Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] zmiana silnika z 1.6 66Kw na 2.0 89KW

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
maciej-kozii
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-11-30, 00:56
Lokalizacja: Lubuskie

[P10/WP10] zmiana silnika z 1.6 66Kw na 2.0 89KW

Post autor: maciej-kozii » 2011-11-30, 01:37

Witam, zacznę od tego że jestem nowy na forum i nie jestem pewien czy piszę w odpowiednim miejscu.. jeżeli nie proszę o pokierowanie mnie w tym temacie 8-)

a więc tak... posiadam primerę P10 z silnikiem 1.6 66Kw LPG (na gaźniku) 94r. i interesuje mnie zmiana silnika na 2.0 89Kw ponieważ takowy posiadam na stanie :-D bo mój już za słaby silnik jest kompletny, jest skrzynia, wiązka główna łącząca kompa z silnikiem oraz oczywiście sam komp też jest.
Teraz moje pytanie, czy taki silnik będzie pasował do mojego auta?? czy ktoś miał z takim czymś do czynienia? co ewentualnie trzeba jeszcze wymienić, dokupić i jak ta sprawa wogóle wygląda? z jakimi kosztami to się wiąże? Koledzy Proszę o pomoc, wszelkie informacje na ten temat będą dla mnie bardzo przydatne :-|
dodam tyle że od jakiegoś czasu szukam w necie informacji na ten konkretny temat i lipa :cry:
Nie bić jestem nowy ;p

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2011-11-30, 01:51

Jak to silnik z primery p10 to napewno podejdzie. Ale wedlug KW to nie wiem co to za silnik bo na 115KM to za duzo KW napisales ze ma a na taki 125KM to za malo.
Ale jesli masz wszystko do tego silnika to raczej tylko przekladka cie czeka. Jesli sam to umiesz zrobic i masz gdzie to ok, a jak na warsztacie to troche ci wezma za przekladke. Na jednym warsztacie brali za to 1000zl. Ale ceny rozne sa.
Obrazek

Awatar użytkownika
maciej-kozii
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-11-30, 00:56
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: maciej-kozii » 2011-11-30, 02:00

no właśnie planuje wykonać to we własnym garażu wraz z pomocą kumpla ;-) a co do mocy, hm.. w dowodzie było tak wpisane.. więc nie wiem.. wiem tyle że była to primera MODEL SLX
Nie bić jestem nowy ;p

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2011-11-30, 02:09

No ze w dowodzie wpisane to wszystko jasne:-) Zawsze cos namieszaja w papierach.
Jesli macie jakies pojecie o mechanice to dacie rade , no i jeszcze jesli masz odpowiedni sprzet. Bo musisz miec cos aby podniesc do gory silnik. Zreszta jak sie chcesz za to zabierac to co ci bede pisal. Sam wiesz o takich rzeczach. :-)
Obrazek

Awatar użytkownika
maciej-kozii
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-11-30, 00:56
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: maciej-kozii » 2011-11-30, 02:32

no jasnę ;) silnik na porządnych pasach mam zamiar podwiesić lub ewentualnie jeżeli nie da rady to kolega ma u siebie w garażu wolny wyciąg który do tego służy ;-) tylko teraz sam już nie wiem ile on ma tej mocy.. można to jakoś sprawdzić ( nie mówie o hamowni) ?? a nie wiesz czy coś w zawieszeniu trzeba zmieniać czy nie? ja mam z tyłu bębny a tam były tarczę, ttrzeba zmieniać piasty i hamulce?
Nie bić jestem nowy ;p

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2011-11-30, 03:03

Hamulce to mozesz zmienic dla wlasnego bezpieczenstwa ale jak bedziesz jezdzil z glowa a nie z maksymalna predkoscia :-) to i te wystarcza. Zawieszenie raczej jest takie samo tylko masz tez poloski bo chyba sa grobsze w 2.0. No i moze piasty maja inna ilosc zebow w ktore wchodzi koncowka poloski. A kolejna rzecz to pompa paliwa w 1.6 moze byc za slaba do 2.0 ale nie jestem pewny. Jutro tzn rano dostaniesz dokladne informacje od osob bardziej siedzacych w tym temacie.
A co do mocy to sie nie przejmuj, zawsze bedzie wiecej nic miales:-) Jak 1,6 starczalo to to tez. I silnik bedziesz mial mocniejszy a ubezpieczenie jak za 1,6 :-)
Obrazek

Awatar użytkownika
maciej-kozii
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-11-30, 00:56
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: maciej-kozii » 2011-11-30, 03:08

No mocy napewno bedzie wiecej :-D A co do połosi to chyba masz rację.. A wlasnie w 1.6 mam mechaniczna pompę przy silniku a do 2.0 to raczej elektryczna w baku;-) wiec do czegos juz doszliśmy. Okey, dzieki wielkie za pomoc ;> zobaczymy co inni jeszcze poradzą, moze ktos juz to przerabiał i wie wszystko na ten temat.. Strzałeczka
Nie bić jestem nowy ;p

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2011-11-30, 03:20

No spoko. Jutro zerkne co inni ci napisali jeszcze:-)
Obrazek

Awatar użytkownika
maciej-kozii
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-11-30, 00:56
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: maciej-kozii » 2011-11-30, 05:56

Przeszukalem troszke neta i znalazłem info na temat mocy tego silnika.. Jest taki silnik:-) a dokladnie to jest: 2.0i (jednopunkt) o oznaczeniu SR20Di , mocy 89kW (121-122km) produkowany od 1990/06 - 1992 :-) a moj przypomnę, 1.6 Gaźnik o oznaczeniu GA16DS. Piszcie co mi potrzeba do tej podmianki ponieważ chcial bym zgromadzić wszystkie potrzebne części zanim zabiorę sie za to.. No i zeby obeszło sie bez nie potrzebnych niespodzianek;-)
Nie bić jestem nowy ;p

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-11-30, 07:51

maciej-kozii nie jest łatwo.

Oprócz silnika, skrzyni, przegubów, półosi itd musisz wymienić np bak. Do tego warto zmienić hamulce.

Przy Twoim aucie zupełnie nieopłacalne. Lepiej sprzedac i kupic z większym silnikiem

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2011-11-30, 09:21

Bombel, nie takie nieopłacalne znowu, raz, że kolega parę części już ma, dwa, że chce zrobić sam, trzy - wystarczy zerknąć na giełdę, akurat teraz do P10 można kupic masę drobiazgów (i nie tylko) za rozsądne pieniądze. Jak zapału, czasu i umiejętności nie braknie to można sie bawić.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2011-11-30, 11:22

maciej-kozii, moze to nie istotne ale jesli to silnik SR20Di to mial 115KM a na wielopunkcie 125KM czyli SR20De.
Obrazek

Awatar użytkownika
maciej-kozii
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-11-30, 00:56
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: maciej-kozii » 2011-11-30, 11:27

Uu... Myslalem ze jeżeli najważniejsze części mam to resztę zawsze mozna dokupić ;) tym bardziej ze w moja primere włożyłem ostatnio troche pieniędzy... Tzn. Zawieszenie zrobione, wymienione progi, oraz zakonserwowany.. Poprostu mam zdrowa blachę, i zrobione ledami oświetlenie całej deski rozdzielczej czego mi szkoda.. A patrząt teraz na np. allegro auta z tego modelu najczęściej sa do kupienia z korozją.. Jak nie progi to tylne nadkola lub poprostu podłoga.. A jeżeli juz jest zdrowa to swoje kosztuje.. No i oczywiscie dojdą koszty rejstracji. Myslalem ze zmiana silnika bedzie tańsza alternatywą. A powiedz, dlaczego trzeba wymieniać caly bak? Nie wystarczy wymienić samego wkładu??

[ Dodano: 2011-11-30, 17:12 ]
Czy moge prosić kogoś obeznanego Zeby napisał wszystko to co trzeba wymienić ??
Z tego co juz wiem to tak: półosie,piasty bak, hamulce,układ wydechowy, czy cos jeszcze? Czy takie rzeczy jak przekaźniki, linki (gazu, sprzęgła i licznika) oraz łącznik idący od skrzyni biegów do lewarka beda pasować bez przeróbek lub wymiany??
Nie bić jestem nowy ;p

Awatar użytkownika
mihco
nowy na forum
Posty: 38
Rejestracja: 2011-06-09, 11:48
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mihco » 2011-12-05, 21:44

Bardzo doby temat, będę uważnie obserwował bo sam mam silniczek 1.6 a myślałem nad 2.0 GT.
Jeszcze jedna mała dygresja co do tematu, czy silnik z primery 2.0 GT to ten sam silnik co w 100NX 2.0 GT ??

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-12-05, 21:51

mihco pisze:czy silnik z primery 2.0 GT to ten sam silnik co w 100NX 2.0 GT ??
Róznią sie kolektorami dolotowymi, ale generalnie ta sama rodzina SR20.

Te same silniki są jeszcze w Sunnym GTi i Almerze GTi

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2011-12-05, 21:55

W NX 2.0 siedział ten sam silnik co w Sunnym GTI 143 kuce

P10 2.0 ma głowę z wyjściem na inny kolektor ssący lowport i generował moce rzędu 150 KM. Starsze modele P10 GT miały ssący highport czyli taki jak w Sunnym i NX ale nie wiem do którego roku... gdzieś 94 chyba.
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-12-05, 22:00

Neptune pisze:gdzieś 94 chyba.
Do 93. Wtedy tez gaźnikowce stały sie wielopunktami :)

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2011-12-05, 22:03

Co do wsadzenia silnika to dość trudny temat... trzeba przerobić mocowania bo nie wejdzie w poduszki itd. inna chłodnica, osprzęt silnika, kolektor, dolot i wydech... kupa kasy.

Jak już można kupić tanio rozbitka p10 2.0 i wtedy najlepiej się bawić mając wszystkie części. Takie moje zdanie.
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
mihco
nowy na forum
Posty: 38
Rejestracja: 2011-06-09, 11:48
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mihco » 2011-12-05, 23:05

Wiem, ze lepiej jest kupic Primere 2,0 GT ale łatwiej jest kupic NX-a z silnikiem 2,0 w wersji GT i tez mi chodzilo po głowie jak rozwiazac sprawe z mocowaniem motoru i skrzyni.

Awatar użytkownika
maciej-kozii
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-11-30, 00:56
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: maciej-kozii » 2011-12-08, 03:10

Jeżel mówicie ze zabawa w przekładanie tego silnika jest nie opłacalna wiec chyba sobie odpuszcze... A silnik raczej rozbióre na złom, zawsze pare groszy wpadnie;) tylko szkoda rozbierać dobry silnik, aż serce boli.. chyba ze moze ktos z was potrzebuje jakies części do tego silnika, skrzynie czy taki silnik?;) napewno
Bysmy sie dogadali:) silnik jest kompletny wraz z całym osprzętem i skrzynia, jest tez komputer wraz z wiązka.. Jak by kogos cos zainteresowało moge dodać fotki.
Nie bić jestem nowy ;p

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2011-12-08, 10:59

Jesli zamierzasz pojezdzic tym autem jeszcze troche to warto by bylo zmienic silnik i miec troche wiecej frajdy. Ale jak zamierzasz zmieniac za niedlugo to sobie odpusc.
Takie moje zdanie.
Obrazek

Awatar użytkownika
maciej-kozii
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-11-30, 00:56
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: maciej-kozii » 2011-12-08, 19:51

Wiesz homik, trudno powiedziec... Z tym silnikiem nie mam zamiaru za dlugo pojeździć Bo za słaby dla mnie.. Ale gdyby udalo mi sie juz zmienic ten silnik napewno dłużej bym nim pojeździł Bo ogólnie auto bez rdzy, zawiecha w porządku i w ogóle trzyma sie ladnie kupy, jedyny ból to ten silnik :-(
Ostatnio zmieniony 2011-12-08, 19:57 przez maciej-kozii, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie bić jestem nowy ;p

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2011-12-08, 19:53

to wymien i bedziesz zadowolony :-)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”