Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10] Sr20DE słaby czy tak ma być?

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Tymu
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2009-12-29, 01:53
Lokalizacja: Lubin

[P10] Sr20DE słaby czy tak ma być?

Post autor: Tymu » 2010-11-09, 00:51

Witam, zakupiłem sobie drugiego nismolota. Tym razem P10 2l SLX 95r. Doprowadzam go do porządku bo ma parę niedociągnięć (alternator wzbudza się dopiero po przygazowaniu- pewnie regulator napięcia, i ładuje tylko 13.8V) nie pali na strzała zawsze. I jeszcze parę drobiazgów. Ale ogólnie w stanie dobrym. Silnik trzyma znośne ciśnienie 11.8 bar, 11.8, 12, 12.5. Tylko zastanawia mnie jedno słabo ciągnie od dołu..i na benzynie i na sekwencji, porównując z moim gaźnikowym GA16DS szału nie robi. Jak to jest u was? Wiem ze max moment(4800) i moc(5600) jest wysoko... tez macie taka dziure do tych 4000tys?
Czy może coś padło? przeplywka, sonda?Zle ustawiony zaplon (macie po środku aparatu?)..Check sie nie zapala.
Pozdrawiam !

dominik86
aktywny forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: 2009-12-15, 21:33
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: dominik86 » 2010-11-09, 15:27

to ze slabo ciagnie do 4000 to normalka ale nie porownujmy do 1.6-taki juz urok 16 zaworowek wg mnie

Tymu
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2009-12-29, 01:53
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Tymu » 2010-11-09, 17:57

Ja rozumiem że to nie rakieta, z tym ze coś jest nie tak. Gaz pomijam, sekwencja pewnie do regulacji. Problem polega na tym że mam wrażenie że go zalewa jak wcisnę na maksa...jak delikatnie przyspieszam ciągnie ładnie, jak popuszczam to szarpie do przodu. Druga sprawa na zimno dłużej trzeba kręcić by zapalił. Gdybając można powiedzieć ze to coś z układem zapłonowym, albo z paliwowym.
No nic będę po kolei sprawdzał--> świece, kable, kopułka i palec, albo --> czujnik temp, sonda lambda, przeplywka. Najgorsze ze nie stać mnie na wymianę wszystkiego wiec muszę wytypować sprawce problemów.

Awatar użytkownika
Tony
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2010-02-21, 11:46
Lokalizacja: Puławy/W-wa

Post autor: Tony » 2010-11-09, 21:04

Po zakupie mojej P11, też miałem niedosyt z powerem 2.0 . Problemem okazała się przepływka, wykręciłem czujnik i na "gorącym drucie" można było zaobserwować niewielki osad , który delikatnie usunąłem (aby nie uszkodzić delikatnych elementów). Po tym zabiegu , auto jest nie do poznania, tak czy inaczej "kopa" dostaje w okolicach 4tyś obr/min.
Pzdr
Prędkość nigdy Cię nie zabije... Jedynie nagłe zatrzymanie...

donn_primerra
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-30, 00:37
Lokalizacja: Łask

Post autor: donn_primerra » 2010-11-09, 21:40

po pierwsze to przepływka do sprawdzenia umycia wymiany.. odpalanie na zimno powinno nastapić od kopa.. sprawdz czy pompka paliw. trzyma ciśnienie i dobrze podaje.. może schodzić z listwy paliwo przez noc. czuj temp jak najbardziej do sprawdzenia.. świece kable kopółka palec... zapłon to podstawa sonde sobie daruj ona jest nie istotna przy odpaleniu... ten silnik musi rwać ....
Nissan Primera p10 2.0 pb+lpg..... BMW E90 2.0 td .....VW T4 2.5TDI
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik

p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach

Tymu
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2009-12-29, 01:53
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Tymu » 2010-11-09, 23:44

Walczyłem dzisiaj z nissmolotem... Wyczyściłem przepustnice, przepływne...ale nie wiem jak sprawdzić czy działa poprawnie. Kopułka i palec zabity osadem, ale po oczyszczeniu wyglądają jak nowe, brak wyszczerbień. Świece niestety nie NGK..jakieś bosche nie wiem czy maja dobra wartość cieplna więc tez do wymiany mimo ze wyglądają fajnie. Natomiast kable po spryskaniu robią lekka dyskotekę...wiec staja się głównym podejrzanym. Tak jak kolega napisał...to auto musi jechać :mrgreen: Nie po to kupiłem 2L żeby mnie 1.2 brało ;-)

donn_primerra
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-30, 00:37
Lokalizacja: Łask

Post autor: donn_primerra » 2010-11-10, 10:19

słuchaj w pierwszej kolejności zmień tego bosza na jakieś denso bądz ngk(byle nie made in francccc) gdzies na forum jest jak zmierzyć przepływke za pomoca miernika uniwersalnego . ale zawsze najlepiej softem ile faktycznie leci powietrza..
Nissan Primera p10 2.0 pb+lpg..... BMW E90 2.0 td .....VW T4 2.5TDI
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik

p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach

Tymu
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2009-12-29, 01:53
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Tymu » 2010-11-11, 20:06

No i panowie lipka. Zmieniłem kable i świece i dalej to samo :cry: Wyraźnie szarpie do 3500obr/min, niezależnie czy to gaz czy benzyna. Upierdliwie się jeździ...chyba ze bardzo delikatnie się przyspiesza. Po wciśnięciu gazu do dechy silnik ryczy a nie jedzie mam wrażenie że silnik jest przelewany...
Muszę sprawdzić tą przepływke, ale boje się ja rozbierać...najpierw miernikiem obadam.
Czy może to być jakaś przyczyna natury mechanicznej? gdzieś czytałem o wyciągniętym łańcuchu...

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2010-11-11, 20:47

Może być łancuch ale raczej objawy wskazują na przepływkę.
Obrazek

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2010-11-11, 21:54

U kolegi przy takim samym silniku powodem podobnego przerywania był zgniły sterownik od gazu. Po prostu uciekały zapłony.

Tymu
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2009-12-29, 01:53
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Tymu » 2010-11-13, 00:07

Sprawa się wyjaśniła ! Tzn. nie wiem co dokładnie pomogło, ale zaślepiłem EGR i przyspieszyłem zapłon. Auto nie do poznania :mrgreen: Cieszę się jak małe dziecko ;-)
Więc dołączam się do fanów SR20DE... czekam na wynik spalania ;-) Oby było z 12( LPG) ;) a nie 16 hehe.
Pozdrawiam ! i dziękuje za pomoc :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”