oraz zakonserwowany.. Poprostu mam zdrowa blachę, i zrobione ledami oświetlenie całej deski rozdzielczej czego mi szkoda.. A patrząt teraz na np. allegro auta z tego modelu najczęściej sa do kupienia z korozją.. Jak nie progi to tylne nadkola lub poprostu podłoga.. A jeżeli juz jest zdrowa to swoje kosztuje.. No i oczywiscie dojdą koszty rejstracji. Myslalem ze zmiana silnika bedzie tańsza alternatywą. A powiedz, dlaczego trzeba wymieniać caly bak? Nie wystarczy wymienić samego wkładu??
[ Dodano: 2011-11-30, 17:12 ]
Czy moge prosić kogoś obeznanego Zeby napisał wszystko to co trzeba wymienić
Z tego co juz wiem to tak: półosie,piasty bak, hamulce,układ wydechowy, czy cos jeszcze? Czy takie rzeczy jak przekaźniki, linki (gazu, sprzęgła i licznika) oraz łącznik idący od skrzyni biegów do lewarka beda pasować bez przeróbek lub wymiany??
[ Dodano: 2011-11-30, 17:12 ]
Czy moge prosić kogoś obeznanego Zeby napisał wszystko to co trzeba wymienić
Z tego co juz wiem to tak: półosie,piasty bak, hamulce,układ wydechowy, czy cos jeszcze? Czy takie rzeczy jak przekaźniki, linki (gazu, sprzęgła i licznika) oraz łącznik idący od skrzyni biegów do lewarka beda pasować bez przeróbek lub wymiany??
Nie bić jestem nowy
Co do wsadzenia silnika to dość trudny temat... trzeba przerobić mocowania bo nie wejdzie w poduszki itd. inna chłodnica, osprzęt silnika, kolektor, dolot i wydech... kupa kasy.
Jak już można kupić tanio rozbitka p10 2.0 i wtedy najlepiej się bawić mając wszystkie części. Takie moje zdanie.
Jak już można kupić tanio rozbitka p10 2.0 i wtedy najlepiej się bawić mając wszystkie części. Takie moje zdanie.
Nissan Primera SR20DE+T
- maciej-kozii
- nowy na forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2011-11-30, 00:56
- Lokalizacja: Lubuskie
Jeżel mówicie ze zabawa w przekładanie tego silnika jest nie opłacalna wiec chyba sobie odpuszcze... A silnik raczej rozbióre na złom, zawsze pare groszy wpadnie;) tylko szkoda rozbierać dobry silnik, aż serce boli.. chyba ze moze ktos z was potrzebuje jakies części do tego silnika, skrzynie czy taki silnik?;) napewno
Bysmy sie dogadali:) silnik jest kompletny wraz z całym osprzętem i skrzynia, jest tez komputer wraz z wiązka.. Jak by kogos cos zainteresowało moge dodać fotki.
Bysmy sie dogadali:) silnik jest kompletny wraz z całym osprzętem i skrzynia, jest tez komputer wraz z wiązka.. Jak by kogos cos zainteresowało moge dodać fotki.
Nie bić jestem nowy
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
- maciej-kozii
- nowy na forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2011-11-30, 00:56
- Lokalizacja: Lubuskie
Wiesz homik, trudno powiedziec... Z tym silnikiem nie mam zamiaru za dlugo pojeździć Bo za słaby dla mnie.. Ale gdyby udalo mi sie juz zmienic ten silnik napewno dłużej bym nim pojeździł Bo ogólnie auto bez rdzy, zawiecha w porządku i w ogóle trzyma sie ladnie kupy, jedyny ból to ten silnik
Ostatnio zmieniony 2011-12-08, 19:57 przez maciej-kozii, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie bić jestem nowy
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze